Jump to content

Problema Rupere Lant Distributie Motoare N47 2.0D


Recommended Posts

Am tinut partea prietenului pe care tu si altii l-ati acuzat ca i s-ar rupt lantul la 79.000 pentru ca a facut reviziile la momentul indicat de masina. Ceea ce e o aberatie. Mai mult nu am de discuta cu un troll.

Pai atunci rezolva tu misterul (cauza) ruperii distributiei si apoi scrie aici.

Pana atunci, nu mai tine partea unui senzor care culmea decide viata uleiului intr-un motor, ulei care ASIGURA UNGERE a lantului, patinelor si cate si cate altele.. nu doar a pistoanelor si altor lagare din motor..

 

Tu chiar nu vezi inlantuirea unor evenimente aparent minore spre o posibila catastrofa??

 

Nu acuza nimeni pe nimeni. Constatam cat putem de bine si tragem o concluzie. Iar concluzia 90% din situatii nu "trage" spre bunavointa fabricantului, pentru ca problema intretinerii masinii e a mea, nu a lui.

Il critic pentru greseli.

 

Ce troll?

E vorba de logica minora si bun-simt.

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

Really ? Vezi linkul pus de mgi. Senzorul masoara si calitatea uleiului.

Oil quality sensors are measuring:

a. temperature of oil;

b. level of oil;

c. quality of oil,

and data are sent in digital format, using BSD data exchange network

Mizeria aia de senzor abia e in stare sa masoare nivelul de ulei cum trebuie si tu visezi la calitatea uleiului :))))))

Poate e in stare sa faca cel mult diferenta dintre apa si ulei, dar sa determine el calitatea uleiului.... :LMAO: :LMAO: :LMAO:

"verifica vascozitatea/impuritatile/gradul de uzura", ba esti nebun? Ce tare e senzorul asta :)))

Edited by Alexandru'
  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Calitatea uleiului in niciun caz nu o masoara. N-ai prins ironia.

Te las sa-ti faci numarul aici in continuare.

 

Aha deci BMW minte in manualul tehnic cand vorbeste despre Oil condition sensor. De fapt Alexandru care spunea ca senzorul masoara doar nivelul, stie mai bine.

 

It measures the following variables:

! Engine oil temperature

! Oil level

! Engine oil quality

The engine management system evaluates these measurements. With the oil condition sensor, the electrical

properties of the engine oil are also determined. These properties alter when the engine oil shows signs of

degradation and ageing.

 

 

The electrical material properties of the engine oil change as the engine oil wears and ages. The changed

electrical properties of the engine oil (dielectrics) cause the capacity of the capacitor to change.

The electronic evaluation unit converts the measured capacity into a digital signal. The digital sensor signal is

sent to the engine management system. The engine management system uses the signal for internal calculations

(e.g. condensate in the engine oil).

 

 

Si putina stiinta pentru anumiti de aici

 

The amount of capacitance between two plates of a fixed size and a fixed separation depends on the dielectric constant

of the material between them. The term dielectric constant is the measurement of an insulator’s ability to concentrate

electric flux. Different materials have different abilities to do this. Air, for example, is the worst and has a dielectric

constant of 1. Water has a dielectric constant of 80, ethylene glycol a value of 37 and pure engine oil a value

of 5. With the numbers so very different, it’s easy to pick out the presence of contaminants via capacitance changes.

 

 

Imi dati cu minus cand se aduc dovezi :) Astea-s datele, sunt pdf-uri peste tot pe net cum functioneaza asa senzori

si cum sunt in stare sa verifice calitaeta unui lichid si impuritatile si ce fel de impuritati . Nu numai la bmw, si la alti producatori

si nu numai la masini si in alte industrii. Dar probabil e pin de Olivia Steer si pe aici :) Nu stiu de ce unii vor sa ramana in epoca de piatra

daca au impresia ca in 2020 nu poate exista asa ceva care sa mearga mana in mana cu un algoritm de calcul in functie de utilizarea motorului.

Edited by mraz
  • Like 4
  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Salut,

 

Sunt proaspat posesor de BMW F10 520d, 2014, Euro 6, motor N47T, cutie manuala.

Masina are 201000 de km, istoric complet la BMW, dar din cate am vazut pe raportul de service, distributia nu a fost schimbata niciodata.

Din cat ma pricep eu, nu mi s-a parut ca ar suna lantul de distributie, dar m-am gandit totusi sa o schimb, preventiv, intrucat e de ajuns cred daca a mers deja 200000 cu distributia aceasta.

