Jump to content

De ce porneste greu...


Recommended Posts

...dupa cum stiti, sau ati auzit, in Iasi temperaturile au atins si -26 sau -27 in timpul noptii. In weekend mi-am petrecut vizita acasa sub capota unui E46 320d(2004, cu 160.000km la activ)) al unui prieten. Faza este in felul urmator: Masina a fost verifica si rasverifica pe testere(totul ok), reviziile la timp(odata la fiecare 10-12.000km), nu pune tampenii in motor si nici in motorina, bateria trage mai greoi la aceste temp, nu ca la prima tinerete, dar trage ok spun eu. Cu toate acestea daca o lasa mai mult de 2 nopti nepornita la temperaturi in jurul valorii de -20(ceva uzual prin Iasi) porneste greu, abia pe la a 6-a cheie, cu un puf de fum putin albastrui in spate. Din cate am putut auzi eu, invarte de 2-3 ori, da sa porneasca(turatiile urca pe la un 800) si apoi imediat pica. Parerea mea este ca cedeaza fix in momentul in care socul automat da sa traga de turatii. Singura problema pe care am detectat-o eu la aceasta masina este cantitatea mica de combustibil in rezervor(12l). I-am spus sa nu o mai lase asa da nu ma asculta. Ar putea fi asta singura problema? Sa se fi infundat ceva prin vreo conducta si sa-i dea drumu abia dupa ce ii da cateva chei? Sau m-ati sfatui sa mai verific cate ceva :) ? Si de asemenea nu stiu ce sa spun despre acel puf de fum albastrui care apare, insa doar la pornirile la temperaturi foarte scazute dupa ce s-a dat de cateva ori la cheie inainte sa porneasca...e normal? Edited by f1bogdan
Link to comment
Share on other sites

E normal ca un Diesel sa porneasca mai greu la temperaturi sub -20C.

 

De ce crezi ca toti romanii cu rabe si old Roman incalzesc motoarele la flacara inainte sa dea la cheie.

De ce cand era benzina ieftina in Canada lasau masinile cu motorul pornit de seara :)

De ce golfu a montat un sistem pe unele dieseluri care-tiincalzeste motorul inainte sa dai la cheie... Ca sa nu te mai chinui dimineata :lol:

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

- motorina

- bujiile sigur ii merg toate ?

- poate fi si compresia la motor , mai slaba..

 

Bujiile din cate mi-a spus da...is ok. Compresia daca ar fi fost sa fie mai slaba nu s-ar fi observat si in alte situatii? De ce ar putea fi cauzata compresia scazuta? Acel puf de fum albastrui ce apare la o pornire mai "chinuita"(a4-a, 6-a cheie...altfel nu apare) e normal? Eu stiu ca asta indica ulei ars. Eu unul merg momentan pe motorina...insa nici nu stiu daca sa-l sfatuiesc sa bage in rezervor niste substanta care sa ajute combustibilul la temperaturi scazute. Eu la E39 bagam substanta de la Liqui Moly si nu am avut niciodata probleme cu pornirea, chiar si la -25...absolut niciodata. Insa asta era inainte sa citesc topicuri anti-substante in rezervor. Eu unul, avand in vedere ne-aditivarea corespunzatoare a combustibililor de la noi am de gand sa pun in cazul in care gerul mai continua...am incredere in Liqui Moly. Insa nu stiu daca sa-l sfatuiesc si pe el...deh daca e la mine sa se intample ceva asta e...suport consecintele, dar cand e vorba de masina unui prieten alta e situatia...il am pe constiinta apoi :) !

Edited by f1bogdan
Link to comment
Share on other sites

ziemez: tocmai ca la dieseluri, bujiile au rolu de a incalzi.

 

f1bogdan: compresia scade cu trecerea timpului, daca ai compresia buna la 0 grade masina porneste si fara bujii din a 2-a a 3-a incercare... acuma la -20 temperatura e destul de extrema, nimeni nu poate sti cu siguranta cum ar trebui sa se comporte masina.

Poate fi de la motorina. Si eu zic sa alimentezi cu motorina mai buna (de exemplu la lukoil au motorina care duce pana la -15 grade, la Mol au mtorina care duce pana la -20 grade) .. mai buna zic.. sa mearga la -30 grade..., inainte de a incerca alte variante....

Link to comment
Share on other sites

ziemez: tocmai ca la dieseluri, bujiile au rolu de a incalzi.

 

f1bogdan: compresia scade cu trecerea timpului, daca ai compresia buna la 0 grade masina porneste si fara bujii din a 2-a a 3-a incercare... acuma la -20 temperatura e destul de extrema, nimeni nu poate sti cu siguranta cum ar trebui sa se comporte masina.

Poate fi de la motorina. Si eu zic sa alimentezi cu motorina mai buna (de exemplu la lukoil au motorina care duce pana la -15 grade, la Mol au mtorina care duce pana la -20 grade) .. mai buna zic.. sa mearga la -30 grade..., inainte de a incerca alte variante....

