Jump to content

Pornire motor cu ambreiajul apasat, iarna


Andrei92

Recommended Posts

Vezi cĂŁ existĂŁ maÂşini la care temperatura de funcĂžionare a motorului depinde de regimul de exploatare.

 

Prin urmare, pentru aceste maÂşini nu existĂŁ o singurĂŁ temperaturĂŁ optimĂŁ de funcĂžionare.

 

pai tocmai de aia am pus o plaja de temperatura.poate m-am exprimat eu gresit cand am spus temperatura trebuia sa spun plaja de temperatura

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 149
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

"sunt situatii unde conteaza enorm si 1 C " asta ai spus tu... cand vorbeai de maistrii de la mercedes.

 

vb prostii...arborele primar al cutiei de viteze este cuplat cand ambreiajul este sus (daca a mai scris cineva nu sariti ca nu am citit 7pg)...

 

Intr-adevar asa este... si s-a mai specificat si treaba asta.. de aceea motorul nu bruscheaza asa tare la oprire.. daca se opreste masina cu ambreiajul calcat.. eu asta am simtit...

Link to comment
Share on other sites

asa este... totdeauna unu care citeste manualul, va fi mai prost informat decat unul care nu l-a citit da are amici la mercedes.

esti tare smecher.ase vede dupa cum scrii.si pe deasupra esti si informat beton dar cu prostii.

 

asa este... totdeauna unu care citeste manualul, va fi mai prost informat decat unul care nu l-a citit da are amici la mercedes.

esti tare smecher.ase vede dupa cum scrii.si pe deasupra esti si informat beton dar cu prostii.

si inca ceva tu nu ai facut altceva (sa dai o replica inteligenta) decat sa incerci sa combati ce am spus eu dar fara nici o ipoteza plauzibila (citeste-ti posturile).dar asa e unii care se cred mai destepti si nu au prieteni la mercedes.

Link to comment
Share on other sites

Deci...

 

1 la mana.. la raspunsul tau.. ca vorbesc din auzite, ti-am raspuns.. ca la fel vorbesti si tu din auzite.. ca nu tu documentai experimentul celor de la Mercedes.

2 la mana.. cu plaja ta de temperaturi.. ti-am dat argument... si anume cel din manualul producatoruliu.. unde practic.. se scrie ca nu e "o plaja" stricta de temperatura.. mai mult de atat, nu scrie nicaieri ca.. "temperatura optima " e cand acul ajunge la "ora 12" scrie doar.. ca se considera temperatura normala de utilizare, cand acul trece de culoarea albastra si pana aproape de rosu. Ce mai sunt de adaugat, la cele scrise in manual ? sau tu sti mai bine decat ei ?

 

Nu inteleg ce tot dezbatem aici... citesti manualul si gata... faptul ca in timp s-a constatat ca acul ramane la mijloc, e una.. sau ca la unii proprietari de BMW pe autostrada le scade temperatura de la mijloc, sau in sarcina le creste de la mijloc.. si asta conform manualului e perfect normal, desi la majoritatea bmw-urilor acul sta la mijloc fara fluctuatii...

3 la mana.. ai vehiculat niste temperaturi 85-92.. cu diferenta de 7 grade, si ti-am explicat la e39 conform BC-ului, acul ajunge la "ora 12" la 75 de grade si tot asa in sarcina am constatat ca temperatura la care ramane motorul este de 80-81 de grade.

4 la mana.. stiu cine a cumpara termostat original BMW de e39, si termostatul este de 85 de grade ! nu 100 nu 90..

 

 

Deci pana la urma informatiile tale nu prea sunt exacte

Link to comment
Share on other sites

Gata baieti, nu va mai certati. Fiecare are parerea lui. V-am mai spus ca nu se pot schimba ani de obisnuinta cu 2 randuri pe net. E pacat de topic dupa aia, eu zic ca are si ceva informatie utila, care risca sa se piarda in noianul de quote-uri. Bafta!
Link to comment
Share on other sites

Deci...

 

1 la mana.. la raspunsul tau.. ca vorbesc din auzite, ti-am raspuns.. ca la fel vorbesti si tu din auzite.. ca nu tu documentai experimentul celor de la Mercedes.

