Jump to content

Turbo / Non-turbo


Cioli

Recommended Posts

am si eu o nelamurire in legatura cu montarea turbinei pe bmw ?multa lume spune ca bmw ( si honda ) nu sunt turbo-friendly ? as vrea si eu sa clarific odata problema asta , adica sa ne zica cineva (care se pricepe mai bine ) cum sta treaba cu montarea unei turbine si bineinteles cu modificarile aferente ( miscorarea compresiei , schimbarea ambreiajului , schimbarea pompei de benzina , etc etc. )

Se poate pune usor ? Scurteaza brutal viata motorului ? Efecte negative intr-un timp mai lung ?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 91
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

multa lume spune ca bmw ( si honda ) nu sunt turbo-friendly
Nu cred ca este ceva realist. Un motor aspirat (indiferent de producator) este "turbo-friendly" atat timp cat:

- rezistenta mecanica a mecanismelor interne (la nivel motor), a transmisiei + suspensiei (la nivel masina) poate face cuplului superior rezultat dupa supra-alimentare -- iar aici BMW de regula nu pune probleme;

- exista suficient spatiu in compartimentul motor pentru a instala turbina / compresorul mecanic, impreuna cu anexele acestora -- aici, in functie de model, pot aparea sau nu probleme, care insa se rezolva, de regula, prin relocarea / reproiectarea unor elemente din compartimentul motor;

- se efectueaza, la motor, celelalte modificari impuse de prezenta supra-alimentarii (dupa caz: ECU; alimentare; racire; reducerea compresiei; evacuare cat mai putin restrictiva, etc.);

- transmisia, diectia si franele sunt redimensionate, pentru a fi pe masura puterii marite a motorului (din nou, cu diferente de la caz la caz);

- exista un buget suficient de mare (!).

 

CRISTIAN este, probabil, cel mai in masura sa raspunda la topic-ul deschis de tine. Mi se pare ca este singurul din bmwclub.ro (cel putin pana acum) care a realizat supraalimentarea motorului BMW-ului sau (prin compresor mecanic, nu turbina). Astept sa vad raspunsul lui la acest topic.

Link to comment
Share on other sites

Toata treaba consta in presiunea din turbina la compresor nu mah bag ca nu am vazut in general pe orice motor se poate monta turbo atat timp cat nu se baga presiune mare in turbina !

Cu cat presiunea este mai mare cu atat mai multe anexe ale motorului trebuiesc schimbate !

In general la orice motor trebuiesc schimbate in primul rand pistoanele ca ele sunt expuse riscalui cel mai mare . Si trebuie si o injenctie care sa fie pt turbo ca in general motoarele turbo au alti timpi decat cele aspirate !

Link to comment
Share on other sites

In general la orice motor trebuiesc schimbate in primul rand pistoanele ca ele sunt expuse riscalui cel mai mare

 

corect. iar cel care zicea ca nu sunt turbo friendly....s-a exprimat gresit

nu motoarele honda si bmw ci motoarele care nu au fost proiectate pt turbo nu sunt turbo friendly

iar compresorul mecanic e cam acelasi lucru doar ca nu are lag iar randamentul apare la turatii scazute si scade pe masura ce turatiile cresc

iar motoate bmw turbo...nu am decat un cuvant....ALPINA :blink:

Link to comment
Share on other sites

si ziceam sa m abag si eu in topicu asta .de pus turbo poti s apui si pe bicicleta numai sa reziste.motoru de bmw nu zice nimeni ca nu rezista dar nu l aturbo cu presiune mare si sa pi un turbo la misto sa mearga cu 0.5 mai bine te lipsesti.eu stiu asa la turbo ai nevoie de alte pistoane de alte injectoare de alta evacuare de alte frane alte caucioace alta suspensie bla bla bla.deci daca vrei sa o faci ca la carte te costa daca nu pui turbo si planezi pe sosea:PP in fine ce are mot turbo de la bmw in plus sa zicem mot de 35 m30 cu turboa are niste canale speciale de ungere a pistoanelor care 35 normal nu le are sau nici un alt motor fara turbo de la bmw.deci ti ar trebui mai bine motoru cu tot de pe un 745 cum e ala de la obor si ai cam scapat .ca sa nu mai zic de intercooler ca iti mai trebuie si ala iti mai trebuie si instalatie speciala de racire a uleiului din motor.si mici multe alte chestii eu ti am zis asa in amre ce mi am amintit.am zis de alte pistoane si alti segmenti????ca si aia se schimba ca altfel poti sa ai topesti :PP eu zic ca te am descurajat destul:PP
Link to comment
Share on other sites

