Jump to content

Schimbarea uleiului la cutia de viteza automata E39 - DIY


paul

Recommended Posts

nu poate sa ma ajute nimeni cu nici o parere???

 

Nu ai specificat la cati km ai facut schimbul si daca a fost schimbat inainte uleiul , ideal e sa se schimbe si filtrul nu cu aftermarket ci filtru original si sa se curete bine baia cutiei . Daca s-a procedat asa poti incerca o resetare a adaptarilor cutiei si un tester sa vezi daca da ceva , eventual sa monitorizezi temperatura.

Multa bafta.

Link to comment
Share on other sites

Cred ca o sa strici cutia daca nu pui uleiul corect. Dexron 3 este o clasa de uleiuri denumita asa intr-o clasificare GM si din cate stiu NU se refera la uleiuri lifetime.

 

Tipuri de uleiuri Lifetime sunt : Shell LA 2634, Esso ATF LT 71141, Texaco ETL 7045, Texaco ETL 8072 B.

 

Pentru cutia mea recomandat este uleiul Esso ATF LT 71141, pe care nu l-am putut gasi decat la AB, de unde l-am si luat.

 

Daca nu ai ce face poti economisi cateva sute de mii si sa incerci cu alt ulei ... Ar fi interesant sa aflam si noi cum se comporta alte uleiuri :twoup: .

 

Sunteti intr-o grava eroare, aveti mare grija cu uleiul denumit Texaco ETL 7045E, Texaco ETL 8072 B care in TIS_ul BMW si in toate documentatiile BMW gasite pe internet este numit ca un ulei Lifetime, UITATI DE EL nu are absolut nici-o treaba cu uleiurile mai sus mentionate (Shell LA 2634, Esso/Mobil ATF LT 71141) care intradevar sunt uleiuri sitentice sau semisintetice .

Experienta pe care am avut-o eu cu Texaco ETL 7045E pt cutiile GM ma ajutat sa inteleg ca cineva a facut in aceste documentatii BMW niste greseli grave ce a dus si inca duce la distrugerea multor cutii automate steptronic GM si ZF in 5 TREPTE .

Dupa multe cautari pe net, am citit multe PDF uri , am vazut ca si in TIS recomanda acest Texaco ETL 7045E ceea ce ma si facut sa cumpar 7 litri , fiind foarte decis sa schimb uleiul. Ajung la un service (reparatii cutii automate) le arat ca am cumparat uleiul si ca vreau sa-l schimb .... m-au intrebat ce ulei am si le-am aratat ca am in portbagaj 7 litri de Texaco ETL 7045, au inceput efectiv sa rada si mi-au spus ca daca bag acel ulei in cutie o s-ami fac praf cutia in maxim 1 an . Va dati seama ca m-au bagat in ceata total, le-am explicat ca este imposibil, am vazut pe forumuri in sua si in nenumarate documenatii ca pt cutia mea GM A5S 390R se recomanda acest tip de ulei .... si oamenii chiar il schimba ....

Mi-au demonstrat ca ca uleiul ce-l cumparasem eu Texaco ETL 7045E este un ulei MINERAL ROSU, mi-au desfacut busonul de la baia de ulei si au lasat sa curga pe mana cateva picaturi de ulei care era Galben miroasea a ARS si spuneau ei ca trebuia schimbat ....dar NU cu Texaco ETL 7045E.

In ziua respectiva mi s-a luat de schimbat uleiul, nu-mi venea sa cred, ajuns acasa am dat email la GM, ei m-au luminat cu un raspuns oficial in opinia mea, ca in toate cutiile unde se recomanda acest Texaco ETL 7045 in realitate in aceste cutii este de fapt Esso care nu se mai gaseste deoarece acum este denumit Mobil ATF LT 71141 ulterior am aflat ca la reprezentantele BMW uleiul din bidoane de 20Litri recomandat pt cutiile GM este acest ESSO/Mobil ATF LT 71141 , acelasi ulei din unele cutii automate steptronic BMW, Porsche, Audi, VW... etc...

