Jump to content

E46


C R S

Recommended Posts

Oricine ar fi spus cĂŁ tracĂžiunea spate = propulsie, eu nu sunt de acord cu aÂşa ceva.

pareri si pareri...

 

in literatura de specialitate, mai ales pentru cei care o citesc, e o adevarata controversa pe tema "propulsie = tractiune spate"...

 

chiar si noi am dedicat o sectiunea in acest sens in revista BMW Club Magazine...

 

ambele expresii sunt suficient de clare, ramane doar la latitudinea fiecaruia sa aleaga varianta pe care o considera potrivita atunci cand se exprima... :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Guest poleposition
Aha, deci daca o masina cu "propulsie" spate merge in marche-arierre, inseamna ca in momentul acela nu mai e "propulsie" ci "tractiune" ? :twoup: Edited by poleposition
Link to comment
Share on other sites

Titlul acela era pentru Ciupanezu, ca el spunea ca n-are nici o treaba propulsia cu automobilele!

 

"Poti sa verifici cele spuse de mine, intr-una din lucrarile publicate de Prof. dr. ing. Cristian Andreescu, seful catedrei Autovehicule Rutiere, UPB."

 

Asta n-ai citit ? :twoup:

 

N-are nici o treabă ĂŽn contextul tracţiunii.

 

Chestia asta cu tracţiunea spate = propulsie e o tentativă nereuşită a celor cu maşini cu tracţiune spate de a suferi ĂŽn faţa celor cu maşini cu tracţiune faţă.

"Băi, vezi că Bemveul ăsta are propulsie, nu are o simplă tracţiune spate".

 

De parcă BMW-urile ar fi nişte rachete cu motor cu reacţie montat ĂŽn portbagaj. :)

pt Ciupanezu, sau nu, ai demonstrat singur legatura dintre termenul "propulsie" si puntea motoare=nici una

 

:)

pareri si pareri...

 

in literatura de specialitate, mai ales pentru cei care o citesc, e o adevarata controversa pe tema "propulsie = tractiune spate"...

 

chiar si noi am dedicat o sectiunea in acest sens in revista BMW Club Magazine...

 

ambele expresii sunt suficient de clare, ramane doar la latitudinea fiecaruia sa aleaga varianta pe care o considera potrivita atunci cand se exprima... :(

 

E vorba de interpretări corecte şi interpretări eronate.

 

Unii au impresia că nişte cărţi scrise de nişte oameni cu o pregătire ĂŽn domeniu reprezintă fapte 100% clare.

Aici este vorba doar de o problemă lingvistică, nu de o problemă tehnică, aşa că este foarte posibil ca pe aceşti oameni specializaţi ĂŽntr-un domeniu tehnic, această problemă lingvistică să-i depăşească.

 

Eu am citit destule cărţi de specialitate deşi nu am terminat Autovehicule Rutiere sau o altă facultate de profil, ĂŽnsă nu am luat aceste cărţi ca pe nişte adevăruri absolute.

Ăn orice carte mai găseşti erori.

 

Crede şi nu cerceta! e o chestie destul de primitivă, este normal ca fiecare dintre noi să căutăm explicaţii logice pentru diverse afirmaţii pe care le citim.

 

 

 

E o gimnastica lingvistica inutila sa spui tractiune sau propulsie, in functie de puntea motoare.

Autovehiculele au TRACTIUNE fata, TRACTIUNE spate sau TRACTIUNE integrala, si pot fi PROPULSATE de un motor diesel sau cu benzina.

 

+1

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
De mine ziceam ca am studiat, Bavaria. :)

Pune mana pe o carte, un suport de curs, orice legat de Dinamica Autovehiculului, si o sa te convingi.

 

Am inteles.