corect. iar cel care zicea ca nu sunt turbo friendly....s-a exprimat gresit

nu motoarele honda si bmw ci motoarele care nu au fost proiectate pt turbo nu sunt turbo friendly

iar compresorul mecanic e cam acelasi lucru doar ca nu are lag iar randamentul apare la turatii scazute si scade pe masura ce turatiile cresc

iar motoate bmw turbo...nu am decat un cuvant....ALPINA  :blink:

6920[/snapback]

din ce inteleg eu de la tine e faptul ca motoarele care nu au fost proiectate pentru turbo nu poti sa le pui ? :) ,

Link to comment
Share on other sites

aloooooooooooooooo

eu vorbesc de treburi fiabile si rentabile ca asa era unu pe un forum din america care isi tuna motoru si schimba 2 seturi de pistoane de vro cateva mii de coco la fiecare 2 zile - numai ca ala isi permitea

eu vorbesc sa pui turbo si sa mergi cu ea nu sa iti tzatzaie curu ca daca dai o talpa mai tare plesnesc pistoanele.

in mare da e cum a zis si Interceptor - teoretic poti sa pui si pe bicicleta

sunt cu totul alte sarcini in motor turbo

daca era asa usor tot romanu avea turbo pe dacie si dadea mucu la bmw pe strada

 

Se poate pune bani sa ai

 

adica asta intra in categoria ca tre sa schimbi pistoane, biele, axa cu came, etc

 

cine zice ca pe motoare care sunt aspirate din fabrica nu se poate monta turbo....respectiv supercharged....vorbeste aiurea 

 

mdea

hai facem in felul urmator - facem motorul meu turbo si cum pica ceva la masina platesti tu tot? sau compresor mecanic ca e mai ieftin si mai usor parca.

 

ca sa va dau un exemplu - am un prieten care nu s-a gandit sa puna turbo pe ci doar a zis ca usureze pistoanele. la cantar = 50g in minus la piston

fix 5 minute si doua talpi in 6000 de ture a rezistat. s-au spart toate 4 inclusiv camasi - bloc motor de dacie si set motor de golf de 1,6

hai sa nu mai credem ca e asa usor.

Link to comment
Share on other sites

ca sa va dau un exemplu - am un prieten care nu s-a gandit sa puna turbo pe ci doar a zis ca usureze pistoanele. la cantar = 50g in minus la piston

fix 5 minute si doua talpi in 6000 de ture a rezistat. s-au spart toate 4 inclusiv camasi - bloc motor de dacie si set motor de golf de 1,6

hai sa nu mai credem ca e asa usor.

7012[/snapback]

 

pai ce vroia sa faca racheta din motor de 1.6???

 

Sa fim seriosi......nu vorbim de modificari facut in spatele blocului da?????

Link to comment
Share on other sites

iata un articol scris de cineva si care mi se pare interesant si educativ in acelasi timp:

Daca ai de gand sa iti pui turbo, care sufla cu o presiune mai mar de 0.5-0.6 bar, este obligatoriu sa mai faci si alte "mici modificari".

Spre exemplu, pe langa generalitati ca adaptarea sistemelor de admisie, alimentare, evacuare si aprindere, nu foarte ieftine nici ele, sa fii nevoit sa schimbi si o mare parte din piesele motorului, transmisiei si franelor.

Deci, daca tragi linie si aduni... e vb de mai multi bani si modificari tehnice decat ai crede.

Sa nu credeti ca sunt impotriva turbo-tuning-ului. Dimpotriva. Prin acest procedeu motorul tau dezvolta mai multi cai putere, un cuplu mare la turatii reduse, consuma mai putin, emite mai putine noxe, si este mai usor decat daca i s-ar fi marit cilindreea. Dar unde sunt dezavantajele? Ca daca n-ar fi, orcine ar face un turbo-tuning. In principiu, in afara celor de mai sus, nu prea sunt daca aceasta operatiune e facuta de un tuner destept, nu de nea` cutare, mecanicu blocului. Si ca sa te feresti de "priceperea" acestuia, trebuie sa stii ce presupune montarea unui turbocompresor.

