Jump to content

Filtru sport E36


AlexVaio

Recommended Posts

o alternativa la filtru de aer sport este punerea a 2 filtre de aer originale ...si se obtine siguranta unui filtru original si dublandu-se suprafata aerul va intra mai usor....bineinteles ca gasirea spatiului pt inca un filtru si modificarea traseului sunt dificile

 

Te propun la "perla zilei"

Banuiesc ca ai calculat si castigul de putere sau indicele de uzura al MAF-ului si ti-a dat cu + respectiv -.

Daca pe-al 2-lea il scoti afara din compartimentul motorului (iata solutia!) eviti aspiratia apei in cazul inundatiilor ceea ce e clar un castig.

Edited by DanS
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 70
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

daca se dubleaza suprafata ,teoretic, si porii prin care aerul intra vor fi de 2 ori mai multi deci intra mai usor

 

nu am spus absolut nimic de MAF ...praful afecteaza in primul rand motorul ...cum spunea cineva mai sus ...praf + ulei = pasta abraziva pt cilindrii

 

e logic ca da cu " + respectiv - "

 

nu vad care ar fi perla...dar fiind forumul plin de ingineri si cercetatori BMW pana si cele mai evidente lucruri au nevoie de calcule si argumentari

 

se stie ca presiunea (in cazul nostru vidul din admisie) este raportul dintre forta si suprafata p=F/S

daca dublam suprafata forta se injumatateste ...deci motorul depune mai putin efort sa-si traga aerul

Link to comment
Share on other sites

daca se dubleaza suprafata ,teoretic, si porii prin care aerul intra vor fi de 2 ori mai multi deci intra mai usor

dar fiind forumul plin de ingineri si cercetatori BMW pana si cele mai evidente lucruri au nevoie de calcule si argumentari

se stie ca presiunea (in cazul nostru vidul din admisie) este raportul dintre forta si suprafata p=F/S

daca dublam suprafata forta se injumatateste ...deci motorul depune mai putin efort sa-si traga aerul

 

Stai usor ca faci presiune dubla pe aceeasi suprafata

M-ai lamurit si totodata te felicit pentru vastele cunostinte in domeniu:

de-acum esti si tu in randul inginerilor si cercetatorilor BMW din forum pentru paradigmele expuse

Apropo: presiunea ramane constanta?..frecarea la trecerea printre porii materialului filtrant a fluidului de aer nu creaza un efort mai mare in aspiratie?

O vorba spune ca daca taceai filozof ramaneai

 

Apropo...daca ai testat o masca de gaze...cum respiri prin filtrul aditional? Banuiesc ca mai usor si nici praf + ulei nu tragi

Edited by DanS
Link to comment
Share on other sites

o alternativa la filtru de aer sport este punerea a 2 filtre de aer originale ...si se obtine siguranta unui filtru original si dublandu-se suprafata aerul va intra mai usor....bineinteles ca gasirea spatiului pt inca un filtru si modificarea traseului sunt dificile

 

Ce idee genialĂŁ!!!

Aplicând teoria ta, motoarele supraalimentate devin total inutile.

Link to comment
Share on other sites

@ DanS

 

cred ca tu daca taceai filozof ramaneai

cum sa se dubleze presiunea :lol: presiunea creste doar daca turatia motorului creste

 

dublandu-se numarul de orificii nu are cum sa traga mai greu ...si un prescolar ar intelege :)

 

@ Ciupanezu

 

in cazul motoarelor supraalimentate aerul intra fortat , fiind presiune in admisei , deci nu vad legatura cu situatia despre care vorbesc eu

Link to comment
Share on other sites

am inteles ironia

 

iar inginerii "calculeaza " admisia pt a ocupa spatiul optim , nu neaparat pt performante maxime

 

de ce tunerii seriosi schimba tot ce tine de admisie (pe langa altele) ...doar nu de prosti

 

si la motoarele M care sunt proiectate de ingineri adevarati se poate observa ca admisia e mai mare decat una obisnuita

 

oricum nu am de gand sa-mi irosesc timpul pe forum pt argumente...cine intelege ce vreau sa spun si ma crede poate incerca cine nu sa fie sanatos :)

Link to comment
Share on other sites

Inginerii calculează permisivitatea admisiei având ĂŽn vedere fiabilitatea motorului.

"Tunerii" vor să obţină putere fără să ţină cont de fiabilitate ĂŽn aceeaşi măsură ca producătorul din simplul motiv că garanţia pe care ei o oferă este ĂŽn general verbală sau "pe manoperă".