 

Costuri schimbat ulei cutie GM A5S 390R:

7 litri Mobil ATF LT 71141 - 21 Ron litrul , intra fix 6 LITRI

filtru de ulei - 100 ron

manopera - 150 Ron

~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Total: 376 Ron

 

P.S. Uleiul din cutiile automate folosite in Europa se schimba la fiecare 50.000km ...

Edited by edy1092
Link to comment
Share on other sites

uleiul Esso/Mobil ATF LT 71141 la pretul de 21 lei litrul l-ai achizitionat tot de la service-ul unde ai si facut schimbul?

Nu , la ei vine in bidoane de 20 litri si te atentioneaza inainte ca este foarte scump si ca nu-l gasesti :twoup:), bineinteles ca nu m-am dat batut de aceste povesti si la o simpla cautare pe net am gasit AICI Address 453-457 Iuliu Maniu Blvd Bucharest, Romania, am facut comanda prin telefon si in 30 minute aveam uleiul acasa :) BAFTA !

http://img202.imageshack.us/img202/6391/foto22b.jpg

ATENTIE ! acest ulei este recomandat numai pt cutii GM & ZF in 5 TREPTE

Edited by edy1092
Link to comment
Share on other sites

Cred ca tu esti cel aflat intr-o eroare grava. Nu te pripi, si nu mai da sfaturi eronate, unii le pot lua de bune si-si pot strica masinile.

 

Stai linistit, BMW nu a facut niciun fel de erori legate de ulei in TIS

 

Cutiile ZF si GM sunt total diferite, nu merg cu aceleasi uleiuri. Uleiul Esso/Mobil LT 71141 se pune doar in cutiile ZF, nu in cele GM. Pentru cutiile GM uleiul recomandat este cel Texaco ETL 7045.

 

Se pare ca tu nu ti-ai pus in cutie uleiul corect. Cutia ta este GM A5S 390R.

Nici macar cantitatea de ulei nu este cea corecta. Au intrat doar 6l deoarece nu au reusit sa scoata intreaga cantitate, nu pentru ca asta ar fi capacitatea.

Link to comment
Share on other sites

ma ajutat sa inteleg ca cineva a facut in aceste documentatii BMW niste greseli grave ce a dus si inca duce la distrugerea multor cutii automate steptronic GM si ZF in 5 TREPTE .

P.S. Uleiul din cutiile automate folosite in Europa se schimba la fiecare 50.000km ...

 

Greseala a fost pentru masinile livrate in Papua New Guineea.

Pentru restul lumii informatiile sunt corecte.

Link to comment
Share on other sites

Texaco ETL 7045 = DEXRON III ( scrie si pe bidoanele texaco) = ULEI ROSU ( Mineral)

 

In cutiile GM in 5 trepte din fabrica nu se afla ulei ROSU, am vazut cu ochii mei, nu sunt orb , ESTE GALBEN intrebati macar la orice reprezentanta BMW dupa AUTOMATIC TRANSMISSION A5S360R / A5S390R CE CULOARE ARE ULEIUL PE CARE IL VAND IN ACELE BIDOANE si veti afla ca este GALBEN ...

Prin urmare acest Texaco ETL 7045 = DEXRON III = ULEI ROSU ( Mineral) nu are ce cauta in cutiile steptronic .... ESTE O GRESEALA ...

 

Bagati ochinul aici, www.automaticchoice.com / www.gm.com ,dati un telefon sau un simplu email :twoup:

Edited by edy1092
Link to comment
Share on other sites

Texaco ETL 7045 este uleiul folosit pentru A5S360R.Dexron 3 a fost folosit pentru primele modele de cutii steptronic de la E46.

