Jump to content

-RALANTI- oscilant + mers in 5 pistoane


Recommended Posts

Salut, imi cer scuze daca mai e vreun topic de genul asta pe forum, am cautat dar nu am gasit nimic care sa ma lamureasca indeajuns. Dati-mi un ajutor va rog, o parere ceva din partea fiecaruia conteaza.

Deci am un 523i din 98' , motor 2500cm, 125 kw(170 cai), are relantiul oscilant, pe ceas abia daca se vede acum miscandu-se( doar daca te uiiti atent se vede), dar se simte ca motorul nu are mers rotund si de parca nu ar fii de ajuns asta, se intampla cateodata sa opresc la semafor si cat stau la relanti si astept verde se simte odata ca motorul nu mai merge in toti cei 6 cilindrii( vibreaza puternic ) si cand plec imi trage sacadat. Ca sa isi revina trebuie sa opresc masina , o las cateva secunde si o pornesc din nou si nu mai face asa , oricum oscilatia aia mica la relanti e permanenta.

PS: am avut furtunele de la admisie sparte( cele dintre debitetru si motor) si am presupus ca e de la ele, le-am schimbat si nici o imbunatatire( doar la consum poate). ca tot vb de consum : pe bord arata in jur de 12-13 si real imi mananca 15-16( e normal?)

Link to comment
Share on other sites

Pot fi mai multe variante, de exemplu regulatorul de ralanti infundat, bujiile, debitmetrul de aer (poÞi sã-i scoÞi mufa ºi sã vezi dacã este vreo diferenÞã) poate vreo fisurã În conductele de admisie dupa debitmetru sã-Þi tragã aer fals sausonda lambda. Bãnuiesc cã În bord nu ai niciun martor aprins pe-acolo.
Link to comment
Share on other sites

Conductele de admisie dupa debitmetru le-am schimbat vineri( gratie colegului claudiubwr ) deci sunt in regula, debitmetrul la scos un amic si motorul a reactionat cum a trebuit ( cand am scos mufa motorul a scazut in turatii si si-a revenit repede la normal ), am inteles ca asa trebuie, nu trebuia de fapt sa faca urat motorul atata timp e scoasa mufa debitmetrului?

Problema este ca pana in vara asta masina a stat vreo 2 ani pe dreapta (era servofrana stricata, am schimbat-o acum) si cu putin timp inainte sa stea pe dreapta au fost schimbate bujii, fise si uleiul din cate imi amintesc.

Nu am nici un martor in bord, nu se aprinde nici macar cand incepe sa vibreze urat rau. Stima

Link to comment
Share on other sites

alex77xax stii cumva daca pot sa curat eu regulatorul de ralanti, e dificil sau trebuie sa ma duc la service

 

"" pe ceas abia daca se vede acum miscandu-se( doar daca te uiiti atent se vede) "" in loc de ACUM trebuia sa fie ACUL , imi cer scuze ma grabeam cand am scris.

si rog un moderator daca poate modifica titlul, in loc de RELANTI sa scrie RALANTI, cand a scris alex77xax mi-am dat seama de greseala facuta. multumesc

Link to comment
Share on other sites

M-am uitat eu pe acolo si nu reusesc sa imi dau seama cum ajung la regulatorul de ralanti, am niste poze sunt de cand erau furtunele vechi(acum sunt furtune noi) si din cate stiu unde intra furtunul ala peticit cu galben este regulatorul de ralantpost-37542-1285513593_thumb.jpg

Cum fac sa ajung la regulator sa il curat sau macar sa verific daca este murdar. Mentionez ca spatiul in zona aceea este foarte limitat, eu cand am schimbat furtunele mi-am zgariat mainile varza pe acolo si nu mai spun cat timp mi-a luat. Stima post-37542-1285514094_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

asa este si la M50. DIn pacate trebuie sa dai jos admisa, nu scapi fara. Cu ocazia asta o cureti si pe ea, desi unii au zis ca merge si fara, daca ai maini foarte subtiri si scule speciale (nu stiu ce scule speciale, probabil genul de surubelnite si chei care merg dupa colt :twoup: )..
Link to comment
Share on other sites

nu stiu daca m-as baga eu sa dau admisia jos, poate cu ajutorul unui amic care se pricepe, dar as astepta pana vineri cand o sa iincerc sa ajung la o intrunire a clubului bmw sa va dati cu parerea, e altceva cand vedeti voi simptomele si altceva cand vi le spun eu.

