Jump to content

E30 - probleme cu racirea


Recommended Posts

Suspectez ca problemele de racire care le are masina sunt generate de aer in systemul de racire (nu stiu cum a ajuns acolo)

 

Am verificat pompa de apa - merge ok

Termostatul nu mai deschidea - l-am inlocuit, dar nici acesta nu deschide

Am luat vekiul termostat (apropo, era original - '86 :blink: ) si l-am verificat in casa daca deschide si, bineinteles, deschide (nu stiu la ce termperatura, ca nu am termometru, dar banuiesc undeva intre 80*-90*)

 

535 imi recomanda sa aerisesc systemul.. Dar cum fac asta, slabesc vreun colier in timpul functionarii motorului? Exista vreun surub de aerisire?

 

Eu fac drumuri scurte (3-4km) si nu apuca sa se supraincalzeasca motorul, dar mi-e sa nu stric ceva..

 

P.S. Acum 7.000K am skimbat garnitura + planat _chiulasa_ + curatat sistemul de racire cu o solutie care se pune in radiator, se merge cateva ore cu ea si se da afara

 

Vara nu am avut deloc probleme, cu exceptia faptului ca nu puteam sa merg constant cu mai mult de 150-160 pt ca se ridica acul dela temperatura

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 113
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Suspectez ca problemele de racire care le are masina sunt generate de aer in systemul de racire (nu stiu cum a ajuns acolo)

 

Am verificat pompa de apa - merge ok

Termostatul nu mai deschidea - l-am inlocuit, dar nici acesta nu deschide

Am luat vekiul termostat (apropo, era original - '86 :blink: ) si l-am verificat in casa daca deschide si, bineinteles, deschide (nu stiu la ce termperatura, ca nu am termometru, dar banuiesc undeva intre 80*-90*)

 

535 imi recomanda sa aerisesc systemul.. Dar cum fac asta, slabesc vreun colier in timpul functionarii motorului? Exista vreun surub de aerisire?

 

Eu fac drumuri scurte (3-4km) si nu apuca sa se supraincalzeasca motorul, dar mi-e sa nu stric ceva..

 

P.S. Acum 7.000K am skimbat garnitura + planat _chiulasa_ + curatat sistemul de racire cu o solutie care se pune in radiator, se merge cateva ore cu ea si se da afara

 

Vara nu am avut deloc probleme, cu exceptia faptului ca nu puteam sa merg constant cu mai mult de 150-160 pt ca se ridica acul dela temperatura

10593[/snapback]

 

la modelul meu exista doua supape de aerisire: una pe radiator, langa busonul radiatorului, si una dupa locul in care este montat termostatul (nu stiu ce piesa este aia, pentru ca nu mi-a explicat nimeni cum se cheama, dar este acea piesa metalica in care intra furtunul ce vine de la partea inferioara a radiatorului). si eu am avut aer in instalatie, dupa ce am pierdut lichidul de racire din cauza unui colier nestrans bine. ca urmare, termostatul a ramas inchis. cum s-a scos aerul, s-a deschis termostatul. :)

Link to comment
Share on other sites

Suspectez ca problemele de racire care le are masina sunt generate de aer in systemul de racire (nu stiu cum a ajuns acolo)

 

Am verificat pompa de apa - merge ok

Termostatul nu mai deschidea - l-am inlocuit, dar nici acesta nu deschide

Am luat vekiul termostat (apropo, era original - '86 :blink: ) si l-am verificat in casa daca deschide si, bineinteles, deschide (nu stiu la ce termperatura, ca nu am termometru, dar banuiesc undeva intre 80*-90*)

 

535 imi recomanda sa aerisesc systemul.. Dar cum fac asta, slabesc vreun colier in timpul functionarii motorului? Exista vreun surub de aerisire?

 

Eu fac drumuri scurte (3-4km) si nu apuca sa se supraincalzeasca motorul, dar mi-e sa nu stric ceva..

