Jump to content

Normele de poluare EURO - in general


X X L

Recommended Posts

Masuratori complexe de emisie, dinamice si stationare, realizabile in regim automatizat (programabil) in cadrul laboratorului de poluare:

- Monoxid de carbon CO => domeniu de masurare: 100... 3000 ppm;

- Bioxid de carbon CO2 => domeniu de masurare: 2... 16%;

- Hidrocarburi totale HC => domeniu de masurare: 10... 5000 ppm;

- Oxizi de azot NOx =>domeniu de masurare: 10... 5000 ppm;

- Emisii evaporative hidrocarburi nemetanice (camera SHED): 0... 5000 ppm;

- Particule Diesel masurabile prin cintarire in camera climatizata Heraeus, cu o microbalanta electronica tip Sartorius => domeniu de masurare: 0... 3,000 g.

- Testari complexe conform unor cicluri functionale standardizate (tip "Europa", "America", "Japonia") sau neconventionale (programate de utilizator);

- Putere maxima stand motoare Schenck: 250 kW;

- Putere maxima stand dinamometric cu role Hofmann: 300 CP;

- Masa maxima autovehicule testate: 13 tone/punte;

- Viteze maxime autovehicule testate:

- autoturisme => 200 km/h;

- autovehicule grele => 120 km/h.

 

sursa: http://www.rarom.ro/RO/article--Domenii%20...abile--108.html

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Am si eu niste nelamuriri in legatura cu motorul de 2.0 si 150 de cai montat pe E39, din cate am vazut pe lista RAR-ului de pe prima pagina ar pare ca este euro 3.

Din ce an s-au montat motoare cu euro 3?Sfarsitului lui '99 si inceputlui lui '00?Sau ca sa merg la sigur si iau una de la sfarsitului lui '00?

Edited by bl00r
Link to comment
Share on other sites

am fost si eu cu pisicuta la rar 318i 91 184 e1 si cand lam intrebat pala de la rar mia zis ca noxele au iesit bine.. dar ma respins ca aveam oglinda crapata si sa revin cu ea cu oglinda pusa.. am si yo sperante la un euro 1? macar?

 

 

si inca o intrebare am bonu acela de la poluare stie cineva sa imi zice ce euro e dupa valorile alea?

Edited by alexlupu
Link to comment
Share on other sites

Am si eu niste nelamuriri in legatura cu motorul de 2.0 si 150 de cai montat pe E39, din cate am vazut pe lista RAR-ului de pe prima pagina ar pare ca este euro 3.

Din ce an s-au montat motoare cu euro 3?Sfarsitului lui '99 si inceputlui lui '00?Sau ca sa merg la sigur si iau una de la sfarsitului lui '00?

nu doar motorul este euro 3, ci intreg sistemul catalitic, evacuarea etc...

anul 2000 este cel mai sensibil !

in lipsa unor cunostinte solide in domeniul normelor de poluare, eu m-as feri de el !

 

am fost si eu cu pisicuta la rar 318i 91 184 e1 si cand lam intrebat pala de la rar mia zis ca noxele au iesit bine.. dar ma respins ca aveam oglinda crapata si sa revin cu ea cu oglinda pusa.. am si yo sperante la un euro 1? macar?

 

si inca o intrebare am bonu acela de la poluare stie cineva sa imi zice ce euro e dupa valorile alea?

foarte corect: cu oglinda sparta nu poti lua ITP asa ca nu poti trece nici de RAR !

 

norma: NON EURO !

bonul ala indica valorile noxelor, nu limitele normelor de poluare. <_>

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Pentru a avea un tablou complet al acestei probleme, iata istoricul standardelor europene pentru emisiile masinilor mici (sub 3,5t) din vestul Europei:

 

- non-euro pana in Iulie 1992.

- Euro1 din Iulie 1992

- Euro2 din Ianuarie 1996

- Euro3 din Ianuarie 2000

- Euro4 din Ianuarie 2005

 

Si in viitor:

- Euro5 din Septembrie 2009

- Euro6 este in proiect, neavand inca o data finala de implementare.

 

Am si eu o completare pentru normele euro obligatorii pentru autoturisme cu masa inferioara a 2500kg:

 

-Euro1 din Ianuarie 1993

-Euro3 din Ianuarie 2001

-Euro4 din Ianuarie 2006

 

in rest este bine.

 

Sursa: revista italiana al Volante. Acelasi lucru l-am citit si in Quattroruote care este cea mai mare revista auto din IT.