 

Am citit topicul aici si am observat ca multi dintre colegii de aici ati mers la Autogenial Alba-Iulia si ati fost foarte multumiti.

Eu sunt din Cluj, dar cum Alba-Iulia este destul de aproape ma gandeam sa merg si eu acolo.

 

Avantajele din cate am vazut ar fi ca iti dau garantie si oamenii ar trebui sa fie destul de buni pe partea de manopera intrucat au multe masini la schimb de distributie.

Acum, am si eu cateva intrebari pentru cei care ati mai fost la acest service:

1.Am vazut ca piesele sunt OE. Asta ce inseamna mai exact? Ce marca sunt?

2.Am vazut ca oamenii se descurca fara a da motorul jos de pe masina, ceea ce pe de o parte mi se pare un avantaj, dar intrebarea e in cazul in care nu se mai da motorul jos, au spatiu de lucru ca sa schimbe toate piesele de la distributie?

Intreb asta pentru ca am vazut ca ar fi de schimbat destul de multe piese:

 

4 buc. x 13532247156 Saiba injector

1 buc. x 11147797490 Simering

1 buc. x 11128511814 Garnitura capac distributie

1 buc. x 11137807302 Garnitura baie ulei

1 buc. x 11127807017 Set garnituri capac _chiulasa_

1 buc. x 13529886258 Lant distributie inferior

1 buc. x 13528573159 Patina lant distributie

1 buc. x 13528580559 Patina distributie

1 buc. x 13527797906 Pinion arbore

1 buc. x 13527800395 Surub pinion arbore

1 buc. x 13527797905 Intinzator lant inferior

1 buc. x 13527797909 Spritiera ulei sistem ungere

1 buc. x 11318570649 Lant distributie superior

1 buc. x 11317797514 Pinion ax came

3 buc. x 11317797516 Surub pinion ax came

1 buc. x 11317797899 Sina ghidare lant distributie

1 buc. x 11317797898 Sina intinzatoare lant

1 buc. x 11318490219 Intinzator lant superior

1 buc. x 11417798019 Pinion pompa ulei 24 dinti

1 buc. x 11417807350 Surub pinion pompa ulei 24 dinti

1 buc. x 11417797896 Lant pompa ulei

 

Si o ultima intrebare sper, ca sa nu fie offtopic. Pentru cei care mai aveti motor N47 cu cutie manuala, am observat ca atunci cand las ambreiajul fara sa turez motorul, turatia urca singura de la aproximativ 800 de rotatii la 1000 de rotatii si sta asa la turatia respectiva, atat timp cat nu accelerezi mai tare. Deci practic in viteza 1, ea merge la relatiu in viteza la 1000 de ture, nu mai jos.

Este asta ceva specific la modelele astea cu motor N47 si manuala?

Mentionez ca nu am mai intalnit asta la alte masini.

 

Multumesc,

Flavius

Link to comment
Share on other sites

 

Acum, am si eu cateva intrebari pentru cei care ati mai fost la acest service:

1.Am vazut ca piesele sunt OE. Asta ce inseamna mai exact? Ce marca sunt?

2.Am vazut ca oamenii se descurca fara a da motorul jos de pe masina, ceea ce pe de o parte mi se pare un avantaj, dar intrebarea e in cazul in care nu se mai da motorul jos, au spatiu de lucru ca sa schimbe toate piesele de la distributie?

OE inseamna Original Equipment, adica aceleasi piese pe care le pun mecanicii care lucreaza la dealerul oficial al marcii.

 

Daca meseriasii au elevator, ar fi o prostie sa dai motorul jos.

Ei vor demonta cutia si umbla la distribuitie prin spatiul lasat de cutie.

Daca nu ma insel, si nu cred ca ma insel deloc, oficial distributia asa se si schimba, pe elevator, cutia de viteze jos.

 

Important e spatiu sa aiba loc si sa schimbe totul dupa ultimul PUMA update, cum ii zice pe limbajul dealerului.

 

PUMA is a worldwide BMW database of all reported problems and most with their appropriate fixes.

The acronym means Problem and Measures management Aftersales or in German: Problem und Mebnahmenmanagement Aftersales.

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

1.Am vazut ca piesele sunt OE. Asta ce inseamna mai exact? Ce marca sunt?

2.Am vazut ca oamenii se descurca fara a da motorul jos de pe masina, ceea ce pe de o parte mi se pare un avantaj, dar intrebarea e in cazul in care nu se mai da motorul jos, au spatiu de lucru ca sa schimbe toate piesele de la distributie?

