Jump to content

s-a dus turbina :((


Recommended Posts

Ce am vrut sa va intreb? numai la bmw e necesar mersul peste 2000rpm ca altfel de duce naibii turbina?

 

Ca vad ca autocamioanele, autobuzele, nu trec de 2500 decat rar, iar intervalul de functionare e intre 1200-2200 marea majoritate a timpului.

 

Si alea tin milioane de km... stiu cazuri clare de autobuz cu peste 1 milion km, fara probleme la turbina...

 

 

Motoarele de camioane sunt mult mai diferite....au turatie maxima cam pe la 2500 rpm...relantiul pe la 5-600 rpm. Acestea au un cuplu foarte mare ; ele de fapt au nevoie de cuplu, nu de putere. Pune un M3, M5 sa traga o remorca de 25 de tone, si ai sa vezi de ce nu nevoie de asa putere mare.

 

Un camion, in general are motor de 12 - 13000 cmc, ca sa dezolve in jur de 400-450 cp si o gramada de newtoni-metru...

 

Deci nu confundati merele cu perele, desi sunt tot fructe <_<

 

corect spus Andrei

 

 

 

turbina nu se strica de la mers subturat

Link to comment
Share on other sites

o ultima ipoteza formata aseara: turbina s-a dus fiindca nu era turbina MEA. Am avut masina in service la trado motors iasi si din cate am inteles de la mai multe persoane, baietii de acolo fac manareli cu piesele. In 2 luni cat a stat la ei au avut tot timpul sa faca ce au vrut, si n-am nicio dovada, in afara faptului ca inainte s-o bag in service mergea impecabil. Voi ce parere aveti?
Link to comment
Share on other sites

foarte posibil ..<_< . Cum sa lasi masina acolo 2 saptamani ? Si daca managerul e bine intentionat si nu tolereaza dinastea in 2 saptamani tot se gaseste unul sa faca un overtime de seara pe masina ta ...
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

sa verifici furtunul care vine din baia de ulei si unge turbina

 

daca ai folosit ulei de proasta calitate si nu numai apare depunere pe furtun si nu ajunge ulei la bucse

 

asta sa nu te trezesti dupa 3 luni ca mai trebe schimbi o turbina

 

asta e mecanismul de distrucere a turbinei nu mersul subturat

 

mersul subturat bine nu face dar nu acesta e motivul principal pt care se distruge turbina

 

motivul este uleiul si datul in "goarna" inainte de a ajunge uleiul sa se incalzeasca si sa unga cumsecade axul turbinei (zona albastra la temperatura apei)

Link to comment
Share on other sites

sa verifici furtunul care vine din baia de ulei si unge turbina

 

daca ai folosit ulei de proasta calitate si nu numai apare depunere pe furtun si nu ajunge ulei la bucse

 

asta sa nu te trezesti dupa 3 luni ca mai trebe schimbi o turbina

 

asta e mecanismul de distrucere a turbinei nu mersul subturat

 

mersul subturat bine nu face dar nu acesta e motivul principal pt care se distruge turbina

 

motivul este uleiul si datul in "goarna" inainte de a ajunge uleiul sa se incalzeasca si sa unga cumsecade axul turbinei (zona albastra la temperatura apei)

 

Se aplica in general la motoarele diesel acest sistem? Cum curge uleiul prin aces furtun? E presiune pe el?

 

Scuze de atatea intrebari dar suna interesant...

Link to comment
Share on other sites

sa verifici furtunul care vine din baia de ulei si unge turbina

 

daca ai folosit ulei de proasta calitate si nu numai apare depunere pe furtun si nu ajunge ulei la bucse

 

asta sa nu te trezesti dupa 3 luni ca mai trebe schimbi o turbina

 

asta e mecanismul de distrucere a turbinei nu mersul subturat

 

mersul subturat bine nu face dar nu acesta e motivul principal pt care se distruge turbina

 

motivul este uleiul si datul in "goarna" inainte de a ajunge uleiul sa se incalzeasca si sa unga cumsecade axul turbinei (zona albastra la temperatura apei)

 

cica principalul motiv pt care cad turbinele este faptul ca atunci cand ii dai in "goarna" si ajungi acasa trebuie sa o lasi sa mai mearga 1-3 minuta pt a se raci turbina treptat si nu brusc!

