Jump to content

Articol: Cutii automate intretinere


DOMI

Recommended Posts

Vinde masina e mai bine . Si pt tine si masina. Pari de o kia

Lol. Myx esti de o sinceritate debordanta. Dar sa stii ca si la Kia sunt probleme. Recent am comandat o gramada de piese de motor de Kia. Masina fusese primita cadou de un tanar de la bunicii lui. De cate ori a primit banii pt revizie i-a cheltuit astfel ca masina a cedat la 70.000 de km si nici macar o completare a nivelului de ulei, ce sa mai vorbim de schimburi.

Concluzia este ca si pt Kia ai nevoie de bani pt intretinere. :D

Link to comment
Share on other sites

Lol. Myx esti de o sinceritate debordanta. Dar sa stii ca si la Kia sunt probleme. Recent am comandat o gramada de piese de motor de Kia. Masina fusese primita cadou de un tanar de la bunicii lui. De cate ori a primit banii pt revizie i-a cheltuit astfel ca masina a cedat la 70.000 de km si nici macar o completare a nivelului de ulei, ce sa mai vorbim de schimburi.

Concluzia este ca si pt Kia ai nevoie de bani pt intretinere. :D

normal ca si kia trebuie intretinuta doar ca acolo costurile sunt mai mici , totusi 100 ron 1 l ulei cutie nu e la indemana oricui se pare . Pacat de masina asta probabil ajunge la vanzare si o iei de buna . Asta e motivul pt care eu nu iau automata daca nu am cel putin istoric f clar asupra schimbului de ulei . Pt ca nu e o joaca si neatentia costa . Si mai e un aspect ,pt unii BMW e o masina ca oricare alta multi au tendinta sa o intretina fix ca masina anterioara sau dacia lui bunicu , doar e tot masina si asta .

Link to comment
Share on other sites

In manualul de reparatie de 6hp scrie ca se schimba uleiul la 160 000 km sau 10 ani.

eu am gasit 70 000 mile , am avut si emailul de la ZF . Nu stiu ce manual , eu am luat legatura cu ei direct in urna cu 2 ani pt E90 . Sa fim seriosi sunt cutii care cad cu mult inainte de 10 ani sau 160 k km . Nu mai am emailul dar va incurajez sa-i contactati pe site oficial ca raspund in 48 ore

Edited by Myx
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Eu sunt mai mult ca sigur ca acele cutii care pica inainte de 160 000 km sunt de pe masini care au km dati inapoi.

 

Exceptie fac masinile foarte puternice sau cele care au cutii subdimensionate.

 

Extras din manualul de reparatie pentru ZF 6hp26, adica o cutie montata pe E60 525d si E60 530d, printre altele.

 

post-62570-0-55188300-1383683008_thumb.jpg

Edited by Service Premium
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

BMW spune ca uleiul este Lifetime, ZF (care le produce) spune ca trebuie schimbat. E clar ca trebuie schimbat uleiul dupa un anumit nr de km, e imposibil ca acelasi ulei (ma refer la specificatii si marca) nou sa nu fie mai bun decat cel uzat din cutie.

Stiu cazuri cand cu un sigur schimb de ulei si filtru s-au remediat probleme grave la cutia de viteze. Totusi schimbul de ulei la o cutie automata necesita anumite cunostiinte, nu se face la orice service de duzina.

Link to comment
Share on other sites

Cred ca acele cazuri sunt izolate sau auzite doar.

 

Daca deja exista uzura sesizabila, schimbul de ulei e o frectie.

 

Singura posibilitate cand cutia se comporta ciudat si o poti rezolva doar schimband uleiul este atunci cand ai pierdut ulei si nu exista suficient ulei in cutie.

Iti dai seama daca ai urme de pierderi.

Dar si aici ai o fereastra care se inchide rapid. Daca mergi mult fara ulei, vei arde ambreiaje.

Edited by Service Premium
Link to comment
Share on other sites

BMW spune ca uleiul este Lifetime, ZF (care le produce) spune ca trebuie schimbat. E clar ca trebuie schimbat uleiul dupa un anumit nr de km, e imposibil ca acelasi ulei (ma refer la specificatii si marca) nou sa nu fie mai bun decat cel uzat din cutie.

Stiu cazuri cand cu un sigur schimb de ulei si filtru s-au remediat probleme grave la cutia de viteze. Totusi schimbul de ulei la o cutie automata necesita anumite cunostiinte, nu se face la orice service de duzina.

nu e mare lucru , implica o procedura , o temperatura dar nu e vreo inginerie , normal ca nu o poti face la cineva care nu stie cdespre ce e vb . Pe mine nu m-a dat pe spate procedura , scurs ulei 45 min , lasat masina sa se raceasca , apoi montat filtrul nou , introdus ulei cat intra cam 3 l la liber apoi pornit masina , miscat in viteze intra cam 6 l in stilul asta .

Link to comment
Share on other sites

Procedura difera in functie de cutie.

 

La unele poti introduce uleiul fara sa pornesti motorul, la 6hp trebuie sa o tii pornita in parking ca sa-si traga suficient ulei, altfel nu ai cum sa bagi suficient.

 

La 6hp mai trebuie tinut cont si de temperatura. Cand completezi ultimii 2 litri e bine ca transmisia sa fie intre anumite temperaturi. Daca e prea calda va intra ulei mai putin decat trebuie.

