Jump to content
Intalnire BMW Club 12-14 Decembrie 2025 - Resort 7 Crai, Zarnesti (Brasov). Hai si tu cu noi la intalnire! ×

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 09/01/20 in Posts

  1. baga motorina in masina si bucura-te de vreme, masina, femeie, prietena, bere, suc, cafea, vin, tarie, etc...fa ce vrei tu.... sunt doar 2 bucsi stranse. on topic : NU, nu se rupe nimic.
    6 points
  2. Offtopic Cineva ca @tutorial incearca sa ajute alti 'posibili' viitori posesori de G30 oferind un feedback real despre masina si un cretin vine si ii da *minus. La nivelul asta s-a ajuns? Referitor la vopsea, cred ca de ceva ani este cam la fel de proasta la toate marcile.
    2 points
  3. Multumes frumos! Sper sa am noroc si sa fie ok, de 6 luni caut o amarata de bara si un prag la culoare...
    2 points
  4. Buna seara! nu am mai scris de un an cred, As vrea sa spun si eu despre impresiile mele cu 530xd acum masina are 56000km si face 3 ani in octombrie. Trebuie sa merg luni sa fac revizia la BMW sa schimbe ulei si filtre. Ce am remarcat pana acum: 1. in iarna mi-a aparut o notificare cum sistenul de SOS nu mai functioneaza. cand era mai cald afara, imi disparea eroarea (eu tin masina acoperita, asa ca nu am niciodata zapada sau gheata pe ea, decat rareori daca o prinde undeva o ninsoare). a fost schimbat modulul cu bateria de la sistemul SOS, totul pe garantie. 2.vopseaua este de o calitate execrabila, eu am mediteranean blue. mi-a sarit o piatra in bara fata, s-a dus lacul 5 cm, trebuie sa revopsesc bara din acest motiv, dar am sa o fac in primavara. 3.consuma extrem de repede adblue, pun cam 10 litrii la 10000km (fata de alte marci zic eu ca e mult cat consuma). 4.ma deranjeaza ca nu stiu cand ar trebui sa schimb placutele de frana (la f32 imi arata exact in meniul masinii). 5.a fost o problema cu grila variabila de sub grilele din fata masinii, nu se inchidea o "aripioara" din colt. Au schimbat grila toata pe garantie. Per total nimicuri. Lucrurile bune: foarte multe: 1.masina ruleaza excelent si are suficienta putere. 2.consum extrem de mic (extern 6,7-7). nu ca ar avea vreo importanta, dar sunt surprins. 3.calitatea interiorului este excelenta, in F32 scartia bordul, aici nimic, mormant. 4.Sistemul Bower&Wilkins este extraordinar 5.Scaunele confort sunt foarte comode, desi parca nu asa comode ca la competitori, dar fata de cele sport...alta poveste 6.Head up display, foarte bun si util Sper sa ajute pe cineva
    1 point
  5. Kickdown lag jumate de secundĂŁ, dacĂŁ calc pedala pana jos chiar si de la 2.500 de turatii are o ĂŽntârziere de jumate de secundĂŁ pana incepe turbina sa tragĂŁ, ar fi asta o problema? DacĂŁ da, care anume? Cat despre faza cu turatiile, dacĂŁ o turez pana in 3.500 si iau piciorul de pe accelerație acul la turatii crește puțin, cam 50 de turatii si dupa scade, care ar fi problema? Multumesc.
    1 point
  6. da, si mie mi s-a parut un pic ciudat. mi a zis ala ca nu se baga la motorul asta si ca e foarte greu ( ?!) si sa ma duc la reprezentanta. tind sa cred totusi ca n-avea chef de mine. o sa verific si garniturile de motor. la o prima privire am vazut ca e curat blocul si scutul nu are pete de ulei pe el. mersi pentru linkuri, o sa le citesc.
    1 point
  7. E oaresce diferenta intre piulita+surub si prezonul respectiv. Cuplul de strangere pe lananga asnsamblu respectiv difera si functie de clasa de rezistenta a piulitei/surubului dar totodata si folosirea elementelor antidesurubare (loctite, saiba , grover) care pot reduce valoarea minima necesara a cuplului de strangere. Cuplurile de strangere, la acelasi ansamblu, suruburi/piluite din aceiasi clasa de multe ori difera in multe domenii ... america versus europa. Cel mai simplu... verifica piulita si surubul in ce clasa e, si vede daca se incadreaza intre minimul si maximul cuplului de strangere fara ... a interveni deformarea plastica.