 

Dacă nu vrei să-ţi iroseşti timpul cu noi, este problema ta, nu cred că te reţine nimeni. :)

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Te superi degeaba. Ideea ta pleaca de la o premisa falsa. Porii or fi dubli, suprafata asijderea insa filtrele suprapuse vor impiedica motorul sa aspire aerul. Efectul va fi exact invers celui dorit. De asta filtrele sport au porii mai deschisi pt a trage aerul mai usor in motor. Insa pt a nu lasa praful sa intre, se folosesc acele solutii minune de impregnat filtrul, care ajuta sa adere praful si mizeriile pe suprafata filtrului. Cazul ideal ar fi fara filtru... numai ca nu traim intr-o lume perfecta. Nu mai pune la suflet! :)
Link to comment
Share on other sites

o alternativa la filtru de aer sport este punerea a 2 filtre de aer originale ...si se obtine siguranta unui filtru original si dublandu-se suprafata aerul va intra mai usor....bineinteles ca gasirea spatiului pt inca un filtru si modificarea traseului sunt dificile

 

Exista deja la E90.

Probabil aerul va intra mai greu, nu mai usor.

Link to comment
Share on other sites

@ DanS

cum sa se dubleze presiunea :lol: presiunea creste doar daca turatia motorului creste

dublandu-se numarul de orificii nu are cum sa traga mai greu ...si un prescolar ar intelege :)

 

 

Mda...Uitasem recomandarea de a mentine turatia constanta, iar argumentul cu motorul de M m-a lasat fara cuvinte. Eu stiam ca numai la motoarele innobilate cu metabond se aplica deoarece frecarile sunt mult reduse iar noxele aproape eliminate.

Si acum pe bune "tunerule serios":

Tu nu vorbesti de dublarea numarului de orificii ci sugerezi in necunostinta de cauza adaugarea unei bariere suplimentare. Mai bine depaseste tu nivelul de prescolar si mai pune mana pe carte dar nu sa omori muste cu ea sau sa faci cornete. Eventual roaga un cunoscut sa ridice capota la motor sa vezi cam ce e pe acolo.

Edited by DanS
Link to comment
Share on other sites

daca se dubleaza suprafata ,teoretic, si porii prin care aerul intra vor fi de 2 ori mai multi deci intra mai usor

 

nu vad care ar fi perla...dar fiind forumul plin de ingineri si cercetatori BMW pana si cele mai evidente lucruri au nevoie de calcule si argumentari

 

.deci motorul depune mai putin efort sa-si traga aerul

 

 

Un filtru este o bariera in calea aerului.Daca pui doua filtre aerul va fi impiedicat si mai mult sa ajunga in motor.

Cred ca sunt in twilight zone de explic asa ceva. :)

 

 

"Tunerii" vor sĂŁ obĂžinĂŁ putere fĂŁrĂŁ sĂŁ ĂžinĂŁ cont de fiabilitate ĂŽn aceeaÂşi mĂŁsurĂŁ ca producĂŁtorul din simplul motiv cĂŁ garanĂžia pe care ei o oferĂŁ este ĂŽn general verbalĂŁ sau "pe manoperĂŁ".

 

"Tunerii" astia de misuna pe forum nu stiu ce inseamna tuning.Ei cred ca daca altereaza sensibilitatea clapetei de acceleratie asta inseamna tuning.Este adevarat, motorul va raspunde mai repede si apare senzatia de putere marita.Asa ceva au aproape toate M-urile, Z4, Mini,...functia sport care practic creste raspunsul clapetei de acceleratie.Puterea motorului este tot timpul la fel...

Mai cresc unii si puterea motorului afectand altfel fiabilitatea, noxele si consumul.

 

 

am inteles ironia

 

iar inginerii "calculeaza " admisia pt a ocupa spatiul optim , nu neaparat pt performante maxime

 

de ce tunerii seriosi schimba tot ce tine de admisie (pe langa altele) ...doar nu de prosti

 

si la motoarele M care sunt proiectate de ingineri adevarati se poate observa ca admisia e mai mare decat una obisnuita

 

oricum nu am de gand sa-mi irosesc timpul pe forum pt argumente...cine intelege ce vreau sa spun si ma crede poate incerca cine nu sa fie sanatos :lol:

 

 

Poti sa iti pui o carpa la gura, probabil vei respira mai bine si scapam de explicatiile astea.No offence. :lol:

Link to comment
Share on other sites

wow...multumesc mult ca m-ati lamurit...

deci suprafata filtrului trebuie sa fie cat mai mica...prosti astia de fac filtre de aer, risipesc atata material cand performanta se obtine din filtru cat moneda :)

 

mama lor astia cu filtre sport care se lauda cu suprafata marita ...probabil ca lipseau de la orele de fizica ...si eu ii credeam

Link to comment
Share on other sites

wow...multumesc mult ca m-ati lamurit...

deci suprafata filtrului trebuie sa fie cat mai mica...prosti astia de fac filtre de aer, risipesc atata material cand performanta se obtine din filtru cat moneda :)

 

Prosti astia nu stiu ce inseamna 2 filtre in loc de 1.

