Jump to content

DIY : montare instalatie senzori parcare (PDC) OEM E46


RobyS

Recommended Posts

Aveti atasat un document oficial BMW cu DIY pentru montarea instalatie de PDC originala.

 

 

 

 

Pentru cei care nu se descurca cu explicatiile din acel PDF detaliez aici ce legatura aveti de facut :

 

Instalatia PDC OEM este formata din 3 chestii principale : Unitatea de control PDC, Gongul si senzorii.

 

Conexiunile unitatii PDC sunt urmatoarele :

 

Are 2 mufe :

 

MUFA 12 pini ALBA, de la margine :

- Pinii 12,11,3 duc pe pinii 1,2, respectiv 3 ai senzorului spate-stanga

- Pinii 5,9,1 duc pe pinii 1,2, respectiv 3 ai senzorului spate-centru-stanga

- Pinii 4,8,7 duc pe pinii 1,2, respectiv 3 ai senzorului spate-centru-dreapta

- Pinii 6,10,2 duc pe pinii 1,2, respectiv 3 ai senzorului spate-dreapta

 

MUFA 12 pini NEAGRA, de la mijloc :

- pinul 6 – firul este de 0.5, culoare OEM maro/negru, si duce la masa

- pinul 1 – firul este de 0.5, culoare OEM verde/alb, si duce la siguranta F24 (5A) in blocul de sigurante

- pinul 4 – firul este de 0.35, culoare OEM alb/rosu/galben, si duce la K-BUS (te legi la un fir de aceeasi culoare din blocul acela cu grilaj de deasupra sigurantelor)

- pinul 12 – firul este de 0.5, culoare OEM albastru/galben, si duce la reverse light switch (te legi la un fir de aceeasi culoare din blocul acela cu grilaj de deasupra sigurantelor)

- pinul 8 – firul este de 0.35, culoare OEM albastru/verde, si duce la Gong pe pinul 1 (mufa dinspre mijloc, NU aia de 3 pini de la marginea cercului) care se afla sub torpedoul mic de manusi de sub blocul de lumini

 

Conexiunile Gongului :

Are 2 mufe :

 

MUFA 1 pin NEAGRA, dinspre mijloc - pinul vine de la unitatea PDC (vezi descrierea de mai sus)

 

MUFA 3 pini ALBA, de la marginea cercului :

- pinul 1 – firul este de 0.5, culoare OEM maro, si duce la masa

- pinul 2 - (DOAR LA masinile dupa 2003) firul este de 0.35, culoare OEM negru/rosu, si duce la ceasurile de bord, la mufa de 18 pini ALBA, pe pinul 14

- pinul 3 – firul este de 0.5, culoare OEM rosu/galben, si duce la “Connector Signal, switch off consumer load” (te legi la un fir de aceeasi culoare din blocul acela cu grilaj de deasupra sigurantelor – atentie ca sunt 2 tipuri de fire acolo : pentru reverse si pentru cosumer load off – respecta culorile de legatura)

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Foarte utile informatiile....dar tare mi-e frica de suma care trebuie platita pe toata instalatia OEM. :twoup:

 

eu mi-am montat PDC OEM acum 3 luni.

totul a costat - 490 ron. care dupa parerea mea nu se compara ca calitate cu nici un produs aftermarket ( chinezarii de 2-3 mil ) acestea fiind inferioare.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Aveti atasat un document oficial BMW cu DIY pentru montarea instalatie de PDC originala.

 

 

 

 

Pentru cei care nu se descurca cu explicatiile din acel PDF detaliez aici ce legatura aveti de facut :

 

Instalatia PDC OEM este formata din 3 chestii principale : Unitatea de control PDC, Gongul si senzorii.

 

Conexiunile unitatii PDC sunt urmatoarele :

 

Are 2 mufe :

 

MUFA 12 pini ALBA, de la margine :

- Pinii 12,11,3 duc pe pinii 1,2, respectiv 3 ai senzorului spate-stanga

- Pinii 5,9,1 duc pe pinii 1,2, respectiv 3 ai senzorului spate-centru-stanga

- Pinii 4,8,7 duc pe pinii 1,2, respectiv 3 ai senzorului spate-centru-dreapta

- Pinii 6,10,2 duc pe pinii 1,2, respectiv 3 ai senzorului spate-dreapta

 

MUFA 12 pini NEAGRA, de la mijloc :

- pinul 6 – firul este de 0.5, culoare OEM maro/negru, si duce la masa

- pinul 1 – firul este de 0.5, culoare OEM verde/alb, si duce la siguranta F24 (5A) in blocul de sigurante

- pinul 4 – firul este de 0.35, culoare OEM alb/rosu/galben, si duce la K-BUS (te legi la un fir de aceeasi culoare din blocul acela cu grilaj de deasupra sigurantelor)

- pinul 12 – firul este de 0.5, culoare OEM albastru/galben, si duce la reverse light switch (te legi la un fir de aceeasi culoare din blocul acela cu grilaj de deasupra sigurantelor)