2 la mana.. cu plaja ta de temperaturi.. ti-am dat argument... si anume cel din manualul producatoruliu.. unde practic.. se scrie ca nu e "o plaja" stricta de temperatura.. mai mult de atat, nu scrie nicaieri ca.. "temperatura optima " e cand acul ajunge la "ora 12" scrie doar.. ca se considera temperatura normala de utilizare, cand acul trece de culoarea albastra si pana aproape de rosu. Ce mai sunt de adaugat, la cele scrise in manual ? sau tu sti mai bine decat ei ?

 

Nu inteleg ce tot dezbatem aici... citesti manualul si gata... faptul ca in timp s-a constatat ca acul ramane la mijloc, e una.. sau ca la unii proprietari de BMW pe autostrada le scade temperatura de la mijloc, sau in sarcina le creste de la mijloc.. si asta conform manualului e perfect normal, desi la majoritatea bmw-urilor acul sta la mijloc fara fluctuatii...

3 la mana.. ai vehiculat niste temperaturi 85-92.. cu diferenta de 7 grade, si ti-am explicat la e39 conform BC-ului, acul ajunge la "ora 12" la 75 de grade si tot asa in sarcina am constatat ca temperatura la care ramane motorul este de 80-81 de grade.

4 la mana.. stiu cine a cumpara termostat original BMW de e39, si termostatul este de 85 de grade ! nu 100 nu 90..

 

 

Deci pana la urma informatiile tale nu prea sunt exacte

 

 

deci:

la 1.prin ce ai scris acolo rezulta clar ca vorbesti din auzite.eu nu documentam nimic ci doar am spus ce au facut cei de la mercedes (am citit un articol intr-o revista nemteasca de specialitate).

la2. eu iti spun de optim tu imi spui de normal.(clar)

la 3.nu am vehiculat nimic ti-am spus care este plaja OPTIMA de temperatura pentru masina mea(e46).

la 4.si eu stiu multi care au cumparat piese.

5.vezi ca eu vorbeam in primul post al meu de cum e mai bine sa pleci de pe loc cand este motorul rece si spuneam si de ce dar tu te-ai legat de ce ai vrut tu.

 

 

Gata baieti, nu va mai certati. Fiecare are parerea lui. V-am mai spus ca nu se pot schimba ani de obisnuinta cu 2 randuri pe net. E pacat de topic dupa aia, eu zic ca are si ceva informatie utila, care risca sa se piarda in noianul de quote-uri. Bafta!

 

corect , ai dreptate.

eu am incheiat.

bafta

Link to comment
Share on other sites

apropos de "aberatia sonora".hai sa-ti spun cum stau lucrurile:cel mai important lucru la un motor pentru a incetini uzura este sa ajungi la temperatura optima de functionare a motorului cat mai repede.specialistii de la mercedes au facut un studiu dupa care au stabilit ca la un motor care functioneaza la o temperatura cu 5 C mai mica decat temperatura optima de functionare (85-92C) creste uzura la ansamblul piston-cilindru-segmenti de 7 ori.asa ca important este ca motorul sa ajunga mai repede la temperatura optima de functionare ceea ce nu vad cum s-ar realiza prea repede daca tu stai cu masina la relanti.in al doilea rand daca uleiul este mai subtire (cand se incalzeste motorul) pelicula de ulei pe cilindri se formeaza mai repede si ungerea este mult mai buna decat daca uleiul este gros(motor rece).in al treilea rand pompa de ulei este angrenata prin intermediul vibrochenului,asa ca presiunea de ulei este strans legata de turatia motorului.

nu cred ca am scris eu ca presiunea de ulei este lagata de roata.

daca ai probleme cu pompa de ulei te duci la service.

fiecare face cum vrea, eu nu doresc si cred ca nici nu pot sa influentez pe nime sa faca ca mine.

eu mi-am expus parerea si nu mi-am permis sa spun ca cineva face aberatii.

eu cred ca ar trebui sa te limitezi in ati expune punctul de vedere, parerea mea fara suparare.

bafta la toti.

 

Mai, nu te supara ca nu a fost cu rautate:D Aberatia sonora a venit din partea acelui "mecanic mercedes" dupa cate am inteles! Acuma:

- pompa de ulei chiar daca e conectata la vibrochen, tot nu are legatura cu mersul masinii...ea pompeaza, cand motorul functioneaza...