 

Daca ai gasii pe cutie part nr 83220026922 si pe langa asta stii de la verificarea uleiului din cutie ca acel ulei este galben tu ai baga Texaco ETL 7045 ??? :twoup:

Link to comment
Share on other sites

In tot acest schimb de argumentari, luati in considerare si acest ulei http://www.liqui-moly.de/liquimoly/mediend...F%201200_EN.pdf ; eu cred ca le impaca pe toate; veti vedea ca satisface majoritatea cerintelor Bmw pt. cutii automate; daca ma insel corectati-ma; sper sa nu fiu subiectiv prin aceasta postare, avand in vedere ca absolut toate fluidele din E39-ul meu (525dA, eticheta verde cu BMW part no. 83220026922), si deci si in cutie, sunt Motul sau Liqui Moly (in particular Liqui M. Top Tec 1200, cumparat deja, dar neschimbat inca :twoup: , al carui link l-am postat mai sus), si asa vor fi mereu.

 

Cu respect.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

In tot acest schimb de argumentari, luati in considerare si acest ulei http://www.liqui-moly.de/liquimoly/mediend...F%201200_EN.pdf ;

 

Stiam de uleiul mai sus mentionat, si DA este un ulei sintetic si corespunde , eu am vrut sa clarific situatia uleiului Texaco ETL 7045E care nu corespunde deloc cutiilor steptronic deoarece este un ulei mineral (ROSU) si nici vorba de lifetime , mai subliniez faptul ca nici producatorul cutiei GM nu recomanda acest tip de ulei TQ-2, DEXRON III pt cutiile lor .....CIUDAT este faptul ca numai BMW in TIS recomanda acest tip de ulei pt cutiile GM ....dar daca te duci la ei in reprezentanta sa le ceri ulei pt cutia GM nu au in acele bidoane Texaco ETL 7045E :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Cutiile A5S 360R, respectiv A5S 390R, produse de GM cu indicativul 5L40-E

BMW recomanda doar utilizarea unui ulei Texaco ETL 7045 in aceste cutii.

 

GM recomanda intr-adevar un ulei tip Dexron III atunci cand fabrica aceste cutii, nu e nimic ciudat. La vremea respectiva, in anii 2000-2002, toate cutiile GM tip Hydra-Matic (aceasta este denumirea utilizata de GM pentru aceste cutii automate) functionau cu ulei tip Dexron III. Nici nu avea cum sa fie altfel, la vremea aceea exista doar Dexron III, specificatiile Dexron IV-VI au aparut mai tarziu.

Asa au fost concepute aceste cutii de catre GM, asa a recomandat GM.

 

Acest lucru este specificat si in manualul de service al cutiei GM 5L40-E:

5L40E_extras.pdf

In documentatia GM, uleiul in aceasta cutie trebuie schimbat periodic.

 

Exista chiar un cod de eroare care avertizeaza ca se apropie data la care trebuie schimbat uleiul:

P1868 - Calculated transmission fluid life remaining is 10% or less.

 

 

Trebuie sa mai clarificam cateva aspecte.

Dexron este marca intregistrata a GM. Dexron III, IV, VI sunt niste specificatii STABILITE de GM pentru uleiurile ce pot fi utilizate in cutiile sale.

 

GM a interzis utilizarea denumirii Dexron III incepand cu anul 2006. Fabricantii care produceau uleiuri conform specificatiilor Dexron III au fost obligati sa renunte la utilizarea denumirii Dexron III.

Specificatiile actuale sunt Dexron VI. GM sustine ca uleiurile certificate Dexron VI pot fi utilizate si in cutiile concepute pentru Dexron III.

 

Nu am gasit inca la cati Km recomanda GM sa se schimbe uleiul Dexron III in cutia 5L40-E. Am gasit doar ca, pentru un ulei cu specificatiile Dexron III (H), introduse in 2005, intervalul de schimb recomandat este de 80.000 Km in conditii de utilizare mai dificile.

