Jump to content

Relanti oscilant


Recommended Posts

Pai da, dar ce spuneti voi se refera strict la motoarele pe benzina. La diesel nu exista nici clapeta acceleratie nici senzorul acela...Am curatat EGR saptamana asta,nici o schimbare (si oricum nu era foarte murdar).

 

Frate ti am zis d doua ori sa ma suni sa iti explic ce e de facut. Ai si tu clapeta de acceleratie. Doar ca e cu actionare electrica si e mai ascunsa.

 

O gasesti unde se termina mansonul de la debitmetru. Si trebuie curatate si furtunele de la turbo si turbo ca asta e o mare problema la motorul tau. Nu cureti turbo s ar putea sa pice. La asta daca da turbo alta presiune ca a ramas ceva deschis sau nu a inchis bine iti sparge motorul. Supape. Cilindri, etc.

 

Da mi un tel si iti explic mai multe.

 

E mult de scris.

Link to comment
Share on other sites

Pai da, dar ce spuneti voi se refera strict la motoarele pe benzina. La diesel nu exista nici clapeta acceleratie nici senzorul acela...Am curatat EGR saptamana asta,nici o schimbare (si oricum nu era foarte murdar).

 

Frate ti am zis d doua ori sa ma suni sa iti explic ce e de facut. Ai si tu clapeta de acceleratie. Doar ca e cu actionare electrica si e mai ascunsa.

 

O gasesti unde se termina mansonul de la debitmetru. Si trebuie curatate si furtunele de la turbo si turbo ca asta e o mare problema la motorul tau. Nu cureti turbo s ar putea sa pice. La asta daca da turbo alta presiune ca a ramas ceva deschis sau nu a inchis bine iti sparge motorul. Supape. Cilindri, etc.

 

Da mi un tel si iti explic mai multe.

 

E mult de scris.

Alex, am notat numarul tau de telefon si te voi suna, acum pana nu se mai incalzeste un pic afara nu mai fac nimic :twoup:

Oricum, a avut dreptate Raul cand a spus ca dupa ce ajunge apa la 90 de grade nu mai oscileaza (sincer eram indus in eroare de indicatorul de la apa care, atunci cand este pe mijloc nu are neaparat 90 grade si...la mine se pare ca e cam dus si termostatul si chiar daca sta pe mijloc am cam 75 - 80 grade...).

Dupa ce mi-a spus chestia asta am vrut si eu sa verific si am turat-o pe loc pana a atins temperatura care trebuie si surpriza....nu mai oscileaza.

Inca o data merci si am sa te sun cand sunt pregatit sa mai surubaresc.

Zi buna!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Am aceleasi simptome ca si tine, numai ca mie imi oscileaza si cand am toti consumatorii inchisi. Adica clima, faruri , lumini, bord . Chiar si daca apa este la 90 de grade. termostatele le am schimbate, ambele originale. oscilatul mi-a aparut iarna asta. Dintr-o data, nu am probleme cu bateria alternatorul dar sa asteptam un pic caldura si vedem.Este undeva in spatele admisiei cred un filtru intr-o capsula de plastic care trebuie curatat cred. Dar mai vedem, ( aceeasi masina 320d nfl 2001)
Link to comment
Share on other sites

Salve, am facut masuratorile de rigoare si, indiferent de cati consumatori pornesc incarca 14,3V. Chiar si cand pornesc ventilatia tot 14,3V incarca, atunci cand relantiul creste scade la 13,9V dar pt. o miime de secunda apoi se fixeaza iar pe 14,3V. M-am gandit si eu ca ar putea fi un scurt sau ceva de genul asta si ma asteptam sa vad scaderi de putere ale alternatorului dar..nu sunt.

Ma gandesc si la piesa cu tepi....mai ales ca de ceva vreme cand si cand (la cateva zile), vad ca merge in valuri si asta stiu ca e de la piesa asta "tepoasa" :twoup:

Nu vad insa legatura cu relantiul...

Da-mi te rog delatii despre piesa "tepoasa". Imi merge in valuri de mult timp.

Link to comment
Share on other sites

Da-mi te rog delatii despre piesa "tepoasa". Imi merge in valuri de mult timp.

Salut,

Daca iti merge in valuri aerul bagat in habitaclu de catre aeroterma ( si iti dai seama cu cat maresti viteza de ventilare face mai tare ), asta e...trebuie sa schimbi final stage...piesa cu tepi.

La mine la un moment dat am zis ca-si ia zborul aeroterma..am oprit-o si pret de cateva secunde ea a mai mers..face ce vrea de capul ei.

