Jump to content

o batranica..525i e34


DOMI

Recommended Posts

Da, de emblema de la janta ziceam. Pacat. Arata mai bine cu embleme micute BMW. Chiar si niste chinezarii arata mai bine decat jantele asa... goale. :thumbsup:

 

Eu nu stiu exact ce instalatie am. A fost luata de pe un E34 525i si a venit asa, bulk. Din cate am vazut majoritatea componentelor sunt Tomasetto, dar sunt si vreo 2 chestii care nu sunt. Ma rog. Oricum e mai veche instalatia mea, din 2002. Poate de aia nu e asa desteapta.

Link to comment
Share on other sites

am facut vreo 250 de km, toti in oras, drumuri relativ scurte. in afara de vreo 10 km de test facuti in afara localitatii unde i-am dat cat am putut,

. si am facut iar plinul. a iesit un consum pe GPL de aprox 18.5%

Benzina halea de la 17 in sus.. LA bani ies undeva la consum urban de diesel parat de sub 150 de cai.. gen 9 %.. :)

 

Cum a fost mai racoare dimineata, merge cam 2km pana intra pe gaz la primul drumul, e si setata sa porneasca destul de tarziu. Benzina habar nu am cat a consumat in astia 250 dekm, dar nu cred ca prea mult, acul abia s-a miscat, , ca doar la prima pornire din zi mergea max 2 km..

Afara la un drum lung inca nu am iesit

LA deal si accelerare puternica, gen de la 100 km/h in sus parca nu trage cum tragea ea pe benzina, dar oricum trebuie sa ii mai fac un reglaj la 1000 de km cand cica isi mai da drumul nu stiu ce membrana de la vaporizator.. o sa vad dupa revizia aia..

Cum e setata acum nu trece pe benzina de loc, indiferent de turatie.

Oricum una peste alta .. sunt super multumit, costurile par foarte promitatoare, mai vedem in timp..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

nu e recomandat, pur si simplu multe instalatii si harti nu prea mai pot livra debit suficient.

. + ca la instalatiile mai vechi nu erau asa performante.

 

oricum asta se poate seta usor.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Revin cu un update al instalatiei de GPL, erau cativa colegi interesati de costuri. am in jur de 1000 de km facuti cu ea, intre care 90% urban, deci e relativ relevant dpdv al costurilor.

 

 

 

Inainte de a pune GPL, sub 17 % benzina nu scadeam..in bani ar veni 103 RON./100 km. urban

Pe GPL am consum facut de la plin la plin intre 18.5 si 19%, in bani inseamna 57 ROn/ 100 de km,

Iese o economie de aprox 46 RON/100 de km, in aproape 10k km urbani am scos pretul instalatiei de 4400 de roni

 

In afara de gaz am mai consumat vreo 10 - 15l de benzina ,dar nu pot sti precis cat, ca nu am facut de la plin la plin la benzina, dar oricum mai mult de 15 nu a consumat ( vorbesc de mia asta de km care am facut-o) , ca merge pe benzina doar pana ajunge apa la 40 de grade..

Deci e o afacere buna, pe motoare in 4 cilindri si de putere mai mica e si instalatia mult mai ieftina.

In rest alte costuri le mai vedem in timp.. din ce am inteles la fiecare 30k km trebuie sa schimb vreo 2 filtre care costa vreo 2-3 mil..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

F bun consumul, mai mic de 1.6 benzina :). Ce sa zic, la cat mai multi km!

 

Nu stiu daca mi se pare, am vazut mai sus ca e murdara mocheta din portbagaj ? :)

 

Eu ca sa nu o stric i-am pus o folie mare, cam cu ce vin ambalate electronicele. Tavita daca ar fi sa cumperi nu cred ca iti mai intra.

Link to comment
Share on other sites

era destul de patata de cand am luat-o , +praful mioritic, in portbagaj nu mai curatat de mult..

pai cam asa imi iese si mie, in bani am consum de diesel parat de pana in 2l cu motor de 2500 cmc 6L benzina de 192 de cai automat..adica ce e mai bun din ambele lumi...diesel vs benzina . :)

 

Deci e ok.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

revin cu un mic update cu o problema ciudata si deosebit de stupida...

de la o vreme, in afara localitatii la viteze oarecum aleatorii, si la 40 si la 80 si la 120 imi apara brusc o vibratie pe fata, parea mai mult pe roata stanga, care disparea la fel de brusc si aleator.

 

Aparea destul de rar, apoi disparea faceam si 300 de km fara probleme, apoi din nou

 

Verificat tot ce se putea verifica la articulatii, am echilibrat rotile de 3 ori de pomana,eram 100% ca nu era din roti dar , hai daca ziceau specialistii... am schimbat niste bielete antirului inca bune, numai prostii dinastea....

Eu inclinam sa cred ca e pe duca casta, cam ultimul lucru ramas...

