Jump to content

probleme motor


tripelx

Recommended Posts

salutare fratilor....

 

pan aacum nu am avut nici macar cea mai mica problema cu masina care este un compacat E36 din 94 benzima motor m43....

 

dar azi cand am verificat uleiul am ramas masca pt ca era la maxim pe joja... precizez ca am facut schimbul in noiembrie si atunci am schimbat ulei filtru ulei si filtru aer. si de atunci nu am mai verificat uleiul am bagat 4 litri de ulei atunci era pe joja intre minim si maxim.... care ar putea fi cauza de crestere a nivelului pt ca nivelul lichidului de racice este ok. precizez ca iam cam dat forja in ultima vreme si cu zapezile astea ieseam de la mine numai patinand dar nu cu turatiii mari ale motorului.... va multumesc amticipat

Link to comment
Share on other sites

asta ii noua ... sincer! vezi ca joja te poate pacali daca verifici imediat dupa ce ai oprit motorul. las-o jumatate de ora sa stea, si verifica dup-aia ...

 

Ai dreptate,uleiul nu se verifica cand e motorul cald...uleiul se verifica dimineata inainte sa pornesti motorul...

Link to comment
Share on other sites

nu neaparat. dupa ce a oprit motorul, uleiul incepe sa se aseze in baie, poate a ajuns putin si pe joja, murdarind-o cu ulei, cum s-a scurs.

stand mai mult timp masina, uleiul se aseaza mai bine in baie, se scurge de pe unde mai este(inclusiv de pe joja) si asa poti observa nivelul real al uleiului.

am observat asta de multe ori, ma uitam la joja imediat dupa ce am oprit motorul, si era toata plina de ulei.

Link to comment
Share on other sites

mai pe larg:

 

1 daca nu ar fi benzina ar fi arsa garnitura de _chiulasa_ si ar baga antigelul in ulei cea ce la mine nu e arsa.

2 cauze care ar fi daca nu e arsa garnitura de _chiulasa_ sunt

- compresie slaba la pistoane

- supape arse care nu mai inchid

- invectoare defecte

- socu blocat pe inchis si mai sund dar nu pre imi vin in minte....

 

asa ca la mine este benzina 100% pt ca daca verific uleiul seara este la maxim pe joja iar dimineata este cam cu vreo 3-4 mm sub maxim pe joja .

iar dava verific uleiul inainte sa plec la munca dimineata este sub maxim iar pe cand ajung la munca o las sa stea cam 20-30 min si verific uleiul este pe maxim .

mai mentionez ca nu pierde lichid de racire pe nicaeri.......

 

asa ca pt toti cei la care le creste nivelul in baie si uleiul are miros de benzina apucativa si in primu rand schimbati bujiile si dupa ai verificati compresia injectoare.....

 

si rugativa sa nu trebuiasca sal segmentati daca nu aveti compresie buna din cate am cautat pe net si am povestit cu cei de la bmw din cluj imi ziceau ca compresia pe cilindru de fabrica este 9,7 bar maxim iar minim este de pana la 6,7 bar pe cilindru si sa nu fie diferenta mai mare de 1 bar intre cilindri astea sun datele de compresie pt motorul de 1.6 benzina m43b16...

eu maine ma duca sa verific compresia iar ca am verificato o data dar am verificato eu cu un compresometru luat de la un prieten imprumut si nu mia dat bine compresia la pistoanele 2 si 4... asa ca mane la doctor din nou ......... eu cred ca a prinso gripa aviatica....

 

 

si eu am interes in rezolvarea problemei pt ca ma aflu intro situatie asemanatoare, diferenta ar fi ca la mine doar se simte ca si miros benzina in ulei, nivelul la joja fiind la fel.

 

este ceva normal ca uleiul sa aiba putin miros de benzina.....daca nu creste nivelul nui bai de loc .......

Link to comment
Share on other sites

ce zici tu cu benzina nu are sens.....benzina contamineaza uleiul in timp nu asa dintr-o data.....nu are cum la modelul tau de masina.