Link to comment
Share on other sites

Nu contest ca ai dreptate, am spus doar ca in faza de inceput a unei probleme la cutie un schimb de ulei o poate remedia.

Oricum cel mai bine este sa previi si sa faci schimbul la timp, nu cand deja cutia da semne. Ai descris bine pasii pt schimbat uleiul mai sus.

Link to comment
Share on other sites

Eu imi bazez business-ul pe onestitate.

Am o afacere foarte mica, asa ca nu-mi permit ca altii sa ofer aceleasi raspunsuri pe care le auzi la orice service.

Asa ca prefer sa spun exact ceea ce cred, chiar daca asta inseamna ca pierd uneori bani pe care i-as putea lua foarte usor.

 

Un exemplu ar fi chestia asta cu schimbul de ulei.

 

Cu siguranta schimbul de ulei e o chestie buna ca masura de intretinere. Insa atat. Nu e nimic miraculos. Foarte multi recomanda schimbul de ulei atunci cand cineva vine cu probleme la cutie.

Eu le spun intotdeauna ca schimbul de ulei e inutil in cazuri de genul asta. E bine sa dai uleiul jos si sa-l examinezi. Daca gasesti pilitura multa si miroase a ars sau e negru, e evident ca ai deja uzura mare si schimbul de ulei e inutil.

E pacat sa faci schimbul de ulei in situatia asta pentru ca irosesti in jur de 300 euro. Acel ulei va fi contaminat si nu-l vei putea reutiliza nici daca reconditionezi cutia si nici daca o schimbi cu una sh.

Este evident ca nimeni nu-ti va spune asta intr-un service pentru ca e mult mai usor sa incurajezi asa ceva si sa incasezi bani facuti destul de usor si rapid.

 

Daca nu exista urme de uzura a cutiei, schimbul de ulei e un lucru foarte bun, mai ales daca masina are peste 100 000 km.

 

Niciodata nu va patina o cutie din cauza uleiului daca nivelul este corect si nici n-ai pus vreun ulei foarte ieftin care la cald se comporta aiurea.

Cand o cutie patineaza cu siguranta ai probleme pe partea de frictiune sau pe partea de etansare.

Edited by Service Premium
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

i-am scris si mai sus lui 530d, o solutie mai ieftina e uleiul motul multi atf care merge la cutiile 6hp ( se poate verifica pe site la motul) si eu am luat de exemplu cu 53 roni/l, poate gaseste si mai ieftin..

 

 

ii trebuie maxim 7 l, de fapt nu cred ca o sa intre mai mult de 6.5l nici daca il indeasa cu picioarele, asta inseamna aproape 400 roni.... nu e chiar o avere avand in vedere ca nu cred ca va mai prinde masina aia inca un schimb in proprietatea lui...

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Buna ziua . este vb de un 520 dA f10 automata . Masina are 182 000 km . rulati in germania 171 000 km . nu cred ca s a schimbat vreodata uleiul in cutie .

Ieri am tractat o platforma cu un opel astra pe ea . aprox 2 t . exact cat scrie in talon ca am voie sa tractez .pe o distanta scurta 3km . 2 semafoare . insa cand am oprit atat in masina cat si langa ea se simtea miros ca de ambreiaj incins . mi-ati putea da un sfat ? sa schimb uleiul ? sau poate deja a avut de suferit ? multumesc .

Link to comment
Share on other sites

Eu nu ii inteleg pe cei care isi cumpara masini cu motoare mari (3000-4000 cmc) si apoi incep sa planga la un schimb de ulei de 600 ron. Cand ati cumparat masina credeati ca se intretine singura, sau ce naiba? Eu am bagat aprox. 500 E in 6 luni...si am schimbat doar consumabile (uleiuri, filtre, frane, amortizoare) la un amarat de e46 320d. Daca vrei masina cu valente sportive....pai fratele meu, inseamna ca stii ce inseamna acel motor, stii problemele lui si cel mai important, ai idee ce si cum sa o intretii.

De aia au ajuns unii sa conduca seria 7 si nu isi permit sa plateasca nici chiria sau gazul la apartamentul in care stau. Oameni buni, ganditi, ca de aia va dat ala de sus un cap pe umeri.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Buna ziua . este vb de un 520 dA f10 automata . Masina are 182 000 km . rulati in germania 171 000 km . nu cred ca s a schimbat vreodata uleiul in cutie .

Ieri am tractat o platforma cu un opel astra pe ea . aprox 2 t . exact cat scrie in talon ca am voie sa tractez .pe o distanta scurta 3km . 2 semafoare . insa cand am oprit atat in masina cat si langa ea se simtea miros ca de ambreiaj incins . mi-ati putea da un sfat ? sa schimb uleiul ? sau poate deja a avut de suferit ? multumesc .

pai oricum ai cam sarit de intervaulul recomandat de zf pentru cutiile 8hp.. care e de 80-120k...

Se poate comanda kitul de schimb de la zf....

din pacate inca nu am aflat de vreo alternativa la uleiul lifeguard 8, asa ca o sa usture ceva la buzunar....

Link to comment
Share on other sites

Nu e bine sa tractezi din principiu cu o masina cu cutie automata.

 

Pe de alta parte, e cam greu sa-ti miroasa a ars de la o cutie automata.

Ambreiajele sunt in carcasa, iar acolo nu intra aer, deci nu poate iesi nici miros.

Nu e ca la o cutie manuala.

Edited by Service Premium
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.