Jump to content

Bujii E46 diesel


Recommended Posts

Salut.

Am o probleme cu pornirea si cred ca e de la bujii.

Nu stiu cand au fost schimbate si poate am gresit ca nu am verificat mai repede ca acum porneste mai greu masina cand e frig.

Am intrebat diferite persoane (la service si magazine de specialitate) ce bujii sa iau.

Uni au spus Beru sau NGK si nimic de BOSH si altii au spus BOSH si nicidecum BERU sau NGK.

Va rog sa-mi spuneti parerea voastra cum se comporta aceste 3 variante amintite de mine (probleme imediat dupa schimbare).

Si daca trebuie sa iau in calcul si alte variante.

Multumesc mult.

Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru raspunsuri.

Am comandat BERU (4 bucati) + pasta speciala folosita la montaj.

Insa mai am o probleme. Ma poate ajuta cineva cu o poza la compartimetul motor unde sunt bijiile.

Eu am desfacut la mine cand am curatat galeria dar nu am poze exact la bujii.

As vrea sa vad cum e cu locul la ele (accesul la bujii) si daca se poate ce cheie ati folosit la schimbare.

Numai bine.

Link to comment
Share on other sites

Iti trebuie o cheie tubulara de 10 mm dar mai lunga nu din aceea scurta cum are orice trusa de tubulare....cat despre bujii nu ai cum sa nu le vezi dupa ce dai admisia jos sunt pe partea laterala dreapta al motorului,ai sa vezi 4 fise tragi de ele si dedesubt gasesti bujiile.

 

Eu mi le-am schimbat in vara bujiile incandescente si am optat pentru NGK made in japan.

Link to comment
Share on other sites

Azi m-am apucat de schimbat bujiile.

Am ajuns la ele usor (avand in vedere ca am dat jos admisia) si am reusit sa le desfac toate 4.

De fapt pe toate 4 le-am slabit cu o cheie dinamometrica ca sa nu le rup.

Toate le-am desfacut fara probleme cu 32Nm. Insa am o problema/nelamurire.

Cand am scos-o pe prima am observat o diferenta fata de cea noua si anume:

- bujia veche BERU 0 100 226 362 11v (11v si 15 amperi am vazut pe net)

- bujia noua BERU 0100 266 002 5v (5v si 25 amperi am vazut tot pe net)

Ambele le-am gasit pe autokarma la masina mea M47 136cai.

Care e diferenta intre aceste doua modele? Stie cineva sa ma lamureasca?

Din ce am inteles astea de 5v se incalzesc mult mai repede si mai tare.

Insa le pot monta la mine? Nu se ard?

Multumesc

 

Injectie pompa-jet - asta e singura diferenta la specificatiile celor doua de mai sus.

Link to comment
Share on other sites

Azi m-am apucat de schimbat bujiile.

Am ajuns la ele usor (avand in vedere ca am dat jos admisia) si am reusit sa le desfac toate 4.

De fapt pe toate 4 le-am slabit cu o cheie dinamometrica ca sa nu le rup.

Toate le-am desfacut fara probleme cu 32Nm. Insa am o problema/nelamurire.

Cand am scos-o pe prima am observat o diferenta fata de cea noua si anume:

- bujia veche BERU 0 100 226 362 11v (11v si 15 amperi am vazut pe net)

- bujia noua BERU 0100 266 002 5v (5v si 25 amperi am vazut tot pe net)

Ambele le-am gasit pe autokarma la masina mea M47 136cai.

Care e diferenta intre aceste doua modele? Stie cineva sa ma lamureasca?

Din ce am inteles astea de 5v se incalzesc mult mai repede si mai tare.

Insa le pot monta la mine? Nu se ard?

Multumesc

 

Injectie pompa-jet - asta e singura diferenta la specificatiile celor doua de mai sus.

 

nu ai cum sa pui bujiile 0100 266 002 ( GE102 ) pe motorul tau

sunt pentru tipul de motor M47 N si tu ai M47

iti trebuie bujiile 0 100 226 362 11v GN 024

daca deja le-ai montat pe cele GE102 scoatele cat mai repede ( oricum or sa se arda repede ) si pune GN024

Link to comment
Share on other sites

eu am pus anul trecut NGK - si sunt foarte multumit. Mare grija cu ele ca se rup.. eu am desfacut 3 bujii si a patra s-a rupt in motor. Am avut noroc ca am reusit sa o scot... s-a rupt partea ceramica dar tulpina metalica a ramas intreaga ... am tras de tulpina aia dar degeaba. Pana la urma am batut usor in tulpina metalica ( spre motor - ca sa capete joc ) si apoi am reusit sa o scot. De atunci porneste foarte ok si la - 17 grade
Link to comment
Share on other sites

Am rezolvat faza cu bujiile diferite.

Multumesc pentru raspunsuri.O sa le schimb azi si merg sa le montez.

Eu cand am desfacut am desfacut bujiile cu cheie dinamometrica. :)

Am setat la 32Nm si toate s-au desfacut din prima. :twoup:

Deci sunt un caz fericit. :) Am si testat prima care am scos-o ieri si nu mai merge, este arsa. :twoup:

A sa le verific si pe restu azi sa vad daca intradevar sunt arse toate.

Link to comment
Share on other sites

Salut.

Ajuta cheia dinamometrica la destrangere.

Si inca f mult. Beru dau specificatiile de 35Nm la destrangere la bujiile de 10. Daca desfaci cu cheia setata la 33Nm (asa am setat-o eu) nu risti sa rupi bujia daca nu vrea sa se desfaca.

Eu de ex la una din bujii nu am reusit sa o desfac din prima.

Oricum le-am montat si porneste perfect.

Toate 4 au fost arse. Le-am testat pe baterie si nimic.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
  • 2 weeks later...
De cand a venit frigul am observat oscilatii ale ralantiului, mai ales daca pornesc si clima... Astazi am dus masina in service si la o diagnoza mi s-a spus ca doua bujii sunt arse... Asta in conditiile in care le-am schimbat iarna trecuta. Am folosit BERU, exact modelul care era pus si pe masina? Au fost destul de scumpe (89RON/buc) si nu inteleg de ce s-au ars atat de repede. Asa este normal sau ar putea fi o cauza pentru care s-au ars? Masina in cauza este un E46 320d 150CP. Edited by Trask
Link to comment
Share on other sites

De cand a venit frigul am observat oscilatii ale ralantiului, mai ales daca pornesc si clima... Astazi am dus masina in service si la o diagnoza mi s-a spus ca doua bujii sunt arse... Asta in conditiile in care le-am schimbat iarna trecuta. Am folosit BERU, exact modelul care era pus si pe masina? Au fost destul de scumpe (89RON/buc) si nu inteleg de ce s-au ars atat de repede. Asa este normal sau ar putea fi o cauza pentru care s-au ars? Masina in cauza este un E46 320d 150CP.

 

Tot timpul aveai oscilatiile?

Te intreb pentru ca uneori am si eu niste oscilatii usoare (chiar si vara daca bine imi amintesc) si doar pana ajunge motorul la 90 de grade. Masina a fost verificata in vara, inclusiv tester si mecanicul nu mi-a zis nimic de probleme.

Edited by jeezy
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.