Jump to content

Chip tuning


corl3on3

Recommended Posts

Am tot citit forumul si am vazut ca parerile despre chip tuning sunt cam impartite, majoritatea inclinand spre "cumpara-ti o masina mai puternica". Eu as vrea sa fac chip tuning la un 335d coupe din 2007 (286cp > 333cp). Ma gandesc ca masina ar putea sa suporte in configuratia actuala surplusul de ~50cp (am cutie automata).

 

De asemenea tuning-ul vreau sa-l fac la "Superchips", am auzit ca sunt destul de buni in domeniu si seriosi, testeaza si masina pe dyno inainte si dupa operatie.

 

Ajutor cu un sfat va rog !

Link to comment
Share on other sites

Am tot citit forumul si am vazut ca parerile despre chip tuning sunt cam impartite, majoritatea inclinand spre "cumpara-ti o masina mai puternica". Eu as vrea sa fac chip tuning la un 335d coupe din 2007 (286cp > 333cp). Ma gandesc ca masina ar putea sa suporte in configuratia actuala surplusul de ~50cp (am cutie automata).

 

De asemenea tuning-ul vreau sa-l fac la "Superchips", am auzit ca sunt destul de buni in domeniu si seriosi, testeaza si masina pe dyno inainte si dupa operatie.

 

Ajutor cu un sfat va rog !

 

sunt mai multi care fac chip bun,eu am auzit lucruri bune si despre RBN

Edited by daniel LNC
Link to comment
Share on other sites

cat suporta cutia viteze ? Din ce stiu eu undeva in jur la 400 NM

Cum sa suporte doar 400nm? Are 580 nm stock

da, bine pe acolo , deja e destul de mult . PArerea mea e ca vei uza cutia si vei ajunge la reparatii sau ma rog la vanzare cu scheme . LA manual nu era problema dar la automat e mai riscant . Bafta

Edited by Myx
Link to comment
Share on other sites

410nm suporta cutia de la 320d steptronic.La 335d cred ca undeva la 700nm.

 

Asta cu rezistatul e tot la limita , cu cat impingi ceva la limita cu atat riscul sa trosneasca e mai mare . Cum e in cazul lui , deja e o motorizare mare cu un cuplu destul de la limita, sa zicem ,din fabricatie . PArca DSF a facut scamatorii din astea si cutia schimba cu socuri si tot felul de probleme .

Link to comment
Share on other sites

410nm suporta cutia de la 320d steptronic.La 335d cred ca undeva la 700nm.

 

Asta cu rezistatul e tot la limita , cu cat impingi ceva la limita cu atat riscul sa trosneasca e mai mare . Cum e in cazul lui , deja e o motorizare mare cu un cuplu destul de la limita, sa zicem ,din fabricatie . PArca DSF a facut scamatorii din astea si cutia schimba cu socuri si tot felul de probleme .

 

S-a rezolvat cu schimbare de ulei la mine. Am resoftare facuta de 60.000 km si nu a facut mi-a facut nici o figura pana acum. Dar trebuie schimbat mai des uleiul in cutie( la 50-60 mii km).

Depinde si cum mergi cu ea dupa resoftare, daca ii dai maxim si des talpa de pe loc sau pana in 50-60 km/h ai toate sansele sa pice si fara resoftare. ( Sambata imi povestea cineva ca a schimbat 3 cutii pe garantie la un 530d (e60), si avea 97.000 km).

Edited by DSF
Link to comment
Share on other sites

Deci faza cu 530 cu 3 cutii schimbate nu o mai cred !! eu am avut 2 BMW 530dA pana acum (unul din 2000 si unul din 2005). Amandoua au cutie automata si am mers destul de "sportiv" cu ele, burnout & stuff si pe cel din 2000 l-am vandut in perfecta stare de functionare la 250.000km catre o firma de paza care inca-l alearga si azi prin oras cu baieti bine mancati in el (cam de 1 an). Cel din 2005 inca il am ( e de vanzare :twoup: ) si merge super.

 

Schimburile facute la timp si nu cu piese de provenienta indoielnica prelungesc viata masinii. Apropos schimbul de ulei la cutia automata NU se face. Scrie si pe ea "Lifetime". Au ras de mine pe la o reprezentanta in Gemania, la o revizie, cand am intrebat de uleiul de la cutie. Nu se umbla decat in cazul unui defect, fisurare, pierde, sau daca s-a intervenit la cutie din orice alte motive.

 

Acum revenind la tuning, am un prieten cu un A5 3.0TDI care a facut tuning la RBN (241CP > 280CP) cam acum 2 ani. Acum 1/2 de an s-a dus la superchips (care e o firma din UK cu ceva experienta din cate am citit la ei) pentru a continua tuningul, si cand au pus masina pe dyno... surpiza 220cp.

I-au schimbat softul si au pus-o inapoi pe dyno... 303cp... acum mai asteapta niste evacuari sport, sa scoata catalizator si nu stiu ce vor sa-i mai faca dupa care o s-o ridice la 350cp (asta e problema lui)... Mentionez ca are cutie manuala si probabil o sa-l paraseasca curand ambreiajul.

 

Am deschis aces topic pt ca vreau sa strang cat mai multe informatii inainte de a face acest pas... acum am 2 turbine si cred ca daca le prajesc o sa fie nasol rau pt bugetul meu...

