BMWClub: Azot vs Aer in pneuri - BMWClub

Jump to content


  • 8 Pages +
  • « First
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

Azot vs Aer in pneuri cine ce are si ce diferente

#121 User is offline   X X L 

  • de serviciu...
  • Group: Moderators
  • Posts: 9902
  • Joined: 20-November 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 25 September 2009 - 16:19

View Postboboc_bobocik, on 20/Sep/2009, 23:44, said:

azotul polueaza.....=> nu e bine pt mediu :)

dar asta... ? :lol:

constat ca multi confunda azotul in stare de agregare gazoasa cu azotul lichid... :)

azotul lichid e cel care mentine rece orice recipient, daca si gazul e mentinut in conditii de presiune si temperatura constante... :lol:

azotul gazos pentru umflat roti este, asa cum am mai spus, o mica-mare "jmekerie" sa ia banii lumii la umflatul rotilor...

#122 User is offline   Rhaziel 

  • Raspopit
  • Group: Members
  • Posts: 4076
  • Joined: 30-October 08
  • Gender:Male
  • Location:x=r-d => 2a-x=a-r+a-d

Posted 25 September 2009 - 16:30

din cate stiu, avioanele au pneurile umflate cu azot...
0

#123 User is offline   MS77XXS 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 35
  • Joined: 22-September 09

Posted 25 September 2009 - 16:30

View Postmihai_leu320, on 20/Sep/2009, 23:20, said:

Eu am avut azot +un gaz special (nu mi-a spus ce fel de gaz este ,cel de la vulcanizare a spus ca este secret) ,am o pisica 318i care batea 0-100 km/h cam in 12 sec pe cesurile de bord, vreau sa impartasesc cu voi ce minune s-a intamplat dupa ce am bagat azot in loc de aer(nu am bagat eu ci domnu' de la vulcanizare, mie mi-a fost frica nici macar nu am fumat langa el in timpul operatiunii) :

-masina pleaca la ralanti chiar si cu treapta II
-simt orice denivelare la nivel de volan...da nu in sensul rau ,cu alte cuvinte simt mai bine masina
-consumul a scazut cu1% in oras
-am scor 10 sec 0-100
-franeaza mult mai eficient
-iar viteza maxima 250km/h pe probate
-numai bat tachetii
-etc.
Am spus la inceput ca este vorba de un gaz mai special combinat cu azotul...vecinul meu cand a aflat de performantele masinii mele mi-a spart toate rotile ,si din pacate vulcanizarea a dat faliment si ,baiatu(vulcanizatorul) a fost asasinat in ferentari...deci gazul secret s-a dus in mormant cu el. :)

Din pacate sunt doar iluzi.
0

#124 User is offline   Rhaziel 

  • Raspopit
  • Group: Members
  • Posts: 4076
  • Joined: 30-October 08
  • Gender:Male
  • Location:x=r-d => 2a-x=a-r+a-d

Posted 25 September 2009 - 16:34

a scris la ciufala... nu e pe bune
0

#125 User is offline   paf 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 62
  • Joined: 27-August 08
  • Gender:Male
  • Location:București

Posted 08 November 2009 - 21:28

UPDATE: http://www.libertatea.ro/stire/confirmare-...lor-263636.html
0

#126 User is offline   cristimm 

  • -
  • Group: Members
  • Posts: 2917
  • Joined: 18-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 08 November 2009 - 22:06

Citez din link:

"A declarat Mike Wise, șeful Kwik-Fit Fleet, o companie care oferă astfel de servicii."

:)
0

#127 User is offline   nene 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 307
  • Joined: 19-December 06
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti
  • Interests:BMW, sports,
    Cunoasterea este adevarata bogatie!

Posted 14 January 2010 - 22:58

Tari de tot trebuie sa fie cei care au venit cu ideea de a umfla cu azot rotile de automobile. Cred ca nu mai stiau cum sa scoata bani de la "omul de tip nou" dar uite ca le-a sclipit beculetul ... si ideea a prins excelent. Nu exista nici un avantaj de care poti beneficia de pe urma azotului folosit in rotile de automobil.

Unii se uita la tine ca la un prost daca nu bagi azot in cauciucuri, "omul de tip nou" te convinge cu fel si fel de argumente. Ei sunt bine intentionati, dar de vina este invatamintul de tip nou si reformele sale....