    1 point
  8. Morala: DocumenteazĂŁ-te din surse sigure! Mulțumesc pentru rĂŁspunsuri. Sunt puțin mai liniștit, nu de tot dar mai liniștit ). Fiind vorba de ansambluri ce țin de direcție m-am cam enervat ca le-am strâns ĂŽn halul ala. Mi s-a pĂŁrut ca e cam mult ĂŽn timp ce trageam de cheia dinamometrica. Dar dacĂŁ asa ne-a arĂŁtat "nenea" ĂŽn video asa trebuie fĂŁcut ))
    1 point
  9. w t f...o distributie.... ! (trist) ok, fiind benzina : bobine, bujii, garnituri motor (verifica scurgeri de ulei) aaa...si injectorarele. de citit: http://mywikimotors.com/bmw-n13/ https://f20.1addicts.com/forums/showthread.php?t=1410576 https://www.babybmw.net/viewtopic.php?t=108380 https://mhhauto.com/Thread-High-Oil-Consumption-N13-Engine
    1 point
  10. ] Norma LL04 a evoluat foarte mult in ultimii ani, a devenit mai restrictiva. Initial a fost un ulei facut pentru motoarele EU4 cu DPF (care de-abia aparusera), dar acum benchmark-ul de test sunt motoarele pe benzina B48 si N20. In plus, formula de la Mobil 1 ESP s-a schimbat in 2018. Am gasit pe un forum ca diferentele ar fi astea: What I liked about the original version was it's lower sulfated ash (0.6% vs 0.8%) it's higher HTHS (3.58 vs 3.5), higher viscosity at 100c (12.1 vs 11.8 ) and it's lower noack (5.6% vs 7.9%) Probabil noua formula, impreuna cu noile cerinte pentru LL04 din 2018, au facut sa nu mai fie compatibile. Probabil e inca un ulei bun pentru motoarele din seria M/N, dar s-ar putea sa nu fie cel mai potrivit pentru cele din seria B.
    1 point
  11. Consum dupa un drum Bucuresti-Lefkada-Bucuresti, 2 pers in masina si bagaje. La dus am avut 6.2 cu o viteza medie in jur de 92 km/h, a urcat la 6.7 dupa aprox 650 km facuti pe insula si a scazut la 6.4 pe drumul de intors desi am stat 2h in vama.
    1 point
  12. Fals. E martorul pentru "Cabin filter" adica filtrul de polen. Confunzi. Asta e dpf.
    1 point
  13. E mai scump 0W,nu gasesti la dealer in ro. Toți pun 5W. Acum 3 zile am facut o revizie la Filaret,nu au decât 5W. Lol,si e 80 ron/1l.
    1 point
  14. Proleasing este dealerul, de acolo mi-am comandat masina. Sunt 6 luni de la achizitia masinii pana cand poti face prelungire. Salut. Jantele+anvelopele de iarna au intrat in pretul masinii. Anvelopele sunt Michelin cred. Masina este conectata la aplicatia connected drive, insa android auto nu este inca disponibil in Romania ( BMW au anuntat iulie ca luna cu software update dar nu s-au tinut de cuvant). O sa vina probabil lunile astea. Apple car play il folosesc de cand am luat masina (vezi pozele di prima pagina). Remote software upgrade am facut o singura data, cand a aparut in aplicatie. A durat can 30 de minute si a mers fara nici o problema.