Atasez si o fotografie cu poza din revista unde se spune acest lucru:

 

post-24135-1242752158_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

salut!Sunt prospat posesor(ma rog nu eu ci al batran caci e cam batrana pt mine) al unui bmw 318 din '93 cod motor 184E1 83 kw si am citit topicurle de mai mai sus dar nu m am lamurit prea bine si sper ca totusi o sa primesc raspuns de la voi ;as vrea sa stiu ce norma de poloare are ca am vazut ca acest motor

euro 2 ba ca e euro 1(ma gandesc totusi ca golfurile din acealasi an si chiar unele frantuzizme sunt E 2 nu vad de ce bmw nu ar fi E2).

Si o intrebare <_< scuze ce tip de distributie are acest motor curea sau lant(ca sa stiu daca tre'schimbat)Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu daca sunt chiar relevante documentaiile din revistele de specialitate, nici chiar in Germania nu au logica unele .... de ex am inmariculat diesel-uri din 93 si au iesit EURO 2 ( vw passat // golf-uri si ford escort ), insa am avut si situatii cu masini fabricate in 95 - benzina - si au iesit EURO 1. Stiu ca nu exista logica insa traim in Romania si documentele astea ale RAR-ului par secrete de stat.
Link to comment
Share on other sites

am cautat un pic pe net si am aflat ca 316i are sigur catalizator. deci ar fi euro1 (e2 la nemti), asadar la rar iese non-euro. ma enerveaza astia cu "poluarea" lor, adevarul e ca daca am avea toti logan si megane viata ar fi roz si nici n-am mai avea nevoie de masini care sa ne puna sangele in miscare, gen bmw-uri <_<
Link to comment
Share on other sites

Uitati normele din Italia, sunt aceleasi in Comunitate. Ce nu trebuie sa omiteti e faptul ca acest tabel cu normele de poluare precizeaza obligativitatea respectarii acelor norme la data respectiva pt auto noi omologate si inmatriculate. Asta nu inseamna ca nu au fost producatori care au respectat acea norma pe anumite modele din gama cu 1-2 ani inainte de intrarea obligativitatii respectarii acelei norme. E cazul Opel, BMW, VW, Ford. Altii, cum sunt francezii de la Renault sau PUG au introdus normele atunci cand au fost fortati de normele comunitare.

Iar pt colegul cu 725TDS, e Euro2. TDS de 2.5 a fost pe E34 Euro1 iar dupa aceea pe E34, E36, E38(1995-1998) si E39(din 1996-2000) Euro2 de prin 1995 pana in 1999. Dupa aia pe septar TDS-ul a fost inlocuit de motoarele de 3 si 4litri care banuiesc ca sunt Euro3, nu sunt sigur. Pe E39 525 a fost introdus in 2000 commonrailul de 163CP care e sigur Euro3. Sper ca nu gresesc spunand ca tot ce e commonrail de prin 1999 incoace pe BMW e Euro3.

post-189-1245779867_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

salut. vreau sa cumpar un urs 316i, din 89. motorul este m40, si dupa lista de motoare codul se termina in e1. deci e non-euro, nu? stii cumva daca s-au fabricat 316i e30 cu euro2?

e noneuro...

 

singurii "ursi" cu euro 2 sunt cei coupe/cabrio din 93...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
buna baieti am si io o problema <_< am un ursulet din 1986 si ma intrebam dak as putea sa il fac in vreun fel euro2 pentru ca am inteles ca exista posibilitatea ca din 2012 sa nu mai fie permisa circularea cu masinile non euro:( va rog frumos ajutati-ma si pe mine dak stiti ms anticipat
Link to comment
Share on other sites

saltul la un nivel de poluare superior se poate face numai pe baza unui test dinamic de performante la RAR...

 

costa foarte mult, undeva la 2000 lei, implica si alte costuri suplimentare: sistem catalitic intermediar, montaj autorizat, evacuare schimbata, etc...

 

pe scurt, nu merita !

 

PS: si da, ambele masini sunt noneuro!

Link to comment
Share on other sites

saltul la un nivel de poluare superior se poate face numai pe baza unui test dinamic de performante la RAR...

 

costa foarte mult, undeva la 2000 lei, implica si alte costuri suplimentare: sistem catalitic intermediar, montaj autorizat, evacuare schimbata, etc...

 

pe scurt, nu merita !