Primul lucru care trebuie schimbat este galeria de evacuare. Nu doar colectorul de gaze, ci tot esapamentul. Daca ii bagi motorului tau pe gat mai mult aer, trebuie sa-l ajuti sa si expire surplusul de gaze generat.

Incepand de la toba de foc si pana la evacuarea cromata, pe care o afiseaza cu mandrie posteriorul masinii tale, toate trebuie sa aiba un diametru mai mare si o mai mare rezistenta la caldura. Daca ai catalizator, si asta trebuie inlocuit.

Si daca tot ti-ai montat turbo ca sa-i dai mai mult aer, evident ca acest aer trebuie sa intre pe undeva. Deci trebuie ceva modificari si la sistemul de admisie. In primul rand, sunt necesare un filtru mai mare si o tubulatura cu un diametru mai mare. Si pentru ca vrei maximum de performante, iar aerul fierbinte suflat de turbina nu este util, in sistemul de admisie trebuie montat si un intercooler. Ai un intercooler, trebuie modificat si sistemul de racire. Bine, presupun ca ai facut-o deja pentru a raci turbocompresorul.

Daca crezi ca asta e tot, u r sooooo wrong.. Daca nu stii, orice motor cu combustie interna, ca sa functioneze, are nevoie de un raport stoichiometric de 14.7 litri de aer la un litru de combustibil. Daca vrei ca motorul tau turbo sa functioneze, trebuie sa pastrezi acest raport, deci, cand suplimentezi cantitaea de aer, trebuie sa suplimentezi si cantitatea de carburant care intra in cilindri. Si daca arzi mai mult combustibil, motorul tau va genera mai multa putere.

Simplu, nu? Dar cum faci acest lucru? Daca motorul tau se hraneste dintr-un carburator (sau mai multe), atunci e simplu: turbina baga aer cat poate si motorul isi trage cata benzina ii trebuie prin difuzorul carburatorului. Daca ai un motor pe injectie (benzina, motorina, nu conteaza), atunci iti trebuie o pompa de injectie cu debit mai mare si injectoare pe masura. Si daca ai si overboost, te-ai facut si cu cativa cai in plus. Si pentru ca toate componentele enumerate sa functioneze, nu trebuie uitat de managementul electronic al motorului.

Am uitat, si mie lene sa scriu mai sus (deja am scris destul) Montarea unui turbocompresor care sufla cu 0.5-0.6 bar trebuie obligaoriu sa fie insotita de reducerea raportului de compresie. In cazcontrar, bye-bye engine!! Pistoanele, bielele, bolturile si arborele cotit montate intr-un motor aspirat nu rezista la fortele (de torsiune si la presiuni) care apar la intrarea in functiune a turbinei, deci trebuie inlocuilte. Un rol major il are si ungerea. Inima turbinei trebuie unsa in permanenta, deci trebuie o pompa de ulei cu un debit mai mare, canalele si conductele prin carea ajunge uleiul la turbo si un ulei care isi pastreaza proprietatile la temperaturi ridicate. Ideala ar fi si montarea unui radiator de ulei (mai ales in cazul supraalimentarii). In acest caz nici transmisia originala nu mai face fata.. Dar, poate cel mai important, afecteaza si sistemul de franare.

inchei cu alta fraza spusa de cineva:

pui turbo cam la orice masina dar asta cand uiti de costuri
Link to comment
Share on other sites

Am citit printre randuri ca nu am avut rabdare......te cam contrazici singur cu articolul ala.

Eu am spus ca se poate pune fara nici o probleme(probleme tehnice ma refer..nu cu banii :blink: )

Iar incepe sa o apuce aiurea topicul.....care este numele lui?????

Turbo/NON Turbo....nu se specifica nimic legat de bani da??? Asa ca sa ramanem totusi la subiect si sa nu luam in considerare banii.Deci DA se poate monta turbo fara probleme pe un motor aspirat ....avem si dovada pe forum...Domnul CRISTIAN...respectele mele....

