Jump to content

Pierderi din sistemul de racire


Recommended Posts

o intrebare furtunul cu aerisitor care pleaca din radiator si merge la motor se incalzeste iar cel care pleaca din termostat si merge la radiator in partea de jos(are pe el si senzorul de temp) la momentul in care temp. pe ceas e la jumate cum trebuie sa fie furtunele unul cald si celalat rece?
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 117
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

eu cred ca am rezolvat-o ptr ca vad ca nu mai apare nimic in scut si apa in vas a ramas aceeasi

de 2 zile merg prin oras schimband vitezel numai in 4000-4500 sa o fac sa curga antigelu si vad ca nu mai vrea sa iasa

 

si sa imi raspund singur si la intrebarea legata de furtune...cele care pleaca din radiator in motor cand temperatura e la jumate pe ceas trebuiesc sa fie fierbinti ,iar cel care pleaca din termostat inspre radiator de are pe el si senzorul de temp. trebuie sa fie rece(asta daca termostatul functioneaza corect)

Link to comment
Share on other sites

eu cred ca am rezolvat-o ptr ca vad ca nu mai apare nimic in scut si apa in vas a ramas aceeasi

de 2 zile merg prin oras schimband vitezel numai in 4000-4500 sa o fac sa curga antigelu si vad ca nu mai vrea sa iasa

 

si sa imi raspund singur si la intrebarea legata de furtune...cele care pleaca din radiator in motor cand temperatura e la jumate pe ceas trebuiesc sa fie fierbinti ,iar cel care pleaca din termostat inspre radiator de are pe el si senzorul de temp. trebuie sa fie rece(asta daca termostatul functioneaza corect)

 

 

cum?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...
  • 11 months later...
Daca pierde si nu stii pe unde din cauza ca se evapora. Poti pune un reactiv UV in apa si dupa aia cauti cu lampa UV si vezi unde curge. Se face la fel la aerul conditionat ca sa vezi pe unde pierde. Asta trebuie facuta dupa ce elimini garnitura sau posibilitatea de pierderi interne.

 

 

si de unde fac rost de reactiv UV ? e scump?

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
  • 2 years later...

Buna. Am un e46 318i din '98 la care imi scade nivelul lichidului de racire intruna.

Dupa ce am observat prima data problema am dat fuga la mecanic. Tin sa precizez ca mecanicii consultati sunt din Germania(doar informativ), unde lucrez acum. Mecanicul a zis ca e de vina pompa de apa, deoarece se vedea umed in zona aceea, iar lichidul de pe blocul motor din jur era dulciu(asa si-a dat seama ca e antigel). A schimbat pompa de apa. Problema a persistat si dupa schimbarea pompei de apa. M-am intors la el sa vad ce zice. A luat apoi ca o pompitza cu care a controlat daca prin lichidul de racire iese CO2. Pompitza asta a introdus-o in vasul de expansiune. Verdictul a fost garnitura de chiulasa fisurata, deoarece intra gazul de esapament in apa(sau gazul de la compresie, nu stiu exact).

Din ce am mai citit pe formuri si prin alte parti am aflat care ar fi simptomele unei garnituri de chiulasa fisurata(apa in ulei, ulei in apa, spuma alba la joja, fum alb, lipsa incalzirii in habitaclu, fierberea motorului), dar in cazul meu nu apar. Asa ca m-am dus sa cer parerea altui mecanic.

Al doilea mecanic a zis ca e termostatul defect. L-a schimbat dar problema nu a disparut.

Al treilea si ultimul la care am fost a folosit pompa speciala cu care a bagat presiune (2 atm) in sistemul de racire pt a depista daca exista vreo scurgere sau fisura. Presiunea se mentinea la 2 atm, ceea ce denota ca sistemul era etans. Apoi a lasat vasul de expansiune deschis, iar cand tura motorul apa din vas bolborosea. A zis prima data ca s-ar putea sa fie garnitura de ciulasa problema, dar apoi, dupa ce s-a consultat cu un coleg de acolo de la service, a zis ca instalatia nu a fost bine aerisita si de-aia pierde apa. Bun si unde se duce? am intrebat eu atunci. Pe esapament nu e, in ulei nu e... A zis ca se evapora din cauza ca exista aer in instalatie si nu functioneaza corect.

