Jump to content

Cum vi se comporta masinile pe santurile din asfalt?


ViBogdan

Recommended Posts

Pentru cei care sunteti mai ales din Bucuresti, stiti ca in zona de stationarea a interesectiilor(in apropierea semaforului) se formeaza niste santuri sau denivelari din cauza faptului ca cimentul se lasa sub greutatea masinilor stationate. Eu cand trec prin apropierea(mai exact peste ele) acelor santuri simt cum trag rotile putin. Nu e violent insa se simte binisor. La 318d simt mai puternic decat la 318i(unde nu se simte mai deloc)....m-am gandit sa nu fie din caseta de directie insa nu imi pare sa bazaie sau sa zornaie cand misc rotile pe loc, lichidul e la nivel iar rotile se misca usurel(usurel in stilul BMW...nu sesizez diferenta intre greutatea cu care se misca rotile la 318d si cum se misca la 318i). Bucsele sunt aproape noi si restul suspensiei e in stare buna. La voi cum se simte? Sa fie din cauza rotilor? Am 205/65/R15 pe 318d....ce alte cauze ar mai putea fi?
Link to comment
Share on other sites

tramlining se numeste efectul, e tendinta rotilor de a urma denivelarile din drum... cu cat rotile sunt mai late, cu atata si efectul e mai accentuat, cu alte cuvinte e normal sa faca asa!

 

tramlining probabil vine de la tram=tramvai ... ca si pe el il duce "drumul" cum vrea... :)

Edited by Rhaziel
Link to comment
Share on other sites

tramlining se numeste efectul, e tendinta rotilor de a urma denivelarile din drum... cu cat rotile sunt mai late, cu atata si efectul e mai accentuat, cu alte cuvinte e normal sa faca asa!

 

tramlining probabil vine de la tram=tramvai ... ca si pe el il duce "drumul" cum vrea... :)

 

Aha...merci...am auzit de efectul asta insa nu aveam nici cea mai vaga idee ce insemna...now I know! Insa si pe 318i si pe 318d am 205-uri.....deci la fel de late. De ce una este mai sensibila la efectul de tramlining decat cealalta? Singura diferenta intre roti este ca una are jante de aluminiu(318d) si una are jante de tabla(318i). De asemenea suspensia pe 318i este mai tare decat pe 318d.....enigma totala!

Link to comment
Share on other sites

eu am dat intr-o groapa, nu prea mare si mi s-au declansat airbagurile de pe partea cu roata cel cortina si cel din usa, roti de 225 /45/17, asa ca aveti grija! bmw e 46.

Asta-i ca in faza cu baba care da in botul SLK-ului cu punga de cumparaturi si ii sare lu ala airbagu in fata :) !

Link to comment
Share on other sites

Guest juststy
da, dar cu greu, am gasit pe cineva de la bmw brasov sa ma sustina, a trimis un fax , a explicat ca est posibil la modelul asta, si asa a fost aprobat pe casco.paguba approx 3000 eur.schimbat plafon interior, fata interioara usa, borna baterie, doua airbaguri,doua jante si cauciucuri, senzori,resoftat calculatorul.centurile nu au fost schimbate, nu era nevoie.mentionez ca groapa nu era mare,jantele nu erau strambe, cate o taietura de 3 cm pe buza, cauciucurile putin ciupite, am mai mers 200-300 km pana am bagat-o in service. Edited by juststy
Link to comment
Share on other sites

faza cu saritul air bag urilor la bmw e 46 e o faza reala!am un prieten care mi a zis ca i au sarit air bagurile din fata (volan si bord) dar fara sa ia nici o groapa dar nu l am crezut acum o luna unui prieten tot cu e 46 i a sarit air bag ul din usa stanga fata mergand normal asta e vazuta cu ochii mei deci nu e o poveste...se poate sa fie o problema din fabrica....trebuie sa avem grija cu air bag urile noastre de la e 46 :))
Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

eu am dat intr-o groapa, nu prea mare si mi s-au declansat airbagurile de pe partea cu roata cel cortina si cel din usa, roti de 225 /45/17, asa ca aveti grija! bmw e 46.

 

Imi pare rau pentru intamplarea ta. Poti te rog sa-mi spui din ce an este masina ta?

 

Multumesc,

Marius

Link to comment
Share on other sites

faza cu saritul air bag urilor la bmw e 46 e o faza reala!am un prieten care mi a zis ca i au sarit air bagurile din fata (volan si bord) dar fara sa ia nici o groapa dar nu l am crezut acum o luna unui prieten tot cu e 46 i a sarit air bag ul din usa stanga fata mergand normal asta e vazuta cu ochii mei deci nu e o poveste...se poate sa fie o problema din fabrica....trebuie sa avem grija cu air bag urile noastre de la e 46 :) )

 

mda... si stiu caz in care s-a dat peste cap cu ea, lovita grav si n-a sarit niciunu'...