 

mai e o cauza posibila.....supapa de la filtrul de ulei nu mai etanseaza bine si ca urmare uleiul care in mod normal ramane in canistra filtrului curge inapoi in baie si asta ridica nivelul bine pe joja.....dc asta e situatia at la pornire dureaza cateva secunde dupa pornirea motorului pana se ridica presiunea uleiului....acest timp este necesar pt umplerea filtrului cu ulei

 

dc asta e cauza at simplu de remediat

Link to comment
Share on other sites

@triplex: incearca cu flacara de la bricheta sa vezi daca este benzina in ulei....scoti joja si vezi daca arde uleiul de pe ea.

Nivelul creste in cel mai ieftin caz de la bujii care nu functioneaza normal....apoi ar mai fi injectoarele...este suficient unul sa nu mearga cum trebuie..

Si inca ceva, daca este benzina in ulei, asta ajunge din cilindru si cam spala...adica elimina partial ungerea....cilindrul in functionare....apoi....

Parerea mea este ca totusi un mecanic sa vada ce e poe acolo...asta daca este benzina in ulei...

Bafta si fa totusi o proba si vezi daca arde ce e pe joja

Link to comment
Share on other sites

faza cu flacara la joja nu am incercat....... am sa incerc

 

pe la cilindri nu are cum ca am masurat compresia si este 12 pe fiecare cilindru asta am masurato la reprezentanta bmw....

acuma mai ramane sa verific injectoarele sa vedem cum is si dupa aia inca un lucru ffff important care il mai pot verifica este http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=11&fg=45 piesa 1 si 5 ca sar putea si din cauza asta pt ca la relanti motorul functioneaza cu vapori de benzina din rezervor si daca [iesele astea 2 sunt infundate atunci baga mai multa benzina si nu isi face arderea cum trebuie .......

 

iai la filtru de ulei este buna supapa ca daca las masina seara pe loc drept si verific uleiul este pe maxim pe joja iar daca verific uleiul dimineata este mai mic nivelul deci este benzina in ulei... mai astept sfaturi.... si mai mentionez ca motorul functioneaza ca atunci cand am luat masina nuci un gram de trepidatie nic merge foarte lin si la mecanici am fost cu duiumul dar nici unu nu a stiut...... asa ca daca tre sa desfac motorul mai bine il desfac eu ca nu ar fi primul de acest tip........

Edited by tripelx
Link to comment
Share on other sites

tu din toate simptomele tragi concluzia ca este benzina in ulei.

legat de faza cu flacara la joja, nu stiu ce sa zic, uleiul normal nu arde???

 

@uniq: 1.daca era asa, n-ar fi trebuit sa creasca si consumul???

2. daca o supapa era blocata pe deschis, n-ar fi trebuit ca pistonul sa loveasca acea supapa? deschisa inseamna ca e impinsa in jos pentru a face loc amestecului sa treaca pe langa ea in camera de ardere. din cate stiu eu supapa se deschide(se duce in jos in momentul in care pistonul coboara)

Edited by Ovidiu Augustin
Link to comment
Share on other sites

tu din toate simptomele tragi concluzia ca este benzina in ulei.

legat de faza cu flacara la joja, nu stiu ce sa zic, uleiul normal nu arde???

 

@uniq: 1.daca era asa, n-ar fi trebuit sa creasca si consumul???

2. daca o supapa era blocata pe deschis, n-ar fi trebuit ca pistonul sa loveasca acea supapa? deschisa inseamna ca e impinsa in jos pentru a face loc amestecului sa treaca pe langa ea in camera de ardere. din cate stiu eu supapa se deschide(se duce in jos in momentul in care pistonul coboara)

 

 

consumu creste dar foarte putin insesizabil... la 2 ai dreptate.. nush ce sa zic

Link to comment
Share on other sites

faza cu flacara la joja nu am incercat....... am sa incerc

 

 

acuma mai ramane sa verific injectoarele sa vedem cum is si dupa aia inca un lucru ffff important care il mai pot verifica este http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=11&fg=45 piesa 1 si 5 ca sar putea si din cauza asta pt ca la relanti motorul functioneaza cu vapori de benzina din rezervor si daca [iesele astea 2 sunt infundate atunci baga mai multa benzina si nu isi face arderea cum trebuie .......