Azotul s-a introdus la rotile de avioane. Dupa aterizare daca se frineaza puternic frinele cu mai multe discuri din rotile de pe trenul principal (singurele care au frine) se incing puternic. Pentru a se elimina acel 21% oxigen din aerul din pneu (la presiuni de 6 - 8 - 10 bar!) s-a trecut la azot din 2 motive:

1 - siguranta - la temperaturi mari spre 60 - 100 grade C, dupa o frinare mai in forta, cauciucul nu se simte prea bine in contact cu oxigenul din aerul care umfla anvelopa. Presiunea crescind si datorita temperaturii la presiuni spre 10 bari cauciucul imbatrineste si se deterioreaza repede daca este in contact cu oxigenul si pe interior. Oricum el e in contact cu oxigenul din aerul inconjurator asa ca pe afara tot imbatrineste... O anvelopa de avion tine in medie citeva sute de aterizari, la un avion de linie folosit, se schimba in citeva luni.

2 - tot siguranta - cazul cel mai grav: o decolare ratata, cedare de motor inainte de desprindere si frina la limita sa nu iesi din pista. Dupa oprirea totala, toata energia cinetica a avionului (care poate ajunge la sute de tone la cele foarte mari) se transforma in caldura in frinele cu disc, acestea se incing la rosu aprins si radiaza si incing cauciucurile la temperaturi care aduc cauciucul in zona exploziei. Daca se foloseste azot cauciucul rezista ceva mai bine pe interior si cresc sansele sa nu explodeze anvelopele. Daca anvelopele sunt umflate cu aer - cum era in vechime - sansele de explozie sunt sensibil mai mari. Explozia anvelopelor sigur duce la stricarea jentilor, imobilizarea avionului, blocarea pistei pina faci rost de roti, pina le schimbi etc.... Se poate ajunge la distrugerea trenului de aterizare si blocarea aeroportului in cel mai bun caz.

Discovery a prezentat un film despre testele reale facute frinelor si anvelopelor Airbusului 380 care atinge spre 590 tone. Testul frinarii in decolare ratata pe pista reala a costat citeva milioane de euro (distrugere anvelope si roti).
Filme pe internet:
1- Youtube un filmulet: http://www.youtube.c...h?v=m1dv_y_3EK0 - pe banc de testare sau
2- si mai clar http://www.youtube.c...ocxPoUUnIQ&NR=1 explozia rotilor dupa frinare la A380
3 - la un B777 Boeing 777 rejected take off (RTO) http://www.youtube.com/watch?v=wXpjBxD0Rhg...feature=related
4 - si vechiul IL 18 - Ilyushin IL-18 Aborted take off http://www.youtube.com/watch?v=Ogb69OBceRI...feature=related

Sigur aceste filme explica mai bine decit mine de ce e necesar azotul la rotile avioanelor, de masini ca sa mai vorbim, filmele sunt clare.

Acestea sunt motivele pentru care s-a introdus azotul la avioane. Prima oara la aeronavele mari si treptat s-a extins metoda la toate avioanele sa nu se incurce sursele de presiune pe un aeroport.

Automobilele sigur n-au nevoie de azot, niciodata nu vor ajunge anvelopele la solicitarile anvelopelor de avioane, dar moda e moda. Doar cei care care dau drifturturi pot incinge rotile pina spre explozie. Nici macar frinarile extreme nu pot incinge anvelopele automobilelor prea mult. Masina are in principiu 4 roti cu care frineaza, avioanele frineaza doar pe trenul principal, frinele sunt mult mai mari si mai aerisite frinele avioanelor.

Poate trebuie o concluzie clara:
Azot sau aer in roti este exact acelasi lucru pentru anvelopa de masina; doar ca dam banii degeaba ne complicam inutil cu capacele verzi discutii inutile, explicatii etc .... cu ceva care chiar nu merita.
Ma intreb ce va mai apare in curind!

This post has been edited by nene: 14 January 2010 - 23:28

0

#128 User is online   c6t9 

  • Pasionat
  • Group: Members
  • Posts: 1255
  • Joined: 06-September 08

Posted 14 January 2010 - 23:53

anvelopa fara gaze :)
0

#129 User is offline   InSidE 

  • insider
  • Group: Members
  • Posts: 2592
  • Joined: 15-September 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 13 March 2010 - 19:43

Traiasca marketing-ul :)
0

#130 User is offline   Bavaria 

  • Veteran
  • Group: Members
  • Posts: 11425
  • Joined: 20-November 04
  • Gender:Male

Posted 14 March 2010 - 01:14

View Postnene, on 14/Jan/2010, 12:58, said:

Ma intreb ce va mai apare in curind!


Capacele originale BMW. :)

Attached File(s)

  • Attached File  AZ.jpg (48.72K)
    Number of downloads: 47

0

#131 User is offline   nene 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 307
  • Joined: 19-December 06
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti
  • Interests:BMW, sports,
    Cunoasterea este adevarata bogatie!

Posted 20 March 2010 - 23:37

BMW nu recomanda umflarea cauciucurilor cu azot!


