Jump to content

e46- instabilitate pe drumuri rele


Recommended Posts

Salutare. Am o problema la al meu e46 touring.

Am fost zilele trecute pana la vecinii maghiari sa iau pe cineva de la aeroport si drumurile lor din Szeged lasa foarte mult de dorit datorita masinilor de mare tonaj care circula pe acolo. Drumul este cu valuri.

Problema este ca la viteze relativ mici 60-70km/h nu mai e stabila pe drum. Fuge cand in stanga cand in dreapta. Mi-a fost si frica se merg mai tare pe drumul national.Imi misca volanul din mana si devine inslabila pe sosea, la fel si la viteze mai mari pe autostrada 130-140 daca virez mai brusc sa zic asa devina instabila din nou. Initial am zis ca telescoapele ar fi de vina dar nu stiu..nu se leagana. Sant in dubii deoarece stiu cum sa comportat Fordul pe care l-am avut. Nu imi smucea volanul, pur si simplu fugea de spate si se legana(pe spate am avut problema) si facea asta la viteze de 40-50 km/h deci nu puteam merge mai tare, iar Bmw-ul meu nu prezinta simptomele acelea. Pur si simplu devine foarte instabil si fuge ori in stanga ori in dreapta pe drum cu denivelari.

E posibil sa faca asta datorita faptului ca la sfatul unui mecanic am reconditionat bucsele bascula si nu am luat noi? Deoarece in locul a ce a fost in interior acum este o bucata de cauciuc foarte tare care nu mai amortizeaza nimic acolo in capatul bratului(asa e reconditionata), ori, vorbind cu un alt amic mecanic mi-a spus ca e posibil sa fie asta cauza, un altul mi-a zis ca e de la cauciucuri,altul a zis ca sant telescoapele.Deci cati mecanici, atatea pareri. E criza nu stau prea bine cu banii deci nu m-as pune sa schimb toata suspensia si sa nu stiu sigur care e cauza.Mentionez ca rotile sant conforme cu cele din civ, 225/50/16, geometria facuta recent, bucse bara stabilizatoare schimbate recent, nu bate si nu troncane nimic. Voi ce ziceti? Dintre aradeni cine imi recomanda un mecanic bun? Fara reprezentanta BMW din vlaicu ca m-am lamurit ce meseriasi sant baietii de acolo.Va multumesc anticipat.

Link to comment
Share on other sites

Tramlining is the tendency of a

vehicle's wheels to follow the

contours in the surface upon

which it runs. The term comes

from the tendency of a car's

wheels to follow the normally

recessed rails of street trams,

without driver input in the same

way that the train does. The

same effect is sometimes called

Nibbling[1].

Tramlining can usually be

blamed on tires, and its

incidence depends greatly on the

model of tire and its state of

wear. Although not normally

dangerous, at very high speeds it

can become a source of

instability.

Vehicles with large and wide low

profile tires are more prone to

the effects as well as vehicles

which have wheels fitted that are

larger than the manufacturers

recommendation or have

reinforced sidewalls. People who

are relatively inexperienced with

driving with this tendency will

feel that they have to make

continual course corrections and

it is very easy to overcompensate

the steering, which could

potentially lead to veering off

the road especially if the road is

a narrow track/country road.

The effects of tramlining can be

eased by subjecting the vehicle

to an inspection and calibration

of the wheels (ie. a full geometry

check) or replacing the tires with

non-reinforced (soft sidewall)

tires.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

aceiasi problema o am si eu si tot de la Ford am ajuns la BMW, mie bucsele din capetele bratelor imi sunt uzate tare, o sa le schimb si o sa i pun si o bara stabilizatoare deasupra la motor...nu e din cauza anvelopelor cel putin la mine

la fel imi face si mie,un e46,o ia masina dupa cum e drumul,daca sunt urme de la tiruri merge singura pe ele...mie mi se intampla de cand am pus roti pe 17!la fel am patit si acum 4 ani,am avut tot un e 46 cu roti stock pe 16,mergea perfect,am pus pe 17 si o lua masina cu mine unde vrea ea,trebuia sa tin tare de volan...eu suntg convins ca de la roti s-a intamplat la mine...pot sa fie si bucsele de la brate o cauza!astept si eu alte respansuri pareri...