Acest mecanic zicea ca e foarte greu sa aerisesti bine instalatia la masinile astea. A completat nivelul lichidului, a aerisit si a zis sa urmaresc daca mai scade. Dupa cateva zile, respectiv 100-200 km becul martor s-a aprins iar.

Are cineva vreo idee care ar fi problema? Chiulasa, aer in instalatie, altceva?

Va rog, o parere?!

Link to comment
Share on other sites

daca 100% esti convins ca nu ai probleme pe la instalatie, gen crapat furtune sau radiator fisurat, ultima cale e demontatul chiulasei.

garnitura dusa..sau probabil chiulasa fisurata. cand ajunge acolo o sa vada exact ce trebuie facut.

 

 

din moment ce a bagat presiune si nu a scapat pe nicaieri e clar ca instalatia e ok, nu?

acuma ar mai ramane doua posibile: aer in instalatie sau garnitura. credeti ca daca are aer in instalatie poate pierde apa in halul asta?

Link to comment
Share on other sites

din moment ce a bagat presiune si nu a scapat pe nicaieri e clar ca instalatia e ok, nu?

acuma ar mai ramane doua posibile: aer in instalatie sau garnitura. credeti ca daca are aer in instalatie poate pierde apa in halul asta?

Nu e niciun fel de aer in instalatie, la cate aerisiri ti-au facut pana acum ar fi trebuit sa nu mai ai probleme, si nu-i mare smecherie sa faci o aerisire la un bmw 318 asa cum zice nea caisa ala. In proportie de 90% suspectez garnitura de chiulasa, apa intra in camera de ardere si odata cu gazele arse iese afara sub forma de vapori (temp fiind foarte mare).

Ar mai fi o cauza dar e putin plauzibila, anume pierderea lichidului pe la calorifer, dar daca iti baga caldura cum trebuie si nu vezi aburi prin masina, atunci este exclusa varianta asta.

Link to comment
Share on other sites

Nu e niciun fel de aer in instalatie, la cate aerisiri ti-au facut pana acum ar fi trebuit sa nu mai ai probleme, si nu-i mare smecherie sa faci o aerisire la un bmw 318 asa cum zice nea caisa ala. In proportie de 90% suspectez garnitura de chiulasa, apa intra in camera de ardere si odata cu gazele arse iese afara sub forma de vapori (temp fiind foarte mare).

Ar mai fi o cauza dar e putin plauzibila, anume pierderea lichidului pe la calorifer, dar daca iti baga caldura cum trebuie si nu vezi aburi prin masina, atunci este exclusa varianta asta.

Caldura baga normal, iar aburi nu am observat inuntru. Pot aparea alte probleme daca am circulat prea mult avand problema asta?

Link to comment
Share on other sites

Caldura baga normal, iar aburi nu am observat inuntru. Pot aparea alte probleme daca am circulat prea mult avand problema asta?

Pai e cam grava situatia, daca ai sa mai continui asa s-ar putea ca la un momen'dat fisura aia sa se accentueze si sa te trezesti ca ai camera de ardere plina cu apa, si o s-o mai pornesti poimarti. Am patit-o chiar eu la o dacie.

Link to comment
Share on other sites

Pai e cam grava situatia, daca ai sa mai continui asa s-ar putea ca la un momen'dat fisura aia sa se accentueze si sa te trezesti ca ai camera de ardere plina cu apa, si o s-o mai pornesti poimarti. Am patit-o chiar eu la o dacie.

 

Ai idee cat ar costa toata treaba? garnitura si manopera...in tara

Link to comment
Share on other sites

Salut,

De curiozitate cat lichid si in ce interval ti-l pierde?

Nu stiu exact. nu e la fel tot timpul, dar de exemplu azi completez la nivel si in 4 zile (respectiv 100 km) se aprinde becul. Dar nu e o regla. De exemplu am mers intr-o zi 300 de km, i-am dat si blana, 205 km/h, turatii la greu si nu s-a aprins becul. Nush

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.