Totusi daca clientii unii clienti doresc sa umfle cauciucurile cu azot pot sa foloseasca si azot.
Informatia este oficiala. (SI inflating tyres with nitrogen N2, all series).
0

#132 User is offline   525da 

  • Senior
  • Group: Members
  • Posts: 577
  • Joined: 29-March 05
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Posted 21 March 2010 - 00:15

View Postc6t9, on 14/Jan/2010, 23:53, said:

anvelopa fara gaze :)

Attached File(s)


0

#133 User is offline   ViBogdan 

  • Alucard
  • Group: Members
  • Posts: 1156
  • Joined: 18-December 05
  • Gender:Male
  • Location:Iasi/Bucuresti
  • Interests:Roaring engines...

Posted 21 March 2010 - 01:50

View Post525da, on 21/Mar/2010, 00:15, said:

View Postc6t9, on 14/Jan/2010, 23:53, said:

anvelopa fara gaze :)


That should help....oricum la cum e moda acum sa-ti pui jante cat casa, o sa se ajunga sa nu se mai vada cauciucul deloc si imaginea per ansamblu sa semenea foarte bine cu ce e in poza!
0

#134 User is offline   nene 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 307
  • Joined: 19-December 06
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti
  • Interests:BMW, sports,
    Cunoasterea este adevarata bogatie!

Posted 23 March 2010 - 19:34

Ieri am reparat un cauciuc, la un service de roti excelentdin toate punctele de vedere. Baitul care mi-a reparat roata a fost extrem de atent si a lucrat excelent din toate punctele de vedere, spalare roata, gasire spartura, demontare, reparare, lipire, montare, echilibrare, curatat suprafetele de montaj butuc roata si roata, uns prezoanele foarte putin doar pe filet, stins uniform, strins definitiv dinamometric - NOTA 10
La sfirsit am avut urmatorul dialog:

Baiatul: Doriti sa umflu roata cu azot?
Eu: Nu. BMW nu recomanda azot si chiar nu este cazul. Stii cit azot este in aer?
Baiatul: 78% azot restul oxigen si altele.
Eu: Corect, deci chiar n-are rost daca e chiar atit de mult azot azot in aer, azotul se foloseste doar la avioane.
Baiatul: Da, dar azotul are moleculele mai mari si se pierde mai greu presiunea.
Eu: Nu, chiar nu este asa, moleculele de azot si oxigen sunt cam la fel si chiar n-are importanta in cazul asta (problema este reala dar la hidrogen care difuzeaza in timp chiar si prin metal).
Baiatul: Stiu dar noi intrebam clientii, sunt unii care platesc oricit. Era o vreme in Constanta, acum 2 ani pentru 4 roti umflate cu azot ceream 400.000 lei (40 RON) si aveam clienti. Aveam un sef care-i convingea si le lua 'banul si ei erau foarte multumiti.
Eu: Stiu clientul nostru stapinul nostru.
Baiatul: Facem orice ca sa fie multumiti.

Dupa asta amindoi am fost multumiti, eu de lucrare si el de "multumirea mea" (obicei balcanic).
0

#135 User is offline   paul 

  • Member
  • Group: Banned
  • Posts: 8093
  • Joined: 12-October 05
  • Gender:Male
  • Location:Somewhere over the rainbow

Posted 23 March 2010 - 20:44

Baiat educat :) . Bine ca nu ti-a zis ceva de genul :
"Azotul mentine aceeasi presiune in anvelopa,nemodificanduse in functie de temperatura."
"Pneurile umflate cu azot sunt mai rigide, deoarece azotul se comprima mai putin"

0

#136 User is offline   lucian81v 

  • Pasionat
  • Group: Members
  • Posts: 1312
  • Joined: 27-November 09
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Posted 26 March 2010 - 19:46

Diferenta dintre caldurile specifice aer-azot este de sub 4%, intre conductivitatile termice la fel.
Gazul care umple anvelopa repreiznta un procent neglijabil din masa totala a rotii, densitatea la o atmosfera fiind ~1.2kg/mc.
Din astea rezulta ca faza cu incalzirea mai lenta pica cu succes.
Toate gazele sunt guvernate de P*V=niu*R*T - variatiile de presiune cu temperatura sunt tot cam alea.
Chestia ca simti denivelarile mai bine si ca masina accelereaza ceva mai bine este (cel mai probabil) o smecherie a celor ce furnizeaza azot - baga o presiune ceva mai mare.