- presiunea de ulei este legata de turatia motorului, dar este reglata de supapele de presiune si debit...asa ca daca la 750 rpm ai 10 bari de ex., la 7000rpm NU risti sa ai o presiune atat de mare incat sa iti sparga motorul.

- este recomandat sa stai pe loc cu motorul la ralanti o periada scurta (cateva minute) pana cand isi face lubrefierea complet, asta nu inseamna ca trebuie sa stai pana cand ajunge la 80-90grC, pt ca asta ar dura o vesnicie iarna!

 

- ideea de baza este ca la pornirea la rece motorul trebuie sa aibe o incarcatura minima pana cand isi va face lubrefierea complet (0,5-3 min), mai ales cele turbo!

 

- la fel trebuie facut si la cutiile automate: pus in D sau R si stat cateva secunde pana se pleaca de pe loc. In acest fel se elimina aparitia cavitatiei, care este principalul factor de uzura a unui sistem hidraulic.

 

 

PS: eu si la oprirea masinii dupa un drum lung (800-1000km) las motorul sa mearga la ralanti 0,5-1 min, in special vara!

Link to comment
Share on other sites

PS: eu si la oprirea masinii dupa un drum lung (800-1000km) las motorul sa mearga la ralanti 0,5-1 min, in special vara!

 

 

la motoarele cu turbina este chiar indicat ca dupa un drum lung sa nu opresti motorul imediat ci sa-l lasi sa mai functioneze aproximativ 1 min pentru a se raci turbina.

Link to comment
Share on other sites

hai sa ajungem la niste puncte comune si agreate de toti. unul dintre aceste puncte este ca motorul se incalzeste mai repede in mers decat la stationare. al doilea lucru agreat este ca motorul se uzeaza mai putin daca functioneaza la temperatura optima care poate fi cuprinsa intr-o plaja (de la 80 si ceva de grade pana la 90 si ceva de grade Celsius). oricum, temperatura optima de functionare a motorului tine de mai multe elemente cum ar fi materialul din care e facut motorul, tipul de ulei folosit, anul in care e produs motorul, etc. un alt lucru destul de evident este ca atunci cand motorul e rece nu are sens sa dai talpa pentru ca oricum nu trage (inca nu are cuplu) si poate ca asta e o chestie indusa electronic de computerul masinii tocmai ca sa previna distrugerea motorului...

eu cu masina mea (vezi in semnatura) plec de pe loc aproape imediat dupa ce pornesc motorul, maxim 20-30 de secunde de pauza si in general nu o calc mergand cam ca si cu dieselul (adica schimb jos)... cam dupa 1-2 minute de mers asa deja masina se misca altfel si se simte si in pedala asta... cum nu am indicator de temperatura mi-e greu sa spun care e temperatura motorului la momentul respectiv insa se simte si la pedala si zgomotul se schimba... oricum, aceiasi metoda am aplicat-o si la fosta masina (316-le din semnatura) si tin sa va anunt ca are acum 175 000 de kilometrii motorul si merge inca brici fara nici o interventie majora (masina e acum la un prieten asa incat o vad destul de des si am si mers cu ea)... deci, respectiva masina e folosita in acest regim cam d ela vreo 116 000 pana acum si nu e nimic in neregula cu motorul...

apropos, la e90 facelift exista niste aripioare (supape) care opresc accesul direct al aerului in radiator... BMW a facut asta tocmai ca atunci cand pleci cu motorul rece sa se incalzeasca cat mai repede si tocmai pentru ca ei ne sfatuiesc sa plecam de pe loc cat mai rapid dupa pornirea motorului, deasemenea au si rol aerodinamic ( http://www.bmw.ro/ro/ro/newvehicles/3serie...nt_control.html )...

Link to comment
Share on other sites

3 la mana.. ai vehiculat niste temperaturi 85-92.. cu diferenta de 7 grade, si ti-am explicat la e39 conform BC-ului, acul ajunge la "ora 12" la 75 de grade si tot asa in sarcina am constatat ca temperatura la care ramane motorul este de 80-81 de grade.

4 la mana.. stiu cine a cumpara termostat original BMW de e39, si termostatul este de 85 de grade ! nu 100 nu 90..

 

Asa putin?! Ma mir. Ai si antigel? Sau doar apa chioara (influenteaza). La e46, optim inseamna cam 100-105 grade celsius.

