Jump to content

Senzori ABS si numai


Recommended Posts

316i E36 din 97.

Sa facem prezentarile :lol:

Eu sunt Robert, iar dansa este masina. Suntem impreuna de 1 luna :)

post-12536-1251754016_thumb.jpgpost-12536-1251754025_thumb.jpgpost-12536-1251754031_thumb.jpgpost-12536-1251754041_thumb.jpg

Sunt multumit de calitatea nemtilor in ceea ce o priveste. Motorul la 230k km merge f bine. Urca perfect in ture pana in plafonare electronica chiar si in a 4-a, la 6500 rotatii.

 

Dar...

De cand am cumparat-o avea becul de ABS aprins.

 

Acum cand am ajuns la mecanic sa-i schimb suspensia si niste bucsi, incepem operatiunea de cautare a cauzei pt acel martor prezent in bord.

 

<<Una peste alta, pe langa zonele ruginite, am ramas complet uimit de fiabilitatea pieselor. Are peste 230.000 km si a fost nevoie doar de amortizoare noi cu rulmentul de sarcina, 2 bucsi mari din partea din spate a bratului (de pe fata) si un cap de bara dreapta; si ca sa evit alte probleme pe viitor am schimbat si flansa de la coloana de directie dinspre coloana de directie spre caseta, avea un mic joc. In rest,, a rezistat foarte bine. Ramane de vazut cum rezista la noi :lol: >>

 

Revenind la problema cu ABS-ul.

Pana sa ajung la mecanic si sa urcam masina pe butuci, nu mi-a dat prin gand (stupid, recunosc) sa probez daca chiar functioneaza sau nu antiblocarea rotilor.

Am inceput prin verificarea sigurantelor aferente. Erau in regula. Releul nu stiu care e. Un prieten are un model mai vechi de prin 92 si are alt panou electric. Nu m-a ajutat.

 

Cand am desfacut butucii, ne-am impotmolit fix la scoaterea senzorului de pe butuc. Am insistat cu WD-40 si inca nu am reusit. Practic surubul care mentine ansamblul de sustinere a senzorului se "invarteste in gol". Si mai grav, poate nu am inteles eu sistemul, am verificat cu un aparat de masura, daca firele din mufa conduc (vezi poza) cu cele trei parti metalice ale senzorului. Nimic! Nicio conductibilitate.

 

post-12536-1251753826_thumb.jpgpost-12536-1251753867_thumb.jpg

post-12536-1251754295_thumb.jpg

post-12536-1251753946_thumb.jpgpost-12536-1251753965_thumb.jpg

 

Va rog ajutati-ma sa inteleg ce se intampla.

Nu am de gand sa cumpar senzori noi sau sh decat daca pe astia nu-i pot reconditiona. Dar pt asta am nevoie de ajutorul si experienta voastra ca sa inteleg cum functioneaza si ce as putea sa le fac.

Link to comment
Share on other sites

Nu poti sa reconditionezi un senzor de ABS.Cumpara unii noi.

Ma poti ajuta cu niste explicatii ca sa inteleg ideea ta?

Din cate am vazut, ce am fotografiat eu, e un cablu cu 3 conductori in el, si un senzor.

 

De ce nu merge? Ma poate ajuta cineva sa inteleg sistemul?

Un raspuns steril nu ma ajuta sincer. Pune-te in locul meu :)

Edited by roby_m
Link to comment
Share on other sites

Nu poti sa reconditionezi un senzor de ABS.Cumpara unii noi.

Ma poti ajuta cu niste explicatii ca sa inteleg ideea ta?

Din cate am vazut, ce am fotografiat eu, e un cablu cu 3 conductori in el, si un senzor.

 

De ce nu merge? Ma poate ajuta cineva sa inteleg sistemul?

Un raspuns steril nu ma ajuta sincer. Pune-te in locul meu :)

 

Nu pot sa ma pun in locul tau. :lol:

Eu m-as fi dus cu masina la un tester si as fi vazut ce eroare apare la ABS.Daca este un senzor defect trebuie schimbat.

Nu poti sa ghicesti ce este defect.

Despre cum lucreaza un senzor de ABS gasesti mii de informatii pe internet.