Link to comment
Share on other sites

Chestia de mai sus nu o cred.Pai cum?Adica faci chip mergi ceva vreme cu masina dupa care te duci la concurenta si aia iti dau o duma pe care tu o crezi!Bulshit!Nu iau apararea la nimeni dar ala cu audi cand a facut chip la rbn sau cum il cheama nu a simtit cresterea puterii?Adica rbn a facut-o de la 241cp la 220cp si ala nu a simtit nimic?Eu cred ca aia de la superchips se cred zeii chiptuning-ului.Astea sunt vrajeli ptr a atrage clienti.
Link to comment
Share on other sites

Vezi ca mai sunt o multime de topicuri care trateaza problema chip tuningului, nu strica sa te uiti si peste ele. Da o cautare pe forum.

 

Apropos schimbul de ulei la cutia automata NU se face. Scrie si pe ea "Lifetime". Au ras de mine pe la o reprezentanta in Gemania, la o revizie, cand am intrebat de uleiul de la cutie.

Pacat ca nu ai fost mai bine informat, ai fi ras tu de ei, asa ti-au dat o informatie inexacta si au ras ei de tine :twoup: .

Oricum, destul de neplacut sa te duci la o reprezentanta si sa rada de tine...

Link to comment
Share on other sites

Chestia de mai sus nu o cred.Pai cum?Adica faci chip mergi ceva vreme cu masina dupa care te duci la concurenta si aia iti dau o duma pe care tu o crezi!Bulshit!Nu iau apararea la nimeni dar ala cu audi cand a facut chip la rbn sau cum il cheama nu a simtit cresterea puterii?Adica rbn a facut-o de la 241cp la 220cp si ala nu a simtit nimic?Eu cred ca aia de la superchips se cred zeii chiptuning-ului.Astea sunt vrajeli ptr a atrage clienti.

 

Partea ciudata este ca el a fost multumit atunci cand i-a facut prima oara... nu stiu ce sa cred.. ideea e ca la rbn nu i-au pus masina pe dyno sa vada la cat s-a ridicat, a fost doar verbal cresterea ca sa zic asa... Acum la superchips nu zic ca or fi mai buni decat rbn, singurul lucru cert este ca poti sa testezi pe dyno masina. Cat despre partea cu 220cp.... nu stiu daca are legatura cu rbn (masina a mai fost si prin service la garantie, si i-au schimbat turbo de 2 ori pana au descoperit ca avea un defect de fabricatie la galeria de admisie si tragea turbo pilitura de la suduri).

M-am exprimat eu gresit in postul original si s-a inteles ca rbn a facut de la 240 > 220cp :twoup: . Scuzele de rigoare, dupa primul tuning masina tragea bine si nu cred ca se degradeaza softul in timp :) ...

 

In concluzie vroiam sa subliniez intre cei 2 doar faptul ca superchips au dyno si ca am citit ca firma mama din anglia are ceva vechime in domeniu (am vazut ca au facut chip tuning inclusiv pt o emisiune top gear)

 

Vezi ca mai sunt o multime de topicuri care trateaza problema chip tuningului, nu strica sa te uiti si peste ele. Da o cautare pe forum.

 

Am cautat intai, dar vroiam sa deschid o disc noua pentru ca nu am gasit mai nimic despre un model asemanator cu al meu, care este putin fortat din fabrica, sau cel putin asta e parerea mea. Majoritatea topicurilor tratau problema pt modele inferioare ca putere de fabrica.

Edited by corl3on3
Link to comment
Share on other sites

Nici eu nu am zic ca superchips nu ar fii buni dar mai sunt si altii daca nu la fel poate chiar mai buni si mai intervine si pretul.

 

Sincer, aici pretul este pe ultimul loc. Ma intereseaza exclusiv calitatea si garantia lucrarii. Dar mai intai trebuie sa ma conving daca sa fac pasul sau nu. Autoturismul meu are 5000km acum, deci despre efecte secundare datorate uzurii nu cred ca se poate vorbi...

 

In legatura cu altii, chiar as vrea sa mai mentionati ceva firme care se ocupa (cu impresii despre daca ati avut treaba pe la ei :twoup: )

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Dar la faptul ca toti dau aceleasi date de crestere La tine de la 286cp > 333cp la mine de la 166>200 etc...

Nu sa gandit nimeni ca softul ala care il scrii e unul si acelasi si ala til scrie si unul cu 500 euro si altul cu 200.

Ma cam indoiesc eu de vrajelile cu optimizat pt masina ta etc...

Citit, modificat si scris la loc...

 

Cel mai bine ar fi ca 2 cu acelasi model de masina care si-au facut chip la 2 firme diferite sa roage pe un al-3lea sa le citeasca filele si sa le compare.

Nu sunt super documentat in domeniu dar asta cred eu!

Link to comment
Share on other sites

Dar la faptul ca toti dau aceleasi date de crestere La tine de la 286cp > 333cp la mine de la 166>200 etc...

Nu sa gandit nimeni ca softul ala care il scrii e unul si acelasi si ala til scrie si unul cu 500 euro si altul cu 200.

Ma cam indoiesc eu de vrajelile cu optimizat pt masina ta etc...

Citit, modificat si scris la loc...

 

Cel mai bine ar fi ca 2 cu acelasi model de masina care si-au facut chip la 2 firme diferite sa roage pe un al-3lea sa le citeasca filele si sa le compare.

Nu sunt super documentat in domeniu dar asta cred eu!

 

Pai nu sunt la fel (cel putin din specificatiile de pe site-urile lor)

superchips: 238cp > 333cp (500€)

rbn: 286cp > 345cp (400€)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.