Jump to content

De e mai bine sa incalzesti motorul in mers?


Recommended Posts

Am citit in manualul S-Class-ului nou ca incalzirea motorului se face in mers. Nu inteleg care e logica !? <_<

 

Erau mai multe lucruri interesante despre stilul de condus , o sa le mai postez pe parcurs cand imi mai amintesc :

 

Pe timp de ploaie este recomandata inainte de oprire o frana mai brusca.

Astfel discurile sunt curatate mai bine (in special de sare sau alte materiale anti-derapante care duc mai usor la deriorarea discurilor ) . ....corect ! :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 109
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Am cautat pe gugle si am mai gasit raspunsuri de genul:

 

 

All cars warm up best by driving them as soon as they are drivable. Then drive a couple of miles before hitting the freeway speeds.

 

Idling them results in more condensation forming in the engine and it also means while the engine may be warm when you start driving, the transmission and suspension are not.

 

Driving a mile or two at moderate speeds gets everything warmed up faster and better.

 

A TDI has a additional issues. In extreme cold the engine will not put out full power and you may not be able to keep up with traffic. Also a TDI is so efficient that it takes a very long time to warm up at idle since there is not enough waste heat.

Link to comment
Share on other sites

asta e din seria topicul pt gradinita . de curiozitate ai incercat sa incalzesti un motor la ralanti ? dureaza peste 15 min sa ajunga la temp optima , iar iarna si mai mult .in mers e sub jumatate perioada. Ce rost are sa citim , hai sa mai si probam ! Simplu nu ?
Link to comment
Share on other sites

Daca masina sta foarte mult la ralanti apar uzuri mai mari.O sonda lambda de generatie noua incepe sa lucreze dupa 5 secunde deci poluarea nu prea mai intra in discutie.Pe langa asta exista si pompa de aer secundar.

Ma rog, asta e parerea mea probabil un inginer ne poate lamuri mai bine.

Link to comment
Share on other sites

deci... de obicei cand pornesc masina la rece, ma refer, dimineata sau la pornirea dupa un minim de 5,6ore, motorul merge o idee mai turat, banuesc ca este socul electronic, dupa un anumit timp, turatia scade la normal, eu mam obisnuit sa las motorul sa ajunga la turatia normala si pe urma plec de pe loc, daca stai si asculti motorul se aude o diferenta de turatie, in primele 30 40 de secunde merge chiar turat, pe urma scade in turatie, dar tot nui inca la turatia normala de relanti, se vede si pe turometru si pe liniile ce indica temperatura motorului,

 

acum chiar sunt curios de o parere de injiner <_< , sa ne lamureasca, poate ca eu decand am masina, procedand astfel am facut mai mult rau decat bine!!!

Link to comment
Share on other sites

Motoarele actuale sunt asa de eficiente astfel incat nu se incalzeasc la relanti, trebuie sa fie in sarcina ca sa se intample acest lucru.
Spui ceva gresit,ele se incalzesc si la relanti doar ca dureaza mai mult timp

 

 

eu pornesc motorul si il las sa mearga la relanti minim 4, 5 minute asta daca ma grabesc...asa mam obisnuit decand am masina... este bine sau rau?

E rau.

De ce e rau???Probabil fiindca consuma benzina degeaba.Sau de ce?Pur si simplu omul il tine la relanti de obicei pt. ca in special la masinile mai vechi,uleiul efectueaza ungerea mai defectuos in rampa,ax came,etc. mai ales cand e rece,tinandu-l la relanti uleiul se incalzeste circuland mai bine si eliminand din uzura daca ar fi turata din prima cu motorul rece

 

 

Daca masina sta foarte mult la ralanti apar uzuri mai mari.

De ce apar uzuri mari?Nu faptul ca sta la relanti uzeaza,ci faptul ca nu e la temperatura optima de functionare provoaca uzuri,asta vroiai sa spui nu?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.