 

[...] al doilea lucru agreat este ca motorul se uzeaza mai putin daca functioneaza la temperatura optima care poate fi cuprinsa intr-o plaja (de la 80 si ceva de grade pana la 90 si ceva de grade Celsius).

 

Eu as zice ca pana la 100 si ceva de grade.

 

un alt lucru destul de evident este ca atunci cand motorul e rece nu are sens sa dai talpa pentru ca oricum nu trage (inca nu are cuplu) si poate ca asta e o chestie indusa electronic de computerul masinii tocmai ca sa previna distrugerea motorului...

 

Aici este cumva vorba de motoare diesel? Nu spun ca fac asta toata ziua (vreau sa protejez motorul), dar cand am incercat, motorul era rece bocna dar nu am simtit nicio diferenta, in rau, la demaraj.

 

eu cu masina mea (vezi in semnatura) plec de pe loc aproape imediat dupa ce pornesc motorul, maxim 20-30 de secunde de pauza si in general nu o calc mergand cam ca si cu dieselul (adica schimb jos)

 

Asa fac si eu. Consider ca e cel mai sanatos.

Link to comment
Share on other sites

 

observatia cu cuplul scazut am facut-o pentru ca eu am iesirea in drumul principal la maxim 20-30 de secunde de mers... deci 20-30 de secunde dupa pornirea motorului stationar plus inca 20-30 de secunde pana la drumul principal dupa care in general sunt silit sa o calc putintel ca sa intru in trafic... uneori mi s-a parut ca nu trage ca si in mod normal dar nici eu nu am fortat masina pentru ca stiam ca motorul e rece... totusi, faptul ca producatorul a scos de pe bord ceasul de temperatura al uleiului (implicit motorului) imi spune mie ca nu este asa de important sa il ai... nu stiu motivul exact insa cred ca daca era important ar fi ramas acolo... pana la urma avem alarma pentru supraincalzirea motorului si asta e suficient...

Edited by crisjohn
Link to comment
Share on other sites

Corect, tinand cont ca indicatorul nu arata o temperatura exacta, a se obsera lipsa numerelor de pe cadra, inseamna ca exista mai degraba o plaja cu temperatura normala de functionare.

 

Chrisjohn: totusi umbla in meniul BC-ului sa vezi temperatura motorului cand acul de la temperatura iti ajunge la "ora 12" . Eu am verificat dupa ce tot asa am insistat cu anumite valori, si mi s-a spus ca totusi.. sa verific sa vad ca sunt temperaturi mult mai mici... si am constatat ca la fel ca la alti useri de pe forum la 75 de grade ajunge la ora 12" si apoi sta la 80 de grade cu usoare variatii la 81-82 grade..

 

Ce legatura are antigelul cu temperatura lichidului de racire...? temperatura am observat-o in BC cand erau 10 grade afara...

PS: daca verifici si forumurile straine, o sa vezi ca si ei vehiculeaza o temperatura de 80 grade.. in conditii atmosferice moderate

 

Sau ma rog daca nu te descurci cu OBC-u da-mi documentatie unde scrie ca optim/normal sau cand sta acu la "ora 12"... ai 105 grade

Edited by Cristi.MD
Link to comment
Share on other sites

Ce legatura are plecatul de pe loc cu ungerea motorului?!?! Pompa de ulei nu e "legata" de roata ...! E o aberatie sonora!

Orice motor rece, porneste cu o turatie marita aprox 1100-1200rpm adica cu 400-500rpm mai mult decat la ralanti...ceea ce este de ajuns pt ca pompa de ulei sa lucreze la randament optim pt lubrefierea motorului! Plus de asta toate pompele au valve de suprasarcina si de control al debitului, astfel incat sa lucreze la randament maxim la turatii reduse a motorului, iar la turatii maxime sa nu creeze suprapresiuni in canalele de ungere....

 

Daca e iarna, uleiul e f vascos, iar tu pleci de pe loc imediat....motorul va merge IN SARCINA mult si bine pana cand va fi lubrefiat complet!

Daca ai probleme cu pompa de ulei, iar tu pleci de pe loc imediat, motorul va merge IN SARCINA destul de mult pana cand iti va aparea atentionarea in bord si vei opri pe dreapta!

