Jump to content

explozii in esapament la e36


Recommended Posts

Buna!!! Am deschis topicul asta, pentru un pic de ajutor (daca se poate) :lol: Am un e36 318IS ceea cu 16 valve, si 140 cp. Masina e din 93, l-am adus din Munchen, dupa care aicea in tara masina a trecut prin reconditionare ( de la a la z... sasiu, motor, vopsire, interior... etc). Acuma de vreo 4 luni a inceput sa sune lantul de distributie, l-am dus la service, mi-a spus ca era blocata o intinzatoare, si am schimbat distributie, cu lant, cu intinzatoare etc... Aicea a inceput problema. De atuncea motorul a inceput sa se comporte ciudat. In primul rand mananca 15 de litrii pe 100 de km, mananca ulei cam un litru la 2000 km, si cel mai interesant, a inceput sa apare explozii mici in sistemul de esapament. Mai ales in relant se aude cel mai bine dar si in turatie. Relantul nu e optim, adica nu merge rotund, si cateodata scade undeva la 500 si creste inapoi la 800, si tremura motorul, si nu merge cum ar trebui sa mearga. L-am dus inapoi la service, mi-a spus ca e bobina de la pistonul nr 3. mi-am schimbat bobina. Nu asta era problema. Acceasi chestie. Dupa care mi-au spus ca o valva de aspiratie, pe care trege aerul, este blocat nu se inchide si asta este motivul pentru care se aud exploziile, si face toate chesitiile respective. Le-am ascultat, sa fie cum spun profesionistii, au desfacut motorul au schimbat valvele, au refacut capul de cilindrii, ceea ce trebiua facuta, au pus totul la locul ei. Si ieri seara 19.oct.2009 abia asteptam sa ma urc in ea si sa dau o tura cu motorul in plina stare de functionare...... siiii... REZULTATUL: acelasi ca inaintee...... motorul tot asa mergee, tot se aud explozii in esapament, si tot nu are puterea lui. Prima chestie pe care am invatat este sa caut un alt specialist. Sunt din TG. Mures. Daca stie cineva pe un mecanic bun, cine se pricepe la motoarele respective, sau are o parare buna, sau orice informatie, va rog sa-mi scrieti :lol: :) O zii buna sa aveti...
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 78
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Buna!!! Am deschis topicul asta, pentru un pic de ajutor (daca se poate) :lol: Am un e36 318IS ceea cu 16 valve, si 140 cp. Masina e din 93, l-am adus din Munchen, dupa care aicea in tara masina a trecut prin reconditionare ( de la a la z... sasiu, motor, vopsire, interior... etc). Acuma de vreo 4 luni a inceput sa sune lantul de distributie, l-am dus la service, mi-a spus ca era blocata o intinzatoare, si am schimbat distributie, cu lant, cu intinzatoare etc... Aicea a inceput problema. De atuncea motorul a inceput sa se comporte ciudat. In primul rand mananca 15 de litrii pe 100 de km, mananca ulei cam un litru la 2000 km, si cel mai interesant, a inceput sa apare explozii mici in sistemul de esapament. Mai ales in relant se aude cel mai bine dar si in turatie. Relantul nu e optim, adica nu merge rotund, si cateodata scade undeva la 500 si creste inapoi la 800, si tremura motorul, si nu merge cum ar trebui sa mearga. L-am dus inapoi la service, mi-a spus ca e bobina de la pistonul nr 3. mi-am schimbat bobina. Nu asta era problema. Acceasi chestie. Dupa care mi-au spus ca o valva de aspiratie, pe care trege aerul, este blocat nu se inchide si asta este motivul pentru care se aud exploziile, si face toate chesitiile respective. Le-am ascultat, sa fie cum spun profesionistii, au desfacut motorul au schimbat valvele, au refacut capul de cilindrii, ceea ce trebiua facuta, au pus totul la locul ei. Si ieri seara 19.oct.2009 abia asteptam sa ma urc in ea si sa dau o tura cu motorul in plina stare de functionare...... siiii... REZULTATUL: acelasi ca inaintee...... motorul tot asa mergee, tot se aud explozii in esapament, si tot nu are puterea lui. Prima chestie pe care am invatat este sa caut un alt specialist. Sunt din TG. Mures. Daca stie cineva pe un mecanic bun, cine se pricepe la motoarele respective, sau are o parare buna, sau orice informatie, va rog sa-mi scrieti :lol: :) O zii buna sa aveti...

