Jump to content

BH 04 ARO-E30 M5 TURBO-cea mai puternica BMW din RO


DOMY_M3

Recommended Posts

O masina omologata,cu drept de circulatie,nu inseamna doar o masina cu motorul omologat.

Aici intra in discutie sistemul de franare,directia,suspensia,etc.

 

da asa e, dar in cazul de fata, dspre asta era vorba, omologarea motorului si puterii, si in functie de asta, si franele, suspensie, sigurata etc...nu vorbim despre itp.

 

daca avea motorul original, nu mai avea nevoie de omologare la rar, putea sa isi puna ce frane si suspensii dorea.

 

le: masina din punct de vedere al franelor si suspensiei cred ca sta destul de bine, daca are modificarile pe care le-a specificat anterior.si nu cred ca are mai mult de 1200 kg, asa ca discurile alea (daca sunt noi) cred ca isi fac treaba destul de bine.

 

si la fel de ine cum merge un bmw de 250 cp sa zicem cu 200km/h si franeaza, la fel poate frana si asta de 700cp, ca doar nu merge cu 400km/h, nu? nu vad legatura intre franare si cp, atat timp cat are discuri/etriere/furtune/pompa ok, si nu e vre-un veyron sa ajunga la 300-400 km/h sa franeze d'acolo, si plus ca masina cred ca e destul de usoara.

Edited by max83
Link to comment
Share on other sites

si la fel de ine cum merge un bmw de 250 cp sa zicem cu 200km/h si franeaza, la fel poate frana si asta de 700cp, ca doar nu merge cu 400km/h, nu? nu vad legatura intre franare si cp, atat timp cat are discuri/etriere/furtune/pompa ok, si nu e vre-un veyron sa ajunga la 300-400 km/h sa franeze d'acolo, si plus ca masina cred ca e destul de usoara.

Pai aici e problema, ca nu vezi legatura intre frane si puterea masinii :) .

Pai de ce crezi ca masinile mai puternice au franele mai eficiente decat cele mai putin puternice?

 

Chiar in cadrul aceluiasi producator, in cadrul aceleasi serii, pe masura ce creste motorizarea cresc si franale. Desi vitezele maxime nu sunt prea diferite.

 

daca avea motorul original, nu mai avea nevoie de omologare la rar, putea sa isi puna ce frane si suspensii dorea.

Este nevoie de omologare pentru orice modificare care tine de poluare, de puterea motorului, de frane, de transmisie, de directie, de sistemul de iluminat, etc.. Adica cam orice modificare care are legatura cu siguranta circulatiei sau poluarea trebuie omologata.

 

De la RAR citire:

S-a urmarit cu prioritate depistarea si sanctionarea celor ce pun in circulatie autovehicule dotate cu accesorii neomologate (tobe de esapament artizanale, jante si anvelope atipice, lumini de alta culoare sau intensitate, geamuri fumurii, numere atipice, sisteme de avertizare optica si acustica montate ilegal) si autovehiculele cu modificari ale caroseriei (tuning), interventii la motor in vederea cresterii puterii (chip tuning) ori care, pe durata scurta de timp, functioneaza cu combustibili neautorizati.

 

Dintre autovehiculele verificate, un caz special este cel al unui autoturism Subaru caruia i s-au adus numeroase modificari: jante mai mari (necertificate), catalizator anulat (pentru cresterea puterii motorului), improvizatii la instalatia electrica si modificari la sistemul de alimentare (in compartimentul destinat bagajelor fusese montat un dispozitiv neomologat de alimentare cu azot). Pe langa acest autoturism, au mai fost depistate inca 3 cu modificari similare la sistemul de alimentare.

Link to comment
Share on other sites

eu zic sa inchidem aici. daca el nu mai binevoieste sa posteze e fix problema lui si alegerea lui.

forumurile de acest gen sunt ca sa discuti si sa dezbati anumite aspecte legate de o masina, posesor, ideile lui, etc... ce nu a inteles initiatorul acestui topic este ca nu e locul tocmai potrivit unde intra sa se dea doar mare cu ce a facut si restul pe langa sa fie aplaudaci.

Link to comment
Share on other sites

Pai aici e problema, ca nu vezi legatura intre frane si puterea masinii :) .

Pai de ce crezi ca masinile mai puternice au franele mai eficiente decat cele mai putin puternice?