In mers turatia motorului este mai mare decat cand stai pe loc. Deci presiune/debit de ulei in circuit de ungere este mai mare. La masina mea relanti sta la 800rpm si cand e -15, deci si asta depinde de motor. La pompa de ulei cum sa calculeaza randament? Ciudata remarca asta. Si, ulei nu e apa. Ramana un strat de ulei la lagere etc si cand masina este stationata zile intregi. Nu mai este ulei la fel ca acuma 80 de ani, nici motoarele nu mai sunt.

Link to comment
Share on other sites

Ce legatura are plecatul de pe loc cu ungerea motorului?!?! Pompa de ulei nu e "legata" de roata ...! E o aberatie sonora!

Orice motor rece, porneste cu o turatie marita aprox 1100-1200rpm adica cu 400-500rpm mai mult decat la ralanti...ceea ce este de ajuns pt ca pompa de ulei sa lucreze la randament optim pt lubrefierea motorului! Plus de asta toate pompele au valve de suprasarcina si de control al debitului, astfel incat sa lucreze la randament maxim la turatii reduse a motorului, iar la turatii maxime sa nu creeze suprapresiuni in canalele de ungere....

 

Daca e iarna, uleiul e f vascos, iar tu pleci de pe loc imediat....motorul va merge IN SARCINA mult si bine pana cand va fi lubrefiat complet!

Daca ai probleme cu pompa de ulei, iar tu pleci de pe loc imediat, motorul va merge IN SARCINA destul de mult pana cand iti va aparea atentionarea in bord si vei opri pe dreapta!

In mers turatia motorului este mai mare decat cand stai pe loc. Deci presiune/debit de ulei in circuit de ungere este mai mare. La masina mea relanti sta la 800rpm si cand e -15, deci si asta depinde de motor. La pompa de ulei cum sa calculeaza randament? Ciudata remarca asta. Si, ulei nu e apa. Ramana un strat de ulei la lagere etc si cand masina este stationata zile intregi. Nu mai este ulei la fel ca acuma 80 de ani, nici motoarele nu mai sunt.

 

si eu stiam la fel.pelicula de ulei ramane si pe camasa pistonului(mai ales la ce uleiuri sunt acum cu tot felul de aditivi,cu grad de ungere mai mare).deci nu pleci cu ea uscata fara ungere,altfel la fiecare pornire uzura ar fi foarte mare.

Link to comment
Share on other sites

sa zicem ca eu si altii care fac ca mine gresim dar am stat si m-am gandit de ce au scris in cartea masinii chestia asta "Do not allow the engine to warm up at a standstill, but drive off as soon as possible, using moderate engine speeds" si nu au scris ca trebuie sa stai sa se incalzeasca motorul x minute.poate ca din considerente de poluare dar nu scrie niciunde chestia asta.de exemplu la fordul mondeo pe care l-am avut (diesel) scria in carte ca pornirea se face cu ambreiajul calcat, puteau sa nu scrie chestia asta ca de pornit tot pornea masina.deasemenea in cartea masinii(BMW) mai scrie sa nu calci acceleratia cand pornesti decat daca este foarte frig afara si nu porneste la prima cheie atunci se apasa acceleratia la jumatate.la fel puteau sa nu scrie chestia asta.mai scrie ca nu este bine sa mergi cu masina mult timp pe rezerva de benzina ca se strica catalizatorul(ce ii intereseaza pe ei ca se strica catalizatorul , ca daca s-a stricat te duci sa-ti faca gazele la ITP si iti spun ca nu corespund).

eu cred(asa interpretez eu, poate gresesc) ca toate chestiile de genul celor enumerate mai sus scrise in carte sunt pentru a proteja masina.

ideile sunt impartite si pana la urma fiecare va face asa cum este obisnuit.oricum cred ca este o discutie constructiva chiar daca mai apar si contre.

bafta

Link to comment
Share on other sites

totusi, faptul ca producatorul a scos de pe bord ceasul de temperatura al uleiului (implicit motorului) imi spune mie ca nu este asa de important sa il ai... nu stiu motivul exact insa cred ca daca era important ar fi ramas acolo... pana la urma avem alarma pentru supraincalzirea motorului si asta e suficient...