Link to comment
Share on other sites

sa verifici furtunul care vine din baia de ulei si unge turbina

 

daca ai folosit ulei de proasta calitate si nu numai apare depunere pe furtun si nu ajunge ulei la bucse

 

asta sa nu te trezesti dupa 3 luni ca mai trebe schimbi o turbina

 

asta e mecanismul de distrucere a turbinei nu mersul subturat

 

mersul subturat bine nu face dar nu acesta e motivul principal pt care se distruge turbina

 

motivul este uleiul si datul in "goarna" inainte de a ajunge uleiul sa se incalzeasca si sa unga cumsecade axul turbinei (zona albastra la temperatura apei)

 

cica principalul motiv pt care cad turbinele este faptul ca atunci cand ii dai in "goarna" si ajungi acasa trebuie sa o lasi sa mai mearga 1-3 minuta pt a se raci turbina treptat si nu brusc!

BINGO!

Link to comment
Share on other sites

Clauberty, masina mea a stat in service la ei 2 LUNI nu 2 saptamani, deci au avut timp sa schimbe si 5 motoare.

Niciodata nu i-am dat in goarna la masina inainte sa ajunga la temperatura optima de functionare si am avut grija ca de fiecare data cand merg mai sportiv, inainte sa opresc motorul..sa-l las vreo 5minute pornit ca sa se raceasca turbina. In alte cuvinte, singura mea greseala e ca am mers subturat, dar dupa cum spuneti voi, nu asta ar fi principala cauza.. tind sa cred ca mi-au inlocuit turbina nesimtitii aia!

Link to comment
Share on other sites

Sincer sa fiu, nu cred ca dupa ce i-ai dat in freza la masina turbina are nevoie mai mult de 10-15 secunde sa se raceasca...

 

1. nu e o masa mare de metal ca sa tina caldura multa (inertie termica mica)

2. gazele care intra in ea sunt in cantitate mare, presiune mare etc. Un pic jet de aer in cantitate mica raceste destul de repede turbina.

 

5 minute este extrem de mult. Mi se pare la fel de inutil ca si pornirea motorului, asteptare cateva minute pt incalzire si apoi plecat de pe loc.

 

Parerea mea...

Link to comment
Share on other sites

Clauberty, masina mea a stat in service la ei 2 LUNI nu 2 saptamani, deci au avut timp sa schimbe si 5 motoare.

Niciodata nu i-am dat in goarna la masina inainte sa ajunga la temperatura optima de functionare si am avut grija ca de fiecare data cand merg mai sportiv, inainte sa opresc motorul..sa-l las vreo 5minute pornit ca sa se raceasca turbina. In alte cuvinte, singura mea greseala e ca am mers subturat, dar dupa cum spuneti voi, nu asta ar fi principala cauza.. tind sa cred ca mi-au inlocuit turbina nesimtitii aia!

 

posibil.

Link to comment
Share on other sites

Depinde ce se strica la turbina: se rupe axul, se lovesc palele de carcasa, joc in ax de la bucse sparte sau tocite. Pot fi bucse de centrare sau de etansare a uleiului.

In anumite cazuri iti poti da seama de la ce s-a bushit turbina.

-De obicei de la mersul subturat se aseaza funingine pe pale si le descentreaza. Gasesti pe carcasa urme de la pale dar si pale tocite, sparte. Se poate rupe axul.

-Joc pe ax, nu neaparat cu ruperea lui poate aparea de la opriri bruste ale motorului, cand turbina e foarte incinsa. Axul, bucsele sufera de la incalzirile repetate pana la incandescenta, nefiind racite de uleiul din motor.

-Fenomenul de surge poate rupe axul in doua. Insa atunci nu ar aparea urme pe carcasa, ca si cum a fost o perioada de timp descentrata ca la funingine.

- tot de la opriri bruste ale motorului, de la fortari la rece sau de la o proasta ungere a axului se pot sparge bucsele care etanseaza axul. Daca se sparge cea de pe evacuare scoate fum gramada din cauza uleiului aruncat direct pe evacuare, daca se sparge cea dinspre admisie, uleiul este aspirat direct in motor, unde se autoaprinde. Motorul se tureaza a prost, functionand cu uleiul aspirat, masina scoate fum pe avacuare si daca soferul nu are o sclipire de moment sa incerce sa opreasca motorul fortat, poate plezni motorul.