 

El e client fidel Mol iar eu OMV/Petrom. Cu toate astea eu tot sunt tentat sa pun ceva in rezervor care sa ajute motorina cand se ajunge sub -20(in iasi noptile astea s-a ajuns si la -27, -28).

 

Insa de puf-ul de fum albastru ce spui? E ok pe temp astea, la o pornire mai chinuita? Pentru ca la temp normale eu stiu sigur ca un diesel nu e bine sa scoata fum albastrui.

Link to comment
Share on other sites

Daca a invartit pana la a 6-a cheie inseamna ca bateria e buna, ar mai fi un aspect daca zici ca bateria e ok, bujiile si releul ok.

 

Injectoarele - am patit asta la masina tatalui meu, un injector uzat scapa pe retur mult mai multa motorina decat trebuie, astfel scadea presiunea de injectie in rampa comuna. Masina pe ger nu a pornit nici chip, doar impinsa am reusit sa o pornim.

 

La tester valorile injectoarelor erau ok dar am facut un tester de masurare a debitului de motorina pe retur, cu epruvete gradate, injectorul doi arunca motorina cat celelalte injectoare la un loc.

 

E si asta o varianta.

Link to comment
Share on other sites

A ta a pornit bine ? :)

 

Din fericire a mea a muscat momeala de la a doua cheie...insa mi-a facut si mie figura data trecuta cand au fost in bucuresti -18. Fix aceleasi simptome. Acuma insa gerul m-a prins cu rezervorul plin ochi si de aici concluzia mea ca ar fi mai de graba de la motorina. Insa ceea ce a spus ionatan e o chestie de verificat...poate fi o cauza. Cred ca la prima sansa, cand ajung in Iasi le punem una langa alta si ne apucam de verificat injectoare :lol:! Merci mult pentru idee ionatan :) !

Link to comment
Share on other sites

Salut Baieti,

 

Se pare ca este ceva in neregula, Eu alimentez numai de la OMV, de la o singura pompa din Bucuresti si azi de dimineata aveam mai bine de jumatate de rezervor de motorina.

Masina este in regula, baterie buna, dar, cu toate astea, astazi de dimineata la -16 grade, nu a vrut sa proneasca chip, si am dat la automat de vreo 15 ori. Aceleasi simptome, invartea si cand sa porneasca..se oprea. Exact ca atunci cand nu mai ai combustibil.

 

M-am ofticat ca pe langa mine treceau toate mamele de masini, numai eu nu am putut sa pornesc. (este adevarat ca nu o mai pornisem de 2 zile)

 

M-am intors la masina pe la 13:00, cand erau vreo -10 grade afara, si a pornit de la a 3-a cheie, la fel cu un mic puf de fum intepator, si pe urma totul in regula.

 

Sper sa nu vorbesc prostii, dar este doar din auzite:

Inainte sa-mi iau BMW, am cerut si eu parerea mai multor proprietari de E46 (la ce sa ma astept), baieti care mi-au sugerat sa nu imi cumpar, enumerandu-mi diferite probleme, printre care si asta ca nu pornesc la peste -15 grade. Explicatia lor a fost ca masinile au un fel de senzor la cutie care nu permite pornirea la temperaturile astea, ca un fel de protectie pentru masina).

 

Povestea de mai sus suna a baliverne, dar astazi... :) am patit si eu (dupa 2 ani) si ciudat ca suntem mai multi..Oare toti sa avem probleme cu bujiile si sa fii alimentat in aceeasi zi cu motorina proasta?

Link to comment
Share on other sites

Nu cred ca exista un senzor care sa te impiedice sa pornesti, sau cel putin daca ar exista nu te-ar lasa sa dai la automat pana termini bateria.

 

O chestie de verificat pentru cei cu pornirea ar fi filtrul de motorina, m-am apucat sa dau sfaturi cu injectoarele dar am uitat sa precizez ca printre primele operatiuni ar fi verificarea filtrului.

 

Filtrul e relativ ieftin de schimbat si poate fi o cauza foarte probabila mai ales cu motorina slaba calitativ de la noi din tara.

 

Mie mi-a pornit masina la prima cheie si termometrul arata -16.5 grade. Mai greu dar a pornit.

Edited by ionatan
Link to comment
Share on other sites

Salut Baieti,

 

Se pare ca este ceva in neregula, Eu alimentez numai de la OMV, de la o singura pompa din Bucuresti si azi de dimineata aveam mai bine de jumatate de rezervor de motorina.

Masina este in regula, baterie buna, dar, cu toate astea, astazi de dimineata la -16 grade, nu a vrut sa proneasca chip, si am dat la automat de vreo 15 ori. Aceleasi simptome, invartea si cand sa porneasca..se oprea. Exact ca atunci cand nu mai ai combustibil.

 

M-am ofticat ca pe langa mine treceau toate mamele de masini, numai eu nu am putut sa pornesc. (este adevarat ca nu o mai pornisem de 2 zile)

 

M-am intors la masina pe la 13:00, cand erau vreo -10 grade afara, si a pornit de la a 3-a cheie, la fel cu un mic puf de fum intepator, si pe urma totul in regula.