Link to comment
Share on other sites

poi din cate am vazut eu Cristian are doar alte pistonane , alta evacuare alti serpisori etc etc si nu am vazut sa zica ceva de turbo :blink:

totusi , e bmw mai nefiabil la monatarea unei turbine decat alte masini (de ex. opel,vw) ???de ce se spunde despre bmw ca nu este turbo friendly ?

Link to comment
Share on other sites

Sa pui tu ca om cu bani turbo pe orice masina e simplu, si banu reprezinta 100% din toata afacerea, de restul se ocupa firma de tuning pe care o alegi, nu trebuie decat bani sa ai, daca ai bani destui poti sa faci si o masina care merge fara sa consume nimic doar bani. Stiti cum ii platiti pe uni sa va impinga. Serios acum, orice modificari la orice motor sunt posibile, dar e nevoie de BANI, chiar daca faci tu lucrarea, te costa mult piesele, si cand spun mult nu ma refer la 1000$, poate cateva mii. Asa ca o sa-mi pun si eu turba, intai sa fac rost de bani.
Link to comment
Share on other sites

BMW este turbo friendly dovada o avetzi aici Bmw e30 caroserie M3 Evo Motor m5 3.8 L caroserie e34 "Holset/Schwitzer Turbo" ! "Record Breacker 'World's most powerful road-legal BMW' 875 CP Asa ca chestie sa nu spunetzi ca Motoarele de BMW nu sunt turbo fryendly !

post-141-1105582123_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

da ce sa mai zic parca noi suntem in ger si avem mecanici de acolo.pai masina aia costa cat casa ta cel putin poatew cat 2 case iti permiti tu sau scarface cer ne tot ia la misto sa iti pui.crezi ca gata ai pus turbo si gat amerge .tu ai zis daca merita .merita de pus dar nu pus la misto ca asa imi puneam si eu de renault 5 ca merge poti sa pui chiar 2 turbine de renault 5 dar problema este daca iti permiti sa schimbi ce trebuie pe langa turbine sa mai adaugi ce mai trebuie pe langa astaea daca ai loc .......poate faci sau gasesti .dar nu mai bine iti cumperi deja un motor ce 745 ca se gaseste si scapi de o grija??in cel mai rau caz schimbi doar cuzinetii segmenti si semeringurile de supapa si ai scapat si ai si turbo.cauta sa cumperi un 745 cum e ala de la obor si iei tot de pe el si pui pe a ta

cu 1500 si munca ta ai scapat asta ca sa nu dai mai mult si sa strici motoru tau lunar

Link to comment
Share on other sites

tematica acestui topic... scris in 3 cuvinte... Turbo/Non Turbo este enorm de complexa incat mi-ar trebui cam 3 zile sa va raspund la toti... dar daca o luam usor... si aveti rabdare... va raspund la toate intrebarile.

 

In primul rand o sa incep cu cateva lucruri simple, usor de digerat, apoi ma duc la culcare si ne auzim zilele urmatoare, ok?

 

1. instalarea unei turbine (turbocharger) sau instalarea unui compresor mecanic (supercharger in engleza... adica ce am eu)... sunt doua lucruri foarte asemanatoare ca efect... folosesc piese aproape identice... dar sistemul de functionare este diferit.

 

Un turbocharger este invartit de gazele de evacuare... turbina se monteaza pe galeria de evacuare... avand un dublu corp... printr-un corp trec gazele de evacuare si invart paletii... iar prin celalalt corp trece aerul curat. In cazul compresorului mecanic nu exista decat primul corp... turbina pricipala... deci este la origine tot o turbina de acelesi dimensiuni iar paletii compresorului sunt invartiti direct prin intermediul unei curele de catre vibrochenul motorului.