Probabil pentru uleiurile cu specificatiile anterioare, adica fara (H), acest interval de schimb trebuie sa fie mai mic.

 

 

Totodata, nu are absolut nicio legatura tipul de ulei ce poate fi utilizat in cutiile produse de GM cu uleiul ce poate fi utilizat in cutiile produse de ZF. Desi cutiile se pot utiliza pe acelasi model de masina, asta nu inseamna ca cele doua tipuri de cutii sunt identice sau ca functioneaza cu acelasi ulei.

 

 

Despre cutiile A5S 325Z, produse de ZF cu indicativul 5HP-19

Uleiul ESSO LT 71141 recomandat pentru cutiile ZF 5HP-19 este tot un ulei semisintetic, dar cu alte specificatii fata de Dexron III.

Am gasit si recomandarea ZF in ceea ce priveste schimbarea uleiului in cutiile sale:

 

ZF5 and 6-speed as well as the ZF 4HP20 automatic transmissions are filled maintenance-free with specially developed partially synthetic ATF oils. Maintenance-free fills are intended for normal operating conditions. Especially driving at very high operating temperatures can result in accelerated aging or increased wear of ATF oils. It is recommended, in the event of severe operating conditions, such as:

- frequent highway driving in top speed range,

- offensive, sporty driving style,

- frequent trailer operation,

being above average, oil purification (oil change) on automatic transmissions is recommended between 80,000 km and 120,000 km, or 8 years, depending on the load.

 

Deci ZF recomanda ca, daca se conduce mai sportiv, sau daca se merge frecvent cu viteza mare, sa se schimbe uleiul lifetime la 80.000 - 120.000 km sau la 8 ani.

Aceasta este lista uleiurile aprobate de ZF:

ulei_zf.pdf

 

 

Concluzii.

  • Lifetime nu inseamna ca uleiul nu trebuie schimbat niciodata! Inseamna doar ca, daca masina este utilizata in conditii foarte usoare, fara mers cu viteza mare, fara mers sportiv, uleiul tine cat durata media de utilizare a unei masini in vest, adica vreo 8, maxim 10 ani probabil. Daca conditiile de utilizare sunt mai dificile, uleiul trebuie sa fie schimbat periodic. Acest lucru este recomandat atat de ZF cat si de GM.
  • Intervalul de schimb pentru uleiul din cutiile GM si ZF despre care discutam este de 80.000-120.000 km sau maxim 8 ani.
  • Pentru fiecare cutie trebuie utilizat uleiul recomandat de producator. Recomandarile BMW sunt acestea : Oil_transmission.pdf
  • In cutiile ZF trebuie bagat ulei ESSO LT 71141 sau un alt ulei recomandat de ZF, conform listei de mai sus cu uleiurile aprobate de ZF.
  • Pentru cutiile GM trebuie utilizat uleiul Texaco ETL 7045 sau un alt ulei recomandat de GM, in speta uleiuri tip Dexron VI, deoarece acestea sunt specificatiile in vigoare in prezent.
  • Sfaturile primite de la diversi specialisti trebuie tratate cu maxima atentie, mai ales daca aceste sfaturi contrazic recomandarile BMW sau recomandarile producatorilor cutiilor de viteza. Ciudat este ca sunt unii care pun mai multa baza pe recomandarile unui neica-nimeni decat pe ce spune producatorul! :twoup:

 

5L40E_extras.pdf

ulei_zf.pdf

Oil_transmission.pdf

 

S-au spus multe prostii pe acest topic, voi incerca sa fac curat, sa sterg posturile care contin informatii eronate sau alte aiureli.

Link to comment
Share on other sites

Texaco ETL 7045 este uleiul folosit pentru A5S360R.Dexron 3 a fost folosit pentru primele modele de cutii steptronic de la E46.