 

Chiar in cadrul aceluiasi producator, in cadrul aceleasi serii, pe masura ce creste motorizarea cresc si franale. Desi vitezele maxime nu sunt prea diferite.

 

 

Este nevoie de omologare pentru orice modificare care tine de poluare, de puterea motorului, de frane, de transmisie, de directie, de sistemul de iluminat, etc.. Adica cam orice modificare care are legatura cu siguranta circulatiei sau poluarea trebuie omologata.

 

De la RAR citire:

S-a urmarit cu prioritate depistarea si sanctionarea celor ce pun in circulatie autovehicule dotate cu accesorii neomologate (tobe de esapament artizanale, jante si anvelope atipice, lumini de alta culoare sau intensitate, geamuri fumurii, numere atipice, sisteme de avertizare optica si acustica montate ilegal) si autovehiculele cu modificari ale caroseriei (tuning), interventii la motor in vederea cresterii puterii (chip tuning) ori care, pe durata scurta de timp, functioneaza cu combustibili neautorizati.

 

Dintre autovehiculele verificate, un caz special este cel al unui autoturism Subaru caruia i s-au adus numeroase modificari: jante mai mari (necertificate), catalizator anulat (pentru cresterea puterii motorului), improvizatii la instalatia electrica si modificari la sistemul de alimentare (in compartimentul destinat bagajelor fusese montat un dispozitiv neomologat de alimentare cu azot). Pe langa acest autoturism, au mai fost depistate inca 3 cu modificari similare la sistemul de alimentare.

 

pai bun.dar el are upgrade la frane.care i diferenta, sau care ar trebui sa fie, la franare intre o masina cu 200cp si una de 700cp la 100km?

 

aia cu modificari asupra caroseriei/tuning mi se pare extraordinar =)) nu pot sa pun o bara de M, ca nu e legal, nu?

 

 

deci, daca eu imi pun frane mai bune, suspensii mai bune, diferential cu LSD si un CAI, tre sa merg la "inginerii" de la RAR sa cotizez, nu?! nu vi se pare ceva in neregula?

 

alea le inteleg si eu, CU NOS si catalizatoare scoase, stroboscoape si mai stiu eu ce.din cate stiu eu, foliile sunt legale.iar jantele....cu ce il afecteaza pe nea ion de la RAR ce jante pun eu pe masina?! ca nu sunt in carte, wow...dar practic, cu ce dezavantajeaza jantele, mai mari sa zicem? la franare, cu jante si cauciucuri mai late, franezi mai bine,nu?

 

unele sunt asa...doar ca spune cineva, ca e naspa...dar de ce?

Link to comment
Share on other sites

Tu tot nu vrei sa intelegi ca in topic-ul asta nu e vorba despre ce ar trebui sa faci tu daca ti-ai face nu stiu ce modificari la masina sau ce aberatii sunt prin lege referitor la tuning! Iti place sa o dai din cola in fanta si din fanta-n sprite teribil de mult !

 

E vorba despre masina lui Domy, care, chiar daca a fost construita asa cum trebuie si prezinta siguranta 100% atat pentru el cat si pentru restul participantilor la trafic, avand in vedere modificarile majore care i s-au adus, fara omologare, nu are ce cauta pe drumurile publice. Lui i-a placut foarte tare cat timp a primit numai laude dar cand au aparut si criticile a preferat sa-si stranga jucariile.

 

LE: Sa modifice un moderator titlul ! "Cea mai puternica BMW" suna aiurea rau !

Edited by MihaiC
Link to comment
Share on other sites

scuze ca am poluat topic-ul, daca e sa ne luam dupa spusele lui domy, masina ar fi omologata si cu itp.cat de adevarata ar fi afirmatia, doar el stie.

 

eu vroiam sa subliniez faptul, cum ai zis si tu, ca sunt foarte multe aberatii in lege, si n ar trebui sa luam toate astea de bune, fara sa ne punem intrebarea de ce? si sa nu uitam ce oameni "integrii" sunt multi de la RAR, hotul striga hotul.

Link to comment
Share on other sites

Daca e omologata, foarte bine. Sunt foarte multe aberatii in lege, dar cand te apuci sa modifici o masina asa de radical, nu prea ai ce sa cauti pe strada fara omologare.

 

Cel mai bun exemplu e cel dat de @paul. Pai daca intra in tine cu lonjeroanele alea intarite, care in loc sa preia din soc si sa se indoaie, intra peste tine si te fac bucati ?! Cu lacunele si aberatiile existente, parca-i si legea asta buna de ceva cateodata !