 

http://www.ehow.com/how-does_4963957_abs-s...ensor-work.html

Link to comment
Share on other sites

E simplu. La cel cu traductor hall, dupa ce verifici ca pe firele de alimentare ajunge tensiune la senzor, pui un osciloscop pe firul de semnal si, in timp ce invarti roata, verifici ca forma semnalului sa fie corecta.

 

Firele le masori cu un ohmetru. Scoti mufele din senzor si din ABS si le verifici continuitatea.

 

Mult mai simplu pui un tester si vezi macar daca intradevar este o problema la unul din senzori, si la care senzor este defectul. Macar asa stii unde este defectul, nu cauti orbeste.

 

De reparat nu ai ce repara la senzori. Poti curata doar mufele si verifica daca traseele electrice nu sunt intrerupte.

Link to comment
Share on other sites

Problema cu desfacutul senzorului ramane. Surubul nu cedeaza.

 

Inca ceva care ma deranjeaza la masina, sunt 3 chestiuni:

1 - cand opresc motorul, se scutura putin masina.

2- cand e rece motorul, pret de 2-3 minute, cand calc acceleratia putin (normal cat pt o plecare de pe loc lejera) scade turatia, urca decat cand e calcata serios. altfel scade, chiar turometrul arata ca scade si sub 500 ture.

* sa fie oare legate cele 2? decat astea ar fi simptomele sezizate.

 

3-cand o turez pe a 1-a pana in 6000 rotatii si dau sa schimb a doua, intra f greu. cineva mi-a spus ca ar putea fi sincronul de a doua (?)

 

putin ajutor sa-i dau de cap.

Link to comment
Share on other sites

Parca viteza 1 se foloseste doar la plecarea de pe loc, ce cauti la 6000 rpm in viteza 1 ? :)

a plecat putin mai tare :lol: ...eu ma intreb cum urca motorul de 1.6 la 6500 ture...la mine la 6100 se opreste

chiar urca bine pe toate treptele. si pe a 4-a am ajuns la 6500 si mi-a taiat benzina. nu asta e problema :lol:

Link to comment
Share on other sites

ok, te inteleg.

 

ceva idei despre ce ar trebui sa inspectez referitor la ce am spus mai sus?

Sal, eu am un 318 i din 94' , cand am luat-o am avut aceeasi problema cu martorul ABS aprins la bord... dar problema am rezolvat,o in felul urmator , am dat roata fata dreapta jos, am scos senzorul , am curatit mufa cu acool etilic, si s-a rezolvat, s-a si stins de pe bord si a si functionat,,,

Bafta

Link to comment
Share on other sites

ok, te inteleg.

 

ceva idei despre ce ar trebui sa inspectez referitor la ce am spus mai sus?

Sal, eu am un 318 i din 94' , cand am luat-o am avut aceeasi problema cu martorul ABS aprins la bord... dar problema am rezolvat,o in felul urmator , am dat roata fata dreapta jos, am scos senzorul , am curatit mufa cu acool etilic, si s-a rezolvat, s-a si stins de pe bord si a si functionat,,,

Bafta

 

pe fata i-am curatat doar.

pe spate inca nu am facut operatiunea. daca si cei de pe spate par in regula, voi trece la verificarea pompei de ABS. macar sa ma uit la lipiturile interne, daca altceva nu voi reusi sa mosor.

Link to comment
Share on other sites

Salut Roby,in primul rand mi-a placut inceputul prezentarii tale:),Eu sunt Bogdan am un 320i '93 suntem impreuna de 10 luni si abia astept ziua cu divortul,referitor la problema ta cu ledul in bord aprins de la ABS,si mie in bord imi sta aprins cand merg cu masina,dar frane am si nu mai ma impacientez,ca functioneaza abs ca nu functioneaza daca masina franeaza bine atunci e ok pt. mine, nu uit ca e o masina veche,daca tot ai facut topicul asta vroiam sa te intreb daca dau roata jos se poate ajunge la senzorul asta sa-l scot de acolo, adica mufa sa-i dau cu niste spay antioxidare?adica nu stiu... daca ai dau cu niste spray poate se stinge ledul din bord.
Link to comment
Share on other sites

Guest poleposition

ce dai jos ? chilometrajul zici ??? :lol: :lol:

 

e o chestie de tuning ceva ?... ca eu nu am auzit decat de kilometraj, chilometraj asta nu stiu ce e :)

 

posibil si sigur, desigur este o problema de certitudine...