 

P.S. Acum 7.000K am skimbat garnitura + planat _chiulasa_ + curatat sistemul de racire cu o solutie care se pune in radiator, se merge cateva ore cu ea si se da afara

 

Vara nu am avut deloc probleme, cu exceptia faptului ca nu puteam sa merg constant cu mai mult de 150-160 pt ca se ridica acul dela temperatura

10593[/snapback]

 

ai motor in 6 sau in 4? daca ai in 6 vezi ca exact deasupra locului unde intra termostatul ai un mic surubel...aerisirea o faci in felul urmator: completezi borcanul cu lichid de racire pana la gradatia maxima, dai drumul la motor, lasi motorul sa se incalzeasca, aeroterma o dai pe cald, i-ei o cheie de 8, te uiti si tu pe indicatorul de bord dc s-a incalzit, e bine ca linia sa sa fie la mijloc si apoi desfaci un pic surubul de 8, nu de tot, si vezi ca pe acolo trebuie sa scuipe lichidul de racire, cand a inceput sa curga, o lasi sa scuipe si apoi strangi la loc si in acelasi timp te uiti la nivelul de apa din borcan si dc trebuie mai completezi.....si apoi strangi surubul la loc si gata.....sper sa-ti fie de ajutor cele scrise mai sus, cine mai are ceva de completat, e bine venit sa o faca, ca poate am omis ceva....Bafta... :)

Edited by Ionut
Link to comment
Share on other sites

Iulika, din cite retin ai un 320i.

 

pentru aerisire, slabesti surubul de pe corpul termostatului (barriton: asa se cheama "piesa" aia), cu mare atentie pentru ca de obicei se rotunjeste sau se rupe. cu motorul pornit , caldura la maxim (ventilatorul nu conteaza daca e pornit sau nu, important e sa circule apa prin tot circuitul), prefarabil sa ajungi la temperatura de functionare (90 grade sau acul la mijloc). pe linga surubul respectiv o sa bolboroseasca antigel cu bule de aer. cind nu mai curge decit antigel, il stringi si ai terminat.

 

acum, concluziile mele din experienta spun ca la acest motor (m20 cu vas de expansiune) :

 

- surubul respectiv nu este punctul cel mai inalt al instalatiei, deci o aerisire completa nu se poate face doar folosind surubul.

- instalatia se aeriseste oricum singura, atita vreme cit toate furtunele sint in stare buna si nu exista scurgeri sau puncte prin care poate trage aer. de ce ? e foarte simplu... punctul cel mai inalt al instalatiei este furtunasul subtire din partea de sus a radiatorului, deci orice bula de aer din instalatie va ajunge acolo; furtunasul respectiv se duce in vasul de expansiune, deci tot aerul se va duce fin acolo. asadar, aerisirea este foarte simpla: pornesti motorul, dai drumul la caldura, pui apa/antigel in vas, mergi, completezi, pui dopul, pa :blink: am testat asta de nenumarate ori, si dupa citeva minute de condus toate furtunele sint tari si nu mai e nici un strop de aer in instalatie.

 

o problema mult mai comuna insa este infundarea partiala a radiatorului, datorata apei foarte mizerabile (si eu am pus o vreme numai apa de la robinet, si mi s-a facut rau cit jeg a curs din radiator). din pacate, de curatat nu prea se mai curata... si trebuie schimbat. de asemenea o problema este viscocupla de la ventilator. ambele se manifesta prin supraincalzirea fina a motorului, in special in conditii de trafic aglomerat (viteza mica, multe opriri).

Link to comment
Share on other sites

Kiuloasa mi-a planat-o un prieten mecanic (pe un stand special de planare..); tot atunci am schimbat si semeringurile de supape

La strangerea kiuloasei nu am fost prezent, dar mecanicul mi-a zis ca se strange cu cheia dinamometrica la un anumit cuplu, se lasa o ora si se strage iar la un alt cuplu (deci nu e ca la dacii, sa mai o strangi dupa 800-1000km)

 

Motorul este cel din semnatura, M10, 4 cilindri, termostat capsulat si iesit in exterior (nu ca la dacii sau alte motoare - M40 - pe furtun)

 

Ceasul sper sa indice corect, dar ce pot sa zic este ca furtunul care vine dinspre radiator e rece, iar radiatorul este rece in jumatatea inferioara (testat dupa ce apa a ajuns la 90*, dar motorul bineinteles oprit cand am verificat :blink:)

Link to comment
Share on other sites

Suspectez ca problemele de racire care le are masina sunt generate de aer in systemul de racire (nu stiu cum a ajuns acolo)

 

Am verificat pompa de apa - merge ok

Termostatul nu mai deschidea - l-am inlocuit, dar nici acesta nu deschide

Am luat vekiul termostat (apropo, era original - '86 :blink: ) si l-am verificat in casa daca deschide si, bineinteles, deschide (nu stiu la ce termperatura, ca nu am termometru, dar banuiesc undeva intre 80*-90*)

 

535 imi recomanda sa aerisesc systemul.. Dar cum fac asta, slabesc vreun colier in timpul functionarii motorului? Exista vreun surub de aerisire?