Link to comment
Share on other sites

Daca e omologata, foarte bine. Sunt foarte multe aberatii in lege, dar cand te apuci sa modifici o masina asa de radical, nu prea ai ce sa cauti pe strada fara omologare.

 

Cel mai bun exemplu e cel dat de @paul. Pai daca intra in tine cu lonjeroanele alea intarite, care in loc sa preia din soc si sa se indoaie, intra peste tine si te fac bucati ?! Cu lacunele si aberatiile existente, parca-i si legea asta buna de ceva cateodata !

 

cred ca modificarile la caroserie, cu lonjeroane intarite si rollcage-ul din cabina au fost facute strict ptr siguranta sa, pe pista. pe strada nu ar fi bine, ptr ceilalti, in caz de...

Link to comment
Share on other sites

Dupa ce am citit topicul lui Domi , colegul nostru care a vrut sa inscrie in Romania un e34 , nu cred ca multi ingineri de la RAR au habar de munca care sunt platiti sa o faca . Si voi vreti sa fie capabili sa omologheze componente si modificari facute la masina in cauza ??? Hai sa fim seriosi ...
Link to comment
Share on other sites

Lui i-a placut foarte tare cat timp a primit numai laude dar cand au aparut si criticile a preferat sa-si stranga jucariile.

 

 

daca e sa o luam asa, toti cei care si-au prezentat masinile, ar fi niste laudarosi nu? si chiar si asa, cand bagi 30k intr-o masina de 2000 sa zicem, cred eu ca e de laudat, tinand cont de munca si eforturile depuse, ca sa nu zic de bani...si de pasiune.

 

iar criticile, hai sa fim seriosi, nu au fost facute pe subiect, referitor la performante, detalii tehnice, rezultate, ci complet irelevant, limba romana (asta fiind ungur) si bratul lung al legii care ne pipai pe slit!

Edited by max83
Link to comment
Share on other sites

Din cate stiu eu , se poate face un anumit tip de omologare , care costa aprox 1500 de euro si poti modifica legal frane , motor , cutie , elemente de suspensie etc

Aici este buba eterna , cancerul din Romania ... Daca platesti gras poti pune si motor de Mig pe masina . Dar eu ma refeream ca marea majoritate din inginerii si mecanicii de la RAR nu au pregatirea profesionala si cunostintele necesare sa inteleaga ce a facut DomyM3 la masina lui . Dar daca ar da vreo 5000 spaga ar omologa si sistem de franare cu parasute .

Link to comment
Share on other sites

Din cate stiu eu , se poate face un anumit tip de omologare , care costa aprox 1500 de euro si poti modifica legal frane , motor , cutie , elemente de suspensie etc

 

sigur exista, dar intrebarea e : de ce costa atat de mult? stiu ca se verifica foarte amanuntit tot de la frane si geometrie, pana la co2 pe teava.dar totusi, nu ii fac testul NCAP, si apoi ti-o dau inapoi ca noua. daca era cevagen 500/1000 ron, sunt sigur ca multi isi omologau motoarele, deci plateau apoi si impozite mai mari...decat sa mearga pe naspa, dar la 7000 ron....

Edited by max83
Link to comment
Share on other sites

Inginerii de RAR nu trebuie sa aiba alta pregatire decat aceea de a urmari daca ce este pe masina este si in acte, si invers.

 

Ei nu trebuie sa faca mare lucru. Nici nu ar putea, chiar daca ar fi savanti. Este absurd sa te gandesti ca cineva ar putea cunoaste perfect nenumaratele modele de masini de pe piata :).

 

Toate modificarile trebuie sa fie efectuate de firme autorizate. Asta este prima conditie. Nu se accepta ca modificarile sa fie facute de o firma neacreditata.

In al doilea rand, toate piesele utilizate trebuie sa fie si ele omologate.

 

Pentru anumite modificari trebuie sa faci si anumite incercari. Care nu se fac la RAR, ci tot la niste laboratoare autorizate in acest sens.

 

Daca la omologare ai toate hartiile astea in regula, lor nu le ramane decat sa faca niste teste minore si asta-i tot.