La mine a fost o bujie si aveam aceleasi simptomele.

http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?sho...c=62607&hl=

Edited by alicornea
Link to comment
Share on other sites

Buna!!! Am deschis topicul asta, pentru un pic de ajutor (daca se poate) :lol: Am un e36 318IS ceea cu 16 valve, si 140 cp. Masina e din 93, l-am adus din Munchen, dupa care aicea in tara masina a trecut prin reconditionare ( de la a la z... sasiu, motor, vopsire, interior... etc). Acuma de vreo 4 luni a inceput sa sune lantul de distributie, l-am dus la service, mi-a spus ca era blocata o intinzatoare, si am schimbat distributie, cu lant, cu intinzatoare etc... Aicea a inceput problema. De atuncea motorul a inceput sa se comporte ciudat. In primul rand mananca 15 de litrii pe 100 de km, mananca ulei cam un litru la 2000 km, si cel mai interesant, a inceput sa apare explozii mici in sistemul de esapament. Mai ales in relant se aude cel mai bine dar si in turatie. Relantul nu e optim, adica nu merge rotund, si cateodata scade undeva la 500 si creste inapoi la 800, si tremura motorul, si nu merge cum ar trebui sa mearga. L-am dus inapoi la service, mi-a spus ca e bobina de la pistonul nr 3. mi-am schimbat bobina. Nu asta era problema. Acceasi chestie. Dupa care mi-au spus ca o valva de aspiratie, pe care trege aerul, este blocat nu se inchide si asta este motivul pentru care se aud exploziile, si face toate chesitiile respective. Le-am ascultat, sa fie cum spun profesionistii, au desfacut motorul au schimbat valvele, au refacut capul de cilindrii, ceea ce trebiua facuta, au pus totul la locul ei. Si ieri seara 19.oct.2009 abia asteptam sa ma urc in ea si sa dau o tura cu motorul in plina stare de functionare...... siiii... REZULTATUL: acelasi ca inaintee...... motorul tot asa mergee, tot se aud explozii in esapament, si tot nu are puterea lui. Prima chestie pe care am invatat este sa caut un alt specialist. Sunt din TG. Mures. Daca stie cineva pe un mecanic bun, cine se pricepe la motoarele respective, sau are o parare buna, sau orice informatie, va rog sa-mi scrieti :lol: :) O zii buna sa aveti...

La mine a fost o bujie si aveam aceleasi simptomele.

http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?sho...c=62607&hl=

Buji am schimbat impreuna cand mi-au schimbat bibinele, Boch din ala cu 4 elemente pentru scanteie... Si aceeasi chesite... Ma gandeam daca nu se poate sa fie reglat necorespunzator aprinderea? sau se poate asa ceva? sau nu se poate pentru ca are bobine separate?

Link to comment
Share on other sites

Daa... s-ar putea sa fie distributiaa.... Azi am fost la un service cu ea in Tg. Mures, si maine m-au programat la un test. Si domnul de acolo a zis ca probabil distributia e de vinaa... Sunt tare curios. Abia astept sa fie gata. Este cineva din Tg. Mures, fan BMW? :) sau sunt intalniri BMW in Tg. Mures? nu stie cineva? PS maina o sa va scriu ce au relizat la service. O seara cat mai placuta
Link to comment
Share on other sites

aicea in tara masina a trecut prin reconditionare ( de la a la z... sasiu, motor, vopsire, interior... etc).

mi-a au refacut capul de cilindrii, ceea ce trebiua facuta, au pus totul la locul ei.

