Jump to content

am indepartat clapetele de pe aspiratie


gellu-mihai

Recommended Posts

si eu am eliminat acele clapete in toamna lui 2009. comportamentul motorului nu s-a schimbat deloc as zice. insa dupa ce am montat totul la loc am sesizat ca parca motorul e o idee mai zgomotos la relanti. sunetul ala de tractorel specific diesel-urilor, care inainte era aproape imperceptibil din habitaclu, parca s-a facut auzit dintr-o data dupa eliminarea clapetelor.e posibil ca in urma acestei modificari se se fi produs schimbarea sau e doar o impresie a mea. multumesc.

 

inainte de ''extirpare'' erau inchise la relanti si la sub 2250rpm

acum le are tot timpul pe deschis la relanti...nu ? :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Vezi ca este un topic pe tema asta mult mai constructiv.

Imagini, explicatii clare la ce folosesc alea si care sunt efectele.

 

Chestia cu zgomot de diesel imperceptibil la interior la relati e o prostie, asa ceva nu exista. Zgomotul la diesel scade in mers...

Si la mine la M57 si la tot ce am citit pe forumurile de afara, in special pe 530d, adica tot M57, nimeni nu a sesizat diferenta de zgomot.

Edited by valllentin
Link to comment
Share on other sites

Vezi ca este un topic pe tema asta mult mai constructiv.

Imagini, explicatii clare la ce folosesc alea si care sunt efectele.

 

Chestia cu zgomot de diesel imperceptibil la interior la relati e o prostie, asa ceva nu exista. Zgomotul la diesel scade in mers...

Si la mine la M57 si la tot ce am citit pe forumurile de afara, in special pe 530d, adica tot M57, nimeni nu a sesizat diferenta de zgomot.

 

unde e topicul ala?

Link to comment
Share on other sites

m-am decis

dau jos admisia, le dau jos si daca dupa aia nu imi place le pun la loc impreuna cu o alta admisie

Scoate toate clapitele de pe galerie si vezi in ce stare sunt, nu le verifica pe galerie.

Daca te hotarasti sa le scoti sa nu anulezi vacumul, scoti tija de actionare ca nu isi mai are rostul si pui totul la loc cum era.

Link to comment
Share on other sites

verifica daca sunt bine prinse. daca sunt OK ... lasa-le !!!

 

iar dai sfaturi ...

 

m-am decis

dau jos admisia, le dau jos si daca dupa aia nu imi place le pun la loc impreuna cu o alta admisie

 

nu are ce sa nu-ti placa , si ca sa montezi alta admisie , doar noua si 400 E .Scoate clapetele si cam asta e

Link to comment
Share on other sites

verifica daca sunt bine prinse. daca sunt OK ... lasa-le !!!

 

iar dai sfaturi ...

 

m-am decis

dau jos admisia, le dau jos si daca dupa aia nu imi place le pun la loc impreuna cu o alta admisie

 

nu are ce sa nu-ti placa , si ca sa montezi alta admisie , doar noua si 400 E .Scoate clapetele si cam asta e

 

gresesti ! daca nu au schimbat uleiul din cutie [asa cum recomanda BMW aici pe forum] nu poti schimba decat 3,5 clapete.

 

daca nu ai vazut in viata ta clapetele alea de ce te bagi in seama ?

 

...sigur apare si pe topicul asta cineva cu ''beamve recomanda eliminarea clapetelor la fiecare schimb de tura al portarului de la bloc''

Edited by Jacobs
Link to comment
Share on other sites

eu nu prea cred ca nu se modifica mai nimic dupa ce scoti clapetele alea sau nu sesizezi diferenta.

ce am constatat eu:

- acceleratia nu mai raspunde asa prompt, urcand in ture mai greu un pic;

- a scazut cuplul la turatii mici;

- turbina "intra" mai tarziu;

- consumul mi-a crescut cu aproximativ 1 litru la 100 km;

- motorul nu mai este asa silentios, zgomotul de diesel fiind acut;

- la oprirea motorului, trepidatiile sunt un pic mai mari(tampoanele sunt ok);

 

concluzia mea:

masina trage si merge mult mai bine cu clapetele respective.