 

Toate detaliile se gasesc pe site-ul rarom.ro

Link to comment
Share on other sites

deci emanatiile celor de la RAR trebuie luate ca litera de lege.or fi ele in vigoare,dar asta nu inseamna ca majoritatea dintre ele nu sunt de a dreptul imbecile

 

sa se preocupe ei de rablele care polueaza tara asta din toate punctele de vedere

 

mentalitati comuniste combinate de cele mai multe ori cu o coruptie nesimtita

 

pe de alta parte,citind pe aici ajung la concluzia ca unii ar fi in stare sa dea un telefon la RAR sa l dea in gat pe asta ca n are masina omologata atat de vehementi sunt.

 

cat spirit civic si patriotism.bravo :goodjob:

Link to comment
Share on other sites

deci emanatiile celor de la RAR trebuie luate ca litera de lege.or fi ele in vigoare,dar asta nu inseamna ca majoritatea dintre ele nu sunt de a dreptul imbecile

Legislatia nu este elaborata de RAR, este legislatia din UE si se aplica in toate tarile membre UE.

 

Daca tu consideri ca legislatia nu corespunde, poti sesiza acest lucru UE. Mi-e teama insa ca trebuie sa faci cumva dovada ca stii despre ce vorbesti, nu cred ca e suficient sa spui ca legislatia este imbecila.

Link to comment
Share on other sites

pe de alta parte,citind pe aici ajung la concluzia ca unii ar fi in stare sa dea un telefon la RAR sa l dea in gat pe asta ca n are masina omologata atat de vehementi sunt.

Si da, daca cineva se simte pus in pericol de prezenta unei masini neomologate pe strazile pe care merge si el, poate sesiza poltia sau RAR-ul.

Link to comment
Share on other sites

sincer ma indoiesc profund ca anumite reguli fac parte din legislatia UE.chestia asta e mai nou un pretext destul de comod

 

oricum imi mentin parerea ca sunt multe anomalii in functionarea si deciziile RAR ca institutie.este opinia mea si o sustin

Link to comment
Share on other sites

am citit pe site-ul lor ce iti fac la "Incercari ptr securitate rutiera". e fix cam ce iti verifica atunci cand o aduci de afara, pentru omologare aici. deci de unde preturile astronomice?

 

http://www.rarom.ro/RO/article--Incercari%20pentru%20Securitate%20Rutiera--289.html

 

Citat de pe alt forum :

 

"- Referitor la scrisoarea dumneavoastră, vă comunicăm că conform Ordinului ministrului transporturilor, constructiilor si turismului nr.2132/2005 pentru aprobarea Reglementarilor privind omologarea individuala, eliberarea cartii de identitate si certificarea autenticitatii vehiculelor rutiere – RNTR 7- prin schimbarea motorului trebuie sa se mentina acelasi nivel al emisiilor poluante. Intrucat cu cunosc ce motor aveati montat pe autovehicul si ce motor vreti sau ati achizitionat va comunicam cele trei cazuri in care puteti sa va incadrati.

 

- In cazul in care schimbati motorul cu altul identic (acelasi cod) se va verifica de catre reprezentantii RAR fixarea noului motor si a tubulaturii de evacuare, se va efectua testul de poluare si se va modifica CIV.

 

- In cazul in care schimbati motorul cu altul care se afla in gradul de motorizare (gama de motoare care a echipat un anumit tip de autovehicul pe parcursul intregului interval de fabricatie a respectivului tip), functioneaza cu acelasi tip de combustibil si nu genereaza modificari de putere mai mari de 40% determina omologarea vehiculului.

 

- In cazul in care schimbati motorul cu altul care nu se incadreaza in cazurile enumerate mai sus, suplimentar fata de operatiunile de omologare se fac si alte verificari inclusiv de catre Laboratorul de Incercari pentru Securitate Rutiera privind performantele sistemului de franare, determinarea repartitiei de mase, etc."

 

dar traim in Romania, si nu de multe ori, s-a dovedit ca inginerii romani sunt cu mult mai iluminati decat, chiar si omologii lor germani.

 

le: ipotetic vorbind, daca isi pune unu un V8 pe e36, cu toate modificarile aferente, facute intr-un service specializat, cu teste and shit, si merge apoi la RAR, il omologheaza, sau nu?

Edited by max83
Link to comment
Share on other sites

Nu te grabi cu afirmatiile :).

De cand suntem in UE se aplica absolut toata legislatia din UE. Normativele actuale privind siguranta circulatiei sunt elaborate de UE, nu de Romania.

 

 

 

sper ca nu lucrezi la RAR :smile:

 

sa inteleg ca totul ti se pare absolut ok,numai lapte si miere?

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.