 

Prin aceasta functionare diferita... efectul este putin diferit... turbocharger-ul ajunge la turatie maxima imediat ce s-au depasit 2-3000rpm... cand viteza gazelor de evacuare este suficienta pentru a tura la maxim turbina... in acest moment comprima aerul la maxim si il baga in motor la presiune egala pana la 6-7000rpm. Compresorul mecanic se invarte incet de la relanti... dar incet incet cu cat avansezi in ture viteza lui creste proportional cu turatia motorului si incepe sa comprime din ce in ce mai mult aer... astfel la 2000rpm este o masina normala... la 4000rpm are 1/2 presiune... jumatate putere... si la 7000rpm are presiune maxima... putere maxima. Rezultatul... in cazul unui turbocharger puterea este obtinuta brutal si este mai mare la ture mai joase... dar exista si un lag... o intarziere de acceleratie dupa apasarea pedalei in caz ca ai scapat turatia sub 4000rpm... mai ales in cazul unei turbine mari pentru puteri mari lagul este mare si bruscarea la fel... si necesita un nivel de pilotaj foarte ridicat pe un circuit. In cazul unui compresor mecanic puterea obtinuta este mai mica la ture joase... raspunde instantaneu la orice turatie... si liniara cu un maxim la 7000rpm. Rezultatul puterii finale la 7000rpm este dat doar de diferenta de presiune, daca si turbina si compresorul dezvolta sa spunem 0,8bar max. atunci puterile sunt aprox. egale in maxim de ture. Exista compresoare mici si compresoare mari, turbine mici si turbine mari, nu poti sa spui care este mai puternic turbina sau compresorul... poti doar sa alegi un sistem superperformant sau un sistem ieftin.

 

Despre fiabilitate... se intelege din ceea ce am scris mai sus... ca un compresor mecanic solicita motorul doar atunci cand depasesti 4000rpm... in rest este relaxat, nu produce absolut nici o uzura suplimentara daca nu este folosit la turatii mari, deci eventualele uzuri sunt mai mari in cazul unui turbocharger.

 

Despre montarea unei turbine sau a unui compresor mecanic pe BMW M3... din fericire acest motor are o geometrie interna de invidiat... fata de un motor normal aspirat standard motorul de M3 ridica pistonul pana in buza blocului motor... astfel nelasand expus blocul motor exploziilor. In plus M3 are jeturi de ulei directionate spre piston. Are biele extrem de rigide rezistente pana la 1,5bar boost, blocul motor este din fonta si un vibrochen forjat si echilibrat pentru super-ture... extrem de rezistent comparativ cu orice alt vibrochen al altui motor turbo de serie... Singurul inconvenient sunt pistoanele care nu sunt concave... ci plane chiar putin convexe specifice unui motor normal aspirat turat... dar acestea se pot inlocui cu un set de 6 pistoane concave ce vor reduce compresia statica... si gata s-a rezolvat.

 

Despre motoarele noi de serie de BMW, 2,5 sau 3 litri... lucrurile nu stau asa bine. Geometria interna este diferita... blocul motor este expus exploziilor... pistonul nu se ridica suficient... blocul este din aluminiu si nu este asa de rezistent presiunilor mari, vibrochenul nu este forjat, biela se poate indoi la peste 1 bar, etc.... Se poate monta o turbina sau mai bine doar un compresor dar trebuie setat la o presiune maxima de 0,5-0.6bar... mult mai mica decat suporta motorul de M3... 0.9-1bar.

 

va urma...

Edited by CRISTIAN
Link to comment
Share on other sites

poi din cate am vazut eu Cristian are doar alte pistonane , alta evacuare alti serpisori etc etc si nu am vazut sa zica ceva de turbo  :blink:

totusi , e bmw mai nefiabil la monatarea unei turbine decat alte masini (de ex. opel,vw) ???de ce se spunde despre bmw ca nu este turbo friendly ?

7044[/snapback]

 

Scrie in semnatura Supercharged 12psi... asta inseamna ca am un compresor mecanic cu presiune maxima de 0,85bar.

 

Acest principu ca nu este turbo friendly nu vine din fiabilitatea motorului ci din geometria acestuia. Motorul BMW M3 este la fel de rezistent ca orice motor turbo de serie, necesita doar schimbarea pistoanelor cu altele de alta forma... dar acelasi material... doar pentru a scadea compresia. Cat despre motoarele BMW de serie sunt la fel de rezistente ca orice alt motor opel sau wv... Dar faptul ca au trecut pe aliaje usoare ca aluminiu la producerea blocului motor... este un dezavantaj. Motoarele turbo de serie se pot face doar din fonta ca sa reziste zdruncinarilor... Dar daca presiunea nu depaseste 0,5bar... nu exista absolut nici o problema nici cu motoarele BMW de serie.