- pinul 8 – firul este de 0.35, culoare OEM albastru/verde, si duce la Gong pe pinul 1 (mufa dinspre mijloc, NU aia de 3 pini de la marginea cercului) care se afla sub torpedoul mic de manusi de sub blocul de lumini

 

Conexiunile Gongului :

Are 2 mufe :

 

MUFA 1 pin NEAGRA, dinspre mijloc - pinul vine de la unitatea PDC (vezi descrierea de mai sus)

 

MUFA 3 pini ALBA, de la marginea cercului :

- pinul 1 – firul este de 0.5, culoare OEM maro, si duce la masa

- pinul 2 – firul este de 0.35, culoare OEM negru/rosu, si duce la ceasurile de bord, la mufa de 18 pini ALBA, pe pinul 14

- pinul 3 – firul este de 0.5, culoare OEM rosu/galben, si duce la “Connector Signal, switch off consumer load” (te legi la un fir de aceeasi culoare din blocul acela cu grilaj de deasupra sigurantelor – atentie ca sunt 2 tipuri de fire acolo : pentru reverse si pentru cosumer load off – respecta culorile de legatura)

salut.in primul rand multumesc mult pentru datele furnizate, si as avea o intrebare,acum vreau sa instalez un sistem pdc oem, de pe un bmw lovit pe masina mea,am gasit unitatea pdc in portbagaj dar nu am gasit locatia " gong" -ului ,daca m-ati putea ajuta ar fi super, multumesc anticipat

Link to comment
Share on other sites

daca luati instalatia de pe o masina inainte de 2003 o sa observati ca pinul de mijloc de la mufa de 3 pini de la gong nu exista. daca instalatia se monteaza pe o masina dupa 2003 ESTE ABSOLUT NECESAR pentru functionare adaugarea acestui pin si legarea lui la pinul 14 din mufa alba de 18 pini de la ceasurile din bord.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

salut,

am o intrebare.Mie mi-au fost furati senzorii de parcare cu tot cu bandou.Mi-am cumparat, bandou, senzori, precum si mufele care fac legatura intre senzori si cabluri, dar cablurile nu intra fix in gaurile respective, acestea fiind mai mari.cum as putea sa fixez cablurile in gaurile respective..cele originale aveau ceva gen silicon, mastic...

Link to comment
Share on other sites

Întrebare:

 

Pentru ĂŽnlocuire, senzorul se introduce din exterior sau din interiorul spoilerului?

Am ĂŽncercat sĂŁ-l demontez dar n-am reuÂşit.

SpaÞiul e mic ca sã ajungi foarte bine la el pe lângã toba de eºapament.

 

daca vorbesti de NFL : se da jos plasticul acela cu senzori si se inlocuieste din interior

daca vorbesti de FL : se da bara jos si se inlocuieste din interior

 

salut,

am o intrebare.Mie mi-au fost furati senzorii de parcare cu tot cu bandou.Mi-am cumparat, bandou, senzori, precum si mufele care fac legatura intre senzori si cabluri, dar cablurile nu intra fix in gaurile respective, acestea fiind mai mari.cum as putea sa fixez cablurile in gaurile respective..cele originale aveau ceva gen silicon, mastic...

 

aici intervine priceperea fiecaruia si nu se poate afla de pe forum asa dupa ureche... daca nu reusesti, mergi la cineva care stie ce face..

Link to comment
Share on other sites

la NFL ii poti scoate si fara sa scoti partea de plastic care ii tine, eu am reusit asa, daca ai un canal sau un elevator este si mai usor, daca nu te intinzi frumusel sub bara din spate si ii scoti, mai intai mufa apoi tragi de sensor inspre interiorul barii, are niste cleme care il tin, bagi o surubelnita sa le distantezi putin. La FL e mai complicata treaba...
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

salutare..

am si eu o intrebare, ptr cei care au mai facut asa ceva..

am avut un accident si mi-au sarit senzorii de parcare, 2 i-am gasit dar unul nu l-am mai gasit. acum, am cumparat un senzor de la dezmembrari. mie imi lipseste cel de pe partea stanga, lateral. cel ce l-am cumparat eu, am impresia ca este de pe partea lateral-dreapta. are vre-o importanta? se potriveste sa il montez pe partea stanga? ma refer daca are vre-o relevanta priving unghiul de bataie al undelor...ca din cate am observat, fizic nu se potriveste in suportul de plastic, are prinderea inversa. dar cu putina "inventivitate" se rezolva.. vroiam sa stiu doar daca se poate monta, sa functioneze 100% corect. multumesc mult

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

daca luati instalatia de pe o masina inainte de 2003 o sa observati ca pinul de mijloc de la mufa de 3 pini de la gong nu exista. daca instalatia se monteaza pe o masina dupa 2003 ESTE ABSOLUT NECESAR pentru functionare adaugarea acestui pin si legarea lui la pinul 14 din mufa alba de 18 pini de la ceasurile din bord.

 

Cand bagi in R trebuie sa se auda un sunet de initializare?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 4 weeks later...
  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.