Jump to content

problema turbina


Recommended Posts

Buna ziua tuturor. Sunt nou pe forum si am o ”mica” problema cu noua mea masina. Am cautat pe forum insa nu am gasit pe nimeni cu o problema asemanatoare cu a mea si de aceea am deschis acest topic. De doua luni sunt fericitul posesor al unui BMW 320d fl 2002 150cp. Totul a fost bine si frumos pana intr-o seara cand mi-am propus sa urc la celebra statiune Ranca(fiind din zona). La urcare, pe la jumatatea drumului am observat ca „mersul” motorului s-a schimbat putin, adica turbina „suiera” mai tare, iar dupa 3000 de rotatii/minut „suieratul” se amplifica, insa masina tragea la fel sau poate mai putin, cu o diferenta in sesizabila. Fiind noapte, nu am observat daca scotea sau nu fum. In aceeasi noapte m-am intors acasa, bineinteles cu acelasi ”suierat” al motorului. A doua zi am tras joja de ulei si am observat ca de la nivelul maxim care il lasasem la schimbul de ulei, joja imi indica aproape nivelul minim. I-am completat uleiul la nivel mediu (aproximativ 250 ml) iar pana in prezent (aproximativ o luna de zile) nivelul uleiului nu a mai scazut, insa turbosuflanta suiera la fel de intens, iar dupa 3000 rpm acel suierat se intensifica. Mentionez ca la achizitionare i-am schimbat uleiul (Castrol 5w40 DPF) si toate filtrele, iar nivelul antigelului nu s-a modificat. Si inca o mica problema, la pornire, motorul fiind rece, masina scoate un fum albastrui, iar dupa ce se incalzeste motorul, aceasta nu mai scoate fum absolut deloc, indiferent de turatie. Stie cineva care poate fi problema? Va multumesc si imi cer scuze daca problemele acestea au mai fost discutate si pe alt topic, eu personal nu am gasit.
Link to comment
Share on other sites

Ia-o pas cu pas si incepe cu verificarea circuitelor de aer. Daca ai noroc, un furtun a cedat ... daca nu, problema e la turbina.

Cati km are masina?

De cand a inceput sa faca zgomotul acesta am mers cu masina si frumos si `sportiv` dar nu s-a schimbat in niciun fel...Pe bord are 206000 km dar sigur sunt dati inapoi...Pe cartea service din Germania scrie ca la sfarsitul lui 2010 avea 176000, deci sunt dati inapoi...

Link to comment
Share on other sites

Filtrul epurator l-ai schimbat? Eu inclin sa cred ca nu. E una din cauzele pentru care s-a dat turbina pe fluierat. Mai poti circula cu acel fluierat ceva timp insa nimic nu e sigur. Din acest motiv iti recomand o reconditionare a turbinei.
Link to comment
Share on other sites

Filtrul respirator de ulei e, din cate stiu eu, una dintre principalele cauze ale cedarii premature a turbinei, cel putin la modelele mai vechi, de 136 cp. Pe cele de 150 cred ca au pus o noua versiune rectificata tip "Vortex", care cica ar fi mai fiabil. Se schimba in jur la 60.000 km. E usor de schimbat. Numai capacul de plastic de pe motor trebuie desfacut ca sa ajungi la el. Se afla intre filtrul de aer si galeria de admisie. Cauta "BMW OIL BREATHER" pe Google sa vezi cum arata filtrul. Pretul ar trebui sa fie in jur la 250-300 lei la BMW. Nu cred ca gasesti altundeva, eu n-am gasit la magazine cand am cautat sa-l schimb.

 

De fumul la rece nu stiu, poate ceva legat de bujiile incandescente.

 

Inca o chestie importanta de prevenit la motorul 2.0 de 150 cp. Elimina sau schimba clapetele din galeria de admisie. Am auzit ca alea au obiceiul dupa un timp sa se desprinda, sa intre o parte din ele in cilindru si sa produca dauna totala.

Link to comment
Share on other sites

Filtrul respirator de ulei e, din cate stiu eu, una dintre principalele cauze ale cedarii premature a turbinei, cel putin la modelele mai vechi, de 136 cp. Pe cele de 150 cred ca au pus o noua versiune rectificata tip "Vortex", care cica ar fi mai fiabil. Se schimba in jur la 60.000 km. E usor de schimbat. Numai capacul de plastic de pe motor trebuie desfacut ca sa ajungi la el. Se afla intre filtrul de aer si galeria de admisie. Cauta "BMW OIL BREATHER" pe Google sa vezi cum arata filtrul. Pretul ar trebui sa fie in jur la 250-300 lei la BMW. Nu cred ca gasesti altundeva, eu n-am gasit la magazine cand am cautat sa-l schimb.

 

De fumul la rece nu stiu, poate ceva legat de bujiile incandescente.

 

Inca o chestie importanta de prevenit la motorul 2.0 de 150 cp. Elimina sau schimba clapetele din galeria de admisie. Am auzit ca alea au obiceiul dupa un timp sa se desprinda, sa intre o parte din ele in cilindru si sa produca dauna totala.

O sa schimb zilele astea si filtrul epurator si o sa merg la un prieten mecanic sa verifice trasel turbinei sa vedem daca nu cumva exista vreo fisura la tubulatura. Daca nu este nicio problema o sa merg la un tester sa vedem ce presiune scoate turbina si daca se incadreaza in parametrii. Multumesc mult pentru sfat.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

si eu am plin de ulei in intercooler si cu geamurile deschise se aude un suierat.

 

schimba intercooler , eu la dezmembrari am dat 200 ron pe el ... BUN , perfect .. n-am treaba ... pt ca daca ai turbo care e actionat de vacum am impresia ca pierzi din putere ca mergi cu intercooler spart ...

Link to comment
Share on other sites

Filtrul epurator il gasesti si separat de cumparat. Nu este obligatoriu sa-l cumperi cu tot cu carcasa. Preturi intre 33 ron si 134 ron. Cand comanzi, ceri filtru epurator de E39 525d. Potriveste perfect pe motorizarea 2,0d 136cp. Eu il inlocuiesc la 2 schimburi de ulei.
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Revin asupra topicului, cam tarziu ce-i drept si vreau sa spun ca am rezolvat proble...Am schimbat turbina iar acum am terminat-o cu pierderea de putere, fumul negru si suieratul acela enervant...Veche turbina era praf, avea un joc foarte mare la palele acelea si era plina de ulei, atat de mult incat dadea cu ulei pe la toate imbinarile...Dupa cum se vede si in pozele atasate, un coltisor dintr-o pala era rupt :(

post-73475-0-33535800-1448030289_thumb.jpg

post-73475-0-93839000-1448030290_thumb.jpg

post-73475-0-25706100-1448030294_thumb.jpg

post-73475-0-48688600-1448030295_thumb.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.