Edited by poleposition
Link to comment
Share on other sites

ce dai jos ? chilometrajul zici ??? :lol: :)

 

e o chestie de tuning ceva ?... ca eu nu am auzit decat de kilometraj, chilometraj asta nu stiu ce e :)

 

posibil si sigur, desigur este o problema de certitudine...

Tati,,,sunt obosit,,, am gresit , recunosc, incerc doar sa ajut omu, daca esti tu mai bun , dai bataie... :lol:

Link to comment
Share on other sites

Salut Roby,in primul rand mi-a placut inceputul prezentarii tale:),Eu sunt Bogdan am un 320i '93 suntem impreuna de 10 luni si abia astept ziua cu divortul,referitor la problema ta cu ledul in bord aprins de la ABS,si mie in bord imi sta aprins cand merg cu masina,dar frane am si nu mai ma impacientez,ca functioneaza abs ca nu functioneaza daca masina franeaza bine atunci e ok pt. mine, nu uit ca e o masina veche,daca tot ai facut topicul asta vroiam sa te intreb daca dau roata jos se poate ajunge la senzorul asta sa-l scot de acolo, adica mufa sa-i dau cu niste spay antioxidare?adica nu stiu... daca ai dau cu niste spray poate se stinge ledul din bord.

Salut Bogdyy :)

ca sa solutionez problema, voi ajunge sa curat si senzorii din spate, iar apoi sa o inspectez la un tester.

asta iti recomand si tie, iti cureti senzorii de pe fiecare roata, verifici toate firele si contactele aferente, dar nu inainte de a te uita la siguranta de ABS si releul lui.

eu la mine nu am gasit releul de ABS.

apoi, daca esti sigur ca ai facut treaba buna cu curatarea, lasi contactul pus in jur de 1 min.

daca iti dispare becul cand pornesti, posibil ca problema sa se fi remediat. roaga-te sa nu-ti mai apara.

daca nu, cauta un tester unde sa verifici partea electrica.

 

ABS-ul e util iarna, dar nu numai.

Edited by roby_m
Link to comment
Share on other sites

Robitza,apropo am observat ca ai scaune sport pe masina,cum te descurci cu ele,adica nu ti se par incomode asa la urcat si la coborat?pe mine m-au terminat...hai ca eu am invatat treaba sa ma tin de stalpul de la parbriz atat cand intru in masina si cand ies dar toate persoanele care le iau in dreapta e pericol,imi face masina asta ca toate alea incomoda,ciudata,neconfortabila toata lumea imi spune,bine din poze observ ca a ta e mai ridicata de la sol si esti in avantaj si apropo vezi cand te dai jos din masina sa eviti frecatul de aripioara scaunului ca sunt foarte firave si se duce buretele si iti iese o tija de metal poti sa rupi pantalonii,vb. serios,ar fi putut sa puna si astia iarba de mare nu burete pe margine cum au scaunele de opel sport(calibra) dar deh.....,te-am intrebat asa din curiozitate,scuze de off topic.
Link to comment
Share on other sites

Eu sunt Bogdan am un 320i '93 suntem impreuna de 10 luni si abia astept ziua cu divortul,referitor la problema ta cu ledul in bord aprins de la ABS,si mie in bord imi sta aprins cand merg cu masina,dar frane am si nu mai ma impacientez,ca functioneaza abs ca nu functioneaza daca masina franeaza bine atunci e ok pt. mine,

daca dau roata jos se poate ajunge la senzorul asta sa-l scot de acolo, adica mufa sa-i dau cu niste spay antioxidare?adica nu stiu... daca ai dau cu niste spray poate se stinge ledul din bord.

 

Poti sa-i dai si cu apa sfintita....nu se stinge.

Link to comment
Share on other sites

Sincer, toata lumea le-a laudat, mai ales pt cum arata, apoi pt cum stai in ele. Cum il reglezi asa stai in el. Eu pe-al meu l-am aranjat de asemenea natura incat nu ma deranjeaza deloc la spate.

Dar ai mare dreptate cu marginea din stanga a celui de la sofer. La mine e rupta pielea in doua locuri acolo. Trebuie sa caut pe cineva sa o aranjeze. Si sa vad ce pun sub ea, acolo unde e rupt si din burete. Ca la tine, se vede putin din fierul din scaun :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.