Jump to content

Schimbare lichid de frana


Rhaziel

Recommended Posts

Ieri am schimbat lichidul de frana. Mi-am facut o pompa pentru presiune pe care sa o montez pe rezervorul lichidului de frana pentru a impinge lichidul nou pe circuit, procedand astfel:

 

 

-inainte de toate, amestecati intr-un mic recipient, putin lichid vechi cu putin lichid nou, pentru a vedea daca nu produc vreo reactie, vreo incompatibilitate(asa m-a invatat sa fac un nene pe vremea cand aveam dacie)

-am scos cu o seringa lichidul vechi din bidonas, l-am bagat intr-o sticla de plastic insemnand pe ea cu un marker nivelul la care a ajuns in ea lichidul vechi pentru a vedea mai tarziu cand scurg, cat pot scurge maxim ca sa nu golesc bidonasul.

-am umplut bine bidonasul cu lichid de frana nou

-am montat pompa pe bidonas si am dat drumul la presiune dupa ce in prealabil am "pompat" presiune in ea, nu am masurat exact ce presiune, oricum in limitele sigurantei

-am desfacut aerisitoarele rotilor cu un furtunel transparent montat pe ele si am dat drumul lichidului in acea sticla pe care la inceput am marcat nivelul pentru a stii ce cantitate sa nu depasesc ca sa nu bag aer in instalatie.(nici nu m-am apropiat de acea cantitate)

-ordinea rotilor: pasager spate - sofer spate - pasager - sofer iar apoi cilindrul receptor la ambreiaj

-completata presiunea in recipient si VERIFICAT NEAPARAT DIN CAND IN CAND CA LICHIDUL DIN BIDONAS SA NU SCADA SUB JUMATE, ASTA -"JUMATE"- VALABIL LA ROTI.

-LA AMBREIAJ, ATENTIE CA LOCUL DIN BIDONAS DE UNDE-SI IA LICHID ESTE MAI SUS, DECI CAND SCURGETI LA AMBREIAJ UMPLETI INAINTE BIDONASUL PANA SUS SI NU LASATI SA COBOARE DECAT FOARTE PUTIN. RECUNOASTETI LOCUL UITANDU-VA IN BIDONAS, IN DREPTUL FURTUNASULUI CE IESE PE LATERAL-DREAPTA DIN EL.

-am folosit in total, cu tot ce a ramas in bidonas 7-800ml de lichid de frana.

-nu cred ca mai e necesar sa va sfatuiesc sa nu scapati lichid pe vopsea...

 

 

http://img714.imageshack.us/img714/8963/imgp1348o.th.jpg

 

http://img87.imageshack.us/img87/8179/imgp1354i.th.jpg

 

http://img229.imageshack.us/img229/6083/imgp1355.th.jpg

 

http://img830.imageshack.us/img830/2567/imgp1358.th.jpg

 

 

 

multumesc lui GABI BMW 3 pt busonul pe care am atasat furtunul si lui Luc1an pentru elevator (la cilindrul receptor)

Edited by Rhaziel
Link to comment
Share on other sites

Interesant.

Eu am fost anul trecut la un mare Guru in BMW, ii zice Carlos.

Zic: Vreau sa schimb lichid frana!

El: De ce?

Eu: Asa trebuie, se schimba o data la doi ani!

El: Nu trebuie schimbat, dar daca vrei, hai sambata.

Bineinteles ca nu ne-am mai intalnit sambata...am fost eu ocupat :)

Am mers la alt servis unde mi l-au schimbat ca tractoristii la pedala... :twoup:

Anul viitor il schimb din nou, de data asta ori "a la Rassiel" ori la cineva cu scule....

Edited by Cristi B.
Link to comment
Share on other sites

toti producatorii de lichid de frana recomada schimbul acestuia intre 12 si 24 de luni... probabil e si mult marketing in asta, dar rau nu are ce sa faca.

Mecanicul meu are "tester", un soi de "pen" care detecteaza continutul de apa in lichid. Al meu se incadra la "demn de schimbat". Optic s-a vazut diferenta intre cel vechi si cel nou, cel vechi, mai tulbure si mai vascos, iar cel nou mai limpede si mai fluid.

Link to comment
Share on other sites

un vas, cu o singura iesire unde "mufezi" doar furtunelul de la ambreiaj!

 

apropo, am uitat sa mentionez: IN TIMPUL CAT SCURGETI LICHIDUL LA ROTI, NIVELUL IN VAS VA SCADEA PROBABIL SUB LOCUL DE UNDE ISI IA AMBREIAJUL LICHID, DECI NU CALCATI AMBREIAJUL SUB NICI O FORMA CA VA LUA AER!!!

Link to comment
Share on other sites

ce face pompa asta in plus inafara de faptul ca are un manometru si probabil un litru in plus? ...si nu cred ca e mai ieftina de ~25-30 de lei cat m-a costat pe mine? :twoup: oricum nu e neaparat vorba de bani, ca puteam sa-i pun masina in brate mecanicului meu si o rezolva el si nu stiu daca nu ieseam chiar mai ieftin cu lichid ATE si manopera lui.

 

...eventual intra lichidul direct din ea... dar principiul e exact acelasi.

Edited by Rhaziel
Link to comment
Share on other sites

cam asa ar trebui sa arate o pompa pt schimbarea lichidului de frana. nici nu e ft scumpa.

 

 

 

 

http://farm5.static.flickr.com/4015/4643878347_d9cfec9b7b.jpg

 

Asa ceva mi-am cumparat si eu de pe ebay (USA) cu ajutorul lui Ciupanezu.M-a costat 244 de lei cu transport cu tot.

Link to comment
Share on other sites

se gasesc si-n praktiker, bricostore, metro, selgros... cam oriunde au ceva accesorii pt gradina

 

 

 

Interesant; eu unul prefer insa sa fac si un test de frane, dupa ce schimb lichidul de frana.

 

Azi tocmai i-am facut ITP-ul, franele au iesit foarte bine, diferente foarte foarte mici intre roti. :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Problema la instalatia mea e ca imi scapa aer/lichid de frana peste tot, sunt prea multe furtune si imbinari :twoup:

Instalatia lui Rhaziel e mult mai simpla, si poti sa ai control si asupra presiunii mai usor. Am fost si am cumparat pompa, mai am nevoie doar de capacul de la vasul de servo...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.