 

PS: si da, ambele masini sunt noneuro!

ms ca miai zis :lol: ps stiam deja ca masina mea i non euro:P cat despre faza cu costul in eventualitatea in care vor introduce acea lege cu adevarat atunci nu voi avea de ales :)

Link to comment
Share on other sites

Pentru a avea un tablou complet al acestei probleme, iata istoricul standardelor europene pentru emisiile masinilor mici (sub 3,5t) din vestul Europei:

 

- non-euro pana in Iulie 1992.

- Euro1 din Iulie 1992

- Euro2 din Ianuarie 1996

- Euro3 din Ianuarie 2000

- Euro4 din Ianuarie 2005

 

Si in viitor:

- Euro5 din Septembrie 2009

- Euro6 este in proiect, neavand inca o data finala de implementare.

 

Am si eu o completare pentru normele euro obligatorii pentru autoturisme cu masa inferioara a 2500kg:

 

-Euro1 din Ianuarie 1993

-Euro3 din Ianuarie 2001

-Euro4 din Ianuarie 2006

 

in rest este bine.

 

Sursa: revista italiana al Volante. Acelasi lucru l-am citit si in Quattroruote care este cea mai mare revista auto din IT.

Atasez si o fotografie cu poza din revista unde se spune acest lucru:

 

post-24135-1242752158_thumb.jpg

 

Sa inteleg ca este imposibil sa gasesc BMW e46 din 2003 Euro 4??? doar peste 2005 ??

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
REFERITOR LA CODURILE DE MOTOR,AM SI EU O INTREBARE: UITANDU-MA PE LISTELE CU MOTOARE EURO 3 AM OBSERVAT CA MOTORUL MEU CE ARE COD 256S3 PE O MASINA 323TI ESTE EURO3. EU AM ACELASI COD DE MOTOR, DAR PENTRU 523iA CUM ESTE A MEA ESTE SCRIS ACOLO 256S4(PARCA). EU NU INTELEG ACEST LUCRU. MASINA MEA ESTE 01.1997 SI BANUIESC CA ESTE EURO 2. M-AR AJUTA UN RASPUNS DE LA CINEVA CARE STIE. DACA AM SPUS CEVA BANAL CREDETI-MA CA AM BMW DE O SAPTAMANA SI NU PREA STIU CUM ESTE CU EL.
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
...ESTE SCRIS ACOLO 256S4(PARCA). EU NU INTELEG ACEST LUCRU. MASINA MEA ESTE 01.1997 SI BANUIESC CA ESTE EURO 2. M-AR AJUTA UN RASPUNS DE LA CINEVA CARE STIE. DACA AM SPUS CEVA BANAL CREDETI-MA CA AM BMW DE O SAPTAMANA SI NU PREA STIU CUM ESTE CU EL.

 

ma puteti ajuta si pe mine?ce euro are bmw e36 318 is din 1994 motor M42

 

EURO 2, ambele !

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Am si eu o intrebare.Conform listei RAR motoarele M54 cod motor 226S1,256S5 si 306S3 sunt euro 3.Din ce am mai vazut pe aici,de la sfarsitul lui 2003,aceste motoare au trecut la norma euro 4.Deci sa inteleg ca de atunci incoace au alt cod motor si daca da care ar fi acela(banuiesc ca se majoreaza ultima cifra cu o unitate)? Edited by crtir
Link to comment
Share on other sites

...banuiesc ca se majoreaza ultima cifra cu o unitate...

gresit.

 

pe langa codul de motor, mai conteaza si componenta sistemului catalitic... cu alte cuvinte, pe un motor poate fi montat un sistem catalitic cu nivel redus de poluare (cum ar fi cel cu filtru de particule), dar si unul cu un nivel de emisie de noxe mai mare...

Link to comment
Share on other sites

...banuiesc ca se majoreaza ultima cifra cu o unitate...

gresit.

 

pe langa codul de motor, mai conteaza si componenta sistemului catalitic... cu alte cuvinte, pe un motor poate fi montat un sistem catalitic cu nivel redus de poluare (cum ar fi cel cu filtru de particule), dar si unul cu un nivel de emisie de noxe mai mare...

 

O.K.,am inteles ideea dar principala mea intrebarea mea este din ce an si care luna e46 cu motoare M54 indeplinesc normele euro4 ? Sa fie vorba de septembrie 2003 ? Daca in brief-ul nemtesc scrie E4(nu D4) inseamna ca si RAR-ul considera ca masina in cauza indeplineste normele euro 4 ?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.