Eu pun pe primul loc oprirea brusca a motorului, mai ales dupa ce a fost alergata. Apoi pornirile la rece, cu forja pana ce uleiul si motorul au ajuns la temperatura de lucru, fenomenul de surge, mers subturat, ulei neconform sau vechi, filtru de aer schimbat prea rar, motorina proasta, defect de fabricatie.

Sunt observatii de bun simt, pe care eu personal le respect si pana acum nu am avut probleme la nici una din masini cu turbina, fie ele benzina sau diesel. Nu or fi ele intru totul corecte, nu-mi asum descoperirea ape calde, insa e bine sa ni le reamintim iar cand ne plezneste turbina sa ne gandim unde am gresit si noi.

Eu nu cred in sloganuri: la BMW cad des turbinele. Daca intri pe forumul Renaul vei citi ca la Renault cad cel mai des turbinele. La VW la fel. Nu cred in asta. Cei mai multi producatori auto folosesc aceiasi producatori de turbine: Garrett si cateodata KKK. Numai ca de cand s-au inventat motoarele diesel performante, dupa ce au descoperit cuplul la turatii joase, multi s-au invatat sa schimbe turatiile foarte jos, sa uite ca au o turbina pe masina de care trebuie sa ai grija, sa aiba ulei bun in masina, etc. Asa ca mai degraba cred intr-o utilizare defectuoasa a masinii turbo decat intr-un defect generalizat.

Link to comment
Share on other sites

din pacate nu stiu exact cum functioneaza turbinele BMW, desi eu am un diesel biturbo, ma incred 100% in programele lui de gestionare a turbinei si in principiu in cel al cutiei, care merge 90% din timp la 1300-1500 de ture si in mod normal schimba la 2k rpm.

 

ce stiu in general la diesel, repet, cu titlu de maxima generalizare si totul se invarte in jurul turatiei de cuplu maxim sau cand ai boost si a temperaturilor de functionare:

 

- dauneaza grav sa turezi peste 25% din turatia cuplului maxim daca e motorul rece. la TDI asta inseamna pana la cateva minute dupa ce acul ajunge la 90°. la bmw eu astept cateva minute pana am temp la jumatate, nu are grade. (LE. mai bine spus, dupa ce am temperatura la jumatate)

- dauneaza grav sa mergi sub turatia la care incepe sa faca presiune. nu stiu la bmw unde e asta, la TDI e clar sub 2k rpm. la mine cu automata si 2 turbine discutia e irelevanta, prima turbina functioneaza la ture mici si e gandita pt asta, apoi in paralel si apoi preia turbina mare. deci nu am timpi morti.

- e recomandat sa vezi linia rosie a turometrului cam o data pe zi pt a curata depunerile. un coleg spunea anterior ca la bmw nu e necesar. posibil, nu stiu. la TDI e absolut necesar, cu atat mai mult daca ai si filtru de particule (care e putin diferit de cel de la bmw).

- nu e recomandat WOT de sub turatia la care turbina incarca. si aici as spune ca apare explicatia de ce o automata tine turele jos si nu distruge turbina. automata la apasarea puternica a acceleratie, retrogradeaza imediat. multi posesori de diesel se lauda tocmai ca ei nu au nevoie sa retrogradeze. se pare ca automatele nu sunt de acord cu asta (implicit producatorii autoturismului, care stiu cel mai bine regimul optim pt motor).

- dupa ce ai mers tare cu masina, e bine sa o lasi 1-2 minute cu motorul pornit pt a asigura ungere si racire, in functie de cat de tare ai mers. multi o patesc mai ales la benzinarie. trag tare, intra sa puna benzina (motorina daca doriti), o fac imediat si nu prea asteapta sa se raceasca turbina. socul termic este unul urias.

Edited by c6t9
Link to comment
Share on other sites

Depinde ce se strica la turbina: se rupe axul, se lovesc palele de carcasa, joc in ax de la bucse sparte sau tocite. Pot fi bucse de centrare sau de etansare a uleiului.