 

 

se schimba kitul complet de distribitie, inclusiv lantul de jos, cu piesele originale. iti recomand daca e manuala si ai uzura la ambreiaj, sa-l schimbi si pe asta daca tot se da jos cutia. eu asa am facut.

 

 

@bimmer, din cate stiu, in procedura BMW de service, distributia se schimba cu motorul pe banc.

Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Sunt proaspat posesor de BMW F10 520d, 2014, Euro 6, motor N47T, cutie manuala.

Masina are 201000 de km, istoric complet la BMW, dar din cate am vazut pe raportul de service, distributia nu a fost schimbata niciodata.

 

Si o ultima intrebare sper, ca sa nu fie offtopic. Pentru cei care mai aveti motor N47 cu cutie manuala, am observat ca atunci cand las ambreiajul fara sa turez motorul, turatia urca singura de la aproximativ 800 de rotatii la 1000 de rotatii si sta asa la turatia respectiva, atat timp cat nu accelerezi mai tare. Deci practic in viteza 1, ea merge la relatiu in viteza la 1000 de ture, nu mai jos.

Este asta ceva specific la modelele astea cu motor N47 si manuala?

Mentionez ca nu am mai intalnit asta la alte masini.

 

Multumesc,

Flavius

 

Posesor de F10 LCI, tot euro 6, tot manuala cu N47T. Am schimbat distributia la 182k km, nu avea sunet deloc dar era largit bine de tot lantul. Nu stiu cum sunt cei de la Autogenial, eu am mers in Bistrita, la Autobavaria Service, Lucian Pop, poti cauta pe FB. A durat in jur de 5 ore cred cu motorul dat jos si au lucrat impecabil, am primit garantie pe lucrare si inregistrare online a lucrarii. Eu personal recomand acest service.

 

 

uite si poza din timpul lucrarii: https://scontent.fias1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.6435-9/120660901_2879340409057573_5660678470450137958_n.jpg?_nc_cat=104&ccb=1-3&_nc_sid=8bfeb9&_nc_ohc=KKlTcJR8sEoAX_at1g2&_nc_ht=scontent.fias1-1.fna&oh=9abe153311d06a524a9b6da097c2976a&oe=60A126B3

 

Edited by toffefe
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Posesor de F10 LCI, tot euro 6, tot manuala cu N47T. Am schimbat distributia la 182k km, nu avea sunet deloc dar era largit bine de tot lantul. Nu stiu cum sunt cei de la Autogenial, eu am mers in Bistrita, la Autobavaria Service, Lucian Pop, poti cauta pe FB. A durat in jur de 5 ore cred cu motorul dat jos si au lucrat impecabil, am primit garantie pe lucrare si inregistrare online a lucrarii. Eu personal recomand acest service.

 

 

uite si poza din timpul lucrarii: https://scontent.fias1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.6435-9/120660901_2879340409057573_5660678470450137958_n.jpg?_nc_cat=104&ccb=1-3&_nc_sid=8bfeb9&_nc_ohc=KKlTcJR8sEoAX_at1g2&_nc_ht=scontent.fias1-1.fna&oh=9abe153311d06a524a9b6da097c2976a&oe=60A126B3

 

 

Salut,

 

Multumesc pentru sfaturi. Am ales Autobavaria Bistrita pana la urma. Am sunat si la Alba Iulia si la Bistrita si in urma conversatiei de la telefon pe care am avut-o, am ales sa merg la Bistrita.

 

Am o intrebare, avand in vedere ca si tu ai N47T, manual. Am observat, acum dupa ce am mai circulat cu masina ca are niste trepidatii atunci cand pornesc de pe loc cu treapta 1 si turez motorul pana pe la 1200-1300 de ture. Daca turez motorul mai tare, nu mai are nici o trepidatie, daca pornesc usor fara sa turez motorul, la fel nu are nici o trepidatie.

Bineinteles, ca am vorbit cu cei de la Bistrita sa facem o constatare si pentru asta.

Dar sunt curios, pana cand o sa se faca constatarea, ce anume ar putea fi? Ambreiaj ? Volanta? Tampoane motor?

Avand in vedere ca si tu ai aproximativ acelasi numar de kilometri poate te-ai batut deja de aceasta problema.

Link to comment
Share on other sites

Da, stiu ce spui, e din seria așa fac toate. Eu am volantul și ambreiajul schimbate in istoric, pe original, in Germania înainte de a fi in posesia mea. Suporții i-am schimbat eu in România, deși erau ok și aia vechi. Când au dat jos motorul mi-au arătat ambreiajul și era f putin uzat, se vedea clar ca a mai fost schimbat.