    1 point
  15. In primul rand dpf-urile de pe BMW sunt dintre cele mai reusite dpf-uri. In randul 2 regenerarea se face si daca ai o bujie sau 2 arse pe tester, asta pentru colegii de mai sus. Nu am vazut dpf de bmw sa fie infundat total la 200k km, reusesti recordul asta doar daca mergi 200k km numai in oras si subturat. Ce nu stiti voi este ca toate dpf-urile de pe bmw au o numaratoare inversa in soft care numara frumusel km parcursi de la 250mii pana ajunge la 0, cand ajunge la 0 iti apare tie tot frumusel eroarea in bord. Tot ce trb sa faci e sa intri in ista si sa ii dai replacement DPF si din clipa aia incepe iarasi numaratoarea inversa de la 250 mii km. Stai linistit si nu te mai stresa atat ca dpf-ul ala iti pica de tot pe la 500k km asa ca nu are rost nici sa il cureti si nici sa il schimbi. Iar faza cu dpf off e o idiotenie fara margini ( din clipa aia chiar ca devine “tigaie”) Mai scoate masina la drum lung din cand in cand ca asa ii place si incearca sa te obisnuiesti sa ai mereu o turatie de 2000 rpm minim, chiar si atunci cand schimbi treptele ( excluzand prima treapta). Astfel protejezi si turbina si ai cuplu instant. Si inca o chestie legata de turbina pt cultura ta generala: turbina “intra” indiferent de turatie, atata timp cat pe galeria de evacuare sunt gaze
    1 point
  16. Explanations:) Masina a fost adusa in 2017 din Belgia, de o firma, cu 280.000 km la bord si cica “un angajat” i-a dat inapoi la 150.000 “din greseala”. Eu am cumparat-o in 2018 cu 152.000 km in bord si pentru ca nu aveam nici istoric RAR la indemana pe vremea aceea, nici Car Vertical, iar masina arata ca noua si mai era si cabrio, am cumparat-o fara sa pun la indoiala kilometrajul. De o saptamana insa am aflat ca a fost masluit, masina avand acum 164.000 in bord, caci eu am tratat-o ca atare, iarna in garaj, vara cateva drumuri la mare si cam atat. Treaba este ca masina in continuare arata si merge ca de 100.000 km, nicidecum aprox 300.000, iar alt Z4 cu acest kilometraj nu am gasit pe tot internetul. Pun la dispozitie raportul Car Vertical, pe mail sau sms (unde in afara de km, nu mai apare nimic care sa puna semne de intrebare) si in link aveti si istoricul afisat la RAR. https://postimg.cc/yDdrDMkw Iar pretul scade la cel mai mic ever pt un E89 turbo, in caz ca se incumeta cineva: 11.800 euro
    1 point
  17. De-aia Domnul nostru ne-a dat masina hibrida ) Cand o sa traiesti intr-un oras in care nu poti sa respiri (cum e Bucuresti de exemplu), o sa fii foarte de acord. Ca o paranteza, unde ai vazut alimentari gratuite date de autoritati, ca vreau si eu? Da, e un ajutor dat pietei, ca sa grabeasca procesul de migrare. Dar stai linistit, ca n-o sa mai dureze mult. Insa dupa aia o sa vina momentul in care o masina electrica o sa fie mai ieftina decat una pe benzina/motorina. Ce faci atunci, iei una sau nu? Iar apropo de marja de profit a producatorilor, banuiesc ca ai cunostinte foarte bune despre industrie, nu? Adica stii cat costa R&D, care sunt volumele de vanzari, cum se amortizeaza investitiile, cum se contracteaza volumele de baterii si la ce preturi si asa mai departe?
    1 point
  18. Ai dreptate - deocamdata masina electrica este exclusiv pentru oras si imprejurimi - dar acolo isi face treaba foarte bine in regim mers la munca/cumparaturi si intors acasa la incarcat . Restul implica un grad prea mare de planificare, rabdare - unora pare sa le placa asta . De asemenea nu prea sunt de acord cu toate avantajele oferite de autoritati masinilor electrice - subventii la cumparare, scutire de impozite, plata parcari , alimentari gratuite . Este o fortare ne-naturala a pietei care tine preturile producatorilor sus si franeaza avansul tehnologiei . Mi se pare ca marja de profit a producatorilor este foarte la aceste masini , in conditiile in care ofera mult prea putin , cel putin la capitolul autonomie .
    1 point
  19. Nu trebuie sa schimbi dde-ul, se resofteaza doar cu versiunea de soft de 535 si trebuie facut cablajul pentru ce lipseste, interesant proiect
    1 point
  20. Asta pentru ca suntem noi tara bananiera. In Finlanda am vazut parcari de bloc, afara, in care fiecare loc avea priza de curent. Ei aveau nevoie iarna, ca era super-frig si aveau incalzitoare electrice pentru motor/masina, dar cred ca se pot folosi foarte bine si pentru incarcat o electrica. E drept, tot la ei erau LCD-uri functionale in toate statiile de transport in comun si niciun graffiti pe ele. Asa ca..
