Jump to content

Vibratii cardan


Recommended Posts

Salut!

Am si eu o problema cu masina mea, este cea din semnatura si are acum 164k km. Sa va axplic cum sta treaba:

avand cutie automata, in oras imi schimba vitezele pe la 1800-2000 ca mai mult nu ai unde sa ii dai, si ajung repede intr-a 5-a la viteza de 60-70km/h. Merg asa bine merci, dar cand e nevoie sa accelerez un pic, adica de la 70 la 75 sau 80 si nu pot sa apas suficient pedala de acceleratie pentru a sarii intr-a 4-a incepe sa vibreze puternic cardanul, trepideaza toata masina, se aude mai mult in spate acolo la grup, trebuie tot timpul sa apas mai tare sa sara intr-a 4-a ca asa face atat de urat incat zici ca acum se rupe. E ceva "dus" pe acolo sau pe "duca" sau din ce cauza face asa? M-am bagat pe sub ea am invartit de cardan cu mana, nu are nici-un joc nimic care sa se simta la mana. Cam ce ar putea fi?

V-as fi recunoscator daca m-ati ajuta un pic.

Link to comment
Share on other sites

Din ce spui tu nu e o problema la cardan ci mai degraba la cutie pentru ca daca era o problema la cardan atunci trebuia sa faca la fel cand schimbai toate vitezele. Nu sunt in masura sa iti dau sfaturi mecanice dar eu zic sa te duci la un service nu te costa mai mult de 50 de ron o constatare.

 

si eu zic la fel: tampon cutie mai ales ca este automata, a patit un cunoscut ceva asemanator si cand dadea cu spatele ii vibra urat

Link to comment
Share on other sites

salut

 

 

pe secvential face la fel?pe liber apare aceiasi problema?

face la fel si pe secvential, pe liber nu face pentru ca mie imi face numai cand merg subturat si incerc sa accelerez un pic, si fiind in viteza mare (a 5-a) si turatie mica incepe sa vibreze.

 

face la fel in orice viteza.... bine nu a intaia si a doua... dar de la a 3 in sus face.... de exemplu si daca merg cu 30 intr-a 3-a si accelerez decat un pic, incat sa nu sara intr-a 2-a tot asa face.... deci eu zic ca e o vibratie de la cardan.

am vazut ca acolo de unde iese din cutie se inbina printr-o piesa de cauciuc mai tare, nu are joc acolo dar eu stiu o fi uzat ala un pic sau vre-o bucse ceva de pe la grup... nu stiu de unde o fi

ma gandeam ca poate a mai patit cineva asa si poate stie de unde e

e ca si cum ar fi la un papuc cu tractiune pe spate, esti intr-a 5-a la 60 la ora si accelerezi tare fara sa schimbi viteza... ati vazut ca trepideaza cardanul , si trebuie sa schimbi viteza cam asa e si la mine, numai ca eu daca accelerez mai tare sare automat intr-a 4-a si nu mai face pentru ca nu mai e fortat cardanul

 

poate nu ma exprim eu prea bine, daca e ceva ce nu ati inteles, intrebati-ma!

Edited by JaMb0
Link to comment
Share on other sites

Verifica si tamponul cutiei de viteze. Nu pot intra pe realoem sa-ti arat exact piesa. Se numeste "rubber bushing", ceva de genu asta.

Am patit si eu, insa la viteze mai mari si in sarcina, am schimbat piesa si e ok.

Cum imi functioneaza site-ul pun o poza.

Link to comment
Share on other sites

Verifica si tamponul cutiei de viteze. Nu pot intra pe realoem sa-ti arat exact piesa. Se numeste "rubber bushing", ceva de genu asta.

Am patit si eu, insa la viteze mai mari si in sarcina, am schimbat piesa si e ok.

Cum imi functioneaza site-ul pun o poza.

asa face si la mine, si la viteze mari si la viteze mici, dar numai in sarcina. daca am 100-110 si accelerez in blana tot asa face pt ca la 110 nu poate sa o schimbe pe a 4-a si tot asa e fortat cardanul si incepe sa vibreze.sa ma uit de piesa aia care e si sa verifc sa vad daca e ceva cu ea. ms mult

daca mai are altcineva alte pareri va rog sa ma ajutati

Link to comment
Share on other sites

Verifica si tamponul cutiei de viteze. Nu pot intra pe realoem sa-ti arat exact piesa. Se numeste "rubber bushing", ceva de genu asta.

Am patit si eu, insa la viteze mai mari si in sarcina, am schimbat piesa si e ok.

Cum imi functioneaza site-ul pun o poza.

asa face si la mine, si la viteze mari si la viteze mici, dar numai in sarcina. daca am 100-110 si accelerez in blana tot asa face pt ca la 110 nu poate sa o schimbe pe a 4-a si tot asa e fortat cardanul si incepe sa vibreze.sa ma uit de piesa aia care e si sa verifc sa vad daca e ceva cu ea. ms mult

daca mai are altcineva alte pareri va rog sa ma ajutati

Verifica piesa 3 "rubber mounting" (sunt 2 montate pe masina ta)din figura:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=22&fg=10

La mine la XD am alt sistem, e un singur tampon mare pe lateral.

La aceleasi viteze am patit si eu (110-120) si cum spui u "in blana".

Sa ne zici ce ai rezolvat.

