Jump to content

E90/E91-mici secrete


IulianC

Recommended Posts

  • 1 month later...

Am o problema(sau nu) la al meu 320D, E90 din 2007, 150CP. Chiar dupa ce am luat-o la inceputul lunii aprilie 2012, i-am schimbat uleiul(5W-30), filtre(MAN) si discuri+placute frane pe spate(ATE). Ulei i-am pus "BMW Oil 5W-30", 5.5l. Sapt trecuta dupa un drum extraurban de ~230Km, mi-a aparut mesajul in iDrive: "Engine oil at minimum level" scris cu galben. Am tras intr-o benzinarie si am verificat pe joja si intr-adevar uleiul acoperea doar gradatia de minimum de pe joja. Am zis WTF ca am facut doar ~5000Km pe acest schimb. Mai imi zicea un prieten ca se poate ca senzorul sa indice eronat, dar n-a fost asa. Am mai verificat si cu motorul rece in dimineata urmatoare si la acelasi nivel era. Am mai completat cu 1l de ulei pana a ajuns imediat de unde incepe gradatia de maxim in partea de jos. Ma tot intreb cum de a mancat asa de repede uleiul. Stiu ca 5W-30 este mai subtire, iar eu am 185.000Km, deci trebuia ceva mai vascos, 5W-40, ceea ce voi si pune la urmatorul schimb. Masina merge bine, fum nu scoate, avand in vedere ca in luna iunie am fost la RAR pentru inmatriculare masurandu-mi si noxele. Nu are DPF, dar nu prea vad un motiv. La ce m-am gandit eu este ca, fiind chiar cald in perioada aceasta de vara, 60 - 70% din acesti 5000Km i-a facut doar prin oras, rar schimb treptele sub 2500rpm(doar tr 1 la 2000), de obicei doar la 3000, iar in afara merg si pana in 3500, chiar 4000 mai rar. Toate acestea coroborate cu acest tip de ulei "mai subtire", poate ca au dus la acest consum mai mare, cu toate ca-i prea mult avand in vedere ca BMW "recomanda" schimbul de ulei la 30k cel putin in DE. Mai astept 5000Km si voi schimba uleiul si filtrele, uleiul pe 5W-40, iar filtre tot MAN. Alta chestie este ca gagiu' de la service sa nu fi pus toti cei 5.5l in motor si sa-si fi pastrat si pentru el 1 bidon sau 2. Ceea ce m-a intrigat cand am completat cu acest litru suplimentar, este cum doar cu 1l de ulei sa acopar toata zona dintre min si max de pe joja, cand normal intra 5,5l de ulei din partea de jos de la min, pana la max. Am avut-o si pe tester inca de la inceput, totul fiind in parametrii, fara erori cu exceptia a doua bujii ce nu funct + pompa auxiliara de apa(?!?). Acum cateva zile, am plecat de la sat intr-o dimineata pe la 7 si a scos ceva fum, timp de 30sec, 1min, dupa care si-a revenit. Oricum erau doar 10grade afara, iar masina nu o mai pornisem de vreo 2 sau 3 zile. Fumul era ars, avea acel miros, cum imi place mie sa zic: "fum de masina noua" :)

Pareri?

Edited by RaYn3
Link to comment
Share on other sites

cam dubioasa treaba la tine..si eu am acelasi motor si folosesc acelasi ulei 5w30 dar nu am consumul tau.intre schimburi imi haleste 600-800 ml ulei.completeaza aproape de maxim si vezi cum se comporta ptr ca in 5000km sa iti consume asa de mult nu e ok deloc...poate gigi mecanicul nu ti la pus pe tot si de asta sa iti arate consumul asa de mare....daca nu ai DPF poti pune fara grija 5w40 care e mult mai indicat ptr km tai,iar uleiul luat de la noi ''original''la 25 de lei litru numai original nu este,de aici rezultand un comportament dubios al motorului.Iar atunci vand ma duc sa fac ceva la service prima conditie pe care o pun este sa asist si eu la lucrare ptr ca nu am incredere deloc in mecanicii astia care stiu doar sa te faca la banii si piese.
Link to comment
Share on other sites

@RaYn3 - exista un topic deja.