Daca e pun sculele in portrbagaj si curatam regulatorul acolo :twoup: ..... glumesc

Multumesc de ajutor. Stima

Link to comment
Share on other sites

Nu chiar toata admisia, mai precis corpul clapetei de acceleratie. Nu e greu dar trebuie sa fii foarte atent la furtunele alea acolo. Sunt f multe si imbarligate. Cel mai sigur le etichetezi inainte sa le dai jos.

Apoi ai doar cateva suruburi si gata, nu e difcil cat e migalos, dureaza ceva.

Link to comment
Share on other sites

am facut test la la un mecanic aici in cartier dar are palmtop din acela micut, testul fiind facut inainte sa schimb servo frana si iti dai seama ca treagea aer fals pe la ea ca avea membrana sparta, ei bine la test am avut erori de pistoane (vreo 3 pistoane aveau eroare parca) dar nu imi amintesc bine ce scria, era ceva de ardere parca, plus alte erori banale ( airbag, etc ).cam cat e un test la bavaria???

oricum vreau sa curat regulatorul de ralanti si sa vad dupaia daca isi revine, daca nu isi revine ma duc la un test cu ea.

Link to comment
Share on other sites

Mdea, am curatat si regulatorul de ralanti si nu s-a remediat problema, ralantiul tot oscilant a ramas, acum sa o duc la plimbare( maine o sa o plimb ca acum mai si ploua) sa vad daca mai face figura aia in care incepe sa tremure rau motorul ( adica sa mearga in 5 pistoane ). Regulatorul pot sa zic ca era ceva jeg in el ( dar nu jeg, era negru funingine cred ), cand l-am dat jos si il miscam stanga-dreapta nu se auzea nimic in el, dupa ce l-am curatat si lustrit cand il miscam stanga-dreapta se auzea clapeta aia sau ce e inauntru cum se misca, deci sa inteleg ca si-a dat drumul un pic si se misca mai in voie acum acolo ca e curata, dar cum am zis am pornit-o vreo 5 min si tot asa a stat tot timpul la ralanti, osciland, maine cand o scot un pic la plimbare sa vad, poate poate :twoup:
Link to comment
Share on other sites

Mica oscilatie tot nu a disparut, o sa ma duc la un test cat de curand sa rezolv misterul asta.

Am o mica intrebare..... 523i imi consuma 15 in oras( bucuresti), avand in vedere ca merg mai mult noaptea cu ea( deci cand e mai liber ) si merg chiar frumos cu masina. Pe bord arata consum 12%, ea real mananca 15%,.

Sunt curios, e ceva in neregula de e asa mare diferenta intre ce zice calc si consumul real ??? E mult consumul de 15% pt masina si motorizarea asta ???

Link to comment
Share on other sites

Mica oscilatie tot nu a disparut, o sa ma duc la un test cat de curand sa rezolv misterul asta.

Am o mica intrebare..... 523i imi consuma 15 in oras( bucuresti), avand in vedere ca merg mai mult noaptea cu ea( deci cand e mai liber ) si merg chiar frumos cu masina. Pe bord arata consum 12%, ea real mananca 15%,.

Sunt curios, e ceva in neregula de e asa mare diferenta intre ce zice calc si consumul real ??? E mult consumul de 15% pt masina si motorizarea asta ???

 

Putin cam mare consumul acum depinde si cum mergi , mie imi consuma in jur de 8- 10 % daca e liber si in aglomeratie in jur de 16 % la drum intins 6-7-8 autostrada

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Am si eu o intrebare.....Am un amic la un service in apropiere si are tester acolo, dar are din acela mic ( palmtop ); Credeti ca o sa-mi arete acolo ce poate avea???

Am inteles de la el ca poate fii o bobina, in fine, intrebarea mea este daca e bun de ceva testerul ala mic fata de testerul pe laptop ???

 

 

Am si eu o intrebare.....Am un amic la un service in apropiere si are tester acolo, dar are din acela mic ( palmtop ); Credeti ca o sa-mi arete acolo ce poate avea???

Am inteles de la el ca poate fii o bobina, in fine, intrebarea mea este daca e bun de ceva testerul ala mic fata de testerul pe laptop ???