 

Posibil ca distributia ..asa cu s-a mai scris....sa nu fie pusa corect

Este posibil sa ai o supapa stramba...arsa...adica sa nu etanseze (ceea ce ar putea fi din mai multe motive)

Se poate sa ai un senzor terminat (ax cu came sau volanta)

 

Din cate spui tu, referitor la "capul de cilindrii" ma gandesc la traducerea cylinder head si este foarte posibil sa nu fi reusit operatia...

Vezi la tester intai...

Succese

Link to comment
Share on other sites

aicea in tara masina a trecut prin reconditionare ( de la a la z... sasiu, motor, vopsire, interior... etc).

mi-a au refacut capul de cilindrii, ceea ce trebiua facuta, au pus totul la locul ei.

 

Posibil ca distributia ..asa cu s-a mai scris....sa nu fie pusa corect

Este posibil sa ai o supapa stramba...arsa...adica sa nu etanseze (ceea ce ar putea fi din mai multe motive)

Se poate sa ai un senzor terminat (ax cu came sau volanta)

 

Din cate spui tu, referitor la "capul de cilindrii" ma gandesc la traducerea cylinder head si este foarte posibil sa nu fi reusit operatia...

Vezi la tester intai...

Succese

cand mi-au luat jos _chiulasa_ (cred ca asa se scrie) atuncea au schimbat si supapele, asa caa asta nu ar trebui sa fie o problema, in cazul in care au pus bine cele noi. Azi asa pe la ora 4 se pune masina pe tester si se cauta din nou problema, dar acuma la un service mai specializat. Ramane sa va scriu detaliile

Link to comment
Share on other sites

mai mult ca sigur ca de la distributie este ca si fratele meu a avut aceeasi problema si distributia nu era pusa la punct, succes

 

Este deajuns sa-ti sara un "dinte" si-ti face de petrecanie . Am inteles ca ai schimbat supapele dar ca sa ajungi acolo trebuie sa dai distributia jos ; daca nu s-a pus la loc cum trebuia acum ai parte de distractie .

 

Eu pe asta mizez : ai distributia putin sarita de la punct .

Link to comment
Share on other sites

Bunaaa Dimineazaaa!!! :) Naaa... am fost ieri la service, pentru un test cu pisicutzaa mea. Am stat acolo vro 3 oree, si habar nu aveau ce are motorul. Testerul arata ca totul functioneaza bine. Dupa aceea, ca sa excludem ca undeva trage aer fals, este un spray din ala cu combustibil foarte inflamabil, si au dat peste tot motorul, ca daca ar trage aer fals atuncea ar trebui sa mareasca turatia... etc. Bine metoda asta nu e chiar sigur, dar am incercat. Dupa aceea au verificat toate senzoriile si furtunile, ca sa excludem si pe astea. In final mi-au spus ca nu stiu nici ei ce provoaca mersul neregulamentar, dar au zis ca cel mai probabil s-ar putea fii 3 lucruri. 1 debimetrul!!!. 2 trage aer fals!!!. 3 distributie este sarita cu o dinte!!!. Acuma ca sa le exclud pe rand, azi ma duc iarasi la un alt service, unde au asa numit " stroboscop" care se leaga pe rand pe bobine, si se uita undeva in spatele schimbatorului, pt. ca este ceva "fereastra" mica acolo, si dupa asta poate sa-si dea seama daca distributia e pusa bine la punct. Daca nuu atuncea am gasit problema si o sa fiu tare fericit :lol: in cazul in care nu asta e problema, atuncea incerc sa fac rost de un alt debitmetru. Intrebaream mea ar fii, daca debimetrele difera de la tipul motorului? de exemplu daca cer dela cineva care are tot o pisicutza dragutza, si o pun pe a mea pentru incercare, ca sa exclud problema, dar omul are de exemplu un motor de 2000 cmc, atuncea difera debimetrul? sau trebuie sa caut pe cineva care are exact 318 is?
Link to comment
Share on other sites

Cu debitmetrul e simplu, scoti mufa si dai o tura fara el si vezi daca mai face.