 

Eu fac drumuri scurte (3-4km) si nu apuca sa se supraincalzeasca motorul, dar mi-e sa nu stric ceva..

 

P.S. Acum 7.000K am skimbat garnitura + planat _chiulasa_ + curatat sistemul de racire cu o solutie care se pune in radiator, se merge cateva ore cu ea si se da afara

 

Vara nu am avut deloc probleme, cu exceptia faptului ca nu puteam sa merg constant cu mai mult de 150-160 pt ca se ridica acul dela temperatura

10593[/snapback]

 

 

 

Fii amabil,daca ai m10,este f. clar ca nu faci aerisire-asa e tipul instalatiei de racire

,problema ta are urmatoarele cauze:

termostatul-o de schide el,dar nu de tot

-radiatorul-sa nu aiba ceva elementi anulati,sau curata-l pa exterior cu o perie si spala-l

-antigelul e prea concentrat

-chiulasa nu a fost planata bine

daca nu o rezolvi,suna-ma si o facem impreuna-adi-tel-0726440552

Link to comment
Share on other sites

problema ta are urmatoarele cauze:

- termostatul-o deschide el,dar nu de tot

tocmai l-am schimbat, iar cel original deschide complet..
- radiatorul - sa nu aiba ceva elementi anulati,sau curata-l pa exterior cu o perie si spala-l
a fost spalat acum 7.000km, nu pare jegos pe exterior.. :blink:
- antigelul e prea concentrat
EVRIKA!! Intr-adevar, lichidul e super concentrat (>60% antigel) pt ca am tot completat mai mult cu antigel, gandindu-ma ca e iarna...
- chiulasa nu a fost planata bine
sper sa nu fie asta... nu am gasit ulei in apa sau apa in ulei..
daca nu o rezolvi,suna-ma si o facem impreuna-adi-tel-0726440552
Incerc sa o rezolv singur deocamdata (deja sunt nervos ca am dat un milion de-a-m-*ulea pe radiator & manopera..); daca nu iese nimic, te sun si o rezolvam

 

Nu am kef sa imi parlesc motorul din cauza ignorantei... Mai am pe constiinta un motor de Nova (tot din cauza racirii - radiator infundat)

Link to comment
Share on other sites

a fost spalat acum 7.000km, nu pare jegos pe exterior.. :blink:

EVRIKA!! Intr-adevar, lichidul e super concentrat (>60% antigel) pt ca am tot completat mai mult cu antigel, gandindu-ma ca e iarna...

sper sa nu fie asta... nu am gasit ulei in apa sau apa in ulei..

Incerc sa o rezolv singur deocamdata (deja sunt nervos ca am dat un milion de-a-m-*ulea pe radiator & manopera..); daca nu iese nimic, te sun si o rezolvam

 

Nu am kef sa imi parlesc motorul din cauza ignorantei... Mai am pe constiinta un motor de Nova (tot din cauza racirii - radiator infundat)

10791[/snapback]

Tot 318i am si eu-antigelul fiind prea gros nu are circulatie exact ca apa-diluaza-l cu apa distilata-40%antigel si 60%apa

Link to comment
Share on other sites

Ce naiba are termostatul de nu deschide?

Dupa cum am zis, am skimbat termostatul cu unul nou si nici acesta nu deschide..

 

Am verificat vekiul termostat daca deschide (intr-un ibric cu apa) si nu are nici pe naiba - ma rog, neavad termometru, nu pot aproxima decat ca deschide undeva pela 82.56*C.. :), serios, chiar deschide complet, inainte de 90*C

 

M-am uitat pe manualul Haynes de E30 si am facut exact ce scrie acolo:

- am desfacut busonul de la radiator

- am completat cu apa distilata (adi - nu am mai pus antigel :) )

- am pornit motorul, am asteptat sa ajunga la temperatura normala

- au inceput sa iasa bule de aer, am mai lasat motorul 15' sa mearga

 

In timpul asta a temperatura a inceput sa depaseasca linia de mijloc (spre 3/4 din scala)

Am dat aeroterma pe o turatie mai mare (3 sau 4) si temperatura a scazut

 

Dar nici de-al-draq nu a vrut sa deschida termostatul!!! :)

Ma dispera, ce naiba sa-i fac?