 

Da, e cam ciudat ca a scos ceasul ala. De asemenea sunt ciudate masinile care nu au turometru. Acolo chiar ca nu stii cand rupi motorul in 2. Hai sa zicem ca ar fi din considerente economice, dar ce sa mai zic de renault care are turometru dar nu are nicio dunga rosie desenata pe el. Aici tot din economie? La 'vopsea', sau la ce economie? Cam aiurea.

 

Corect, tinand cont ca indicatorul nu arata o temperatura exacta, a se obsera lipsa numerelor de pe cadra, inseamna ca exista mai degraba o plaja cu temperatura normala de functionare.

 

Lipsa numerelor de pe cadranul indicatorului de temperatura cred ca are o alta explicatie. Temperatura optima de functionare a motorului este o informatie tehnica, pe care conducatorul obisnuit nu este obligat sa o cunoasca. Nu i se preda la scoala de soferi asa ceva (vorbesc de majoritatea, ca mai sunt si exceptii). Cu culori e mai sugestiv, ca la robinet, in baie: "e albastru, inseamna ca e rece, e rosu inseamna ca e prea cald. Daca e intre ele, n-am treaba cu acul ala, imi vad de treaba mea."

 

Chrisjohn: totusi umbla in meniul BC-ului sa vezi temperatura motorului cand acul de la temperatura iti ajunge la "ora 12" . Eu am verificat dupa ce tot asa am insistat cu anumite valori, si mi s-a spus ca totusi.. sa verific sa vad ca sunt temperaturi mult mai mici... si am constatat ca la fel ca la alti useri de pe forum la 75 de grade ajunge la ora 12" si apoi sta la 80 de grade cu usoare variatii la 81-82 grade..

 

Aici cred ca la mine te refereai, nu la Chrisjohn. In urma cu ceva vreme erau cativa useri pe forum care spuneau ca temperatura optima la e46 este 100-105 grade. Mi s-a parut ciudat (mult). Am verificat pe OBC si am constatat ca aveau dreptate. Este adevarat ca de pe la 80 de grade acul este foarte aproape de "ora 12".

 

Ce legatura are antigelul cu temperatura lichidului de racire...? temperatura am observat-o in BC cand erau 10 grade afara...

 

Din cate stiu eu, are legatura. Apa chioara are temperatura de fierbere 100 grade. Antigelul are cateva proprietati: nu ingheata (la 0 grade), ridica temperatura de fierbere. Asta au zis-o niste baieti pe forum, n-am testat-o personal.

Link to comment
Share on other sites

Blue

The engine is still cold. Drive at moder-

ate engine and road speeds.(de ce nu scrie sa astepti sa treaca acul de sectorul albastru si dupa aceea sa pleci?)

 

Red

As a functional check, the warning light

comes on briefly when the ignition is

switched on.

 

Between the coloured zones

Normal operating temperature.

asa e la e46.

Link to comment
Share on other sites

Pai aveai vreo indoiala? Sau vroiai sa-i demonstrezi lui Cristi.MS?

 

eu nu aveam nici o indoiala si nici sa demonstrez nimanui nimic intrebam doar.poate vine cineva cu contrargumente realiste nu fictiuni.

si nu am cu nimeni nimc de impartit cosider ca este un forum foarte bun

Link to comment
Share on other sites

astia ma de unde scoateti numerele astea....0,5-1 minut, de ce nu 15 minute, cat se raceste turbina aia in 30 de secunde ? Nu mai dati numere, mai ales ca nu sunt specificate nicaieri...

 

in manualele de bmw scrie clar: la turbina sa astepti 2 minute sa se raceasca inainte sa opresti, deci probabil se raceste ceva. 2 minute, asa scrie.

Link to comment
Share on other sites

astia ma de unde scoateti numerele astea....0,5-1 minut, de ce nu 15 minute, cat se raceste turbina aia in 30 de secunde ? Nu mai dati numere, mai ales ca nu sunt specificate nicaieri...

 

in manualele de bmw scrie clar: la turbina sa astepti 2 minute sa se raceasca inainte sa opresti, deci probabil se raceste ceva. 2 minute, asa scrie.

si in manualul de urilizare de la ford mondeo MKIII scrie ca la motoarele diesel este indicat ca inainte oprirea motorului dupa un drum mai lung sa functioneze la relanti 30sec-1min.

nu am scos-o eu de la mine

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.