 

L-am facut "pinned" acum.

 

 

Salutare! My bad! Oricum topicul asta se numeste "E90 mici secrete", poate ca lumea interpreteaza cum ca pe aceasta arie se vor dezvalui doar "secretele" si nu se vor pune in discutie probleme tehnice sau altele. Cel putin eu asa gandesc. Poate daca s-ar redenumi topicul in fara "mici secrete". N-am nici o problema :) Ramane asa! Merci Bala!

Link to comment
Share on other sites

Am o problema(sau nu) la al meu 320D, E90 din 2007, 150CP. Chiar dupa ce am luat-o la inceputul lunii aprilie 2012, i-am schimbat uleiul(5W-30), filtre(MAN) si discuri+placute frane pe spate(ATE). Ulei i-am pus "BMW Oil 5W-30", 5.5l. Sapt trecuta dupa un drum extraurban de ~230Km, mi-a aparut mesajul in iDrive: "Engine oil at minimum level" scris cu galben. Am tras intr-o benzinarie si am verificat pe joja si intr-adevar uleiul acoperea doar gradatia de minimum de pe joja. Am zis WTF ca am facut doar ~5000Km pe acest schimb. Mai imi zicea un prieten ca se poate ca senzorul sa indice eronat, dar n-a fost asa. Am mai verificat si cu motorul rece in dimineata urmatoare si la acelasi nivel era. Am mai completat cu 1l de ulei pana a ajuns imediat de unde incepe gradatia de maxim in partea de jos. Ma tot intreb cum de a mancat asa de repede uleiul. Stiu ca 5W-30 este mai subtire, iar eu am 185.000Km, deci trebuia ceva mai vascos, 5W-40, ceea ce voi si pune la urmatorul schimb. Masina merge bine, fum nu scoate, avand in vedere ca in luna iunie am fost la RAR pentru inmatriculare masurandu-mi si noxele. Nu are DPF, dar nu prea vad un motiv. La ce m-am gandit eu este ca, fiind chiar cald in perioada aceasta de vara, 60 - 70% din acesti 5000Km i-a facut doar prin oras, rar schimb treptele sub 2500rpm(doar tr 1 la 2000), de obicei doar la 3000, iar in afara merg si pana in 3500, chiar 4000 mai rar. Toate acestea coroborate cu acest tip de ulei "mai subtire", poate ca au dus la acest consum mai mare, cu toate ca-i prea mult avand in vedere ca BMW "recomanda" schimbul de ulei la 30k cel putin in DE. Mai astept 5000Km si voi schimba uleiul si filtrele, uleiul pe 5W-40, iar filtre tot MAN. Alta chestie este ca gagiu' de la service sa nu fi pus toti cei 5.5l in motor si sa-si fi pastrat si pentru el 1 bidon sau 2. Ceea ce m-a intrigat cand am completat cu acest litru suplimentar, este cum doar cu 1l de ulei sa acopar toata zona dintre min si max de pe joja, cand normal intra 5,5l de ulei din partea de jos de la min, pana la max. Am avut-o si pe tester inca de la inceput, totul fiind in parametrii, fara erori cu exceptia a doua bujii ce nu funct + pompa auxiliara de apa(?!?). Acum cateva zile, am plecat de la sat intr-o dimineata pe la 7 si a scos ceva fum, timp de 30sec, 1min, dupa care si-a revenit. Oricum erau doar 10grade afara, iar masina nu o mai pornisem de vreo 2 sau 3 zile. Fumul era ars, avea acel miros, cum imi place mie sa zic: "fum de masina noua" :)

Pareri?

