Jump to content

DIY curatare EGR


MOTANUL

Recommended Posts

Minim necesar:

Inbus de 5

Surubelnita dreapta

Solvent (benzina, decapant, solutie de curatat carburator, brake cleaner)

Carpe curate – eu am murdarit 4

 

Ideal ar fi sa aveti si urmatoarele:

1. cheie hexagonala mica 7 (pentru cele 2 coliere – e mai usor)

2. Un cutit bont – eu am folosit partea neascutita pentru a lua grosul

3. O strachina/recipient si o pensula

4. Manusi daca doriti sa aveti mainile curate si sa puteti face fotografii :)

 

Cheia inbus cu care se desface capacul motorului merge si la cele 4 suruburi de la EGR.

 

 

1. Demontezi capacul de la motor - 5 suruburi cu cap imbus de 5mm

2. Sub capac ai acces direct la EGR – piesa de Al prinsa in 4 suruburi (cu cap imbus la fel ca la cele de pe capac, cheia imbus ar fi bine sa fie in L cu o lungime de 10cm ca sa ajungi usor la suruburi)

3 se desface colierul de la intercooler pe partea opusa a galeriei, furtunul e de sectiune mare 6-7cm in diametru se imbina e prins de EGR cu colier o surubelnita dreapta si dai colierul jos.

4. mai e un colier ce strange conducta pe care e supapa EGR.

 

Atentie! Suruburile de la EGR- pot fi scapate in compartimentul motor in special cele jos, grija mare.

O sa tii tot timpul piesa cu capsula vacumatica in sus cand speli cu brake cleaner-ul ataca cauciucul si pe langa ax e posibil sa ajunga soluite.

Spre furtunul de cauciuc mazga este moale si se curata usor; Spre galerie este intarita-pietrificata si nu se poate curata fara (benzina, decapant, solutie de curatat carburator, brake cleaner)

 

 

Dupa ce ai eliberat cele 4 suruburi si 2 coliere o sa mai ai de desfacut un furtun de pe capsula vacumatica si un cablu electric care sta prins in niste clame de plastic de corpul EGR-ului.

 

Odata desfacuta piesa o iei in mana si te minunezi de ce e acolo.

 

Ai grija ca e intarita depunerea de pe piesa si trebuie indepartata totusi usor fara obiecte ascutite ca sa nu zgarai suprafata de interior.

 

Toate pozele aici: http://picasaweb.google.com/silviubb/BMWEG...feat=directlink

 

Cateva exemple:

http://lh5.ggpht.com/_QhJNp8bUly8/Sw6G-XwtT9I/AAAAAAAACWM/WUkIkF-JRoo/s640/20091125_o_0008.JPG

http://lh3.ggpht.com/_QhJNp8bUly8/Sw6HIGL8StI/AAAAAAAACWU/c9qSYWFsDwE/s640/20091125_o_0012.JPG

http://lh3.ggpht.com/_QhJNp8bUly8/Sw6HSfJvhaI/AAAAAAAACWk/5UbdFP1O-lM/s640/20091125_o_0023.JPG

http://lh3.ggpht.com/_QhJNp8bUly8/Sw6HUUtvynI/AAAAAAAACWo/ZjplyG37HMg/s640/20091125_o_0026.JPG

http://lh3.ggpht.com/_QhJNp8bUly8/Sw6HdDIU-wI/AAAAAAAACW4/tlJy_fhrMhs/s640/20091125_o_0033.JPG

http://lh6.ggpht.com/_QhJNp8bUly8/Sw6HhpWJFOI/AAAAAAAACXA/ptROQuoAob8/s640/20091125_o_0038.JPG

Edited by MOTANUL
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Placebo este mai puternic decat logica. Evident ca am impresia ca motorul merge mai bine, este mai silentios la pornire etc.

 

Galeria vreau sa o schimb cu totul asa ca nu merita osteneala; Doar gaura din dreptul egr-ului am curatat-o.

Edited by MOTANUL
Link to comment
Share on other sites

fara sa intelegi alteceva decat ce scriu aici :) nu are cum sa mearga mai bine masina prin curatarea interiorului. trebuia sa pornesti masina si sa vezi cat de tare intra aerul pe acolo. daca era o presiune mare de aer...zbura toata depunerea / funinginea aia de acolo.

 

P.S. sigur iti functioneaza acest EGR ?

 

pe la Opel am vazut diverse EGR [AGR] care sunt construite altcumva si care trebuie sa se schimbe / curete.

Edited by Jacobs
Link to comment
Share on other sites

Am vazut cum arata alte EGR-uri. La 165.000 km din care 20.000 km i-am facut eu si sigur nu a fost curatata - arata foarte curat ca sa zic asa in comparatie cu altele. Cat de corect conduc :) ; Neamtul a lasat tot istoricul reparatiilor extra-revizii intact. Si asta nu era pe lista. In plus masina o folosesc 99% doar in oras (stiu ca este foarte rau - dar astea sunt limitarile).

 

Pe axul cu pricina in schimb era foarte multa mizerie uscata. E posibil sa nu fi functionat pe pozitia intermediara inainte (reglaj fin). Nu stiu daca comanda e tip on-off sau are si pozitii intermediare. Nu am facut probe de functionare. Daca spuneai inainte in ce constau probele stateam de vorba.

 

Acum e un pic tardiv - dar putem dezbate pentru restul care nu au facut operatiunea si intentioneaza sa o faca. (apropo de lipsa necesitatii acestui topic)

Edited by MOTANUL
Link to comment
Share on other sites

bravo motane, acum pot face si eu, numai ca astept vremea calda, ca nu am unde. :) sa ne zici si restul ideii cu pozitiile.

care din poze este: O sa tii tot timpul piesa cu capsula vacumatica in sus cand speli cu brake cleaner-ul ataca cauciucul si pe langa ax e posibil sa ajunga soluite.?

