BMWClub: Frane vs. cauciucuri - BMWClub

Jump to content


  • 2 Pages +
  • 1
  • 2
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

Frane vs. cauciucuri Merita upgrade de frane pentru mers pe strada? Rate Topic: -----

#21 User is offline   Marian mar 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 32
  • Joined: 29-March 20

Posted 19 October 2020 - 22:59

In general, cauciucurile de top, din clasa A de franare pe carosabil umed au un comportament f bun si pe carosabil uscat. DOT-ul conteaza, chiar daca profilul e inca bun. Eu, in alegerea anvelopelor folosesc ca prim ghid Pneusonline.fr . De aici incep cautarile. Si mereu am nimerit. Pasul doi, la revizie verific franele, lichidul de frana. Si cum s-a scris mai sus... intai cauciucuri noi de top dedicate (vara sau iarna) cu indice A de aderenta (daca e A si A e perfect). Pe urma, in functie de ce simti, treci la discuri ventilate si cu caneluri, placute, etrieri, conducte ... Singurul lucru pe care nu poti sa-l schimbi e suprafata de rulare, care aici in Romanica ... bate orice sistem de franare.
0

#22 User is offline   FiveThreeFive 

  • Senior
  • Group: Members
  • Posts: 577
  • Joined: 09-November 04
  • Location:Bucuresti

Posted 20 October 2020 - 07:53

Din nefericire pentru noi toti, doar discutiile despre "cel mai bun ulei" sunt mai disputate decat cele despre "cea mai buna anvelopa".

View PostVladE46, on 19 October 2020 - 19:05, said:

in ceea ce priveste "treadwear"-ul vreau sa fac urmatoarea mentiune: acesta nu are un standard printre producatorii de anvelope, mai exact: o anvelopa GoodYear cu treadwear 300 nu o sa se comporte la fel ca una Bridgestone cu treadwear 300.

Sunt de acord. Dar, desi este relativ si imprecis, indicele "treadwear" constituie totusi o buna exprimare numerica a aderentei, aducand o baza stiintifica in comparatia anvelopelor.

View PostMarian mar, on 19 October 2020 - 22:59, said:

In general, cauciucurile de top, din clasa A de franare pe carosabil umed au un comportament f bun si pe carosabil uscat.

Aici consider ca exprimarea "in general" se potriveste soferului care cauta anvelope de calitate pentru uz universal, fara sa urmareasca un anumit criteriu de performanta. Iar pentru un astfel de sofer, asfaltul umed este o situatie de risc sporit, deci este in bunul sau interes sa cumpere o anvelopa de clasa A.
Initiatorul topicului are insa un scop bine definit (daca l-am inteles eu bine): maximizarea capacitatii de franare pe asfalt uscat. In opinia mea, clasa de aderenta pe carosabil umed din eticheta EU nu-l ajuta, in aceasta decizie.

Iata un exemplu concret, pe care il sustin prin propria experienta*, din vremurile demult apuse in care experimentam cu un Z4M.

Anvelopa 1: Michelin Pilot Super Sport, dimensiune 245/35ZR19 93Y. Este o anvelopa considerata printre cele mai bune de pe piata, pozitionata de producator in categoria "Max Performance Summer":
- franare pe carosabil umed: A, economie carburant: E, indice "treadwear": 300.

Anvelopa 2: Michelin Sport Cup 2, aceeasi dimensiune (245/35ZR19 93Y). Este o anvelopa pentru "Streetable Track & Competition", din nou, printre cele mai bune din clasa ei:
- franare pe carosabil umed: C, economie carburant: E, indice "treadwear": 180.

Fara dubii (si, insist, din proprie experienta*), la franarea pe uscat Sport Cup este net superior fata de Super Sport. Rezultatul practic este foarte bine sustinut si de indicele "treadwear".
Este un exemplu care invalideaza teoria de mai sus, conform careia situatia ar trebui sa fie exact invers analizand dupa clasa de franare pe carosabil umed.
Desigur, cum ne mutam de la asfat uscat la asfalt umed, Pilot Super Sport devine anvelopa superioara. Apropos de ce mentionam in post-ul anterior, privind criteriile antagonice.