 

 

Totusi....mi-au arătat ca aveam joc axial la turbina. După ce am înlocuit turbina cu una noua, momentele când apare acea trepidație sunt ffffff rare. Tind sa cred ca acea trepidație e in legătura cu puterea livrata de motor in momentul plecării de pe loc, iar o turbina nesănătoasă poate da acele simptome, cel putin la mine așa pare sa fi fost. Dar toate astea sa le citești sub rezerva faptului ca e doar o constatare empirica.

 

Încă o chestie, dacă vei găsi ca ai și tu joc im axul turbinei, sfatul meu e sa iei una noua pe producător MITSHUBISHI sau originala. Eu in prima faza am cheltuit bani aiurea cu reconditionatul, și ori am nimerit eu niște zidari, ori turbina asta nu se poate recondiționa, dar mergea mai prost mașina Per total si chiar vibra mai tare la plecarea de pe loc.

Edited by toffefe
Link to comment
Share on other sites

Ai nimerit niste habarnisti, ĂŽnsĂŁ sunt mulți habarnisti, exista riscul sa se ĂŽntâmple asa in multe locuri. Treaba cu schimbatul mersului masinii se poate intampla la oricare chiar daca este reconditionata perfect, ei nu o regleazĂŁ ca de fabrica, nu ĂŽnseamnĂŁ ca e rĂŁu.
Link to comment
Share on other sites

Da, stiu ce spui, e din seria așa fac toate. Eu am volantul și ambreiajul schimbate in istoric, pe original, in Germania ĂŽnainte de a fi in posesia mea. Suporții i-am schimbat eu in România, deși erau ok și aia vechi. Când au dat jos motorul mi-au arĂŁtat ambreiajul și era f putin uzat, se vedea clar ca a mai fost schimbat.

 

 

Totusi....mi-au arĂŁtat ca aveam joc axial la turbina. DupĂŁ ce am ĂŽnlocuit turbina cu una noua, momentele când apare acea trepidație sunt ffffff rare. Tind sa cred ca acea trepidație e in legĂŁtura cu puterea livrata de motor in momentul plecĂŁrii de pe loc, iar o turbina nesĂŁnĂŁtoasĂŁ poate da acele simptome, cel putin la mine așa pare sa fi fost. Dar toate astea sa le citești sub rezerva faptului ca e doar o constatare empirica.

 

ĂncĂŁ o chestie, dacĂŁ vei gĂŁsi ca ai și tu joc im axul turbinei, sfatul meu e sa iei una noua pe producĂŁtor MITSHUBISHI sau originala. Eu in prima faza am cheltuit bani aiurea cu reconditionatul, și ori am nimerit eu niște zidari, ori turbina asta nu se poate recondiționa, dar mergea mai prost mașina Per total si chiar vibra mai tare la plecarea de pe loc.

 

 

Multumesc pentru raspuns.

La mine la masina, in istoric am vazut ca a fost schimbat ambreiajul la aproximativ 100000 de km, de volanta nu am vazut sa scrie nimic. Deci m-as astepta cumva sa trebuiasca schimbat ambreiajul.

Interesant ce imi spui tu, ca ar putea fi si de la turbina. Daca sunt probleme la turbina, eu m-as fi asteptat sa se simta si in alte trepte de viteza.

Am vazut ca nu e exagerat de scumpa o turbina noua la 2.0 d, deci si eu sunt de parere ca nu merita reconditionata.

 

Joi am programare la service pentru distributie si o sa vad atunci ce o sa imi spuna si despre trepidatiile acelea.

Link to comment
Share on other sites

Da, stiu ce spui, e din seria așa fac toate. Eu am volantul și ambreiajul schimbate in istoric, pe original, in Germania ĂŽnainte de a fi in posesia mea. Suporții i-am schimbat eu in România, deși erau ok și aia vechi. Când au dat jos motorul mi-au arĂŁtat ambreiajul și era f putin uzat, se vedea clar ca a mai fost schimbat.

 

 

Totusi....mi-au arĂŁtat ca aveam joc axial la turbina. DupĂŁ ce am ĂŽnlocuit turbina cu una noua, momentele când apare acea trepidație sunt ffffff rare. Tind sa cred ca acea trepidație e in legĂŁtura cu puterea livrata de motor in momentul plecĂŁrii de pe loc, iar o turbina nesĂŁnĂŁtoasĂŁ poate da acele simptome, cel putin la mine așa pare sa fi fost. Dar toate astea sa le citești sub rezerva faptului ca e doar o constatare empirica.