 

Sper sa nu vorbesc prostii, dar este doar din auzite:

Inainte sa-mi iau BMW, am cerut si eu parerea mai multor proprietari de E46 (la ce sa ma astept), baieti care mi-au sugerat sa nu imi cumpar, enumerandu-mi diferite probleme, printre care si asta ca nu pornesc la peste -15 grade. Explicatia lor a fost ca masinile au un fel de senzor la cutie care nu permite pornirea la temperaturile astea, ca un fel de protectie pentru masina).

 

Povestea de mai sus suna a baliverne, dar astazi... :) am patit si eu (dupa 2 ani) si ciudat ca suntem mai multi..Oare toti sa avem probleme cu bujiile si sa fii alimentat in aceeasi zi cu motorina proasta?

 

Pai eu am in parcare un Alfa 159 si un A5 care nu au pornit...sa aiba si ele acesti senzori minune?! Eu pun mult pe seama combustibilului prost.

Edited by f1bogdan
Link to comment
Share on other sites

Nu exista senzorul ala, cel putin daca ar fi fost acel senzor nu te mai lasa sa pui contactul, adica sezorul iti "ingaduie" sa termini bateria.....nu cred ca exista vre-un sezor pentru asa ceva.

 

Doar pe AC de la o anumita temperatura compresorul nu se mai cupleaza.

Link to comment
Share on other sites

Ok, si eu cred ca nu exista un asemenea senzor, de asta am si spus ca povestea suna a baliverne.

 

Si pun problema pe seama motorinei de proasta calitate, dar eu alimentez de la o singura pompa, am un fix al meu.

Asta inseamna ca baietii care au OMV-ul de la George Cosbuc...mai pun si prostii in motorina din cand in cand....altfel nu-mi explic.

 

Sa manance si ei o paine cinstita...

Edited by B46ROS
Link to comment
Share on other sites

si la Brasov au fost -29 gr. si a mea a pornit mai greu dar a luat-o intr-un final

parerea mea este ca motorina se ingroasa si nu se aprinde cum ar trebuii. eu am rezervorul la jumate si porneste la fel si cand e mai gol...

despre senzor nu stiu ce sa zic? la primele 3 incercari de a o pornii nu ma lasa nici macar sa cuplez e ca si cand nu ar avea baterie...deabia dupa ce pun de mai multe ori contactul si probabil bujiile ajung la o anumita temperatura, atunci merge automatul si invarte motorul.

 

eu pun de mai multe ori contactul si-l iau si apoi incerc sa o pornesc ... de obicei la a 5-a cheie imposibil sa nu porneasca... si repet au fost -29

 

acum depinde si de masina... cea mai mica buba pe care o are, e fatala in astfel de conditii meteo

 

eu recomand sa se verifice/schimbe - bujii, fise, filtru motorina, baterie si sa se alimenteze cu motorina care rezista la - multe grade :lol:

 

PS: un benzinar E36 nepornit de 3 sapt... care a stat zile si nopti intregi la - grade a pornit la sfert de cheie :)

Edited by 81RSI
Link to comment
Share on other sites

Cred ca in aceasta perioada rece / foarte rece orice posibila problema care nu se simte la 0 grade isi face simtita prezenta la minus 15 sau minus 20. Nu cred ca trebuie sa dati vina musai pe motorina, calitatea e indoielnica la motorina corect, insa sunt si benzinare care au problemutze pe la bujii sau fise care la fel nu pornesc sau pornesc foarte greu.

 

Incepe cu verificarea bujiilor si filtrului de motorina....apoi vezi daca e cazul sa umbli la injectoare !!!

 

La Constanta au fost minus 17 gr si a mea care are 340 000 km si e destul de batrana, o pornesc la doua - trei zile pentru a proteja bateria si vreau sa spun ca porneste la prima cheie. Chiar ma surprinde ....

Link to comment
Share on other sites

Deh, ce sa facem si noi acum. Asteptam sa treaca gerul ca sa pornim la prima cheie. A mea dupa 2 zile nepornita a luat-o pe la a 5-a cheie. Motorina bag de obicei de la OMV sau Petrom.

 

Incercati motorina Rompetrol nu s-a congelat niciodata motorina.

Link to comment
Share on other sites

e46,116cp din 2004 ,160.000 diesel la Sighisoara -24 la ora 8 dimineata,mot Rompetrol nu am reusit sub nici un chip sa pornesc.Imi iese si de motor un fum alb de parafina si ,cum au spuso si altii, un miros intepator .Am incercat si cu un pic de pedala , ca anii trecuti mai mergea si asa, dar acum pauza...duminica la -17 de abia am pornit cu alta baterie mai incarcata.Oricum maine o bag inauntru , undeva sa o pot porni si la service cu ea sa schimb filtru si un check la bujii.Intrebare pt cei cu 318d ... Si ale voastre pornesc asa greu iarna?Apropo ,am auzit ca astea cu Euro 4 pornesc mai greu iarna ca le alimenteaza calculatoru numai pe un piston sa nu scoata fum la pornire...
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.