Jump to content

Avertisment legat de pre-incalzire


Recommended Posts

buna!!dimineata cand este frig si pun contactul imi apare urmatorul mesaj:in engleza(PRE-HEATING) sau in germana(VORSLĂHEN). Am mai patit asta cand lichidul de spalare parbriz(de vara) a inghetat in rezervor. Dupa ce l-am inclocuit cu lichid de iarna nu a mai aparut acest mesaj...Acum iar apare probabil din alte motive...Ce puteti spune despre asta? :)

 

 

Si apropo, stie cineva sa-mi zica ce inseamna fiecare mesaj de avertizare care apare la bord?Poate fi si in romana si in engleza...

Edited by BoBo
titlu
Link to comment
Share on other sites

daca ai un manual de exploatare al masini ( ex. e39 deschidel la pagina 67 acolo scrie starting the engine , cars with diesel engine si citeste cum se pornest o masina diesel ) iar daca nu ai manual iti spun eu ca mesajul ce iti apare in bord e normal sa iti apara deoarece pre-heting sau vorgluhen e tot una cu acea spirala de culoare galbena ce o are orice masina diesel. e normal ca atunci cand motorul este cald sa nu iti apara acest mesaj. Dimineata cand e rece motorul in functie de cat de rece e afara atat de mult iti sta aprins acel mesaj iar cand se stinge atunci trebuie sa dai la cheie iar dupa ce a pornit e bine ca 1min sa nu accelerezi masina deloc dupa care sa astepti sa urce outin indiatorul de temperatura al apei din motor deabia atunci pleci de pe loc si fara sa depasesti 2000de turatii decat cand limba indicatorului de temperatura a iesit de pe zona albastra si e aproape de prima liniuta asta daca vrei sa ai grija de masinuta pe care o ai

BMW_205_Series_20__20E39_Front_20Installation_20Manual_98_135_1470_Rev._20G_09_02_02.pdf

Edited by sobyy
Link to comment
Share on other sites

motoarele diesel functioneaza dupa urmatorul principiu. motorina face autoaprindere... dar asta numai la o compresie mare si la temperaturi ridicate. pentru asta bujiile pentru motoare diesel (bujii incandescente) trebuie sa se incalzeasca la aprox 800 de grade celsius, altfel motorina nu se aprinde, si iarna cand este frig afara bujiile au nevoie de ceva mai mult timp sa ajunga la aceasta temperatura. asta este timpul in care iti apare tie pre-heating in bord. dupa ce mesajul dispare inseamna ca bujiile au ajuns la temperatura necesar si este ok sa pornesti motorul. de asta se intampla doar cand e motorul rece, pt ca dupa ce se incalzeste nu mai este nevoie de atat timp pt a se incalzi bujiile.
Link to comment
Share on other sites

Apropo de ce spunea sobyy, nu sunt de acord cu asteptatul pana cand urca acul de la temperatura. De altfel indiferent de motorizare, mai mult de un minut dupa pornire este uzura inutila a motorului. Pe tine te intereseaza ca motorul sa ajunga la parametrii optimi cat mai repede si uleiul trebuie aruncat prin motor cat mai repede dupa pornire pentru a asigura o ungere eficienta. La 900 rpm, se incalzeste mai greu si ungerea este mai slaba. Ideea asta cu asteptatul este veche la romani, dar absolut inutila si chiar daunatoare. Cu toate astea, pana cand acul indicator de temperatura nu trece de zona albastra, nu sunt recomandate turatii de peste 2500 rpm - dar ATAT. Vezi si in manualul postat mai sus, scrie clar - do not allow the engine to warm up at standstill, but drive off as soon as possible, using moderate engine speeds!

 

In ceea ce priveste timpul de asteptare inainde de a actiona demarorul, acesta este foarte important atat vara cat si iarna. Pe langa faptul ca iarna se incalzesc bujiile, in intervalul in care luminile de bord stau aprinse, calculatorul masinii stabileste in functie de ce ii zic senzorii daca sa cupleze sau nu socul, daca sa comande incalzirea bujiilor sau nu, etc, etc. De aceea pornitul motorului "dintr-o invartire" a cheii nu este o alegere buna nici vara, nici iarna.

 

@stiffler - verifica bujiile daca intervalul de incalzire depaseste 3-4 secunde, pentru ca le temperaturile de acum, mai mult nu au voie sa stea. De la -10, vor sta si mai mult, dar din practica iti spun ca nu vor depasii 5-10 sec.

Link to comment
Share on other sites

Apropo de ce spunea sobyy, nu sunt de acord cu asteptatul pana cand urca acul de la temperatura. De altfel indiferent de motorizare, mai mult de un minut dupa pornire este uzura inutila a motorului. Pe tine te intereseaza ca motorul sa ajunga la parametrii optimi cat mai repede si uleiul trebuie aruncat prin motor cat mai repede dupa pornire pentru a asigura o ungere eficienta. La 900 rpm, se incalzeste mai greu si ungerea este mai slaba. Ideea asta cu asteptatul este veche la romani, dar absolut inutila si chiar daunatoare. Cu toate astea, pana cand acul indicator de temperatura nu trece de zona albastra, nu sunt recomandate turatii de peste 2500 rpm - dar ATAT. Vezi si in manualul postat mai sus, scrie clar - do not allow the engine to warm up at standstill, but drive off as soon as possible, using moderate engine speeds!

 

In ceea ce priveste timpul de asteptare inainde de a actiona demarorul, acesta este foarte important atat vara cat si iarna. Pe langa faptul ca iarna se incalzesc bujiile, in intervalul in care luminile de bord stau aprinse, calculatorul masinii stabileste in functie de ce ii zic senzorii daca sa cupleze sau nu socul, daca sa comande incalzirea bujiilor sau nu, etc, etc. De aceea pornitul motorului "dintr-o invartire" a cheii nu este o alegere buna nici vara, nici iarna.

 

@stiffler - verifica bujiile daca intervalul de incalzire depaseste 3-4 secunde, pentru ca le temperaturile de acum, mai mult nu au voie sa stea. De la -10, vor sta si mai mult, dar din practica iti spun ca nu vor depasii 5-10 sec.

 

 

Eu am un E39 de 4 ani din 2002 ultimul model inaintea celui nou cind temperatura scade sub 3 grade ai vazut ca face un bip si i ti apare pe bord de atunci i-ti apare chestia cu preincalzirea si tot de atunci i-ti ia solutia concentrata de spalat geamuri din vasul mic si o combina cu cea din vasul mare de solutie

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.