 

Daca ai gasii pe cutie part nr 83220026922 si pe langa asta stii de la verificarea uleiului din cutie ca acel ulei este galben tu ai baga Texaco ETL 7045 ??? :twoup:

 

RASPUNDETI LA ACEASTA NTREBARE , nu ma intereseaza ce recomanda bmw in TIS, sau ce recomanda ei in documantatiile alea PDF ca le stiu si eu ,vreau doar sa-mi rapsundeti la aceata intrebare simpla .....

 

Daca ai gasii pe cutie part nr 83220026922 si pe langa asta stii de la verificarea uleiului din cutie ca acel ulei este galben tu ai baga Texaco ETL 7045 , DEXRON III, CARE ESTE UN ULEI ROSU ??????

 

Pe langa asta ma repet m-am interesat la BMW si dupa part nr 83220026922 uleiul vandut de ei este galben ....

 

ESTE LA MINTEA COCOSULUI CA CEVA ESTE IN NEREGULA

Link to comment
Share on other sites

Da, ai dreptate, este ceva in neregula, dar cu modul in care pui tu problema.

Ia o pauza, reciteste ce spun producatorii, ce spune BMW, si nu ne mai ameti cu povestiri cu imparatul rosu. Pardon, uleiul rosu.

Link to comment
Share on other sites

RASPUNDETI LA ACEASTA NTREBARE , nu ma intereseaza ce recomanda bmw in TIS, sau ce recomanda ei in documantatiile alea PDF ca le stiu si eu ,vreau doar sa-mi rapsundeti la aceata intrebare simpla .....

 

Daca ai gasii pe cutie part nr 83220026922 si pe langa asta stii de la verificarea uleiului din cutie ca acel ulei este galben tu ai baga Texaco ETL 7045 , DEXRON III, CARE ESTE UN ULEI ROSU ??????

 

Pe langa asta ma repet m-am interesat la BMW si dupa part nr 83220026922 uleiul vandut de ei este galben ....

 

ESTE LA MINTEA COCOSULUI CA CEVA ESTE IN NEREGULA

 

Bre, sa nu faci infarct, ceva...

Glumesc, nu te supara. :)

Nu este totul la mintea cocosului, totul devine foarte complicat cand este vorba desre uleiuri lifetime, cutii, etc,...

Si eu am un BMW, deci nu pot sa iti explic ce am afirmat mai sus, am citit undeva si am luat-o de buna. :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Revenind la uleiul lifetime, se poate vedea cu INPA ce temperatura a atins uleiul si pe ce durata.

Este un indiciu destul de folositor cred.

Probabil se stie deja acest lucru deoarece multi au INPA, insa acum am descoperit si eu acest lucru si am zis sa spun celor care nu stiu. :twoup:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

:twoup: salut am si eu o nedumerire ,am un 525d 2001 120kw si as vre sa schimb uleiul la cutie masina are 235000 de km iar cutia este

 

2

GM 7 514530 gYM

 

serial 96024860

P24 0446887

Si vreau sa aflu si eu nite pareri ce ulei ar trebui sa pun in ea si cam cat m-ar costa toat operatia (cutia schimba perfect,dar stiu ca nu este schimbat uleiul de vre-o 120K km ) .Multumesc

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
M-am decis sa schimb uleiul la cutia de viteza automata de pe E39. Cutia mea este ZF si are codul A5S 325Z.

Desi se spune ca uleiul este life-time si nu se schimba niciodata eu aveam ceva indoieli. Si nu cred ca am gresit deloc.

 

La 170.000 Km uleiul prezinta semne clare de uzura : este negru si are un miros de ars foarte pregnant.

 

Am ales sa demontez baia de ulei cu totul pentru a schimba cat mai mult ulei si pentru a putea curata baia si magnetii din baie.

Datorita configuratiei circuitului de ulei, nu se poate scurge deodata intreaga cantitate de 9.2 l de ulei. Eu am reusit sa scurg cam 5.5 l.