 

Apoi merg in service la baietii astia care mi-au pus instalatia GPL ca stiam ca sunt priceputi.. se invart ei pe sub masina vreo 2 min si sa vezi pozna... 2 suruburi din cele 3 care prind placa aia care tine pivotul de suportul de amortizor, slabite si joc acolo la greu..

Cum dracul nu au vazut astia.. nu imi explic..din cauza de 2 suruburi nestranse am spart vreo 3 mil pe echilibrat si verificat roti jante, am fost la un pas sa schimb si caseta si o iau rara cu totul...

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

iar piulitele astea nestranse cum trebuie au fost tot de la un idiot de mecanic care mi-a schimbat bucsele din captul bratelor mari, inferioare..

asta e.. daca nu mai am garajul meu las masina sa o faca toti necalificatii

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

de vreo 2 saptamani si ceva masina a luat-o razna complet si eu cu ea.. poate are cineva o idee..

 

 

Problema e relanti neregulat., prezent numai la cald, care se stabilizeaza totusi dupa o vreme apoi o ia din nou razna.. Cel bine se vede cand e in pe loc, in P, si o accelerez la 3000 si apoi o las.. la revenirea la relanti se ineaca, turometrul joaca undeva intre 600 si 100 pentru 5-6 secunde, motorulse aude ca toti dracii zici ca acu moare si scutura.. apoi se stabilizeaza o vreme si in cateva minute incepe iar sa o ia razna, gen o urca la 700+ apoi iar la 600 si tot asa..

 

Sa va spun ce am facut la ea.. verificat de aer fals.. adica cu nu stiu ce minune de spray, am dat jos toata admisia, luat la puricat furtune, verificat ICV , era curat..

date jos bujiile, din cauza amestecului super bogat, erau ca dracul, am cumparat unele noi si cu alea noi facea la la fel. In gaurile unde stateau bujiile am gasit ulei, nu stiu de unde dracul vine, garnitura capac chiulasa a fost schimbata in vara,de la ultimul schimb facut acum 3000 de km nu a fost nevoie sa completez nimic..

dat jos bujiile, erau ca dracul de la amestec prea bogat , am pus altele noi, face la fel.

 

Pe tester singura anomalie imi aparea la debitmetru o valoare mare de tot la relanti, in speta 16 kg/h ar trebui sa fie mult mai mica

Dupa alte teste cu mecanicul, si dupa ce am reusit sa o pacalim sa creada ca la relanti intra 12 kg/h si mercea ceva mai bine, am zis ca e debitmetrul.. cumparat debitmetru nou bosch 11 mil, masina a mers bine fix o zi, dupa care a luat -o iar razna, desi nu mai face oricum in halul in care facea, isi revine mult mai repede, merge mai rotund, si raspunde mai prompt in acceleratii, inainte de schimbarea debitmetrului avea si o mica ezitare cand o acceleram mai brusc de la relanti..

 

sonda lambda a fost schimbata cu una NGK , noua in vara.. nu stiu daca are 7k km., totusi sta si ea intre 0.3 -0.43 V, nu prea sare de 0.5 desi ar trebui.. mai ales ca miroase clar a benzina nearsa..

 

 

maine ii fac si un test de compresie.. sincer nu mai mai duce capul ce sa verific.. mecanicul ala inebuneste si el..

Pe tester apar si timpi mari de injectie.. la relanti acum ceva luni cand am verificat ultima data erau undeva la 2.7 .. acum la cald la relanti stau la 4.6 ms ..minim.. nu stiu ce mortii masii , dar ceva o face pe tampita sa creada care are aer garla desi nu are si face amestec prea bogat.. .

Consumul in astea 2 saptamani a fost ceva horror. de asta nu suspectez ICV -ul, ca ala poa sa fie praf dar consumul nu il influenteaza...

consum cu debitmetrul nou inca nu am facut, ca are doar o zi pe masina..

 

DIn ce stiu dureaza ceva sa ii faca adaptarea la noul debitmetrul, ce e drept am si facut numai drumuri relativ scurte..

La rece totul e in regula, nici o problema.. si banuiesc ca din cauza ca la rece il doare in cur de toti senzorii.. cum ajunge pe la 75 de grade + incepe nebunia..

 

UNde dracul si la ce sa ma mai uit... ? ca ma apuca pandaliile rau de de tot...

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

instalatia are 3000 de km, si problema e identica si la fel si pe bezina si pe gaz, face fix la fel. pe gaz ceva mai rau.

am uitat sa zic ca primul gand a fost benzina proasta, am mers cu ea pana s-a aprins becul, am schimbat filtrul si am pus benzina de 98 .. de la alta statie..fix la fel... face

 

INstalatia care o am nu are harta separata ci singurul lucru care il face e sa citeasca timpii de injectie de pe benzina si sa ii transforme in timpi de injectie pe gaz, altceva nu face.

daca gazul e prost, pe benzina trebuia sa mergea bine, dar tot ca un cur merge..

 

 

 

chiar daca as crede mitul cu instalatia GPL care strica motorul, ma indoiesc ca in 3000 de km putea sa ii faca ceva

si la aia la aveo ce era stricat ?