Daca scot mufa de la debitmetru atuncea moare motorul. De tot... degeaba dau tura ca in moment ce am luat mufa de pe debitmetru, nu mai merge motorul.

Link to comment
Share on other sites

Daca ai culbutorii stransi (nu au joc) face cum ai descris si nici nu se poate detecta la tester.

 

La 318is sunt tacheti hidraulici deci nu se aplica ce spui tu. In plus de asta este DOHC adica nu are deloc culbutori.

Edited by cristimm
Link to comment
Share on other sites

:) acumaa am vorbit cu o persoana de la cluj, si ma duc azi dupa masa pana la cluj, pentru ca are baiatul un debitmetru de vanzare tot de pe un 318 is, si incercam si daca asta e problema cumpar, si daca nu atuncea, nu cumpar. si a zis ca mai are si regulator de ralant si probam si ala. Daca asta va fii problema si as putea sa rezolv, as fii foarte bucuros. Dar daca nu astaa.......... atunceaaa... desfac distributia saptamana urmatoare.... Sunt tare curios ce rezolv astazi... dar va scriu ce am realizat :lol:... oricum n-am ce pierde pana acolo, doar benzina, .. si de condus imi place sa conduc bijuteria mea :lol: tot respectu pentru voi...
Link to comment
Share on other sites

La 318is sunt tacheti hidraulici deci nu se aplica ce spui tu. In plus de asta este DOHC adica nu are deloc culbutori.

 

dar ce are?!  :)

 

eu vad ca 318is din '93 este pe lant nu pe curea...

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=11&fg=25

 

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=11&fg=25

Edited by POIUYT
Link to comment
Share on other sites

tot respectu pentru voi...

 

e bine ca razi intr-una ..avem un baiat pe aici Bogdy ,.plange si vrea sa arunce masina si cand nu se mai inchide usa la torpedou .tu vad ca esti optimist inca :)

apai acuma ce sa mai fac... se rezolva pana la urma oricum... numai ca e intrebare de timp si bani... :lol:

Link to comment
Share on other sites

La 318is sunt tacheti hidraulici deci nu se aplica ce spui tu. In plus de asta este DOHC adica nu are deloc culbutori.

 

dar ce are?! :)

 

eu vad ca 318is din '93 este pe lant nu pe curea...

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=11&fg=25

 

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=11&fg=25

 

Pai am spus mai sus este DOHC adica 2 arbori cu came in capul supapelor. Cama apasa pe supapa prin intermediul tachetului hidraulic care se autoregleaza. Culbutori nu are.

 

tachet = tappet in engleza

culbutor = rocker arm in engleza

 

Pentru a te lamuri cum arata fiecare piesa da un search google pe imagini.

Link to comment
Share on other sites

Bunaa Dimineatzaaa dragi pasionati BMW :) V-am promis ca revin cu ceea ce am rezolvat ieri.... din pacate nu multee. M-am deplasat pana la cluj napoca, ieri seara cam pe la ora 18:30, si m-am intalnit cu tipul cu care am vorbit pe telefon. (l-am gasit pe 4tuning anuntul cu debimetrul). Era foarte de treaba baiatul, si am schimbat debimetrul cu unul identic, ssiii.... acelasi simptome. Mai avea tipul inca un senzor de relant( nu stiu daca spun bine) chestia asa e in spatele motorului si intra doua tevi pe ea, si un fir electric. Am schimbat si chestia asta... si ... nimic. Tot acelasi simptome. Naaa..... asa caa tot ce a ramas la urmaa e distribitia. Dar inainte sa-l duc la un service si sa-l dezmembreze din nou azi ma duc pana la showroom ul BMW Transilvania, din Corunca, si sa spuna si cei de la service parerea si sa puna pe testerul original BMW. Sunt tare curios ce o sa zica. Si nu stiu daca ma au soft la e36, dar ar trebui defapt. Stie cineva cam cat e un test la BMW? aveti grija cum conduceti... un motor BMW plange sub 5000rpm ... :) :lol:
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.