Voi repeta operatia asta dupa ce se mai amesteca uleiul nou cu cel vechi. Nu este necesara demontarea baii inca odata, ci doar golirea a cat de mult ulei se poate dupa care se completeaza la nivel.

Eu va trebui totusi sa mai demontez inca odata baia, deoarece trebuie sa schimb si filtrul de ulei pe care am uitat sa-l comand ! :twoup:.

 

Operatia este destul de usor de facut si nu ridica probleme tehnice deosebite.

Durata a fost cam 1:30h. Cel mai mult timp l-a luat spalarea pieselor.

 

Materiale necesare

10-12 l ulei de cutie LifeTime (sic). Tinand cont ca operatia trebuie repetata, e bine sa luati tot uleiul de la inceput. Nu luati uleiul decat de la BMW. E un ulei de tip special ( al meu era facut de ESSO ) care nu se gaseste in alta parte.

Tipul uleiului difera in functie de tipul cutiei. Cand mergeti dupa ulei luati si un bidon, deoarece uleiul este ambalat in bidoane de 20 l.

Garnitura baie ulei

Filtru ulei cutie

 

Cumparati totul de la AB. E cel mai safe.

 

Preturi

Ulei ATF : 50 RON / litru

Garnitura baie : 38 RON

Filtru ulei : 80 RON - estimativ

 

Scule necesare

Torx de 27 pentru suruburile de la baie. E putin atipic, dimensiunile uzuale fiind 25 si 30, dar se gaseste si de 27.

Hexagon de 6 si hexagon de 8

Vase pentru colectarea uleiului uzat

Un bidon special pentru ulei de cutie - din acela cu "gat" flexibil. Pozitia busonului de umplere face necesara un asemenea recipient pentru "pomparea" uleiului in cutie.

 

Procedura

Se desface surubul de umplere cu un hexagon de 8

Se desface surubul de golire al baii cu un hexagon de 6 si se lasa sa se scurga bine uleiul in vasul pregatit dinainte. Se vor scurge in prima faza cam 3.5-4l. Aproximativ 1l se va regasi in baie. Inca vreo 0.5 l se vor scurge incetisor din cutie, pe parcursul derularii operatiilor. Atentie, uleiul poate fi fierbinte.

Se desfac suruburile de la baia de ulei cu Torx-ul de 27.

Se spala bine de tot baia de ulei cu benzina. Se scot si magnetii si se curata de pilitura de fier depusa pe ei. Atentie de unde-i scoateti ca sa-i puneti la fel la loc.

Se curata cu benzina suprafata de asezare a garniturii pe cutie.

post-787-1159049756_thumb.jpg

 

Sub nici o forma nu folositi carpe ce pot lasa scame sau pensule carora le cade parul.

Se schimba filtrul de ulei. Acesta e fixat in 2 suruburi. Se trage incet in jos pana se elibereaza garnitura.

Inainte de montarea filtrului nou, se unge garnitura cu ulei de cutie.

Suruburile de la filtru sa strang cu grija, deoarece capacul filtrului este din plastic.

post-787-1159049830_thumb.jpg

post-787-1159049850_thumb.jpg

 

Se aseaza garnitura pe baie. NU se foloseste nici un fel de mastic pentru etansare.

Se pune baia pe pozitie si se pun la loc suruburile urmarind continuu pastrarea pozitiei corecte a garniturii.

post-787-1159049870_thumb.jpg

Suruburile de la baie se strang intai toate pana se apropie bine baia. Strangerea defintiva se face stangand suruburile la rand si nu in diagonala. Strangerea este relativ usoara, cuplul fiind de 6Nm.

Se monteaza surubul de golire.

 

Completarea cu ulei

Masina trebuie sa fie orizontala.

Se umple cu ulei bidonasul acela cu "gat".

Se toarna ulei in cutie si se reumple bidonasul de mai multe ori pana cand incepe sa curga pe langa busonul de umplere. Se strange cu mana surubul de umplere.