    1 point
  21. cam complicat si total peste mana. cred ca daca nu ai incarcator acasa fast charge, mai bine nu ti iei electrica. sa ti iei masina electrica cu gandul ca o incarci putin pe aici si inca putin pe acolo.....mi se pare o prostie. de asemenea raza in care o folosesti cred ca ar trebuie sa fie aproapa de baza (casa), in concluzie masina de oras, de cumparaturi. in vacanta te duci cu o limuzina confortabila si spatioasa. cutia de conserve electrica e buna pentru drumuri scurte si in special prin oras unde stii sigur ca un plin iti ajunge sa te intorci si acasa. ca la cumparaturi sau la birou o mai lasi putin la incarcat, ok, e un bonus pe care l bagi in buzunar insa nu ceva pe care sa te bazezi. cam atat!
    1 point
  22. Pt ce ar conta capacitatea motorului? Ai motoare de 3L si <200cp si motoare de 2L si 400CP, sau motor tot de 2L si 90CP. Explica-mi si mie care ar fi logica dupa care ar conta capacitatea cilindrica. Daca e sa conteaze ceva, atunci sa conteze puterea.
    1 point
  23. Concluzia ultimelor posturi ar fi ca > Porsche e sub Reno la siguranta pasagerilor > Daca era stratul de asfalt mai gros (nu se fura), nu murea un biet cetatean posesor de Panamera alba pe autostrada > Se poate afla dupa VIN “a cui” proprietar este autoturismul (adica masina detine pe cineva/ceva - poti afla dupa seria de caroserie) > In 2020, viteza mare nu inseamna 200, totusi. 2020, cand un Polo ajunge la 200 lejer, nechinuit. Acest post este un pamflet si trebuie tratat ca atare. E luni, cu totii am inceput mai greu. LE: “Ontopic”, as incepe cu verificarea informatiei; in lead se anunta moartea unui om si ranirea altor 2, iar din textul stirii, care cuprinde comunicatul Politiei Rutiere, aflam ca ar fi 3 persoane ranite carora li se acorda ingrijiri la fata locului. Trecand peste acest aspect, sunt multe feluri in care putea muri soferul; pare ca a intrat cu laterala dreapta in parapetii care aveau toate sansele sa intre in masina...pana la sofer. Sau, pur si simplu, soferul avea covid si a apucat sa moara inaintea accidentului, asta fiind cauza evenimentului rutier. E luni . PS: Scuze, am jignit Reno, era vorba de Clio; Clio e mai sigur ca Porsche. /s
    1 point
  24. Boaska ai tu frustrarile tale, legate de....multe Nu stiu pe ce santier ai vazut tu ca ala care face mortar, necalificat, ia mai mult decat inginerul sau seful de santier. Asfaltul de pe sosea nu se lasa pentru ca Dorel nu face ceva, ci pentru tot santierul nu respecta reteta (straturile). Sunt destule info pe net daca vrei sa afli ce si cum (inclusiv un documentar de la recorder). Hai sa nu ne mai plangem atata si sa ne facem fiecare treaba corect, pe particica noastra.