 

100% de acord cu tine.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 7 months later...

Salut tuturor,dupa cum spune si titlul topicului,astazi am indepartat faimoasele clapete de pe aspiratie,supuse ruperii nu de putine ori,in special la 320d pre facelift.Detin un 320 cd din 2005 si in urma cu 1 an cand masina avea 62 de mii de km,cu ocazia schimbarii bujiilor am facut si o curatare a egr-ului si a colectorului de aspiratie,iar dupa ce am analizat vizual fiecare clapeta am decis la acel moment sa nu le indepartez.Astazi dupa 1 an si 20 000 de km parcursi de la ultima curatare am decis sa fac o curatare a egr-ului si sa indepartez clapetele,dupa ce in prealabil am cumparat de pe e-bay inlocuitorii acestora.(sunt niste piese din aluminiu care astupa gaurile care raman in colectorul de aspiratie dupa ce se indeparteaza clapetele).

Ca o prima impresie,masina se pare ca accelereaza mai bine,dar cred ca se datoreaza curatarii egr-ului si a colectorului dar frana de motor se simte mai putin,dar acest lucru ma bucura defapt pentru ca schimbarea treptelor se face mai fluid,se simte ca la o cutie automata .

O sa postez cateva fotografii cu acerste clapete care la mine se pare ca erau inca in stare buna,dar nu am vrut sa mai stau cu morcovu......de cate ori acceleram mai violent.

Salut. mai ai cumva clapetele? Sunt interesat sa le cumpar daca le mai ai. Sau poate stii pe undeva de unde le pot procura in afara de bmw pt ca in bmw vand doar colectorul complet la un pret f mare pt o simpla proba :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Aceste clapete se pot comanda separat sau vin in componenta intregului ansamblu? Intreb asta pentru ca nu am vazut zicand nimeni despre aceasta varianta, adica unii le dau jos altii le curata si stau cu morcovu' si unul sustine ca mai bine ia admisie completa "noua"(desi cred ca doar sustine altceva fata de restul).
Link to comment
Share on other sites

Aceste clapete se pot comanda separat sau vin in componenta intregului ansamblu? Intreb asta pentru ca nu am vazut zicand nimeni despre aceasta varianta, adica unii le dau jos altii le curata si stau cu morcovu' si unul sustine ca mai bine ia admisie completa "noua"(desi cred ca doar sustine altceva fata de restul).

Se vand doar cu tot cu colectorul de admisie. nu le gasesti separat decat second hand. problema mea e ca le-am eliminat de pe un 320 din 2004 dupa ce una a nenorocit un piston si chiloasa. am refacut motorul (piston nou, segmenti noi chiloasa rectificata, turbina noua) , ddar masina nu trage deloc pana in 2500 3000 rpm. inainte rupea caucucurile imediat ce atingeam acceleratia. in final am ajuns la bmw si cei de acolo sustin dupa lungi cautari si diagnoze amanuntite, chiar si reprogramarea ECU ca de vina e eliminarea clapetelor elicoidale de pe admisie. ei zic ca pe motorul din 2004 fiind un motor FAP sau FEP (nu mai tin minte exact) nu pot fi eliminate pentru ca duc la lipsa cuplului in regimuri de turatie joase. eu mai am una din 2003 tot fara clapete ce merge perfect. diferente intre 2003 si 2004 sunt doar turbina si catalizatorul care are 2 sonde. vreau sa le procur sa le montez temporar si sa ma deplasez la bmw sa imi dea banii inapoi sau sa imi faca masina sa mearga cum ne-a fost intzelegerea. ei nu pot lua banii pana nu rezolva o problema sau dau diagnosticul corect. motorul din 2004 este mult mai silentios si mult mai sprinten avand geometria variabila actionata electric, nu pe vacuum, dar se vede ca si mai pretentios. mentionez ca nu sunt in romania si reprezentanta bmw nu e chiar una plina de "Costei" mustacioshi care nu au habar ce vorbesc. mare mi-ar fi uimirea sa le montez si sa vad ca au avut dreptate si acesta este motivul lipsei de cuplu la turatii joase