Link to comment
Share on other sites

tramlining se numeste efectul, e tendinta rotilor de a urma denivelarile din drum... cu cat rotile sunt mai late, cu atata si efectul e mai accentuat, cu alte cuvinte e normal sa faca asa!

 

tramlining probabil vine de la tram=tramvai ... ca si pe el il duce "drumul" cum vrea... :)

 

Aha...merci...am auzit de efectul asta insa nu aveam nici cea mai vaga idee ce insemna...now I know! Insa si pe 318i si pe 318d am 205-uri.....deci la fel de late. De ce una este mai sensibila la efectul de tramlining decat cealalta? Singura diferenta intre roti este ca una are jante de aluminiu(318d) si una are jante de tabla(318i). De asemenea suspensia pe 318i este mai tare decat pe 318d.....enigma totala!

simti diferenta din cauza jantelor , cele de tabla sunt mai grele k cele de aluminiu

Link to comment
Share on other sites

Nea Bogdan, eu zic sa iti faci unghiul de fuga fata-spate(mai ales pe spate) in prima faza, daca nu ai efect incurajator, verifica bucsile mari dupa spate :) la mine s-a rezolvat cu unghiul de fuga , masina va sta mult mai bine si la viteze mari

 

inainte ma tragea masina bine dupa sleauri , acum este mult mai soft spre deloc.

Edited by POIUYT
Link to comment
Share on other sites

Nea Bogdan, eu zic sa iti faci unghiul de fuga fata-spate(mai ales pe spate) in prima faza, daca nu ai efect incurajator, verifica bucsile mari dupa spate :) la mine s-a rezolvat cu unghiul de fuga , masina va sta mult mai bine si la viteze mari

 

inainte ma tragea masina bine dupa sleauri , acum este mult mai soft spre deloc.

 

Bade Puiu, sa stii ca s-ar putea sa ai dreptate. La inceput de iarna cand mi-am pus caucioacele aferente, am echilibrat rotile, am refacut geometria, am verificat toata bucsaraia si suspensia insa unghiul de fuga mi-a scapat complet....vreun service prin Bucale care sa ma rezolve rapid...vreun pretz estimativ?! Merci!

Link to comment
Share on other sites

incearca la autosoft , cred ca te duce 100 de ron.

http://www.auto-soft.ro/

 

http://www.auto-soft.ro/Service-roti-141.htm

 

am refacut geometria

 

 

la ce te referi cand zici asta?! :)

 

practic geometria, cam asta inseamna , reglarea unghiului de fuga. :lol: oricum , conteaza foarte mult cel dupa spate, la mine roata din stg. spate ma tragea spre exterior, cu timpul se lasa cauciucul de la bucse si se modifica si unghiul

Edited by POIUYT
Link to comment
Share on other sites

incearca la autosoft , cred ca te duce 100 de ron.

http://www.auto-soft.ro/

 

http://www.auto-soft.ro/Service-roti-141.htm

 

am refacut geometria

 

 

la ce te referi cand zici asta?! :)

 

practic geometria, cam asta inseamna , reglarea unghiului de fuga. :lol: oricum , conteaza foarte mult cel dupa spate, la mine roata din stg. spate ma tragea spre exterior, cu timpul se lasa cauciucul de la bucse si se modifica si unghiul

 

asta vroiam sa spun si eu, daca ai facut geometria asta inseamna ca a inclus si ungiul de fuga, cadere etc

Link to comment
Share on other sites

faza asta e o caracteristica la BMW ca se simte in volan cum pleaca rotile de fata dupa sant am auzit mai mlti care se plang dar uni zic ca e bine ca iti comnica rotile mereu starea carosabilului eu sunt din ct si aici sunt destule santuri pe la semafoare facute de autobuze sau masini de tonaj mare si rotile fata tind sa o ia dupa santuri am mers si cu alte masini pe acolo si nu se simte la fel! ma gandesc ca este de la caseta de directie care la bmw e pozitionata in fata rotlor spre deosebire de altele care este in spatele rotilor banuiesc ca de aici o fi .....nu stiu asta e parerea mea :)
Link to comment
Share on other sites

incearca la autosoft , cred ca te duce 100 de ron.

http://www.auto-soft.ro/

 

http://www.auto-soft.ro/Service-roti-141.htm

 

am refacut geometria

 

 

la ce te referi cand zici asta?! :)

 

practic geometria, cam asta inseamna , reglarea unghiului de fuga. :lol: oricum , conteaza foarte mult cel dupa spate, la mine roata din stg. spate ma tragea spre exterior, cu timpul se lasa cauciucul de la bucse si se modifica si unghiul

 

Scuzati...am uitat sa mentionez ca s-a lucrat numai pe fata la geometrie pentru ca o roata rodea cauciucul neuniform.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.