 

Mi-a venit o idee, dar care mai ales pe gerul asta e clar ca e proasta:

- am luat vekiul termostat si l-am blocat pe intredeschis cu o sarma de cupru indoita - nu are cum sa iasa de akolo, am verificat

- intentionez sa inlocuiesc termostatul cu asta "intredeschis" si sa pun un carton ceva in fata radiatorului, sa mai compensez din efect (motor rece)

Cum vi se pare ideea, e chiar asa de aiurea? :blink:

 

Inca ceva: as vrea sa plec la munte in weekend si tb sa rezolv cumva problema..

Dar as putea folosi doar aeroterma pt racirea motorului (o pun pe treapta 3 sau 4, plus ca e ger afara si o sa merg cu >100km/h)?

Pot sa bulesc motorul la faza asta?

Link to comment
Share on other sites

Iti dau eu o idee mai buna.Exact acolo unde termostatul are o sageata pentru instalarea corecta,da o gaura cu un burghiu mic.Ajuta foarte mult la aerisirea instalatiei.Poate prinde pe undeva aer in instalatie si nu il lasa sa deschida.
Link to comment
Share on other sites

Dar nici de-al-draq nu a vrut sa deschida termostatul!!!
Daca totul e OK cu termostatul si cu etanseitatea circuitului de racire, este posibil sa iti scape gaze in circuit - gaze care se strang in zona termostatului si nu lasa apa sa ajunga la el, si asta explica faptul ca nu se deschide.

Altfel zis, s-ar putea sa ai probleme la garnitura de chiulasa, sau, mai putin probabil, la chiulasa in sine.

Link to comment
Share on other sites

Te referi probabil la o gaura + filet (tarod) + surub de aerisire..

Ca daca dau doar gaura imi iese lichidul de racire pe acolo.

11758[/snapback]

 

Doar gaura.In termostat zic.Nu in carcasa lui.Ca normal ca iese pe afara.

Termostatul undeva are inscriptionat parca gradele la care deschide si o sageata mica.In sageata aia mica da gaura.Am gasit eu undeva smecheria asta si e buna,am testat-o.Stai ca o sa iti fac un link.

Link to comment
Share on other sites

Hai sa imi dau si eu cu presupusul :)

 

Daca radiatorul a fost acoperit si tu (sau cel care a avut masina) l-ai "descoperit" (ca de ,vine mai mult aer se raceste mai bine)iti sugerez sa il acoperi la loc.

 

In al doilea rand.Motoarele acestea M10+ M20 sunt renumite pentru supraincalzire.Rezultatul :cedeaza cine este mai slab :)

 

Deci crapa radiatorul,radiatorul din interior,vasul de expansiune la m20 etc etc.

 

Trebuie montat la iesirea din chiulasa un alt termostat cu ajutorul caruia se va controla mai bine regimul termic.Asta nu am inventat-o eu :blink:

 

Pentru asta trebuie sa te duci la BMW sa il comanzi.(in alta parte nu stiu).

 

Acest lucru va da rezultat daca sistemul este ok.Viscocupla,radiatorul, etc etc.

Link to comment
Share on other sites

Am facut o poza termostatului + inca o poza gasita pe net..

Poti sa imi indici unde anume tb data gaura? E ok unde am presupus?

11920[/snapback]

 

Asta e linkul unde am aflat de chestia cu gaura.Eu am facut asa ceva si am aerisit instalatia mult mai bine.Aveam probleme ca nu puteam aerisi deloc ca lumea,si mi se incalzea mereu.

 

http://www.bmwe34.net/e34main/maintenance/...replacement.htm

 

Pai sincer eu am dat gaura la termostat de M20,care e cu totul altfel.Dar e valabil cred la orice termostat.Am vazut ca ce ai tu pe masina e diferit.Termostatul are 2 parti,miezul care se misca cand creste temperatura si deschide valva,si rama lui care impreuna cu miezul inchid eremetic instalatia.Eu zic sa dai gaura in rama,astfel aerul care ramane in instalatia chiar si cand termostatul este inchis,va avea pe unde sa iasa spre vasul de expansiune.

Link to comment
Share on other sites

Asta e linkul unde am aflat de chestia cu gaura.Eu am facut asa ceva si am aerisit instalatia mult mai bine.Aveam probleme ca nu puteam aerisi deloc ca lumea,si mi se incalzea mereu.

