Jump to content

termostat(se incalzeste greu)


timisoaradog

Recommended Posts

Nu are ce sa-ti verifice. Eu am patit la fel la vechea masina. L-am scos, l-am fiert in apa si deschidea bine. Dar cine poate masura daca sunt 75 sau 95 de grade in oala cu apa? Plus ca in instalatia de racire e presiune. :pardon:

Schimba-l linistit. Nu e o avere. Cheltui mai mult pe teste si mecanici.

Edited by C_o_s_m_i_n
Link to comment
Share on other sites

Am schimbat termostatul si antigelul care a curs a fost inlocuit cu 3l antigel OE + 1.5l apa distilata.

Apa mi-a crescut pana pe la la 96-98 grade aseara dupa ce am tinut-o turata la 2300 vreo 5 minute cu caldura pornita. Dimineata am pornit fara caldura, apa a ajuns la vreo 55 grade, am pornit caldura, a scazut putin dupa care a urcat din nou si a ajuns pe la 75 dupa un parcurs total de 5km. Ce am observat eu e ca se incalzeste mult mai greu daca dai si caldura blana, mai ales cand e sub 60 grade.

 

Toata distractia a fost in total 270 lei iar termostatul ala chiar e ascuns bine <_<

Edited by Gizmo.
Link to comment
Share on other sites

Termostatul e behr, aerisirea s-a facut pana a iesit lichid fara bule, de doua ori.

Posibil sa nu mearga ventilatorul? /:)

La drum intins nu am apucat sa testez, saptamana viitoare sau dau maine o tura pe feleac.

Mecanicul a zis ca e normal sa stea undeva la 95, oricum acu nu se misca, e tot vertical.

Link to comment
Share on other sites

Acum am citit mai atent. Pai functioneaza normal. Ce nu e bine?

E normal sa-ti scada temperatura pe frigul asta, daca pornesti ventilatia la maxim.

Gandeste-te ca in acele conditii, caloriferul functioneaza ca un radiator de racire. Degeaba incearca motorul sa-l incalzeasca daca tu il racesti cu aer maxim.

Dupa ce ajunge la temperatura de regim (in jur de 90 grade) va ramane acolo chiar daca il ventilezi.

Link to comment
Share on other sites

Eu nu am spus initial ca nu functioneaza bine, doar am relatat ce s-a intamplat in ideea sa ziceti si voi daca e bine sau nu, probabil nu am fost suficient de concis, sau am omis intrearea :)

Mecanicul a zis ca e bine, eu m-am ingrijorat putin ca imi statea la 98 grade (pe meniul ascuns de diagnoza) dupa ce am tot tinut masina turata.

Oricum acum se incalzeste motorul simtitor mai repede.

 

Pana la urma cum e mai bine, sa pornesti caldura (eu o pun pe 24 deobicei) pe ventilatie minima de la inceput, sau doar dupa ce urca acu binisor?

Edited by Gizmo.
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
La mine, am observat ca se incalzeste foarte greu daca ies in afara cu masina si merg la drum intins cu viteza. De ex, acum o sapt am plecat de la bloc, -5 grade afara, am iesit pe gr -buc ( aprox 2 minute de mers in oras), dupa care am observat ca apa nu sare de 4300 rpm, am mers 50 km , si tot asa era, cum am intrat in buc in aglomeratie imediat a urcat la nivelul normal si asa a ramas. A doua chestie, daca ies cu masina in oras , dupa 10 minute de mers cu 1-2-3-a , stat la semafor, si chiar si cu motorul pe loc, apa se ridica la nivelul maxim. Vreo explicatie ?
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

am verificat si eu temperatura afisata in meniul ascuns si se mentine undeva intre 69-74 grade maxim la mersul in oras chiar si pe distante lungi sau cu motorul turat indiferent daca clima e on sau off

 

chestia e ca anul trecut am schimbat termostatul EGR cu altul nou cumparat de la AB si nu cred ca s-ar fi stricat asa repede iar acum nu stiu ce ar trebui sa fac:

 

sa incerc o aerisire de proba pe la dopul termostatului EGR sau sa schimb termostatul principal?

Link to comment
Share on other sites

am verificat si eu temperatura afisata in meniul ascuns si se mentine undeva intre 69-74 grade maxim la mersul in oras chiar si pe distante lungi sau cu motorul turat indiferent daca clima e on sau off

 

chestia e ca anul trecut am schimbat termostatul EGR cu altul nou cumparat de la AB si nu cred ca s-ar fi stricat asa repede iar acum nu stiu ce ar trebui sa fac:

 

sa incerc o aerisire de proba pe la dopul termostatului EGR sau sa schimb termostatul principal?

Dai termostatul de EGR jos si incearca sa sufli prin el. Daca trece aerul inseamna ca e stricat si poti sa-l schimbi. Daca nu, schimba-l pe cel principal.