Am citit pe forum ca se intampla sa-ti bage aer rece cand de fapt dai pe cald si invers.

Sa sti ca eu nu am schimbat-o, nu face inca mereu..

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Am si eu un 320D NFL si am aceeasi problema. Pana ajunge apa la 90 de grade imi variaza relantiul cand este pornita ventilatia... urca la 900 sta 25 secunde scade la 750 de RPM sta 5 de secunde.... si tot asa... daca opresc ventilatia sta perfect la 750 nu mai variaza deloc. A reusit cineva sa descopere cauza? Specific ca am o chestie electrica de incalzire auxiliara a apei in partea deapta langa oala telescopului. Edited by Flavians
Link to comment
Share on other sites

ma alatur si eu topicului. am un 320d fl 2002 steptronic. la mine relantiul se manifesta in felul urmator. nu conteaza ca e rece sau cald motorul imi sta pe la 780 rotatii/min (verificat cu functia 7.2 a OBC-ului). cand e motoru rece si o accelerez putin la decelerare scade circa 1 sec in jurul a 650 rot/min dupa care revine la 780. din ce cred eu ori are vreun senzor pe undeva dus, furtun vacuum spart, poate socu nusi mai face treaba cum trebuie sau galeria admisie fisurata. sincer ma disperat relantiu asta mic ca-mi trepideaza toata masina parca am un minitractoras. nu conteaza k e vara ca e iarna tot la valoarea aia sta relantiu. a mai avut cineva problema asta si a rezolvato????
Link to comment
Share on other sites

Am și eu o problema cu relantiul acuma de când a venit frigul.Pornesc mașina, sta câteva secunde la 1000 și un pic, apoi scade la 830,totul normal, dar, dacĂŁ dau drumul la climĂŁ, ca e sau nu apĂŁsat butonul cu fulg, relantiul urca la 930 și rĂŁmâne acolo pânĂŁ ajunge apa la temperatura optima. Când sunt sub 3 grade face așa și cu cât temperatura e mai scĂŁzutĂŁ cu atât sta mai mult. DacĂŁ spre exemplu sunt - 10 face cum an spus mai sus, dar dacĂŁ sunt cu +1,2 atunci dupĂŁ ce trece de albastru revine la 830
Link to comment
Share on other sites

ma alatur si eu topicului. am un 320d fl 2002 steptronic. la mine relantiul se manifesta in felul urmator. nu conteaza ca e rece sau cald motorul imi sta pe la 780 rotatii/min (verificat cu functia 7.2 a OBC-ului). cand e motoru rece si o accelerez putin la decelerare scade circa 1 sec in jurul a 650 rot/min dupa care revine la 780. din ce cred eu ori are vreun senzor pe undeva dus, furtun vacuum spart, poate socu nusi mai face treaba cum trebuie sau galeria admisie fisurata. sincer ma disperat relantiu asta mic ca-mi trepideaza toata masina parca am un minitractoras. nu conteaza k e vara ca e iarna tot la valoarea aia sta relantiu. a mai avut cineva problema asta si a rezolvato????

termostatul l-ai schimbat?

Link to comment
Share on other sites

banuiesc ca te referi la termostatul de la EGR ca cel principal are treaba decat cu apa. nu lam schimbat, dar sincer nu pot sa ma apuc sa schimb multe lucruri si dupa aceea sa ajung la concluzia ca na fost din cauza asta. simptomele sunt tot timpul nu numai iarna. asa am luato din germania si era vara. nu conteaza ca e frig sau cald afara ori e rece sau cald motoru (binenteles cand e motoru rece se simte putin mai rau dar valoarea realantiului din OBC tot pe la 780 sta si cand e rece are mici fluctuatii) sincer nu am luat in calcul termostatu EGR. cunosti pe cineva care a scapat de tremurici schimband termostatu EGR???
Link to comment
Share on other sites

eu am niste simptome similare: tremurat la relanti cand este frig afara si am observat ca apa nu trece de 70-71 grade decat foarte greu. spre ex. dupa un drum in buc la o ora de varf am acut 8-9 km in 30-45 min si temp nu a trecut de 70 grade. la drum lung cand in sfarsit trece, masina nu mai are acele vibratii. eu vreau sa-l schimb oricum.
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Am si eu o dilema, am un BMW 320d, 136 cp si..in mod normal la relanti am aprox. 750 rpm; pana aici toate bune si frumoase dar, daca pornesc ventilatia (si nu are nici o legatura cu compresorul de aer conditionat, ma refer strict la ventilatie, modelul fiind cel cu climatronic); din acel moment relantiul incepe sa oscileze de la 750 rpm - la aprox. 900 rpm. Cateva secunde se tureaza, apoi revine la normal..dupa 30 - 40 sec iar se tureaza pret de cateva sec..apoi la fel..