Link to comment
Share on other sites

e din cauza rotilor prea late

eu am e46 cu jante pe 17 latime 225 pe sosea buna merge brici las volanul si merge singura unde sunt santuri in asfalt de la camioane merge dupa sant

asa zic si eu ca din cauza rotilor,aceleasi dimensiuni am si eu,dar ce mi s-a parut ciudat e ca pana acum catva timp am avut un audi tt quattro care avea jante pe 18 si nu imi facea asa ceva,mergea perfect pe orice fel de drum...

Link to comment
Share on other sites

VerificaĂži Âşi puneĂži la punct direcĂžia Âşi suspensia, dupĂŁ care faceĂži geometria la roĂži.

Dacã efectul de mers ºerpuit rãmâne, e din cauza roÞilor prea mari/gume prea late..

Geometria am facut-o recent,rotile echilibrate toate! Rotile de iarna sant de 205/60/16 si nu imi fac nici o figura, merge brici(le-am pus de proba pe fata). Cele de vara sant 225/60/16. Sa fie de la cauciucuri? Daca sant de 225/16 pot sa pun de 205 pe aceleasi jante?

Link to comment
Share on other sites

e din cauza rotilor prea late

eu am e46 cu jante pe 17 latime 225 pe sosea buna merge brici las volanul si merge singura unde sunt santuri in asfalt de la camioane merge dupa sant

Asa cred si eu, dar ai vazut ce ne-a scris colegul? Ca are trecute in CIV aceste dimensiuni...

 

 

 

 

 

XXL, de curiozitate, la tine ce dimensiune este mentionata in CIV?

 

 

Link to comment
Share on other sites

Geometria am facut-o recent,rotile echilibrate toate! Rotile de iarna sant de 205/60/16 si nu imi fac nici o figura, merge brici(le-am pus de proba pe fata). Cele de vara sant 225/60/16. Sa fie de la cauciucuri? Daca sant de 225/16 pot sa pun de 205 pe aceleasi jante?

 

 

225/60/16 nu sunt ok....205/55/16 sunt omologate pt e46

Link to comment
Share on other sites

Asa cred si eu, dar ai vazut ce ne-a scris colegul? Ca are trecute in CIV aceste dimensiuni...

Salutare. Nu am mai tinut minte ce scrie exact in civ si nici nu am verificat inainte sa postez. Dimensiunile maxime sant de 205/55/16 si 195/55/15 deci imi cer scuze inca odata ca nu m-am informat inainte. Deci rotile de iarna sant 205/55/16 si ce am eu pe masina, rotile de vara sant 225/55/16, si pe spate sant 225/60/16.

Deci eu nu sant lamurit ce anume reprezinta 205/55/16. Deci 205 este latimea,55 inaltimea si 16 diametrul? Asta rezula ca ale mele sant cu 2 cm mai late? Adica diferenta de la 205 la 225? Asa tare infuenteaza asta?Daca pe jantele de vara am cauciucuri de 225/55/16, pot sa pun cauciucuri de 205/55/16 ?

Edited by Christiann
Link to comment
Share on other sites

eu am trecut in carte 225/45 r17 , chiar si 225/40/ zr18(am fost special sa le trec, pt. ca m-a oprit R.A.R.-ul pe strada si mi-a luat talonu - le aveam pe alea pe 17)

 

tot e46 fl

 

cand le pun p'astea de vara (225/45/17) zici ca merg cu tramvaiu... se duce unde vrea muschiu ei.

in schimb cand le am pe cele de iarna (205/55/15) ... zici ca-i alta masina ,stapanesc situatia

 

ma intreb : daca pun 4 roti d'alea cum este rezerva aia subtire, se mai ia careva de mine ... si cum controlezi masina ? (binenteles sa nu depasesti 80 km./ora cum bine stim)

desigur glumesc

Edited by B 74 COX
Link to comment
Share on other sites

Salutare. Nu am mai tinut minte ce scrie exact in civ si nici nu am verificat inainte sa postez. Dimensiunile maxime sant de 205/55/16 si 195/55/15 deci imi cer scuze inca odata ca nu m-am informat inainte. Deci rotile de iarna sant 205/55/16 si ce am eu pe masina, rotile de vara sant 225/55/16, si pe spate sant 225/60/16.