Link to comment
Share on other sites

Am fost azi la un mecanic, avea si laptop cu test si l-a pus pe masinuta mea, deci........ trebuie sa schimb Sonda Lambda Bank 2. Acum problema e alta, am cautat pe real oem, bmw fans si pe tot googleu sa gasesc codul de pe piesa aia ca sa stiu cat costa si sa o si comand. Nici nu prea as vrea sa o dau jos fiindca nu prea ma pricep si mie sa nu stric ceva pe acolo.

Mi-a mai spus baiatu' si ceva de o bujie sau fisa, dar prioritar este sa schimb sonda si sa vad dupaia daca mai e vreun simptom, e posibil sa fie doar sonda de vina.

Link to comment
Share on other sites

asa este si la M50. DIn pacate trebuie sa dai jos admisa, nu scapi fara.

nu :twoup:

 

merge cu maini subtiri :) dar se demonteaza clapeta.

 

pe la filtrul de ulei bagi mana,dai jos intai racirea de la alternator(la M50).furtunul ce iese din ICV si intra in admisie are o prindere idioata,multi o rup.eu l-am desfacut din regulator,apoi pui colier sanatos sa nu traga aer fals,mai imbatranesc si ele.

 

si la M43 merge fara sa demontezi :twoup:

 

tot secretul e sa stii cum sa-l verifici dupa curatare :twoup:

Link to comment
Share on other sites

E o operatie f simpla, numai ca iti trebuie o cheie speciala, care nici ea nu e scumpa. Nu iti bate capul mergi in service, e treabade 20 de min. Sensorul sa iei ceva de firma sau OEM, alea universale mai ieftine sunt niste janghine si o sa le mai schimbi odata. O sa te coste ceva, am impresia ca sunt undeva la 7 mil bucata unele bune.

Si tu la e39 523i ai 2 bucati.

Codul piesei il afli pe realoem,

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

buna baieti

intru si eu pe topicul acesta, cu o problema similara. ( masina e un 525i, e39/2002, automata)

 

am alimentat astazi dimineata de la OMV si mi-au aparut urmatoarele probeleme:

- masina porneste la a 2-3-a cheie;

- motoru scoate un sunet mai gros si nu are putere 100%; de ex am sesizat asta cand am vrut sa fac un kick-down, efectiv a refuzat :twoup:

- dupa ce stau la un semafor cand dau sa plec imi moare motoru;

 

Masina a stat in garaj 3 zile nemiscata, cu o cantitate de 15 l in rezervor. E posibil sa se fi facut condens in rezervor? ( temperaturile au scazut mult in zona mea de luni pana azi, dela 15 grade ziua la 1 grad) sau am luat o "gura" de apa de la OMV?

Specific ca masina inainte mergea perfect zilele trecute, reviziile fiind in grafic, bujiile recent schimbate (NGK), etc.

Link to comment
Share on other sites

buna baieti

intru si eu pe topicul acesta, cu o problema similara. ( masina e un 525i, e39/2002, automata)

 

am alimentat astazi dimineata de la OMV si mi-au aparut urmatoarele probeleme:

- masina porneste la a 2-3-a cheie;

- motoru scoate un sunet mai gros si nu are putere 100%; de ex am sesizat asta cand am vrut sa fac un kick-down, efectiv a refuzat :twoup:

- dupa ce stau la un semafor cand dau sa plec imi moare motoru;

 

Masina a stat in garaj 3 zile nemiscata, cu o cantitate de 15 l in rezervor. E posibil sa se fi facut condens in rezervor? ( temperaturile au scazut mult in zona mea de luni pana azi, dela 15 grade ziua la 1 grad) sau am luat o "gura" de apa de la OMV?

Specific ca masina inainte mergea perfect zilele trecute, reviziile fiind in grafic, bujiile recent schimbate (NGK), etc.

 

si eu am avut o problema asemanatoare cand am alimentat de la rompetrol. imi pornea la a 2 cheie si facea urat de tot masina. tremura motorul si nu avea putere mai deloc. in dimineata urmatoare de abea mi-a pornit, iar motorul se zguduia din toate inheieturile si parca se inneca in mers. am alimentat apoi de la petrom si masina si-a revenit. nu am mai avut probleme de atunci

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.