Edited by RaduXI
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
  • 4 weeks later...

crucea cardanica dinspre diferential terminata si cupla de cauciuc dintre cutie si cardan distrusa ,la cruce se aude un clanc puternic la plecari, la cupla de cauciuc o vibratie puternica in accelerare si la intermediar stricat un donganit ca de teava cand se rupe membrana de cauciuc

 

verifica si tampoane cutie probabil s-au zmuls de la atatea vibratii

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

pentru a nu face un alt topic ,postez aici.

 

intampin urmatoarea problema:vibreaza cardanul cind accelerez,la viteza constanta nu vibreaza.Cardanul e din 3 bucati,am schimbat rulmentul intermediar din spate deoarece avea cam 3 cm spartura in gulerul de cauciuc,am urmat diy-ul de aici de pe forum.

 

dupa schimb vibreaza mai rau :)

 

din toate crucile cardanice am joc doar in cea din spate de la diferential,am facut un mic filmulet:

 

 

intrebare:e joc acceptabil sau trebuie schimbat cardanul?

Link to comment
Share on other sites

Rezolvat,nu jocul din cruce era problema,ci faptul ca era cam gripata.

 

Simptome:vibratii in tunelul cardanului numai pe accelerare puternica,nu se manifesta intotdeauna,ca regula facea numai dupa 20-60 minute de mers sau cind era f cald afara.

 

Rezolvare:luat alt cardan(300 lei) :),comparat cum se prezinta crucile cardanice,la al meu se misca greu sus/jos/stinga/dreapta la cel cumparat se misca f usor.Cumparat cardanul intreg,montat,fara preloading la rulmentul intermediar sau cauciucul ala nr 12 pe realoem butyl cord terostat( a ramas pe vechiul cardan)sau alte nebunii.Merge brici acum masina.

Edited by catacfc
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Rezolvat,nu jocul din cruce era problema,ci faptul ca era cam gripata.

 

Simptome:vibratii in tunelul cardanului numai pe accelerare puternica,nu se manifesta intotdeauna,ca regula facea numai dupa 20-60 minute de mers sau cind era f cald afara.

 

Rezolvare:luat alt cardan(300 lei) :),comparat cum se prezinta crucile cardanice,la al meu se misca greu sus/jos/stinga/dreapta la cel cumparat se misca f usor.Cumparat cardanul intreg,montat,fara preloading la rulmentul intermediar sau cauciucul ala nr 12 pe realoem butyl cord terostat( a ramas pe vechiul cardan)sau alte nebunii.Merge brici acum masina.

aceleasi simptome le am si eu si nu reusesc sa ii dau de cap...de unde ai luat cardanul?

Link to comment
Share on other sites

  • 6 years later...

Rezolvat,nu jocul din cruce era problema,ci faptul ca era cam gripata.

 

Simptome:vibratii in tunelul cardanului numai pe accelerare puternica,nu se manifesta intotdeauna,ca regula facea numai dupa 20-60 minute de mers sau cind era f cald afara.

 

Rezolvare:luat alt cardan(300 lei) :),comparat cum se prezinta crucile cardanice,la al meu se misca greu sus/jos/stinga/dreapta la cel cumparat se misca f usor.Cumparat cardanul intreg,montat,fara preloading la rulmentul intermediar sau cauciucul ala nr 12 pe realoem butyl cord terostat( a ramas pe vechiul cardan)sau alte nebunii.Merge brici acum masina.

 

Salut. Reply la mesajul tau dupa aproape 8 ani :D

Am schimbat de curand rulmentul central, flansa (guibo) si am pus vaselina noua in CV joint la cardan. Dupa montare, fara preloading la rulmentul central, imi trepideaza la accelerare in treptele 2 si 3. Se simte ca si cum bate ceva pe sub masina insa ceva usor, dar trepideaza pana ajung la 3000rpm, in celelalte trepte masina este impecabila.

Oare ce am facut gresit?

Flansa este pusa dupa sageti, nu am joc in crucea cardanica, culiseaza usor, suport cutie nou, totul strans cu dinamometrica, toate piesele noi.

Singura chestie ciudata este ca nu stiu locul exact unde a fost suportul rulmentului central montat pe masina, nu se mai vede nici un semn si nu am insemnat inainte sa demontez. Asta este singurul lucrul, in rest totul ca la carte.

Am schimbat dulmentul central deoarece cauciucul nu mai era atasat de rulment.

Inainte sa schimb rulmentul, masina mergea impecabil, deci nici gand sa fie altceva inafara de cardan.

 

E60 520D N47 2008 Manual.

Edited by George_12
Link to comment
Share on other sites

si eu am avut o problema la cardan... N47 2008 automat

 

Initial cu distributia si cu etc, am schimbat doar flansa dinspre diferential.

 

Imi trepida printr-a 3-a de pe la 1800rpm, cand incepe cuplul, si se simtea undeva pe la mijloc. Am schimbat si flansa de la cutie, am si gresat partea culisanta, nicio imbunatatire. Ideea era ca in a 4-a brusc nu mai facea, sau viteze mari (gen 180-200).

 

Am tot cautat pe net, pana la urma l-am dat jos, l-am dus la un service de reconditionat si imi cerea prea mult... ca era dusa crucea, blocata aproape, era varza cardanul :)).

 

Am luat alt cardan din dezmembrari (~500 parca) si merge brici

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.