(*) experienta de care pomeneam mai sus s-a efectuat cu modelele Pilot Super Sport si respectiv Sport Cup (nu Sport Cup 2) care erau pe piata in 2013-2014, in dimensiunile specifice unui Z4M. Din pacate, in prezent Sport Cup 2 se fabrica doar pentru jante de la 19" in sus.
0

#23 User is offline   Dan_316i 

  • Securist
  • Group: Contributors
  • Posts: 4767
  • Joined: 21-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Sibiu
  • Interests:BMW e36

Posted 20 October 2020 - 08:00

View PostCAXAP, on 19 October 2020 - 16:18, said:

Bridgestone Potenza RE050A, 225/45R17 cu DOT 4215 si adancime profil vre-o 5-6 mm pe fata si 255/40R17 cu DOT 0816 si adaincime profil vre-o 3-4 mm pe spate.

E un model slab/slabut care este depasit de vremuri, conceput la final de ani 2000 si scos pe piata in 2010. Din experientele mele cu modelele Turanza si Potenza, am observat imbatranirea prematura a gumei.

Anvelope bune de strada cu reale valente sportive si aderenta buna sunt Goodyear Asymmetric 5(testat pe Cooper S), Michelin PS4(testat pe 335i), Conti Sport Contact 6(testat pe M3).

Pe masina ta neoficial merg puse frane de z4 35i (etrier mare 1 piston si discuri 348mm) sau chiar de pe generatia F (etrieri cu 4 pistonase si discuri de 340mm).

View PostFiveThreeFive, on 20 October 2020 - 07:53, said:

...Din pacate, in prezent Sport Cup 2 se fabrica doar pentru jante de la 19" in sus.

Am eu Michelin Sport Cup 2 in marimea 235 40 18.
0

#24 User is offline   Rico24 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 304
  • Joined: 17-October 15
  • Gender:Male
  • Location:Sfantu Gheorghe, Covasna

Posted 20 October 2020 - 08:07

parerea mea este ca dintre cele doua componente, veriga slaba e pneul. abs ul e bun doar atata cat tine pneul aderenta. poti sa ai frane cat pluto, daca penul va aluneca, franele ii vor da drumul. sunt multi specialisti care spun ca cel mai usor si ieftin mod de a imbunatati performantele unei masini este schimbarea pneurilor cu unele mai noi si mai bune. eu cred ca e nevoie de schimbarea pneurilor care chiar daca au dot relativ bun, au imbatrinit de la caldura, soare, etc. plus ca pneurile te ajuta si la acceleratie, si in curbe, pe cand franele, doar la franare

This post has been edited by Rico24: 20 October 2020 - 08:19

2

#25 User is offline   CAXAP 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 66
  • Joined: 08-November 17
  • Gender:Male
  • Location:Ilfov

Posted 20 October 2020 - 08:49

Cunosc site-ul tyrereviews.co.uk, este unul dintre cele pe care ma informez in mod constant cand trebuie sa cumpar cauciucuri. Si vad ce rating au cauciucurile mele actuale, ma si intreb de ce au decis cei de la BMW sa vanda masina cu ele. Pe de alta parte sunt doar 2 cauciucuri runflat in aceasta lista, ambele pe ultimele locuri, deci nici nu prea am din ce sa aleg.
Din pacate, informatia de pe acest site nu este intotdeauna completa, sau poate nu pentru piata de la noi. Spun asta pentru ca am luat cauciucurile de iarna care aveau cel mai bun rating la ei (dar si pe cateva alte site-uri), si anume Continental WinterContact TS 860 S, ca sa constat acum, cand le-am montat pe niste jante noi, ca sunt deja cam deformate, dupa doar o iarna (si aia scurta) de utilizare. Persoana de la firma unde le-am montat mi-a spus ca depinde foarte mult tara in care au fost produse, ca cele de Germania sunt foarte bune, insa cele facute in alte tari (nu mai tin minte ce tari anume, ca mi-a dat si alte marci ca exemplu) sunt turnate prost, si ca atare deformate. Deci sunt mai multe aspecte de luat in calcul.
Ramane sa vad ce variante de cauciucuri gasesc la primavara, cand intentionez sa le schimb.

This post has been edited by CAXAP: 20 October 2020 - 08:49

-1

#26 User is offline   VladE46 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 248
  • Joined: 11-March 12

Posted 20 October 2020 - 09:25

View PostCAXAP, on 20 October 2020 - 08:49, said:

Cunosc site-ul tyrereviews.co.uk, este unul dintre cele pe care ma informez in mod constant cand trebuie sa cumpar cauciucuri. Si vad ce rating au cauciucurile mele actuale, ma si intreb de ce au decis cei de la BMW sa vanda masina cu ele. Pe de alta parte sunt doar 2 cauciucuri runflat in aceasta lista, ambele pe ultimele locuri, deci nici nu prea am din ce sa aleg.
Din pacate, informatia de pe acest site nu este intotdeauna completa, sau poate nu pentru piata de la noi. Spun asta pentru ca am luat cauciucurile de iarna care aveau cel mai bun rating la ei (dar si pe cateva alte site-uri), si anume Continental WinterContact TS 860 S, ca sa constat acum, cand le-am montat pe niste jante noi, ca sunt deja cam deformate, dupa doar o iarna (si aia scurta) de utilizare. Persoana de la firma unde le-am montat mi-a spus ca depinde foarte mult tara in care au fost produse, ca cele de Germania sunt foarte bune, insa cele facute in alte tari (nu mai tin minte ce tari anume, ca mi-a dat si alte marci ca exemplu) sunt turnate prost, si ca atare deformate. Deci sunt mai multe aspecte de luat in calcul.
Ramane sa vad ce variante de cauciucuri gasesc la primavara, cand intentionez sa le schimb.



Nu stiu ce sa zic, daca dépende asa de mult de tara in care au fost produse... teoretic se respecta aceleasi standarde de calitate, impuse de producator. Posibil sa fi avut ghinion precum colegul cu anvelopele Michelin de circumferinta diferita(era un topic pe aici pe undeva... de avea probleme cu garantia).

Cat despre anvelope de vara, eu am GY Eagle Asymmetric 5, din gama Max Performance, luate noi, in primavera, foarte multumit.
0

#27 User is offline   cotti 

  • Senior
  • Group: Contributors
  • Posts: 689
  • Joined: 25-October 04
  • Gender:Male
  • Location:SIBIU
  • Interests:bmw

Posted 20 October 2020 - 09:38

Salut am tot citit pe acest topic dar vad ca nimeni nu a mentionat aspectul specific masinii in cauza (roadster) dinamica este diferita in acest caz, iar senzatia lipsei de aderenta si de control a soferului decurge din acest aspect (conduc si eu aceasi masina) e mult diferit de alta tractiune spate de la aceasi marca, dinamica masini e alta.
0

#28 User is offline   bimmer90f30 

  • ...Targeting
  • Group: Members
  • Posts: 4593
  • Joined: 20-February 15
  • Gender:Male
  • Location:Well..

Posted 20 October 2020 - 10:00

View Postcotti, on 20 October 2020 - 09:38, said:

Salut am tot citit pe acest topic dar vad ca nimeni nu a mentionat aspectul specific masinii in cauza (roadster) dinamica este diferita in acest caz, iar senzatia lipsei de aderenta si de control a soferului decurge din acest aspect (conduc si eu aceasi masina) e mult diferit de alta tractiune spate de la aceasi marca, dinamica masini e alta.

Bun, bine de stiut.
Si tu cum te descurci cu franarea masinii?
Ai facut vreo schimbare fata de ce a pus BMW initial pe masina?
Anvelope, discuri frana, placute..
-1

#29 User is offline   cotti 

  • Senior
  • Group: Contributors
  • Posts: 689
  • Joined: 25-October 04
  • Gender:Male
  • Location:SIBIU
  • Interests:bmw

Posted 20 October 2020 - 10:19

la mine e totul original de fabrica, dar am adaptat modul de condus, merg mult mai preventiv, a durat mai mult pana m-am invatat, aveam surprize necontenit in giratorii inclinate si pe carosabil ud. teoretic masina are repartitia maselor egala dar pozitionarea ta ca sofer , reprizele de acclerare si apoi de franare te face sa reactionezi diferit (sau poate reactionezi cum sti tu de pe alte masini) dar acum ai impresia ca nu se opreste sau ca pierzi controlul, de aceea roasterul e mult mai intersant de condus , e altceva cu bune si cu rele dar clar e altceva, iar daca esti pasionat trebe neaparat sa incerci, iar cei care au condus carturi sau monoposturi vor stii despre ce vorbesc
0

#30 User is offline   CAXAP 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 66
  • Joined: 08-November 17
  • Gender:Male
  • Location:Ilfov

Posted 25 October 2020 - 18:43

Nu stiu cat de mult simt acest factor, nu prea am cu ce sa compar pentru ca nu am condus alte masini cu caracteristici dinamice asemanatoare sau superioare pentru perioade suficient de indelungate. Este adevarat ca se simte diferit fata de celalalt BMW al meu (520d), dar asta probabil pentru ca este mai usoara, mai puternica, plus ca si pozitia e mai mult ca si cum ai conduce de pe bancheta din spate (intr-un mod placut).
-1

Share this topic:


  • 2 Pages +
  • 1
  • 2
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users


www.bmwclub.ro trafic.ro