Jump to content

Bmw 320d E46 136CP - Garnitura de chiulasa terminata?


Recommended Posts

Am mers un pic cu 170 km/h, i-am dat si in viteza a 4a in jur la 4000rpm si la un moment dat am vazut ca imi creste temperatura mai mult decat de obicei (de obicei imi mai crestea pana la 100 de grade, dar numai cateodata, ceea ce mi s-a parut cam ciudat, uneori ii dadeam turatii mari si nu crestea). Cand am apucat sa ies de pe autostrada, acul era deja spre 120 grade si dupa aia s-a oprit motorul. Am desfacut vasul treptat, mi-a luat vreo 10-15 minute, ca era prea mare presiunea si iesea apa afara din vas. Dupa ce am completat din nou la nivel, am mai facut o tura, i-am dat turatii mari si nimic.

 

Azi, din nou pe autostrada, la mers pana in 2500rpm n-a facut nici o figura. I-am dat turatii mai mari si am patit acelasi lucru, dar n-am mai stat sa completez apa. Am asteptat sa se raceasca si am continuat. Becul de avertizare la apa nu s-a aprins, acul a revenit pe 90 si a mers normal dupa aia, la turatii mai mici. Intr-o zona de urcare in rampa, parca mi-a crescut temperatura si la turatie mai mica.

 

La 2 ore dupa ce am oprit motorul nu pot sa desfac vasul de expansiune, ca e presiune si iese apa.

 

Garnitura de chiulasa am schimbat-o recent, am 15.000 km cu ea (se vede cam uleios in jurul ei, dar numai in zona lantului de distributie, in dreptul cilindrilor nu).

 

E posibil sa faca figura asta din alta cauza decat garnitura? Sunt alte simptome care ar trebui sa le am obligatoriu in cazul in care e dusa garnitura?

Edited by adam_jensen
Link to comment
Share on other sites

Si mie imi face la fel. Am schimbat cele 2 termostate si pompa de apa, dar degeaba. Termostat de apa nu avea deloc, era doar plasticul. Am mers un pic in turatii cu ea si am crezut ca am scapat de problema, dar dupa vreo 10-15 minute a inceput sa mi se incalzeasca. O sa ma uit si intre radiatoare. Nu stiu daca mai are rost sa schimb vasul de expansiune si capacul. Edited by adam_jensen
Link to comment
Share on other sites

Chestiile de genul asta ar trebui diagnosticate de un service. E posibil sa faci o dauna mai mare prin diverse tentative de reparatie.

 

Aveam de gand oricum sa schimb pompa de apa si termostatele, oricum n-am schimbat pompa de cel putin 50.000 km.

 

Astea, cel putin dupa parerea mea, nu par a fi chestii asa grele, care sa necesite neaparat o vizita la service. Chiar m-am mirat cat de simplu sunt de schimbat, mai ales pompa de apa, fata de alte masini. In mai putin de 2 ore am fost gata cu toata treaba. Nu-s multe chestii de dat la o parte ca sa ai acces la ele.

 

In legatura cu incalzirile repetate, mi s-a intamplat deja de cateva ori. De vreo 4 ori mi s-a supraincalzit pana la punctul unde se opreste singur motorul, aproape de 120 de grade.

Edited by adam_jensen
Link to comment
Share on other sites

Ideea e alta. O tot fierbi, adica e posibil sa compromiti de tot chiulasa.

 

Oricum, daca ai ajuns la 120 de grade, e clar ca ai chiulasa stramba. Daca e fisurata sau nu, ramane de vazut.

 

Inca nu mi-a ajuns la 120 de grade, s-a oprit motorul de fiecare data cand ajungea cam pe la 110, acolo unde incepe linia rosie. Dar daca e vreun risc sa am chiulasa stramba, atunci o sa schimb tot motorul.

Link to comment
Share on other sites

Inca nu, o sa ma uit cand imi fac un pic de timp.

 

Nu ai la ce sa te uiti! Ai curatat vreodata sau nu?! Este simplu...

 

Era primul lucru la care te gandesti cand masina are simptomele pe care le-ai descris. Ma rog, e masina ta....

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Revin cu problema, am mai observat ceva. Dupa ce am lasat un capat al racitorului EGR fara garnitura, am vazut ca scapa apa pe acolo, cand a fost motorul inca rece. Cand am desfacut in capatul ala, se vedea cum arunca apa, dar foarte slab. Poate ca face mai tare in turatii. Oricum, nu cred ca e normal, nu? O sa-l schimb si o sa vad daca imi mai face presiune si daca mai pierde apa dupa aia. Am si link-ul la un video unde se vede cum arunca apa din racitorul EGR

 

Daca nu rezolv nici cu asta, cred ca imi mai ramane sa schimb motorul, ca daca ajung sa-l desfac poate ma scoate mai scump.

Edited by adam_jensen
Link to comment
Share on other sites

Cred ca am rezolvat problema, fara sa mai schimb nimic. Am deviat apa, sa nu mai treaca prin racitorul EGR: Am scos ambele furtune de apa care intra-n el (cel din termostatul EGR si cel de dedesubt) si le-am unit intre ele. N-a mai aparut nici unul dintre simptome deocamdata, dupa 2 zile. Sper sa tina. Edited by adam_jensen
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.