si eu am acelasi motor si am sarit de mult 260k si pun 0w 40 nu imi consuma gram de ulei (schimbul il fac intre 15 si 18 k)

si cu fumul nu stiu ce sa iti zic ca eu am dpf

Edited by ionut1985
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Salut! Sunt prin Ger de o sapt si mi-am cumparat de aici bujiile si releul ca tot trebuia sa le schimb, BERU toate si am intrebat pe nenea de la magazin de ulei de BMW 5W40, de un pret. Mi-a recomandat in schimb tot un 5W40, dar MOTUL, X-Class, 8100, LL-04. ZIcea ca acest LL-04 este recomandat de BMW si ca este 100% sintetic si recent introdus pe piata. Este recomandat pentru BMW si ceva Ford(cel putin asa scria pe tipul asta ce mi-a aratat). Bidonul de 5l de astfel de ulei este 45Euro. Cel mai probabil ca voi cumpara si uleiul tot de aici din Ger avand in vedere ultima experienta cu uleiul de la noi. Sau mai bine zis sa elimin aceste neplaceri! Ce stiti despre acest tip de ulei? Si-a pus careva? pareri?
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Avand in vedere ca iarna se apropie, pentru cei care ati condus E90 pe timp de iarna...cum se comporta acesta pe zapada, umezeala si toate celelalte conditii ce pot aparea? Intreb asta ca din discutiile cu majoritatea, am primit doar pareri ca tractiune spate iarna este aiurea...ca o sa vezi ce aiurea este si toate cele. Sincer sa fiu cred ca sunt cam exagerate aceste plangeri, dar voiam totusi sa stiu si parerea voastra care mi se pare mai avizata avand in vedere ca unii dintre voi aveti experienta destul de mare cu astfel de masini. Daca noi ne plangem atata de BMW-uri iarna, ma tot intreb nemtii ce fac ei? Chiar au ierni spre deosebire de noi. Am avut ocazia sa vorbesc cu un coleg din Ger care are un E91, 330D si mi-a zis ca nu are probleme pe zapada sau polei...in sensul exagerat care se discuta la noi. Masina are DTC si in caz de derapaj, stiu ca iti taie gazul la acceleratie. La mine urmeaza sa intampin prima iarna cu al meu E90 si incerc sa ma pregatesc. Urmeaza sa cumpar ceva gume de iarna, non RFT!
Link to comment
Share on other sites

Iti trebuie gume bune de iarna. In rest, atentie si cam atat. S-a mai discutat aici pe forum despre anvelope de iarna.

 

Eu cu E60-ul am avut probleme doar cand zapada depasea cativa cm iar sub ea era gheata. Ramea pe loc desi vecini cu Logane sau alte masini cu tractiune fata, ieseau relativ usor.

Link to comment
Share on other sites

singura problema care am avut-o iarna a fost intr-o dimineata cand sub zapada afanata era gheata si m_am chinuit ceva timp sa ies din curte in rest trebue sa fii atent ca fuge mai repede de spate pe asflalt inzapzit si umed decat o masina cu tractiune fata

eu te sfatui ca la prima zapada intampinata sa mergi mai usor pna te obisnuesti cu ea (apoi daca ai o parcare mai libera ai putea sa iti testezi putin abilitatile sa vezi cum reactioneaza masina ,dar si asta facuta cu atentie )

multa bafta

Edited by ionut1985
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Dap.

 

Eu m-am obisnuit sa-l activez inainte de a fi nevoie de el. De exemplu daca ma bag cu masina pe ceva pietris, il activez inainte. Asta dupa ce am ramas impotmolit de a trebui sa ma traga o alta masina de acolo...

 

Idem daca plec cu ea dintr-o parcare cu zapada/gheata pe jos. Trebuie insa avut mare grija pentru ca cu DTC on pleaca spatele daca nu esti atent.

Link to comment
Share on other sites

Dap.

 

Eu m-am obisnuit sa-l activez inainte de a fi nevoie de el. De exemplu daca ma bag cu masina pe ceva pietris, il activez inainte. Asta dupa ce am ramas impotmolit de a trebui sa ma traga o alta masina de acolo...

 

Idem daca plec cu ea dintr-o parcare cu zapada/gheata pe jos. Trebuie insa avut mare grija pentru ca cu DTC on pleaca spatele daca nu esti atent.

 

 

OK! Merci de infos!

Link to comment
Share on other sites

Nu inteleg de ce va plangeti, eu nu am avut nici o problema. Masina e echilibrata si controlabila chiar si atunci cand DSC-ul e off. Apropo, pe drum nu recomand decuplarea sistemelor de siguranta/asistare.

Colegule RaYn3, la prima zapada mergi intr-o parcare mare, goala si joaca-te un pic. O sa-ti dai repede seama ca dracul nu e nici pe departe atat de negru.