P.S.
Este posibil ca tachetii sa nu iti mai bata daca in momentul in care se umflau cauciucurile motorul functiona si a avut loc o scapare de azot din butelie (la conectare/deconectare), astfel motorul aspirand aer sarac in oxigen a suferit de un fel de "betie a adancurilor" si a uitat de el, implicit si sa mai bata din tacheti. :) :) :twoup:
O a doua explicatie ar fi daca tachetii erau ai altei masini (nu se precizeaza clar) sau ai conducatorului auto. :( :D :)
Imi cer scuze Mihai dar nu m-am putut abtine.
0

#137 User is offline   flavius.paul 

  • Senior
  • Group: Members
  • Posts: 521
  • Joined: 07-January 08
  • Gender:Male
  • Location:Botosani

Posted 09 April 2011 - 10:57

Eu chiar nu va inteleg, de ce vorbiti in necunostinta de cauza?
Zilele trecute am umflat personal pneurile cu azot la un opel astra cabrio cu jante pe 17 talon mic.
Diferente au fost prezente cum am iesit din vulcanizare si ma refer doar la comportamentul suspensiei ( nu ma intereseaza celelalte avantaje).
Before : 1.8atm aer iar azot :2.2atm. Pot spune ca la azot s-a redus mult efectul acela de suspensie saltareata (masina are balon de 40 si suspensie sport) - e clar ca amortizarea s-a imbunatatit, totodata trancanelile plafonului metalic s-au redus simtitor.

Asa ca nu vorbiti doar sa va aflati in treaba. Nici eu nu stiam cu ce se mananca azotul in pneuri pana nu l-am testat personal.

This post has been edited by flavius.paul: 09 April 2011 - 10:59

0

#138 User is offline   paul 

  • Member
  • Group: Banned
  • Posts: 8093
  • Joined: 12-October 05
  • Gender:Male
  • Location:Somewhere over the rainbow

Posted 09 April 2011 - 11:36

Da, asta cam asa e, masina cu azot se aseaza mai bine pe sosea. Se pare ca azotul se distribuie mai uniform in pneu, nu mai are tendinta de a se aglomera asa cum face aerul simplu si pneul se invarte mai rotund, nu mai sare la fiecare rotatie. Oricum , si aerul se aseaza mai bine dupa ce se incalzeste pneul, diferenta se simte doar la inceput.
0

#139 User is offline   flavius.paul 

  • Senior
  • Group: Members
  • Posts: 521
  • Joined: 07-January 08
  • Gender:Male
  • Location:Botosani

Posted 09 April 2011 - 11:36

Testat personal pe acel opel ( si eu eram sceptic), daca erai din Iasi, te luam sa vezi ...mergeam din nou la vulcanizare, bagam aer, o tura de hartoape ale Iasi-ului, ne intorceam, puneam azot si refaceam din nou turul. (cunosc masina de 1.5 ani - stiu exact cum se comporta inainte).

A fost genul de diferenta pe aer ca si cum ai cobori de la 2.8atm la 2.0atm.

Dar ...depinde de suspensie/cauciucuri, un amic cu un e39 jante pe 16'' nu simte nimic - penttru ca masina oricum are suspensia extrem de soft in comparatie cu rigiditatea opelului care te zgaltaia in toate partile.

Complet adevarata si faza cu pastrarea presiunii constante (are senzori in jante) - tot timpul a fost 2.2 (rulare rece/cald). Pe aer avea fluctuatii de pana la 0.4atm in aceasta perioada.

Eu la 320d cu jante pe 18 si balon 40 abia astept sa imi pun azot - dar mai intai sa imi gasesc gumele potrivite.

This post has been edited by flavius.paul: 09 April 2011 - 11:50

0

#140 User is offline   Ice_man 

  • Senior
  • Group: Members
  • Posts: 657
  • Joined: 25-February 09
  • Gender:Male

Posted 09 April 2011 - 11:59

View Postfum de tds, on 20 September 2009 - 22:20, said:

Eu am avut azot +un gaz special (nu mi-a spus ce fel de gaz este ,cel de la vulcanizare a spus ca este secret) ,am o pisica 318i care batea 0-100 km/h cam in 12 sec pe cesurile de bord, vreau sa impartasesc cu voi ce minune s-a intamplat dupa ce am bagat azot in loc de aer(nu am bagat eu ci domnu' de la vulcanizare, mie mi-a fost frica nici macar nu am fumat langa el in timpul operatiunii) :

-masina pleaca la ralanti chiar si cu treapta II
-simt orice denivelare la nivel de volan...da nu in sensul rau ,cu alte cuvinte simt mai bine masina
-consumul a scazut cu1% in oras
-am scor 10 sec 0-100
-franeaza mult mai eficient
-iar viteza maxima 250km/h pe probate
-numai bat tachetii
-etc.
Am spus la inceput ca este vorba de un gaz mai special combinat cu azotul...vecinul meu cand a aflat de performantele masinii mele mi-a spart toate rotile ,si din pacate vulcanizarea a dat faliment si ,baiatu(vulcanizatorul) a fost asasinat in ferentari...deci gazul secret s-a dus in mormant cu el. :)

Wow! Asta este cel mai interesant post care l-am citit pana acum pe forum. Teoria conspiratiei. :ninja:
0

Share this topic:


  • 8 Pages +
  • « First
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users


www.bmwclub.ro trafic.ro