Jump to content

E46-mici secrete


zixx

Recommended Posts

Rolul e sa maximizeze evacuarea. La relanti sau turatii scazute nu e nevoie de ambele tevi de evacuare, dar odata cu cresterea turatiei, valva se deschide pentru a permite evacuarea cat mai rapida a gazelor si pt a permite motorului sa "respire" mai bine.

 

Thank you for your email to BMW Customer Information.

 

We can advise that the exhaust flaps adjust at differing engine speeds in order to make the most effective use of the exhaust silencer. When the vehicle is running at idle or at low RPM, the flap ensures that the exhaust gases use as much of the silencer's volume as possible, keeping exhaust noise down, e.g. when you're in slow traffic or driving in high gear.

 

Whereas when the vehicle is running at high RPM, the exhaust flow characteristics are adjusted by the flap to give the exhaust gases a more direct route through the silencer, thus using less of its volume. This also has the effect of allowing the engine to rev more freely as there is less restriction on the exhaust flow.

 

The primary reason for the flap is to make the most effective use of the exhaust silencer volume at differing engine speeds.

 

We trust this information is of some assistance to you but if we can help you further at any time, please do contact a member of the BMW Customer Information Team.

© email / info e46zone.com

 

WLF, nu cred ca are legatura cu pompa de aer. <_<

Link to comment
Share on other sites

E deschisa doar dimineata cand porneste pompa de aer. Am si eu pe 330xi, insa pe 325i M54 nu este. Totul depinde de ce fel de pompa de aer ai.

 

Acea clapeta este pentru a regla curgerea gazelor pe sistemul de evacuare, deoarece curgerea gazelor prin tubulatura de evacuare nu trebuie sa fie libera, ci sa se realizeze astfel incat golirea cilindrului la timpul 4 (evacuare) sa nu se faca instant ci treptat. Cand motorul nu este in sarcina diametrul tobei este suficient pentru o curgere normala iar pentru situatiile cand motorul este in sarcina(turat) este necesar o sectiune mai mare de trecere a gazelor. Capsula cu tija de comanda deschiderea sau inchiderea sectiunii la evacuare la depasirea unei presiuni limita sau depresiuni. (depinde de sistem) Sistemul similar este utilizat la actionarea geometriei variabile la turbo si la EGR.

 

Tubulatura de evacuare este calculata destul de riguros si un diametru mai mare al tubulaturii de evacuare poate conduce contrar perceptiei generale la o scadere de putere.

Desigur datorita catalizatoarelor curgerea a devenit mai sinuasa si constructorii pentru a compensa acest lucru au marit diametrul de evacuare. Ex. VW Passat-Golf Euro3- Euro4 e foartevizibila diferenta.

 

Se pot compara diametrele tevilor de esapament la aceleasi motoare ( aceeasi cilidree) pentru cele 5 norme de poluare EURO. Aceste diametre au crescut treptat tocmai datorita introducerii catalizatoarelor si a filtrelor de particule.

 

Calculul sistemului de evacuare este destul de laborios

Edited by ionatan
Link to comment
Share on other sites

Hai ca am facut dimineata o proba. Am urcat in masina, am lasat usa deschisa ca sa aud mai bine. N-am bagat cheia in contact. Am aprins pozitia si am auzit bazaiala aia :bashwall:

Apoi am oprit farurile, am inchis usa, am pornit motorul si am aprins iar farurile: nu s-a mai auzit nimic. Dar probabil nu a mai facut nimic din cauza ca tocmai facuse testarea, nush.

O sa mai incerc in mai multe feluri :)

am verif face asa numai daca aprinzi pozitia cu motorul oprit cu sau fara usa deschis, daca pornesti motorul nu mai faxce <_<

Link to comment
Share on other sites

La cativa cm in interiorul tevii de evacuare (pana in toba propriu-zisa). Se vede cu ochiul liber...

Uite si niste poze, inclusiv cu pompa care actioneaza clapeta.