 

http://www.bmwe34.net/e34main/maintenance/...replacement.htm

 

Pai sincer eu am dat gaura la termostat de M20,care e cu totul altfel.Dar e valabil cred la orice termostat.Am vazut ca ce ai tu pe masina e diferit.Termostatul are 2 parti,miezul care se misca cand creste temperatura si deschide valva,si rama lui care impreuna cu miezul inchid eremetic instalatia.Eu zic sa dai gaura in rama,astfel aerul care ramane in instalatia chiar si cand termostatul este inchis,va avea pe unde sa iasa spre vasul de expansiune.

11933[/snapback]

mai baieti,terminati cu improvizatiile la motoarele aetea cu regim termic ridicat?ce,e dacie?incearca sa rezolvi problema folosind tehnicile uzuale-le iei in ordine:

1.termostat defect

2.radiator cu elemente anulate

3.eventual curata si radiatorul,atat interior,cat si exteriorul

4.vascocuplaj-daca deschide

5.pala sa nu fie de la alta masina,sau sa aiba pale rupte

6.garnitura de chiulasa insuficient stransa,sau arsa

7.dupa aia mai vorbim

Link to comment
Share on other sites

mai baieti,terminati cu improvizatiile la motoarele aetea cu regim termic ridicat?ce,e dacie?incearca sa rezolvi problema folosind tehnicile uzuale-le iei in ordine:

1.termostat defect

2.radiator cu elemente anulate

3.eventual curata si radiatorul,atat interior,cat si exteriorul

4.vascocuplaj-daca deschide

5.pala sa nu fie de la alta masina,sau sa aiba pale rupte

6.garnitura de chiulasa insuficient stransa,sau arsa

7.dupa aia mai vorbim

11936[/snapback]

 

Ce improvizatii?Pai unele termostate au o valva din fabrica exact acolo unde zic eu sa dea gaura,deobicei cele orginale au asa ceva.E special facuta ca sa se aeriseasca mai bine.Am vazut la E30.Nu e o improvizatie,e o metoda buna pentru aerisire.La termostatele astea frantuzesti cae sunt intr-o cutie de carton portocalie,ca astea se cam gasesc pe piata,valva aia nu exista.

Link to comment
Share on other sites

Ce improvizatii?Pai unele termostate au o valva din fabrica exact acolo unde zic eu sa dea gaura,deobicei cele orginale au asa ceva.E special facuta ca sa se aeriseasca mai bine.Am vazut la E30.Nu e o improvizatie,e o metoda buna pentru aerisire.La termostatele astea frantuzesti cae sunt intr-o cutie de carton portocalie,ca astea se cam gasesc pe piata,valva aia nu exista.

11945[/snapback]

La m10,termostatul original nu are nimic de aerisire-motorul se autoaeriseste

Link to comment
Share on other sites

La m10,termostatul original nu are nimic de aerisire-motorul se autoaeriseste

11947[/snapback]

 

Daca se autoaeriseste e diferit fata de ce ziceam eu.Poate ca atunci gaura respectiva nu isi are rostul.Ideea era sa ajute la o aerisire buna a motorului chiar si cand termostatul era inchis.Gaura era mica,nu trecea mult flux prin ea incat sa deranjeze circuitul normal al instalatiei.Fiind mica ar fii ajutat bulele de aer prinse in motor sa iasa mult mai repede.Ceva legat de principiul vaselor comunicante cred.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Intr-adevar solutia lui wlf e foarte buna pentru termostatele de genul celor de pe M30. Am avut si eu probleme pe 525 tocmai din cauza asta.

 

Dupa cum probabil stiti, am cumparat masina lui Iulian, cu tot cu problema. Pana acum concluzia mea este ca pierde lichid de racire pe undeva, pentru ca se incalzeste doar atunci cand elementii radiatorului sunt vizibili (stiti ... expansiune pe radiator ...), deci nivelul e foarte scazut.

Nu fierbe, deci circuitul de racire inca e functional, dar partial.

Uneori nu mai sufla aer cald, deci caloriferul e "deconectat".

Dupa completare revine la normal, da caldura, temperatura nu trece de jumatate.

 

Nu prea vad scurgeri majore pe la motor, dar trebuie sa verific mai bine. Singurul suspect ramas ar fi caloriferul :blink: Unde trebuie sa verific umezeala in caz ca acesta e spart?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.