O sa pun mana pe un suport de curs cu prima ocazie. :(

 

bine bai, lamureste-ma, asa ca de la inginer la inginer: cu ce e dotat loganul? (cu tractor? sau propulsor?), si cum este: tractat sau propulsat de motor

 

1. Pe ce domeniu, ce ai studiat ? :(

 

2. Nu ma iei tu pe mine la intrebari. (aberatii)

 

Nu vreau sa ma bag intre discutii de la inginer la inginer,scuze. :twoup:

Totusi ce scoala ai?Adica ai facut o facultate,8 clase,....? :)

Link to comment
Share on other sites

Aha, deci daca o masina cu "propulsie" spate merge in marche-arierre, inseamna ca in momentul acela nu mai e "propulsie" ci "tractiune" ? :)

 

Da.

offtopic:Ai avut M6 doar. Router-ul sinoptic la M6 nu-ti arata schimbarea?...Ma mir.. :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Chestia asta cu propulsia care ar fi sinonimĂŁ cu tracĂžiunea spate n-are nici o legĂŁturĂŁ cu realitatea, e doar o vorbĂŁ.

 

TracÞiunea faÞã ºi tracÞiunea spate sunt exprimãri foarte corecte.

 

Ca sĂŁ fie totul clar:

 

PROPĂLSIE, propulsii, s. f. ForțĂŁ care se exercitĂŁ asupra unui obiect (de obicei asupra unui vehicul), provocând ĂŽnaintarea lui. ♦ Sistem tehnic prin care se realizeazĂŁ propulsarea unui vehicul. [Var.: propulsiĂşne s. f.] – Din fr. propulsion, lat. propulsio, -onis.

 

 

Un avion este propulsat, o rachetĂŁ, nicidecum o maÂşinĂŁ.

 

mai posteaza si altcineva de pe contul tau? ca aveti pareri diferite...

 

 

 

PS: smecher esti ciupane, ai dat copy din DEX doar la ce ti-a placut tie!!! :twoup:

 

Ti-au scapat astea:

 

A PROPULSĂ ~ĂŠz tranz. (mijloace de transport, sisteme tehnice) A face sĂŁ se miște ĂŽnainte (prin exercitarea unei forțe de ĂŽmpingere). /<fr. propulser, lat. propulsare

 

PROPULSĂ vb. I. tr. A imprima o mișcare de ĂŽnaintare cu ajutorul unui propulsor; a ĂŽmpinge, a porni. [P.i. -sez. / < fr. propulser, cf. lat. propulsare].

Edited by Rhaziel
Link to comment
Share on other sites

Nu mai posteazĂŁ nimeni, nu m-am contrazis deloc, problema este cĂŁ tu faci confuzie ĂŽntre vehicul Âşi maÂşinĂŁ.

 

Eu n-am spus autovehicul, adicĂŁ maÂşinĂŁ / autoturism, ci vehicul. Un vehicul poate fi Âşi un tramvai sau un tren.

 

Vehicul, (din fr. vĂŠhicule, lat. vehiculum), este un sistem mecanic construit pentru a se putea deplasa pe o cale de comunicaĂžie cu sau fĂŁrĂŁ mijloace de autopropulsare, prin rulare, alunecare sau plutire Âşi utilizat pentru transportul de persoane sau bunuri ori pentru efectuarea de servicii sau lucrĂŁri.

 

AÂşa cĂŁ, pĂŁrinte, te-ai cam ĂŽncurcat ĂŽn termeni.

 

Am copiat din Dex doar ce era relevant, tu ai ales lucruri irelevante.

 

Observi ĂŽn cele douĂŁ definiĂžii vreo referire la roĂži motoare? Scrie undeva cĂŁ tracĂžiunea spate este propulsie? MĂŁ refer la lucrĂŁri de specialitate, dicĂžionare, nu reviste sau pĂŁreri de pe forumuri.

 

Un motopropulsor propulseazã un autovehicul dacã acesta are tracÞiune faÞã, spate sau integralã, nu are relevanÞã puntea motoare.

 

Prima definiĂžie are vreo implicaĂžie asupra roĂžilor care trag? RoĂžile ĂŽn cazul BMW-urilor se aflĂŁ ĂŽn spatele maÂşinii Âşi o ĂŽmping?

 

 

:twoup:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

La 3000 e prea târziu, ar trebui sã intre la un pic peste 2000 rpm.

 

"full de full" :twoup:

 

ce inseamna "intra" la voi? ea merge tot timpul...in functie de cum apesi acceleratia simti mai puternic cuplul(geom variabila)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.