Cate filtre zici ca sunt ideale? 2? 2 sa fie...Monteaza tu 2, si sa ai performantele la care doar viseaza inginerii aia de la BMW.

Apropo...deosebirea intre filtrul sport si cel normal o cunosti? Sau ca filtrele se mai si spala?

Eu totusi cred ca te inteleg asa pe departe....marimea suprafetei conteaza, desi se spune ca marimea in general nu conteaza....Dar ai tot timpul din lume sa experimentezi si sa ne spui si noua

Edited by DanS
Link to comment
Share on other sites

daca se dubleaza suprafata ,teoretic, si porii prin care aerul intra vor fi de 2 ori mai multi deci intra mai usor

 

 

Te-ai referit tot timpul la doua filtre puse in paralel, nu la doua filtre montate in serie asa cum procedeaza cei de la BMW pe anumite modele.

Nu cred ca ar fi o problema foarte mare sa maresti suprafata prin care intra aerul in motor, insa cutiile filtrelor de aer sunt calculate in functie de tipul de motor.Nu poti monta o cutie de la un motor de 2,8 la unul de 2.0 deoarece masina va merge mai prost si probabil se va aprinde si check engine.Pe langa asta difera si debitmetrele.

Daca reusesti sa introduci mai mult aer intr-un motor tot degeaba daca nu se modifica softul.

Edited by Bavaria
Link to comment
Share on other sites

normal ca ma refeream la 2 filtre puse in paralel

 

solutia asta era ceva low cost ...avand in vedere ca un filtru sport bun e cel putin 300 lei si bineinteles ca e nevoie de spatiu pe langa motor (ceea ce la masinile noi nu prea exista )

 

sincer as vrea sa experimentez...dar nu o sa ma creada nimeni daca rezultatele vor fi pozitive

Link to comment
Share on other sites

Vrei sĂŁ experimentezi pe maÂşina din semnĂŁturĂŁ?

 

Prosti astia nu stiu ce inseamna 2 filtre in loc de 1.

Cate filtre zici ca sunt ideale? 2? 2 sa fie...Monteaza tu 2, si sa ai performantele la care doar viseaza inginerii aia de la BMW.

Apropo...deosebirea intre filtrul sport si cel normal o cunosti? Sau ca filtrele se mai si spala?

Eu totusi cred ca te inteleg asa pe departe....marimea suprafetei conteaza, desi se spune ca marimea in general nu conteaza....Dar ai tot timpul din lume sa experimentezi si sa ne spui si noua

 

2 filtre de aer Âşi soluĂžie 2+2.

Rezultat: maÂşina zboarĂŁ. :)

Link to comment
Share on other sites

Bavaria, cand spui ca se folosesc de catre BMW 2 filtre te referi la modele care au motoare in V si care au 2 admisii, fiecare din cele 2 admisii avand filtrul ei si alimentand bancul de cilindri arondat. Or aici nu e cazul, ai aceeasi admisie in care incerci sa introduci 2 trasee de aer, cu lungimi diferite, cel mai probabil cu debite de aer diferite, surse de aer probabil diferite in functie de locatia aleasa la cea de-a 2 gura de aer. La o masina puternica, datorita volumului de aer necesar probabil solutia da roade insa la o masina cu un motor de putere mica/medie nu cred sa se intample ceva, pt ca oricum admisiile originale sunt calculate sa traga aerul necesar acelui motor, nu sa-l gatuie. Oricum vorbim aiurea despre o astfel de solutie, nu are nici o logica s-o aplici. Daca revenim la subiect, da probabil ca un filtru sport la o masina puternica ajuta, la restul nu prea cred. Cand spun masina puternica ma gandesc de la 250CP in sus. Mai ales la masinile supraalimentate la care nevoia de aer apare mai brusc decat la motoarele aspirate, care sunt mai lineare.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.