Edited by Munteanu
Link to comment
Share on other sites

Nu conteaza cum e pe masina. Cum o gasesti asa o pui la loc.

 

Problema e ca dupa ce o scoti de pe masina si esti cu ea in mana sa o tii cu capsula in sus cand dai cu spray. Sa nu se scurga pray-ul in capsula.

 

Cel putin spray-ul cu care am dat eu topeste plasticul instant. (banuiesc ca nici la cauciucul sau membrana din capsula nu ar prinde bine).

E o precizare corecta pe care am primit-o inainte si am respectat-o.

 

Daca mai e ceva neclar - vorbim.

post-9166-1259312916_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

E bine prezentat materialul, scolareste si copii de clasa a-v-a ar putea sa rezolve problema acum.

 

 

 

Pe orice spray brake-cleaner o sa gasesti specificat pe instructiuni lucrul asta, adica solutia ataca materialele plastice.

 

Alcoolul tehnic este mai bun din acest motiv nu ataca cauciucul, la galerie alcool tehnic am folosit iar la EGR spray. Piesa EGR de poate da cu spray pt. ca nu este pericol sa intre in contact solutia cu membrana daca se respecta pozitia recomandata.

 

p.s. Am dat cu brake-cleaner pe o granitura si s-a muiat materialul de parca era plastilina la suprafata.

 

MOTANULE am vazut pe vasul pompei de servo o garnitura....... din ce ai confectionat-o? :) pare mastic .... eu am pus o banda dublu adeziva ma groasa ce veche de la ulei s-a "umflat" si nu mai venea pe pozitie.

Link to comment
Share on other sites

Pare mastic pentru ca si a mea era dublu adeziva. Si evident nu aveam nici un interes sa se lipeasca de capac asa ca am lasat folia de deasupra. Am lasat lipicioasa doar partea de jos.

 

Banda improvizata este mai buna decat cea originala pentru ca e de 3 ori mai groasa si probabil amortizeaza mai bine zgomotul.

Link to comment
Share on other sites

Pare mastic pentru ca si a mea era dublu adeziva. Si evident nu aveam nici un interes sa se lipeasca de capac asa ca am lasat folia de deasupra. Am lasat lipicioasa doar partea de jos.

 

Banda improvizata este mai buna decat cea originala pentru ca e de 3 ori mai groasa si probabil amortizeaza mai bine zgomotul.

 

La fel am facut si eu am lasat folia sus doar ca banda mea e de culoare neagra la folia de deasupra.

 

La inceput nu stiam ce sa folosesc acolo... ma dispera faptul ca mereu trebuia sa asez garnitura aia naspa pe pozitia initiala acum e chiar OK!

Link to comment
Share on other sites

Pierzi 0.01 CP :)

 

Acum serios vorbind, la masinile aspirate de concurs slefuiesc galeriile de evacuare pe dinauntru pana le dau luciu pentru a castiga citiva CP in plus la motor - sa fie fluxul de aer cat mai continuu fara "noduri" (ma refer la grupele in care au restrictii sa aduca imbunatatiri). In cazul nostru - zgarieturile sunt pe admisie (nici macar pe traseul principal) asa ca nu cred sa fie nici o implicatie imediata.

In timp vor adera mizeriile mai usor la suprafata.

Edited by MOTANUL
Link to comment
Share on other sites

deci fix pix...sĂŁ adere liniștite mizeriile dacĂŁ pot, cĂŁ la 2 revizii, deci 20.000km o s-o curĂŁț.

Știam cĂŁ nu e bine, ce-i drept nu știam de ce nu e bine, dar acum am aflat. Chiar m-am chinuit cu cârpa și nu se lua absolut deloc. Am curĂŁțat cu șurubelnița mai mult cu partea fĂŁrĂŁ vârf, nu s-a zgâriat mult.

Link to comment
Share on other sites

deci fix pix...sĂŁ adere liniștite mizeriile dacĂŁ pot, cĂŁ la 2 revizii, deci 20.000km o s-o curĂŁț.

Știam cĂŁ nu e bine, ce-i drept nu știam de ce nu e bine, dar acum am aflat. Chiar m-am chinuit cu cârpa și nu se lua absolut deloc. Am curĂŁțat cu șurubelnița mai mult cu partea fĂŁrĂŁ vârf, nu s-a zgâriat mult.

 

Si la mine au ramas ceva urme de la o surubelnita dar asta e, cine nu munceste nu greseste.

 

Daca ti-ar fi curatat cineva in service piesa si o zgaraia aveai de cine sa te iei dar asa ce sa-i faci. :)

Link to comment
Share on other sites

O voi curata si eu cand iese soarele , acum iti ingheata oasele chiar si in garaj :) . Oricum fum nu dadea nici inainte de schimbarea filtrului epurator nici dupa , chiar si la kickdown (e euro4) . Insa am vazut ca nu mai oscileaza ralantiul cum facea inainte . Filtrul vechi de pasla era imbacsit rau . Edited by Damian Razvan
Link to comment
Share on other sites

mda.... si a mea e euro4 si nu scoate fum deloc .... dar tot curat EGR-ul ca imi dau seama ce-i acolo si ce gatuit e traseul.

 

Exact e zona cu sectiunea minima de pe traseul de admisie daca mai are si depuneri consistente atunci e recomandat sa-l cureti cat mai repede, ca sa verifici nu faci decat sa dai la oparte furtunl de pe admisie si cu o lanterna poti sa vezi cum arata.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.