In anumite cazuri iti poti da seama de la ce s-a bushit turbina.

-De obicei de la mersul subturat se aseaza funingine pe pale si le descentreaza. Gasesti pe carcasa urme de la pale dar si pale tocite, sparte. Se poate rupe axul.

-Joc pe ax, nu neaparat cu ruperea lui poate aparea de la opriri bruste ale motorului, cand turbina e foarte incinsa. Axul, bucsele sufera de la incalzirile repetate pana la incandescenta, nefiind racite de uleiul din motor.

-Fenomenul de surge poate rupe axul in doua. Insa atunci nu ar aparea urme pe carcasa, ca si cum a fost o perioada de timp descentrata ca la funingine.

- tot de la opriri bruste ale motorului, de la fortari la rece sau de la o proasta ungere a axului se pot sparge bucsele care etanseaza axul. Daca se sparge cea de pe evacuare scoate fum gramada din cauza uleiului aruncat direct pe evacuare, daca se sparge cea dinspre admisie, uleiul este aspirat direct in motor, unde se autoaprinde. Motorul se tureaza a prost, functionand cu uleiul aspirat, masina scoate fum pe avacuare si daca soferul nu are o sclipire de moment sa incerce sa opreasca motorul fortat, poate plezni motorul.

Eu pun pe primul loc oprirea brusca a motorului, mai ales dupa ce a fost alergata. Apoi pornirile la rece, cu forja pana ce uleiul si motorul au ajuns la temperatura de lucru, fenomenul de surge, mers subturat, ulei neconform sau vechi, filtru de aer schimbat prea rar, motorina proasta, defect de fabricatie.

Sunt observatii de bun simt, pe care eu personal le respect si pana acum nu am avut probleme la nici una din masini cu turbina, fie ele benzina sau diesel. Nu or fi ele intru totul corecte, nu-mi asum descoperirea ape calde, insa e bine sa ni le reamintim iar cand ne plezneste turbina sa ne gandim unde am gresit si noi.

Eu nu cred in sloganuri: la BMW cad des turbinele. Daca intri pe forumul Renaul vei citi ca la Renault cad cel mai des turbinele. La VW la fel. Nu cred in asta. Cei mai multi producatori auto folosesc aceiasi producatori de turbine: Garrett si cateodata KKK. Numai ca de cand s-au inventat motoarele diesel performante, dupa ce au descoperit cuplul la turatii joase, multi s-au invatat sa schimbe turatiile foarte jos, sa uite ca au o turbina pe masina de care trebuie sa ai grija, sa aiba ulei bun in masina, etc. Asa ca mai degraba cred intr-o utilizare defectuoasa a masinii turbo decat intr-un defect generalizat.

 

Foarte frumos explicat....

 

Cand o i-a motorul pe aratura, si isi manca propriul ulei si ai cutie automata, cum se poate opri motorul ? Care e sclipirea?

Edited by Bala
Link to comment
Share on other sites

Nu ma duce capul. E posibil ca atunci sa coste mai mult cutia automata de reparat decat motorul! <_<

Probabil trecuta pe manual, daca iti permite cutia sau cu japca cand a inceput sa se tureze si apasata frana. Ma gandesc ca pe Drive retrogradeaza cutia pana la 1 si atat, nu merge.

Link to comment
Share on other sites

@Andrei, sunt autobuze ce au 3500rpm...nu 2500 cum spui,

 

Asa ca e cam acelasi lucru.

Motor de autobuz, 5000cmc, turbo, max rpm 3500 pe ceas...

Motorul asta nu e diferit de un motor similar pe autoturism, decat la turatia de 1000-1500 rpm in plus....

Si totusi autobuzele astea merg sub 2000 constant.

Nu se mai duce turbina NICIODATA.... la peste 1-2 milioane km.

Nu-si mai face nimeni griji, MERGETI PESTE 2000rpm, altfel e grav!!!