 

iai la filtru de ulei este buna supapa ca daca las masina seara pe loc drept si verific uleiul este pe maxim pe joja iar daca verific uleiul dimineata este mai mic nivelul deci este benzina in ulei... mai astept sfaturi....

 

Verifica nivelul cu masina pe suprafata orizontala dupa aprox. 30 min. de la oprire. Ai sa vezi ca ai nivel mai mic decat cu masina lasata in acelasi loc dupa mai multe ore.

Fa tu proba aia batraneasca si mai vedem. Benzina din ulei nu se evapora repede asa incat sa- ai un nivel normal dupa ceva timp...asta continua sa-ti creasca nivelul de la zi la zi....

Este bine ca ti-ai tras un semnal de alarma pe chestia asta...Fa proba aia si da-mi un YM..vorbim acolo

 

2. daca o supapa era blocata pe deschis, n-ar fi trebuit ca pistonul sa loveasca acea supapa?

 

nu neaparat...dar eu zic ca nu are asa ceva....s-ar fi schimbat mersul motorului....

Link to comment
Share on other sites

un lucru ffff important care il mai pot verifica este http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=11&fg=45 piesa 1 si 5 ca sar putea si din cauza asta pt ca la relanti motorul functioneaza cu vapori de benzina din rezervor si daca [iesele astea 2 sunt infundate atunci baga mai multa benzina si nu isi face arderea cum trebuie .......

 

nu vad legatura :)

 

piesele 1 si 6 sunt doua vacuumuri,ce treaba au cu vaporii?

 

piesa 5 e un rahat de switch care deschide vacuumul.eu le-am verificat la mine cand am schimbat furtunurile de la vacuum ca aveam probleme mari cu ralantiul.piesele 1 si 6 permit trecerea aerului intr-un singur sens,sufli in ele si gata le-ai verificat.

 

daca vrei sa le verifici trebuie sa ai degete subtiri nene,ai ceva de munca.eu si acum am un semn la deget.intamplator am masina ca a ta,aceeasi motorizare.

 

cel mai simplu e sa tragi de piesa fara numar din link,arata ca avansul vacuumatic de dacie.cu motorul oprit poti sa tragi de tija ei,dar cand il pornesti nu mai poti datorita vacuumului.

 

mai e un furtunas la capat sub admisie,vezi sa nu fie bulit,e chiar sub admisie.nu-l vezi decat daca dai admisia superioara jos.

 

bafta!

Link to comment
Share on other sites

faza cu flacara la joja nu am incercat....... am sa incerc

 

 

acuma mai ramane sa verific injectoarele sa vedem cum is si dupa aia inca un lucru ffff important care il mai pot verifica este http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=11&fg=45 piesa 1 si 5 ca sar putea si din cauza asta pt ca la relanti motorul functioneaza cu vapori de benzina din rezervor si daca [iesele astea 2 sunt infundate atunci baga mai multa benzina si nu isi face arderea cum trebuie .......

 

iai la filtru de ulei este buna supapa ca daca las masina seara pe loc drept si verific uleiul este pe maxim pe joja iar daca verific uleiul dimineata este mai mic nivelul deci este benzina in ulei... mai astept sfaturi....

 

Verifica nivelul cu masina pe suprafata orizontala dupa aprox. 30 min. de la oprire. Ai sa vezi ca ai nivel mai mic decat cu masina lasata in acelasi loc dupa mai multe ore.

Fa tu proba aia batraneasca si mai vedem. Benzina din ulei nu se evapora repede asa incat sa- ai un nivel normal dupa ceva timp...asta continua sa-ti creasca nivelul de la zi la zi....

Este bine ca ti-ai tras un semnal de alarma pe chestia asta...Fa proba aia si da-mi un YM..vorbim acolo

 

2. daca o supapa era blocata pe deschis, n-ar fi trebuit ca pistonul sa loveasca acea supapa?

 

nu neaparat...dar eu zic ca nu are asa ceva....s-ar fi schimbat mersul motorului....

 

id mess tripell_x

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.