    1 point
  25. pai da ca la noi itp/ul il fac necalificatii cu scoala profesionala, conform EU pentru inspector itp trebuie sa ai o facultate de profil dar la noi sacalii cu 10 clase fac legea la rar , si inginerii se duc ca necalificati pe unde apuca, asa se procedeaza la noi, unul care are ASE este din primul job director tehnic si una care nici nu a terminat un management e pusa direct in Ceo asa cum un inspector itp castiga 1500/2000 si un necalificat pe santier 8000/10000 una fara bac cu o postliceala la vrajeala intra asistenta deci ce sa mai vorbim de corectitudine cand si pentru permis de conducere trebuie sa ai 10 clase si altii se fac asistente medicale fara bac asa ca intr-o tara de analfabeti care isi iau grade ce sa le spui ca bai nene ai dezechilibru cam mare pe fata ai grija ca trebuie sa schimbi franele alea, o sa spuna LASA MA CA STIU EU MAI BINE CA NICI LA CAMION NU TINEAU TOATE ROTILE ...... nu ai cu cine cand legile sunt asa aiurea, in mod normal itp =frane noi, ca stiti ca franele mele sunt bune..... da dar in 2 ani nu vor mai fi bune deci normal ca sa ma asigur eu ca ai frane te pun sa le schimbi, deci itp= frane noi, tobe noi, tot ce e far stop matuit schimbat, si sa vedeti cum dispar cazaturile de pe strada
    1 point
  26. Eh și ca să fie treaba treabă, azi am sunat să văd care mai e statusul. M-au pus să vin iar pentru constatare pentru că se pare că "metoda veche" de verificare a fost schimbată și trebuie să îmi reverifice mașina. Piesa nu mai vine se pare. Așadar după 2 luni de așteptare mă duc din nou la constatare... Între timp, toate bune. Pot să iau foc.
    1 point
  27. Salutare, detin un e46 320d din 2004, la recomandarea unui mecanic (el nu a avut timp) am inlocuit bucsile de la bara stabilizatoare fata. Problema e ca inainte am urmarit un tutorial pe youtube si acolo zicea ca piulitele se strang cu 54 Nm si asa le-am strans si eu. Dupa ce am verificat pe newtis (trebuia sa ma uit inainte de a ma apuca de treaba) am vazut ca se strang cu 21 Nm. Intrbarea e: Exista pericolul ca sa se rupa suruburile? Sa le desfac si sa le strang din nou cu 21 Nm sau acum daca le-am strans sa le las asa? Multumesc!
    0 points
  28. Vopseaua este intr-adevar proasta. La fel consuma adblue si a mea, desi cred ca mai bine de 1litru la 1000km. Ce mi se pare curios, este faptul ca am mers cu adblue-ul din fabrica 23.000km si evident ca rezervorul de adblue nu era plin cand mi-au dat masina. Cum am trecut la adblue-ul comercializat aici (desi cumparat de la reprezentanta bmw cu brand-ul bmw pe bidon) a inceput sa rupa consumul. Nu stiu la ce ar ajuta acea estimare pt placute in timp real asa cum era la F-uri...am inteles ca era si f proasta estimarea(posibil sa spun o prostie). La G ai un senzor, iar in momentul in care uzura ajunge la el, mai ai fix 5000km autonomie, lucru afisat in Idrive si de atunci incepe o contorizare inversa. Totul este preciz si cand contorizarea a ajuns pe zero, placutele chiar sunt uzate la maxim. Adica este imposibil sa te incurce in vreun fel faptul ca nu ai o estimare imprecisa in timp real. Ai 5000km sa te pregatesti pt schimbarea placutelor. Consumul e relativ si e in functie de cum mergi. Evident tu mergi foarte incet.
    0 points
  29. Ce sa se intample? S-a alungit surubul respectiv putin mai mult decat forfecand si ceva filet.. asa se intampla cand aplici dublu/triplu putere pe un surub. Cedeaza undeva. Acum nu mai ai ce sa faci. E vorba de deformare plastica.. nu elastica. Vorba lui wind-3er, bucura-te de viata, nu te-a facut pe tine un surub. Dar poate nu uiti si ne spui si morala.
    0 points
  30. Filtru de particule
    0 points
  31. Cum am mai spus si pe topicul lui Bala de numeroase ori, a avea o masina electrica, mi se pare o sursa de stres inepuizabila...si nu doar daca locuiesti in Romania. Cand m-am intors din concediu, am plecat de la aprox 100km est de Insbruck si pana acasa am avut 1450km. Aveam plinul facut, la 7.40 am plecat, am facut o pauza la iesirea din Austria, una la Nadlac unde am pus din nou motorina si am mancat un sandwich si una la Sibiu. Am mers blana totala si la 10.05 CET eram acasa. Deci 14 ore si 25 de minute incluzand pauzele si timpul pierdut la vama Nadlac pe care insumat le estimez la o ora(deci 13 ore jumatate timp efectiv de mers). Cate zile imi trebuiau mie sa ajung acasa, chiar avand masina cu cea mai mare autonomie, tinand cont ca am mers in Austria si Ungaria cu 145kmh in bord(139 reali ca sa nu iau amenda), iar in Romania am mers precum cocalarul handicapat pe autostrada?!