Link to comment
Share on other sites

Dai termostatul de EGR jos si incearca sa sufli prin el. Daca trece aerul inseamna ca e stricat si poti sa-l schimbi. Daca nu, schimba-l pe cel principal.

 

 

Poti explica cum se face aceasta operatiune? eventual o imagine ceva....

 

App,am si eu o problema similara si as vrea sa-mi spuneti cam despre ce este vorba: pornesc,incep sa merg cu ea,se incalzeste si acul sta la jumatate atata timp cat merg prin oras(viteze mici,opriri la semafoare,etc). E,in momentul in care ies pe autostrada la viteze mari, incepe sa scada temperatura(acul nu mai sta la jumate),ca sa nu mai zic ca atunci cand au fost temperaturi de -10°C, daca se ridica la prima gradatie. Sa fie termostatul principal de vina?

Link to comment
Share on other sites

am verificat si eu temperatura afisata in meniul ascuns si se mentine undeva intre 69-74 grade maxim la mersul in oras chiar si pe distante lungi sau cu motorul turat indiferent daca clima e on sau off

 

chestia e ca anul trecut am schimbat termostatul EGR cu altul nou cumparat de la AB si nu cred ca s-ar fi stricat asa repede iar acum nu stiu ce ar trebui sa fac:

 

sa incerc o aerisire de proba pe la dopul termostatului EGR sau sa schimb termostatul principal?

l-am probat astazi si daca suflu cu putere in el pierde foarte putin..am sa cumpar altul, da ma tot intreb cum naiba a cazut dupa doar un an?

cu releul de bujii aceeasi treaba,l-am schimbat anul trecut si a picat iarasi..

cumva piesele masinii din fabrica rezista 5 ani, iar urmatoarele doar unul singur?

nici Dacia 1300 nu cerea termostat nou in fiecare an <_<

Edited by bzk
Link to comment
Share on other sites

 

Cel mai sigur e termostatul EGR. Desfaci cele 5 suruburi de la capacul motor si dupaia o sa vezi si termostatul EGR.

Uite un video pt. E60, este exact ca la E46:

 

http://www.youtube.com/watch?v=ZhtfKliAkiU

 

Ce verificari suplimentare ai mai facut? Vezi sa nu te minta si sa schimbi cel principal si sa fie totusi de la cel de EGR. Oricum eu recomand sa le schimbi pe amandoua, si daca ai zis ca ai schimbat de un an cel de EGR, schimba-l pe cel principal, si daca e tot asa schimbi si pe cel de EGR din nou.

Edited by Geme
Link to comment
Share on other sites

cu apa la 66 grade am observat ca radiatorul in partea dreapta sus -unde vine furtunul lung de la motor- era destul de cald aproape incins..iar cel de jos din stanga care duce spre termostat era caldut dar nu la fel de incins.

nu ar fi trebuit ca radiatorul sa fie rece absolut cata vreme termostatul principal deschide dupa 90 grade?

Edited by bzk
Link to comment
Share on other sites

nu te lua dupa toti de pe forum ca nu sti nimic despre cei care iti dau sfaturi si iesi mai scump decat ai merge la unul care se pricepe :)

vad ca geme da sfaturi cum sa dai termostatul jos ... dar cand l-a schimbat la el m-a sunat pe mine sa ma intrebe ce suruburi sa desfaca si cum ...

vad ca zice ca la e60 e la fel ca la e46.... NU chiar....difera putin.... nu e chiar la fel prinderea.... si la e39 difera putin...

 

suflatul prin termostat e informativ ... nu e o metoda de verificare.... si nu a specificat CAND sa sufli.... nu opresti si te dai jos, il demontezi si sufli.....

nu tot timpul aceasta metoda iti spune daca e sau nu stricat.

 

Ce verificari suplimentare ai mai facut? Vezi sa nu te minta si sa schimbi cel principal si sa fie totusi de la cel de EGR. Oricum eu recomand sa le schimbi pe amandoua, si daca ai zis ca ai schimbat de un an cel de EGR, schimba-l pe cel principal, si daca e tot asa schimbi si pe cel de EGR din nou.

 

pe banii cui sa schimbe asa haotic cum zici tu ? si daca nu e asta problema si termostatele-s bune si pb vine de altundeva ? cine plateste piele schimbate aiurea ?

Edited by robytza
Link to comment
Share on other sites

Poate ma ajuta si pe mine in final cineva...la masina mea, e60 525d, doar daca stau pe loc cu ea vreo jumate de ora, se ridica apa la motor cam la 90 grade, si nu mai scade. Daca merg cu ea ...pot sa merg si 2 ore , tot nu se ridica la maxim apa...undeva la maxim 65-70 grade. Doar daca merg bara la bara se mai ridica... daca am viteza ....nici ca se mai ridica la maxim.Care termostat sa fie de vina ?
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.