Se porneste motorul si la relanti, cu frana apasata, se baga pe rand in toate vitezele. Se tine cateva secunde ( 3-5 ) in fiecare viteza. Se repeta operatia.

Lasam motorul sa mearga 5-6 minute, pentru ca temperatura uleiului sa ajunga la 40-50 de grade.

Se completeaza din nou cu ulei. Eu am lasat motorul pornit in acest timp.

Se strange definitiv surubul de umplere.

 

Se verifica sa nu existe scurgeri de ulei.

 

Asta e tot.

 

PS : Daca va intrebati daca se simte ceva la mersul masinii va spun ca nu. Nici nu ma asteptam. Cutia schimba perfect si inainte de operatie.

 

 

am o mica intrebare, vreau sa fac si eu acest lucru, dar problema este ca din ce am citit nu am inteles pe unde se pune uleiul???

merci, poate e deplasata intrebarea dar chiar nu am inteles pe unde sa il completezi.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

RASPUNDETI LA ACEASTA NTREBARE , nu ma intereseaza ce recomanda bmw in TIS, sau ce recomanda ei in documantatiile alea PDF ca le stiu si eu ,vreau doar sa-mi rapsundeti la aceata intrebare simpla .....

 

Daca ai gasii pe cutie part nr 83220026922 si pe langa asta stii de la verificarea uleiului din cutie ca acel ulei este galben tu ai baga Texaco ETL 7045 , DEXRON III, CARE ESTE UN ULEI ROSU ??????

 

Pe langa asta ma repet m-am interesat la BMW si dupa part nr 83220026922 uleiul vandut de ei este galben ....

 

ESTE LA MINTEA COCOSULUI CA CEVA ESTE IN NEREGULA

 

Eu zic ca @edy1092 are dreptate din punctul meu de vedere si din ce cauza zic eu asta, pentru ca am respectat ce ziceau bulangii in TIS cu uleiuri si etichete colorate si bla bla-uri si am schimbat uleiul aprox 7,5 litri nu am desfacut si convertizorul de cuplu urmeaza la urmtorul schimb, dar oricum nu se vede o inbunatatire la cutie ceva putin dar nu incat sa imi elimine probleme de la cutie. Eu zic ca uleiul nu e ok din toate punctele de vedere, astfel incat sunt decis sa cumpar un ulei echivalent celui ETL 7045E (oribil ulei) de genul prezentat mai sus Liqui Moly si sa il schimb pe tot.

Deja am inceput sa nu mai am incredere in orice scrie TIS-ul sau in culorile vietii, am vazut, am bagat nu e bun si pace.Se schimba cu altul. Eu totusi zic ca uleiul mineral nu prea are ce cauta in cutiile GM A5S390R cand il schimbi prima data.Dar oricum este parerea mea. Voi revenii cu actualizati dupa schimbarea uleiul.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

[...] am schimbat uleiul aprox 7,5 litri [...] dar oricum nu se vede o inbunatatire la cutie ceva putin dar nu incat sa imi elimine probleme de la cutie.

Pai tu te asteptai ca uleiul sa-ti elimine problemele la cutie? Ce imbunatatire te-ai fi asteptat sa apara?

 

Daca cutia are probleme nu le va rezolva schimbarea uleiului.

Link to comment
Share on other sites

Cutia nu are probleme chair asta e ciudat, pe tester nu am erori functioneza bine in toate treptele dar da niste socuri la rece de nu te vezi, te scutura de zici ca ai frisoane. Am schimbat uleiul, de ce? Pentru ca cei din TIS la simptome asa au scris in legatura cu socurile acestea caci rezolvarea este schimbul urgent de ulei. Ce crezi ca am rezolvat? Nimic. Aceleasi simptome dar la un nivel mai scazut.