Mentionez ca, nu are nici o problema alternatorul, daca opresti ventilatia si pornesti toti consumatorii masinii, relantiul sta perfect pe 750 rpm...numai daca pornesti ventilatia isi face de cap.

Am masurat cat incarca alternatorul, indiferent de consumatori incarca undeva la 14,3 v.

Multam frumos !

 

Pana la urma care-i rezolvarea? Ceva idei?

Edited by alex77xax
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 8 months later...

Reinviu acest topic - am 318d 2007 incepand din aceasta vara - am observat aceeasi variatie acum cand a scazut temperatura, o data chiar la pornire, altadata la primul stop dupa 1-2 min de mers. Oscilatia e acompaniata de un mic zgomot ca de volanta + mici vibratii ale masinii.

Prima oara - la prima apasare de acceleratie a disparut. A doua oara- la fiecare apasare de ambreiaj "tacea" pt 5 secunde, apoi revenea. De la urmatorul stop n-a mai facut (se incalzise).

 

O sa fac o inregistrare si proba cu ventilatia sa vad daca e acelasi lucru ca la voi. Desi eu imi amintesc ca am mai auzit zgomotul acela usor ca de volanta dusa, si am oprit cu totul ventilatia si a tacut. Si da, nu stiu daca are legatura cu subiectul, dar volanta/placa de presiune sunt destul de obosite la mine (bate volanta la apasare ambreiaj si uneori imi bate si in pedala cand sunt in a 2-a subturat sau R subturat).

Link to comment
Share on other sites

Am si eu aceeasi problema cu relantiul care oscileaza la pornirea climei cu motorul rece,cand temperatura motorului trece de zona cu albastru nu mai oscileaza. Daca opresc clima cand inca motorul este rece relantiul nu mai oscileaza.

La mine am observat ca si luminile imi oscileaza la pornirea climei,la oprirea climei problema dispare la fel ca si relantiul.

Eu banuiesc ca ar putea fi o problema de la incalzirorul de apa electric,el am inteles ca functioneaza doar pana temperatura apei trece de zona cu albastru.

Masina e un BMW 320d din 2000 136cp.

La mine turatia ventilatiei e ok,merge in functie de nivelul pe care o setez eu,piesa cu tepi nu cred ca e o problema la mine.

Un sfat ar prinde bine,oare sa fie defect incalzitorul electric? :getlost:

Link to comment
Share on other sites

Nu-mi poate da nimeni un sfat/o parere? :unsure:

Imi fac luminile ca si un pom de craciun pana se incalzeste apa la motor,poate exagerez putin dar clipesc destul de tare si e cam enervant,mi-e frica sa nu se mai strice si altceva (alternatorul,releul de incarcare...).

Edited by Alexandru30
Link to comment
Share on other sites

Verifica releul de incarcare sau alternatorul

Am verificat si alternatorul incarca intre 14.2 si 14.3 nici mai mult nici mai putin si cu motorul rece si cu motorul cald.

Mentionez doar ca imi oscileaza relantiul si luminile (clipesc) in acelasi timp pana la incalzirea motorului.

Dupa incalzirea motorului totul revine la normal,aceasta problema a aparut odata cu temperaturile de afara mai scazute.

De la ce poate fi ?

Edited by Alexandru30
Link to comment
Share on other sites

In primul rand e bateria care e la limita de jos, nu e normal sa pornesti un simplu

ventilator si sa scada asa mult tensiunea in baterie incat motorul sa-si creasca turatia

pentru a compensa consumul exagerat de curent,poatefi doar daca si ventilatorul

merge foarte greu din cauza mecanica. Daca schimbati bateria cu una noua si decuplati

electric alternatorul (firul rosu gros) o sa vedeti ca nu mai oscileaza relantiul, si acum

puneti un ampermetru in serie cu acel ventilator pentru a afla cat va consuma din

baterie. NU are.nicio legatura pornirea motorului si. cu ventilatorul.

Dupa ce porniti masina ,mare parte din energia bateriei s-a consumat pe demaroriar ,

iar de.incarcat bateria la valoarea nominala ,va mai dura mult .

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.