Link to comment
Share on other sites

Salut. mai ai cumva clapetele? Sunt interesat sa le cumpar daca le mai ai. Sau poate stii pe undeva de unde le pot procura in afara de bmw pt ca in bmw vand doar colectorul complet la un pret f mare pt o simpla proba :)

Salut,da mai am clapetele si sunt in stare buna.Masina mea este un 320 d ,fabricat in ianuarie 2005 si fara clapete merge foarte bine,vezi ca poate ai uitat sau ai montat ceva gresit,verifica senzorul de presiune din spatele colectorului(eu am uitat sa-l montez si intr-adevar masina nu tragea la turatii joase)si mai verifica daca furtunul de la valva egr este montat cum trebuie sau daca valva functioneaza.

Link to comment
Share on other sites

Salut,da mai am clapetele si sunt in stare buna.Masina mea este un 320 d ,fabricat in ianuarie 2005 si fara clapete merge foarte bine,vezi ca poate ai uitat sau ai montat ceva gresit,verifica senzorul de presiune din spatele colectorului(eu am uitat sa-l montez si intr-adevar masina nu tragea la turatii joase)si mai verifica daca furtunul de la valva egr este montat cum trebuie sau daca valva functioneaza.

senzorul de presiune e nou, montat bine, valva egr functioneaza perfect, probata. furtunele sunt noi, electrovalvola ce controleaza egr e noua. nici o schimbare. ce pret ceri pe acele clapete sa fac o proba, si din ce oras esti? merci mult

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Salutare,am si eu un e46 din 24.12.2004 320d.saptamana asta am taiat si eu clapetele,sincer eu nu am sesizat absolut nici o problema referitoare la cuplu sub 2000 de turatii,insa am ramas uimit de felul in care trage dupa 2000.masina merge extrem de bine de ex intr-a doua pana acum tragea pana in 3000 de ture ok insa acum daca o apas trage f bine,forta bruta plus dsc-ul imi arata ca patineaza...parerea mea cuplul este mai bun si am am un prieten care e de aceasi parere....
Link to comment
Share on other sites

Salutare,am si eu un e46 din 24.12.2004 320d.saptamana asta am taiat si eu clapetele,sincer eu nu am sesizat absolut nici o problema referitoare la cuplu sub 2000 de turatii,insa am ramas uimit de felul in care trage dupa 2000.masina merge extrem de bine de ex intr-a doua pana acum tragea pana in 3000 de ture ok insa acum daca o apas trage f bine,forta bruta plus dsc-ul imi arata ca patineaza...parerea mea cuplul este mai bun si am am un prieten care e de aceasi parere....

Si eu am facut la fel acum 4-5 luni si masina merge fff bine. Tot 320 d 2004. Doar ca eu nu le-am taiat ci am desurubat clapetele si am lasat doar axul intreg, in fine e acelasi lucru. Ca si tine nu am observat nici o diferenta pana in 2000 rpm masine merge la fel. Am ales sa fac operatia asta din cauza ca intre 1800-2400 rpm se auzea un zgomot ciudat la motor si masine nu prea mai tragea in plaja asta de turatii, dupa ce le-am eliminat zgomotul a disparut si masina merge super.

Link to comment
Share on other sites

care 2004 ? A mea era aprilie 2004 si avea sistemul vechi ...

 

 

 

La mine a trosnit cand am plecat de la semafor ,undeva la 10/ h , asa ca ai avut morcovul mai des decat iti inchipui :)

 

+1 Myx,tot asa are axul ,eu am galerie de admisie noua cumparata in septembrie anul trecut

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.