BMWClub: Acceleratie in gol la kick down intr-a treia - BMWClub

Jump to content

  • 2 Pages +
  • 1
  • 2
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

Acceleratie in gol la kick down intr-a treia BMW 330d Rate Topic: -----

#1 User is offline   Motorica 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 43
  • Joined: 22-July 19
  • Gender:Male

Posted 20 August 2019 - 10:05

Salut,

Am incercat sa gasesc aici pe cineva care are aceleasi simptome cu masina din semnatura mea, un touring 330d 184 cai din 2002, nu am gasit si m-am gandit sa pornesc acest topic.
Stie cineva de ce, sau a patit cineva urmatorul fenomen: la drum lung, intr-o depasire sa zicem, sunt in faza de accelerare cu a 3-a si de aici incerc mai departe un kick down. Pentru o fractiune de secunda (cat am pedala accelerata brusc) se tureaza motorul in gol, ca si cum ceva imi decupleaza transmisia, dupa care dupa ce decelerez, imi revine tractiunea. Nu acelasi lucru patesc intr-a patra.
Mentionez ca acest fenomen se intampla cu DSC-ul dezactivat ca am probleme cu senzorul de viteza de sub scaunul soferului (yaw sensor) pe care urmeaza sa-l schimb.
M-am gandit la ambreiaj, poate fi uzat si da in gol intr-a treia din cauza cuplului prea mare?
Poate fi de la DSC-ul dezactivat?
0

#2 User is offline   X X L 

  • drivin'...
  • Group: Moderators
  • Posts: 12201
  • Joined: 20-November 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 20 August 2019 - 10:35

ambreiaj... zic :popcorn:

#3 User is offline   Motorica 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 43
  • Joined: 22-July 19
  • Gender:Male

Posted 20 August 2019 - 10:38

Asa ma gandesc si eu, la ambreiaj. Conteaza faptul ca pedala tine destul de jos, chiar foarte jos as zice?
0

#4 User is offline   Alexandru' 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 304
  • Joined: 27-February 19
  • Gender:Male

Posted 20 August 2019 - 10:42

Cand iti tine foarte sus, discul e :bye:
Ai incercat o aerisire ?

This post has been edited by Alexandru': 20 August 2019 - 10:44

0

#5 User is offline   Motorica 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 43
  • Joined: 22-July 19
  • Gender:Male

Posted 20 August 2019 - 10:48

Inca nu, deocamdata am probleme cu senzorul de rata de rotatie, ala de sub mocheta de sub scaunul de la sofer (yaw sesor electrical failure) mi-a dat pe INPA. M-am uitat la el, nu are urme de apa, rugina, cablul cu mufa e ok, l-am gasit SH, posibil azi sa-l primesc cu curierul.
Apoi in urma reviziei pe care i-am facut-o...fluide, filtre, m-am trezit cu antigelul sub motor (inainte avea apa pusa de fostul proprietar). Si urmeaza sa-i schimb garniturile la pompa de apa si termostat ca aia e zona pe unde am observat ca se prelinge.
Dupa care voi incerca si o aerisire pompa ambreiaj, cu toate ca am spus, pedala tine foarte jos
0

#6 User is offline   Motorica 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 43
  • Joined: 22-July 19
  • Gender:Male

Posted 17 September 2019 - 08:42

Salut, intr-un final am gasit mult-cautatul senzor de rata de rotatie, acum tot ok. Insa ramane problema cu accelerarea in gol in treapta inferioara cand fortez intr-o depasire spre exemplucu precadere in treapta a treia.
Se intampla o chestie ciudata, o calc (ca si cum i-as da un kick down) si pt o fractiune de secunda motorul da in gol ca si cum ceva mi-ar decupla transmisia. Ridic piciorul de pe acceleratie in aceeasi fractiune de secunda, se "cupleaza" la loc. Ma tot gandesc ca ar fi simptome de ambreiaj - volanta pe duca sau de grup. Sau acea "clutch delay valve" cu probleme. Desi de tras masina trage foarte bine si in sarcina, ambreiajul "tine" jos, nu se aud batai, nu am trepidatii in pedala. Nu stiu insa daca modelul meu este cu volanta cu masa dubla sau simpla. Chiar nu stiu de ce sa ma leg, dar e o problema pe care cumva trebuie sa o rezolv fiindca e destul de neplacut cand sunt in situatii dificile, ma trezesc fara tractiune.
Daca a mai intampinat cineva aceasta problema, as avea nevoie de ceva sfaturi. Sau macar sa ma ajute cineva sa identific tipul de volanta ca sa stiu de ce sa ma pregatesc. Asta in cazul in care volanta ar fi cauza.
0

#7 User is offline   ingineru' 

  • Fan
  • Group: Members
  • Posts: 2201
  • Joined: 21-February 09
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti

Posted 17 September 2019 - 09:03

Pe realoem ce zice de volanta ?
0

#8 User is offline   Motorica 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 43
  • Joined: 22-July 19
  • Gender:Male

Posted 17 September 2019 - 09:28

Offf...TWIN MASS FLYWEEL
0

#9 User is offline   ingineru' 

  • Fan
  • Group: Members
  • Posts: 2201
  • Joined: 21-February 09
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti

Posted 17 September 2019 - 09:34

Single era mai ieftina.
0

#10 User is offline   Motorica 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 43
  • Joined: 22-July 19
  • Gender:Male

Posted 17 September 2019 - 09:43

Asa e. Acum insa se pune intrebarea: ea sa fie cauza problemei mele? Ca am spus, nu bate, nu trancane, cumva ambreiajul se comporta normal
0

#11 User is offline   ingineru' 

  • Fan
  • Group: Members
  • Posts: 2201
  • Joined: 21-February 09
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti

Posted 17 September 2019 - 10:03

View PostMotorica, on 17 September 2019 - 09:43, said:

Asa e. Acum insa se pune intrebarea: ea sa fie cauza problemei mele?