 

Alt subiect: ce ulei (pentru cv manuala) recomandati? Are 80 mii si cred ca merita sa-l schimb.

Link to comment
Share on other sites

Dap.

 

Eu m-am obisnuit sa-l activez inainte de a fi nevoie de el. De exemplu daca ma bag cu masina pe ceva pietris, il activez inainte. Asta dupa ce am ramas impotmolit de a trebui sa ma traga o alta masina de acolo...

 

Idem daca plec cu ea dintr-o parcare cu zapada/gheata pe jos. Trebuie insa avut mare grija pentru ca cu DTC on pleaca spatele daca nu esti atent.

 

Eu cred ca DTC-ul e activat by default. Butonul este pentru a decupla DTC-ul. Cand DTC-ul este inactiv ti se aprind martorii.

 

Poti face o proba foarte usor. Incerci sa rupi aderenta si o sa vezi ca intervin sistemele.

Link to comment
Share on other sites

Fara sa apesi pe butonul DTC sunt cuplate toate sistemele de siguranta iar masina nu aluneca deloc (dar nici din zapada/noroaie nu iese). La o scurta a apasare a butonului se activeaza DTC-ul care ii permite masinii sa piarda aderenta in anumite limite. Daca ti apasat DTC cateva secunde toate sistemele de siguranta sunt decuplate si poti sa faci ce vrei cu masina fara ca dtc-ul sau dsc-ul sa intervina.
Link to comment
Share on other sites

total gresit.

cand DTC este stins este inactiv.la o scurta apasare a butonul se aprinde martorul DTc in bord si se activeaza controlul tractiunii.

 

@dragos cazan

ai un meniu ascuns in care poti vedea cantitatea de combustibil din rezervol in litri.

nu stau sa il caut in acest topic, dar exista.

iti arata cantitatea din partea stanga,dreapta si suma.

Link to comment
Share on other sites

Salutare,

 

Am cicit mai multe topinc-uri, dar nu am gasit nici o informatie referitoare la vizualizarea cantitatii exacte de combustibil existente in rezervor, cu ajutorul computerului de bord.

Exista aceasta optiune?

Cum zicea si colegul Alex mai sus, exista. Uita-te la inceputul acestui topic si o sa gasesti activarea meniului ascuns.Informatia asta cu cantitatea de combustibil e printre primele din meniu.

 

total gresit.

cand DTC este stins este inactiv.la o scurta apasare a butonul se aprinde martorul DTc in bord si se activeaza controlul tractiunii.

 

@dragos cazan

ai un meniu ascuns in care poti vedea cantitatea de combustibil din rezervol in litri.

nu stau sa il caut in acest topic, dar exista.

iti arata cantitatea din partea stanga,dreapta si suma.

Se fac confuzii. Exista un singur sistem de control al tractiunii si anume DSC (Dynamic stability control)=ESP la alte marci. Sistemul este activ de la pornirea masinii pana la oprirea ei (fara a apasa pe butonul DTC). El franeaza imediat roata care pierde aderenta si iarna nu te va lasa sa patinezi deloc. Nu apare nimic in bord cand DSC-ul este activat, ci doar cand intervine apare simbolul http://imageshack.us/a/img140/307/88658971.gif

DTC-ul (Dynamic traction control) este un derivat al DSC-ului, care odata activat, te lasa sa patinezi, insa in limite de siguranta. E gen 50% DSC. Se activeaza la apasarea butonului DTC si apare in bord cu galben DTC.

La o apasare lunga a butonului DTC apare in bord simbolul de mai sus cu triunghiul cu semnul exclamarii si o sageata ce-l inconjoara. In acest caz DSC-ul este dezactivat complet, singurul care controleaza masina este soferul.

Edited by IulianC
Link to comment
Share on other sites

Salut am si eu o intrebare, in torpedou am o mufa USB stiti cumva daca merge sa bag stick`ul si sa copiez muzica ? Am iDrive masina este e90 LCI . Eu am incercat ceva pe acolo dar nu prea am reusit . Deocamdata il folosesc doar ca sa imi incarc telefonul.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.