 

ĂncĂŁ o chestie, dacĂŁ vei gĂŁsi ca ai și tu joc im axul turbinei, sfatul meu e sa iei una noua pe producĂŁtor MITSHUBISHI sau originala. Eu in prima faza am cheltuit bani aiurea cu reconditionatul, și ori am nimerit eu niște zidari, ori turbina asta nu se poate recondiționa, dar mergea mai prost mașina Per total si chiar vibra mai tare la plecarea de pe loc.

 

 

Salut,

 

Azi am fost si eu si mi-am schimbat distributia la Autobavaria Bistrita. Intradevar sunt foarte ok oamenii de acolo, dau dovada de mult profesionalism si am plecat cu o impresie foarte buna de acolo.

Legat de trepidatiile la pornire, ambreiajul pare sa fie Ok, tampoanele de motor sunt OK.

Aceeasi chestie si la mine, am joc axial la turbina. Cei de la service mi-au recomandat sa o reconditionez, dar avand in vedere experientele prin care ai trecut si tu, cred ca o sa imi cumpar una noua.

Ai cumva o recomandare? De unde ai cumparat turbina noua? Ai comandat-o de la ceva magazin online ? sau de la un magazin de piese auto?

 

Multumesc,

Flavius

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Salut, dupa 4 ani posesor de f31 320d 2013 am schimbat si eu distributia la Autogenial Alba Iulia(3500 ron toate cele 3 lanturi si ulei inclus). Masina are 260k km si la pornirea cald si rece a motorului aveam rontait de lant primele 5 secunde(se auzea din interior destul de pronuntat, la desfacerea motorului aveam un lant intins). Motorul clar este mai silentios si in sarcina acum(marele plus este ca nu am nici rontait la viteze mici). Recomnad si service ul, operatiunea a durat o zi , oameni cu bun simnt!
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Salut, dupa 4 ani posesor de f31 320d 2013 am schimbat si eu distributia la Autogenial Alba Iulia(3500 ron toate cele 3 lanturi si ulei inclus). Masina are 260k km si la pornirea cald si rece a motorului aveam rontait de lant primele 5 secunde(se auzea din interior destul de pronuntat, la desfacerea motorului aveam un lant intins). Motorul clar este mai silentios si in sarcina acum(marele plus este ca nu am nici rontait la viteze mici). Recomnad si service ul, operatiunea a durat o zi , oameni cu bun simnt!

 

Salut. Aveai un rontanit la viteza/turatie mica inainte de a schimba distributia ?

Edited by sergiu9my
Link to comment
Share on other sites

Salutare, am tot fost atent zilele astea la motorul meu și aș vrea să aud niște păreri dacă se aude ceva dubios. Mie unul mi se pare că parcă se aude ceva. Fostul proprietar a spus că distribuția a fost schimbată, dar nu a oferit vreo factură, deci probabil că nu a fost schimbat nimic. Mașina are 220k la bord (318D 2010).

 

 

(azi noapte după un drum de 30 km)

 

(azi dimineață după 7 km) Edited by Laurentiu_
Link to comment
Share on other sites

Salutare.

Scriu si eu aici cu speranta de a ma ajuta.

Recent am achiziționat un e87 123d cod motor n47. Masina are un zgomot destul de urat-pare a fi un vajait. Acesta se aude indiferent daca motorul este rece sau cald. Se aude mai tare la 2000 rpm.

Zgomotul este in clipul urmator:

 

 

Dupa parerea mea zgomotul vine din spatele motorului. Masina are 220k km.

Intrebarea de 4000 de lei este: zgomotul provine de la distributie sau nu?

 

Va mulțumesc

Link to comment
Share on other sites

Salutare.

Scriu si eu aici cu speranta de a ma ajuta.

Recent am achiziționat un e87 123d cod motor n47. Masina are un zgomot destul de urat-pare a fi un vajait. Acesta se aude indiferent daca motorul este rece sau cald. Se aude mai tare la 2000 rpm.

Zgomotul este in clipul urmator:

 

 

Dupa parerea mea zgomotul vine din spatele motorului. Masina are 220k km.

Intrebarea de 4000 de lei este: zgomotul provine de la distributie sau nu?

 

Va mulțumesc

 

Prima data suna ca un fasait, imi dadea impresia ca scapa aer pe undeva sau doar turbina, dar la ultima accelerare cam suna a lant.

 

(nu-s mecanic)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.