 

Problema majora la cutia mea este ca nu s-a folosit ulei corespunzator la prima inlocuire, facute de fostul proprietar care a bagt doar 3 litri in ea doar asa scrie in TIS lasata masina pe orizontale, bagi acolo ulei pana iesi afara dai cheie si gata. Asa o facut si el specialistul, dar se pare ca e total gresit.Eu am refacut operatiune cu schimbul de ulei cu filtre noi si toate cele el a preferat sa puna inapoi baia si sa umple cu silicon ca noah asa se face pe la noi prin service ca de domle costa mult, astfel am reusit sa bag innapoi in cutie aprox 7,5 litri dar binenteles am ridicat-o pe cricuri si capre de lemn si de fier de o parte sa intre cat mai mult ulei in cutie.Deci de aici trag concluzia ca pana la urma uleiul are ceva si nu e bun pentru cutia mea.

Edited by skorpyon
Link to comment
Share on other sites

Ce spui tu nu se rezolva prin schimbarea uleiului. Este deja prea tarziu. Doar nu crezi ca pui alt tip de ulei si dispar problemele.

Parerea mea e ca nu are sens sa mai dai bani pe ulei si ca trebuie desfacuta si reparata cutia. Cauta un service specializat in cutii si cere-le si lor parerea.

Link to comment
Share on other sites

Da, sunt de acord cu chestia asta ca trebuie sa dau jos cutia, sa o curat dar totusi de ce sa mai am incredere in TIS cand imi spune sa schimb uleiul iar sunetul si socul vor disparea? Eu asta vroiam sa zic cand ii tineam partea lui @edy1902. Acuma sunt pe punctul sa dau jos cutia sa o curat si sa vad care e problema, eu zic ca este posibil sa se fi strans murdarie pe canalele din blocul hidraulic @bogdan_chis o sa faca aceasta operatiune este un fel de GURU aici la Cluj, omu le stie si mai este si priceput in ceea ce face, pune si suflet in tot. Oricum m-am convins de TIS si alte tra-la-lau-ri care iti fac capu banita.

A si era sa uit : cand am fost aici la cineva care repara cutii m-o lovit din prima in cap cu 600 euro ca sigur ii dus blocul hidrauilic si ca noah tre sa o las 2-3 zile sa se dea cu ea, dar sigur partea hidrauilica ii dusa zicea el dar fara sa mai intrebe si in ce imprejurari se manifesta simptomul. Si i-am spus ca face asa doar la rece nu tot timpul si daor dimineata apoi gata. A ramas 1 min absent :) masca de Venetia cum se zice, dupa care zice ca oricum el ar trebui sa cumpere blocul hidraulic si ala costa 400 euro si gata se rezolva pac-pac.Doar nu crezi ca ma duc sa el sa dau bani ca nu am ce fa cu ei si cica ii cel mai bun de aici :) ha ha

Edited by skorpyon
Link to comment
Share on other sites

Da, sunt de acord cu chestia asta ca trebuie sa dau jos cutia, sa o curat dar totusi de ce sa mai am incredere in TIS cand imi spune sa schimb uleiul iar sunetul si socul vor disparea? Eu asta vroiam sa zic cand ii tineam partea lui @edy1902.

Inainte de a trece la reparatii mai costisitoare poti incerca si schimbarea uleiului. TIS-ul nu are cum sa tina cont de varietatea defectelor care pot exista si nici nu-ti poti repara masina doar din TIS.

 

In TIS gasesti niste recomandari in ceea ce priveste pasii care trebuie urmati, urmand ca mecanicul sa ia decizia finala in ceea ce priveste solutia.

 

Nici un manual de service din lume nu-ti poate repara masina de la distanta :) .

 

Referitor la unde sa-ti repari cutia, vezi ca @ciupanezu si-a facut si el cutia si a zis ca a fost OK reparatia. Poti incerca sa faci o vizita si la acel service.

 

LE : Acum am vazut ca esti din Cluj, deci cam greu de mers in Bucuresti.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.