Pentru cĂŁ Âşi cuplul maxim ĂŽncepe de la turaĂžie mai micĂŁ, de pe la 1200 rpm ("intrĂŁ turbina"). <_<

Link to comment
Share on other sites

Nu ma duce capul. E posibil ca atunci sa coste mai mult cutia automata de reparat decat motorul! <_>

Probabil trecuta pe manual, daca iti permite cutia sau cu japca cand a inceput sa se tureze si apasata frana. Ma gandesc ca pe Drive retrogradeaza cutia pana la 1 si atat, nu merge.

 

Am vazut un clip pe youtube cu un X5 care mergea pe ulei si a mers a mers pana cand a venit un individ, a facut ceva si s-a oprit in maxim 5 secunde. Pana atunci se uitau multi la X5.

 

Ma gandesc ca i-a facut ceva pe la admisia de aer... Nu am idee...

Link to comment
Share on other sites

Ma gandesc ca i-a facut ceva pe la admisia de aer... Nu am idee...

 

exact si eu am patit cu o automata, nu se mai oprea facea un soi de autoaprindere si a venit unu si a acoperit cu mana admisia la filtrul de aer

Edited by myxage
Link to comment
Share on other sites

pai.. ulei bun are (castrol 0w-30 longlife-01, recomandat de bmw), filtre schimbate la timp, motorul lasat sa se incalzeasca..iar inainte de oprire lasat de fiecare data 2 minute pornit la turatia minima.. inca tind sa cred ca nu e turbina mea cea de pe masina. Mie mi-a scos mult fum alb dar nu mi-a facut autoaprindere, sa inteleg ca e distrusa bucsa de pe evacuare?
Link to comment
Share on other sites

poti sa iti verifici si tu turbina

 

misca axul turbinei pe axa x apoi pe y

 

post-2935-1246954195_thumb.jpg

 

http://www.mazdarotary.net/turbo.htm

 

jocul axului nu trebuie sa depaseasca 0.5-> max 0.8 mm

 

cum iti faci un reper jocul unei piulite pe un surub (acu sa nu fie surub de 22, de 6 mm, chiar mai mic e ok) da sa nu fie montate/stranse adica sa fie noi

 

 

daca axul turbinei are un joc egal sau mai mare cu jocul piulitei pe surub, cu parere de rau da atunici e defecta daca nu atunici la "sapat"

 

mai o chestie pe turbina scrie data fabricatiei pe partea de compresor (aliminiu) unde creaza presiunea aerului ce urmeaza sa treaca prin intercooler

 

luna/anul vezi ce data e, trebuie sa corespunda cu anul masinii

 

si undeva trebuie sa scrie daca e RMFD sau nu <- sper sa te ajute, tu stii istoria masinii daca s-a umblat sau nu la turbo

 

sa fii si tu prezent cand se demonteaza si sa te uiti la suruburile de fixare inainte de a pune cheia pe ele daca se vad urme proaspete

 

nu trebuie sa demontezi turbina pt a verifica jocul

Edited by clauberty
Link to comment
Share on other sites

Da, probabil daca smulgi furtunul care vine de la intercooler spre admisie se opreste. Daca mai astupi si gaura cu mana sau cu o carpa probabil ca se va opri. Numai sa ai loc sa faci asta. La cum sunt impachetate motoarele in ziua de azi e destul de dificil, daca ai loc de capac sa tragi de furtunuri. Sau smulgi un senzor ceva. Dar cu taiatul sursei de ulei ma gandesc ca e cel mai bine, plus taiatul accesului la aer in motor. Oricum, iti trebuie prezenta de spirit, plus sa te prinzi imediat despre ce este vorba. Sa nu prinzi covorasul peste pedala si sa sari sa smulgi maruntaiele motorului degeaba! <_<
Link to comment
Share on other sites

Exista topic in care anumiti useri pretind un consum mediu de 4.5% :bashwall:

 

Foarte multi mint in legatura cu consumul, astfel ca normal daca apar eu de exemplu si spun ca pe E60 520i aveam un consum de 17% in oras sau 11% pe 120d sau 30-35% in oras cu M6, sar sa spuna ca sunt masinile stricate.

 

chestia cu consumul este comparabila cu kilometrii "reali", in final se mint doar pe ei... o fi mai bine asa <_<

 

auzi...4% pe 320d :)

eu sunt unul dintre ei, am facut brasov-bucuresti cu 4,5%, deci se poate, inainte de resoftare.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.