 

Azi, cand veneam acasa, am vazut la un e60 pe teava din dreapta, ceva ce parea a fi clapeta aia. Farul batea exact pe teava si mi-a sarit in ochi. Era un 535d

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
tragi o data de maneta ... si ramana aprinsa vreo cateva zeci de secunde ... unde aceste cateva zeci de secudne le poti seta la service la diagnoza ....

 

si daca se pune semnal stanga sau dreapta ... cu cheile scoase... se aprind pozitiile pe stanga sau pe dreapta .. pt a semnaliza prezenta ta pe acolo <_<

 

Merge si la xenon?

eu am un 318d din 2002 facelift cu xenon din fabrica si merge

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
salut, am vazut ca va pricepeti la secrete intrebarea este pt masina din semnatura: cand cheia este scoasa din contact si vreau sa dau un flash farurile raman aprinse si se sting singure dupa un anumit timp"secunde" de ce?

este funcÞia de "follow me home", adicã farurile rãmân aprinse o perioadã pentru a-Þi lumina drumul atunci când pleci, e o facilitate pe care Þi-o oferã maºina ºi dupã ce ai coborât din ea <_<

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
RESET OIL SERVICE INDICATOR

 

OK, am mai pus-o pe un post, ca reply la o intrebare, dar o pun si aici pentru ca se pare ca pe topicul asta isi are locul <_< Nu am incercat-o inca, aparent la mine nu am ajuns la acel "minimum consumption level". Poate ne zice cineva daca merge.

 

No need for reset tool for 2001+ model

 

BMW insp. reset

 

- Iginition OFF (POS 0)

- Press and Hold the trip odometer button while turning key to position 1 (ACCESSORY)

- Keep the button depressed (about 5 secs.) until you see "Oil Service" or "Inspection" with "Reset" or "Re" in the display

- *Note: On vehicles with "High" cluster, you will also see the amount of fuel (in litres) remaining until next service

- Press the button again and hold for approx. 5 secs. until "Reset" or "Re" flashes

- While the display is flashing, briefly press the button again to reset the Service Interval. After the display has shown the new interval you should see "END SIA" for about 2 secs.

 

Note that if the "Reset" or "Re" does not flash, then you have not met the minimum consumption level and cannot reset.

 

 

La mine a mers fara probleme exact cum e explicat aici. BMW 316i 2001 (fara face-lift, motor 1.9). Mi s-a resetat la 25.000

 

Salut, am si yo o intrebare, mie imi apare test cand tin apasat ce sa fac sau cum se procedeaza?Merci anticipat

Link to comment
Share on other sites

Prea tare faza cu clapeta pe evacuare...Pe zi ce trece imi dau seama ce masina responsabil construita si gandita conduc (BMW). Cred ca la proiectarea evacuarii unui BMW se petrece mai mult timp decat la proiectarea unui intreg logan <_<)
Link to comment
Share on other sites

Prea tare faza cu clapeta pe evacuare...Pe zi ce trece imi dau seama ce masina responsabil construita si gandita conduc (BMW). Cred ca la proiectarea evacuarii unui BMW se petrece mai mult timp decat la proiectarea unui intreg logan <_<)

 

Dacia a fost proiectata sa fie o masina de bani putini deci va face proiectare pe bani putini, timpul de proiectare include si minimalizarea costurilor, de ce sa o compari cu BMW. Faptul ca iti iei masina SH si te bucuri ca e proiectata bine e alta poveste dar nu trebuie sa comparti Dacia cu BMW-ul e o utopie.

Link to comment
Share on other sites

intrebare! am observat ca e46 320i din anul 2000 are doua capacitati cilindrice adica cea de 1991 si cea de 2174cmc!

 

As avea o intrebare! Ce norme de poluare au masinile ca eu am vazut si euro 3 si euro 4!!!

Totusi este posibil sa aibe euro 4?

 

Multumesc mult de tot!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.