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

da, sunt ok, singurul lucru nasparliu observat la ele era prezenta uleiului in gaura aia, nici ala nu stiu de unde dracul vine..am scris si mai sus..

nu imi dau seama daca se leaga uleiul ala de acolo cu problema relantiului.

Si daca era ceva in neregula cu bujiile ma gandesc ca facea mai urat la rece, ori la rece merge brici, la cald e drama..

 

 

in sarcina masina merge foarte ok.. problema doar la relanti e prezenta..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Ai pus si mastic la garnitura de la capacul chiulasei? Asa am facut si eu initial, am pus garnitura noua si apoi am vazut ca da ulei, am pus un strat subtire de mastic si s-a rezolvat; daca o sa cauti vezi ca si in manualele de reparatii se spune de mastic.

Stiu simptomul de care spui, si mie mi-a facut asa de vreo 2-3 ori de cand am masina, dar de fiecare data si-a revenit dupa 30 sec-1 min maxim, sau dupa ce am repornit motorul. Eu am suspectat vreun senzor de turatie arbore/axa, dar nici o eroare pe tester. Incearca sa il pacalesti mergand cu debitmetru deconectat, lambda, senzori temperatura, senzor clapeta si vezi ce zice. Deschide clapeta mai mult din surub si scoate mufa din regulatorul de ralanti si vezi daca sta constant.

Link to comment
Share on other sites

a pus ala ceva pasta..o sa rezolv si problema aia.. mai mult ma intereseaza daca uleiul ala prezent in gaurile de bujii are legatura cu relantiul asta nenorocit..

 

 

Azi dimineata am stat cu bateria deconectata 10 min, in speranta ca va reseta adaptarile de lambda si debitmetru, nu sunt sigur ca o face, din ce stiu alea reseteaza numai cu tester original

l..PAre sa mearga mai bine, daca nu isi revine ma duc la asta cu testerul original, . totusi motorul asta nu e asa pretentios, din ce stiu numai la modelel mai noi cand pui alt debitmetru trebuie anuntat si ECU.. M50 astea nu sunt asa sofisticate, dar poate ma insel..

e unul singur cu in tester BMW original cu mufa OBDI in tulcea, ma duc azi la el sa vad ce zice si ala apoi asta fac, apoi asta ma gandeam sa fac sa scot mufa de la ICV, si sa fac si un test de compresie..

de la benzina proasta imi mai facea si mie figuri, dar isi revenea relativ repede..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

deci am mai scos odata bateria, lasata 10 min, si de data asta am plecat la un drum mai lung, in afara localitatii, nu mers 2 km prin oras..

si-a revenit complet, merge brici si pe benzina si pe gpl.. sa vedem cat tine minunea..

deci se pare ca si la raia asta de M50 cand schimbi debitmetrul trebuie resetate adaptarile la lambda si debitmetru..

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Eu cu parere de rau iti zic ca nu cred ca ai scapat...

 

Ai verificat toate furtunurile de aer? Inclusiv alea de la motorasul de relanti? Vezi ca e unul care intra chiar sub admisie. Mie ala mi-a facut o gramada de zile fripte. Sau poate chiar motorasul de relanti sa fie imbacsit/dus.

 

 

Daca zici ca ai pus-o pe tester si era ceva de debitmetru mai mult ca sigur trage aer fals pe undeva. Eu la E39 am avut o garnitura stricata la o valva de presiune (cred ca era ala de prinde ulei, nu mai stiu... ). Ideea e ca si aia era responsabila pentru vacuum si gaurile in membrana aia nu le vedeai decat daca dadeai jos piesa si te uitai de aproape la ea.

 

Vezi ce piese de genul asta ai si tu pe M50. Poate piesa 6 de aici:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HD61&mospid=47375&btnr=13_0347&hg=13&fg=15

Link to comment
Share on other sites

am scris ma i sus, am da jos toata admisia si furtunele si m-am uitat la ele cu lupa..si am consumat un spray intreg cu alcool dinala de curatare volatil cautand daca trage aer fals pe undeva... nu a carait nimic..

 

Debitmetrul ala vechi clar era obosit.. si dupa ce l-am pus pe asta nou mergea mai bine dar cu figuri in continuare..adica cand reveneam de la 3000 de ture tot se mai balbaia, dar isi revenea mai repede..la relanti si in sarcina mergea mult mai rotund si raspunsul la pedala mult mai prompt, inainte avea ezitari in acceleratii de la turatii joase sau de pe loc.

 

 

Azi am facut in jur de 50 de km dupa resetarea bateriei, 30 extraurban, 20 urban cu opriri dese..vad ca chiar nu mai prezinta nici un simptom, a disparut si balbaiala aia care o avea cand era turata pe loc, merge cum nu a mai mers ea de mult tare...

 

doamne ajuta ..sper ca am scapat si asta sa fi fost.. debitmetrul si resetat adaptarile de mix la ECU

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.