Din ce inteleg este ca iti sare din viteza pt o fractiune de secunda apoi cand iei piciorul cupleaza iar.
Daca ii dai lin face/a mai facut?
0

#12 User is offline   Motorica 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 43
  • Joined: 22-July 19
  • Gender:Male

Posted 17 September 2019 - 10:32

Exact asa. Daca ii dau lin nu face, indiferent de treapta de viteza. Bine...lin insemnand altceva decat kick down. Pot lua un demaraj mai puternic fara probleme. Doar intr-o forma de kick down se manifesta astfel.
0

#13 User is offline   P.I.M.P. 

  • Bmw driver
  • Group: Contributors
  • Posts: 3871
  • Joined: 03-August 08
  • Gender:Male

Posted 17 September 2019 - 10:40

Pai nu e destul de logic? Ca e ambreiajul, normal ca daca ii dai lin nu face, ca nu are "socul" dat de cuplu.
Cati km are masina? Ambreiajul e original?

La fel am patit si eu, intr-a 3 dadea in gol (in curand o sa-ti faca in mai multe trepte). L-am schimbat in primavara (520d).

Culmea ca iarna nu facea, pentru ca nu se incingea asa tare...dar cum a dat caldura, a inceput sa faca.

Daca nu iti patineaza iarna asta, lasa-l pana la primavara.
0

#14 User is offline   ingineru' 

  • Fan
  • Group: Members
  • Posts: 2201
  • Joined: 21-February 09
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti

Posted 17 September 2019 - 10:41

View PostMotorica, on 20 August 2019 - 10:05, said:

Poate fi de la DSC-ul dezactivat?

Eu cred ca problema la tine e mecanica, DSC ul impiedica ruperea brusca a aderentei, eventual iti taie gazu‘.
0

#15 User is offline   Motorica 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 43
  • Joined: 22-July 19
  • Gender:Male

Posted 17 September 2019 - 11:37

@BMW driver masina in bord are vreo 300 mii, in realitate vreo 400 mii. Nu am de unde sa stiu daca e original sau nu. Stiu doar ca masina a fost foarte bine intretinuta, adica aia 300 mii i-a facut in DE, cu carte service pe bune. Teoretic asa este, pare a fi o patinare de ambreiaj, in realitate ar fi trebuit sa fie o patinare continua, la mine insa se comporta cumva cam ca ABS-ul la roti cupleaza/decupleaza. Dar iau in calcul detaliile tale si oricum ma voi pregati de un kit nou.O sa mai fac teste intre timp.
@ingineru` tind sa iti dau tie mai multa dreptate. Avand in vedere cuplul exagerat de mare la motorul 3.0d pe o caroserie asa mica si cutie manuala cu 5 rapoarte cu tractiune pe spate, da, mai degraba tind sa cred ca e mai mult ceva legat de traction control care "decupleaza" ceva preventiv antiderapare. Dar ce? Si cand?
0

#16 User is offline   mdln 

  • Driver
  • Group: Members
  • Posts: 1591
  • Joined: 16-March 09
  • Gender:Male
  • Location:NV
  • Interests:.......

Posted 17 September 2019 - 11:48

Pai decupleaza tu DTC'u sau DSC ce ai tu pe masina, si incearca asa in a3a sa vezi daca mai face.. Dar m-as mira sa fie de la el, mai repede de la ambreaj..
0

#17 User is offline   P.I.M.P. 

  • Bmw driver
  • Group: Contributors
  • Posts: 3871
  • Joined: 03-August 08
  • Gender:Male

Posted 17 September 2019 - 11:56

Motorica, nu ai inteles ce a zis ingineru'. A zis ca e o problema mecanica (ambreiaj), si nu de DSC.

Daca accelerezi si turatia creste in gol, asta e... Ti-am zis ca exact asa imi facea si mie, si nu era dus de tot, dar era la inceput.
0

#18 User is offline   Motorica 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 43
  • Joined: 22-July 19
  • Gender:Male

Posted 17 September 2019 - 12:19

Am incercat acum, da, face la fel si cu DSC-ul dezactivat. Deci...pana mai fac rost de bani merg si eu mai calm cu el si asta e. Si poate ma mai tine iarna asta iar in primavara (daca o mai fi la mine) o sa-i schimb si ambreiajul. Oricum, multumesc mult de pareri si sfaturi.
0

#19 User is offline   cristianro 

  • Fan
  • Group: Members
  • Posts: 2179
  • Joined: 23-July 14
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 19 September 2019 - 06:10

Cand o alergi pe sosea, si imediat dupa depasire, temperatura motorului, cu cat e mai mare? Pentru ca ambreiajul iti aluneca si din cauza temperaturii mari a motorului in acel moment.
0

#20 User is offline   ingineru' 

  • Fan
  • Group: Members
  • Posts: 2201
  • Joined: 21-February 09
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti

Posted 19 September 2019 - 07:54

View PostMotorica, on 17 September 2019 - 11:37, said:

la mine insa se comporta cumva cam ca ABS-ul la roti cupleaza/decupleaza.

Ca timp te referi?
Sau ca feeling?
0

Share this topic:


  • 2 Pages +
  • 1
  • 2
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users


www.bmwclub.ro trafic.ro