Deci eu nu sant lamurit ce anume reprezinta 205/55/16. Deci 205 este latimea,55 inaltimea si 16 diametrul? Asta rezula ca ale mele sant cu 2 cm mai late? Adica diferenta de la 205 la 225? Asa tare infuenteaza asta?Daca pe jantele de vara am cauciucuri de 225/55/16, pot sa pun cauciucuri de 205/55/16 ?

Sigur, pune anvelope ceva mai "normale" si ai sa realizezi diferenta. Nu mai stau sa caut acum pe net, dar ce-a de-a doua cifra reprezinta cat la suta din latime este inaltimea. Tu, dupa ce ca ai o latime putin peste cea recomandata, mai ai si "balonul" mai mare. Practic, masina ta "pluteste" pe niste baloane (la propriu). De aici si comportamentul ciudat pe care il descrii.

 

 

Incearca 205/55/16 si ai sa fii multumit. Pe spate pot fi usor mai late, gen 225/55/16

 

 

 

domnul daniel imi pare bine ca ne-am regasit pe bmwclub

scuze de off-topic

 

Si mie! Toate bune, Dragos!

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

..........

ma intreb : daca pun 4 roti d'alea cum este rezerva aia subtire, se mai ia careva de mine ... si cum controlezi masina ? (binenteles sa nu depasesti 80 km./ora cum bine stim)

desigur glumesc

 

Nu am idee cum merge cu 4 roti subtiri (de rezerva), dar am avut ocazia sa merg cu rezerva de la Tg Mures pana la Ploiesti, pe ploaie torentiala. La un moment dat am uitat ca sunt pe rezerva si am mers cu 100 - 110 la ora. Palpairea martorului ASC mi-a adus aminte ca sunt pe rezerva si am redus la 90. Masina (3 pasageri plus bagaje) s-a comportat OK, sa stii.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Am montat si eu rotile de vara 225/45/R17 si am remarcat efectul nedorit de tramlining

 

Mai rau este ca pe drum cu denivelari merge in toate directiile, lucrez serios sa o tin pe traiectorie :(

 

Daca gasiti vre-un fix in afara de a schimba rotile, spuneti!

Link to comment
Share on other sites

Eu la e90 am jante de 16" cu 205/55 cauciucuri. Cand am schimbat de la rotile de iarna la cele de vara, parca fuge masina pe sosea de nebuna. De multe ori mi-a luat volanul din mana. Am masina de 18 luni si nu am patit asta niciodata. Eu folosesc aceleasi jante si schimb doar cauciucurile. Aceste caucucuri le-am folosit si vara trecuta (erau noi, acum au circa 15mii km.).

 

Nu stiu ce sa ii fac, dar e foarte deranjanta. Am schimbat la sfatul celui de la vulcanizare rotile fata stanga-dreapta intre ele si tot degeaba...

 

Totusi ce poate avea?

Link to comment
Share on other sites

Eu aveam oleaca de joc in caseta. Am schimbat caseta, am schimbat bucsile de la basculele fata (erau foarte moi) am facut geometria, am fost la ITP si au tras aia de roti si mi-au spus ca e perfecta suspensia. Amortizoarele sunt si ele noi Bilstein, nu am nici o buba la directie sau suspensie.

 

Totul e brici, dar nu am scapat definitiv de trasul volanului, tot mai am momente cand o simt ca pleaca de nebuna.

Link to comment
Share on other sites

mi am rezolvat 90% din problema, prin cresterea presiunii in pneuri, aveam 1,5 in ele si am pus 2 :download: , desi in carte scrie 2,2 pe spate...nu am reusit cu aparatele de la OMW :thumbsup:

E putin ciudat ce spui, efectul de tramlining ar trebui sa se simta mai putin la presiune mai mica pentru ca anvelopa nu mai este foarte rigida si se va mula dupa sleaurile patriei. La presiune mai ridicada anvelopa devine mai rigida si se va resimti si mai tare efectul. Eu personal merg la limita de jos indicata de producator pentru presiune si se simte un usor confort, dar poate fi si placebo.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.