 

Despre "no turbo friendly"... chiulasa BMW-ului este conceputa sa traga aer mult in ture... axele cu came sunt foarte deschise si mai ales sistemul nou de vanos foloseste axe foarte deschise pe care stie sa le "ajusteze-inchida" singur astfel ca au ajuns si cu motoarele de serie la 7000rpm... ce sa mai vorbim de M3 cu 7900rpm... si linia rosie la 8900rpm. Din acest motiv... ca sa nu pierzi avantajul unui motor turat... si sa trebuiasca sa limitezi motorul la 6000rpm... mai ales in cazul M3-ului trebuie folosita o turbina de generatie noua care sa reziste in regimiri de turatie prelungita... daca motorul se tureaza foarte mult prajeste turbina... de aici a aparut acest "no turbo friendly" in cazul M3-urilor sau al Hondei. Dar acest lucru se rezolva acum prin folosirea unor wastegate-uri profesioniste de generatie noua care controleaza foarte bine presiunea la turatie mare... sau turbine cu o racire extrem de buna... eventual invelite in ceramica... cu toate acestea turatia trebuie setata la un maxim de 7200rpm...

 

Pe de alta parte un compresor mecanic poti monta foarte usor pe orice motor BMW pentru ca turatia compresorului o ajustezi mecanic cu ajutorul unei fuli de raport... astfel un compresor merge in siguranta la 7000-7200rpm fara a se praji...

Link to comment
Share on other sites

Daca crezi ca asta e tot, u r sooooo wrong.. Daca nu stii, orice motor cu combustie interna, ca sa functioneze, are nevoie de un raport stoichiometric de 14.7 litri de aer la un litru de combustibil. Daca vrei ca motorul tau turbo sa functioneze, trebuie sa pastrezi acest raport, deci, cand suplimentezi cantitaea de aer, trebuie sa suplimentezi si cantitatea de carburant care intra in cilindri. Si daca arzi mai mult combustibil, motorul tau va genera mai multa putere.

Simplu, nu? Dar cum faci acest lucru? Daca motorul tau se hraneste dintr-un carburator (sau mai multe), atunci e simplu: turbina baga aer cat poate si motorul isi trage cata benzina ii trebuie prin difuzorul carburatorului. Daca ai un motor pe injectie (benzina, motorina, nu conteaza), atunci iti trebuie o pompa de injectie cu debit mai mare si injectoare pe masura. Si daca ai si overboost, te-ai facut si cu cativa cai in plus. Si pentru ca toate componentele enumerate sa functioneze, nu trebuie uitat de managementul electronic al motorului.

 

7015[/snapback]

 

 

articolu' asta este scris de vreun profesor in literatura... ii place sa scrie mult... si daca nu stie ceva inventeaza ca sa iasa pagini multe...

 

1. motoarele cu injectie pe benzina Bosch sau Siemens merg doar la relanti si atunci cand avem pedala de accelertie in regim "part-throttle" cu amestec 14.7. In rest un motor normal aspirat merge in ture cu un amestec de 13.2... iar pentru un motor turbo este necesar un amestec mai bogat intre 11.6 si 12.6.

 

2. injectoare pe masura pompei? Ce fraza fara rost. Pompa de benzina de BMW este suficient de mare... impinge benzina foarte multa... mai ales cea de M3 are un debit incredibil... impinge peste 100% din cat are nevoie masina in mod normal... restul se intoarce pe retur. Pui doar 6 injectoare mai maricele... si lasi pompa sa impinga mai mult prin ele... apoi rescrii software-ul de management al injectiei. Daca apelezi la un tuner profesionist pentru 500$ iti scrie software-ul ala in cateva ore de tuning pe Dyno-Tester.

 

Daca schimbi pompa de benzina... schimbi debitul principal de alimentare... si ai nevoie de conducte noi prin toata masina ca sa suporte noua pompa... altfel plezneste pe undeva... acest lucru este necesar in cazul BMW-ului doar daca vrei peste 500hp...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.