    0 points
  32. Tre sa fie ceva intre tine si BAV; prea pui intrebarile care trebuie .. In rest e in regula, numai sa nu ti-o faca alti vanzatori online, sa iti indice doar asa, un drum ingust, foarte ingust prin care poti returna ceva... CAND TE GRABESTI MAI MULT. :console:
    -1 points
  33. -1 points
  34. ce trebuie schimbat... intrebarea asta trebuia pusa inaiante sa cumperi masina.... acum o sa schimbi , ce e nevoie sa schimbi.
    -1 points
  35. In niciun caz nu e o masina slab dotata! Masina are dotari medii - cutie automata, lumini ambientale, senzori parcare, piele Dakota, clima digitala (nu rozete cum mai vezi la unele F30), volan sport, pilot, jante pe 17, navigatie MARE, incalzire in scaune, etc. Mai uitati-va pe Autovit sa vedeti ce cheliciuni gasiti mai ales la F30 facelift - manuale, navi mici, scaune panza, rozete, faruri halogen, etc (niciuna sub 12-13.000). Later Edit: Sunt curios ce dotari trebuia sa mai aiba acea masina ca sa nu fie comparata cu Loganul de "cunoscatorii" fini de pe acest forum: HUD, memorii la scaune, trapa, Harman Kardon, keyless entry si alte dotari ESENTIALE fara de care domnii distinsi de mai sus nu pot trai? Probabil E60, Astra H, seria 5 din 2009 facut dauna totala si alte avioane erau full fara piele...
    -1 points
  36. Pai da, daca se compara cu un seria 5 sau 7 o fi fara optiuni, dar la ce cheliciuni sunt pe piata cu rozeta la clima, chiar are destule dotari. Na, nu toti vor "5 butoane" .
    -1 points
  37. De ce sa pui 0W30 daca constructorul nu pune, nu recomanda? Nici macar nu cred ca este recomandata norma pentru zona in care motoarele sunt proiectate adica zona Europei; .. dar ce spun eu? Restul e experiment.
    -1 points
  38. Test cu testerul pentru masina aia, nu altul.
    -1 points
  39. Filtru de aer. Cand l-ai schimbat ultima oara? Stii unde e? (Nu e simplu ca la E46) Senzorul MAF (debitmetru) citeste volumul de aer sau e cam lenes? L-ai vazut cum masoara aerul!? Cat arata la 2000-2500-300rpm? Atunci foarte probabil iti trebuie altul.. (Masor si eu la mine si comparam) Darius, cum de tocmai motorul de 163cp ai ales sa iei? Ce motor ai avut la E46?
    -1 points
  40. Tu cumperi o masina (oricare) pentru senzatie? Nu mai iau in analiza si ce senzatii de cuplu instant.. poti avea in Bucuresti..? SAU o iei pentru cat de mult te ajuta (sau nu!) conditiile prilejuite de infrastructura prin prezenta unei masini (electrice)? Cum ar fi: ..puncte de incarcare pe strazi, sosele.., statii de incarcare, cost (ulterior) baterie.. (daca o cumperi SH), ..daca stai/stam la bloc sau nu..- deci incarcarea acasa, etc. ?
    -1 points
  41. Stiam eu ca astept degeaba. Atacam aiurea.. Hai sa continuam pe deformarea plastica:bilstein.PDF
    -2 points
  42. Corect. Nu am gasit nimic mai interesant si mai direct despre deformarea plastica.. de aceea am adaugat linkul acela. In schimb, eu pun pasta antisize pe suruburile (prezoane) de la roti si le strang cu dinamometrica la cuplu necesar; 120Nm. O probleme pana in prezent. Nu stiu daca Bilstein in pagina lor au luat in considerare si pasta antisize.. probabil roata e stransa putin mai tare, dar nu cred ca, cu mult.
    -2 points
  43. Masina are clima, climatronic sau doar AC?
    -2 points
  44. Sa inteleg ca ma critici sau doar vrei sa pari interesant? Astept sa vad ce am spus incorect, sau cat de incorect a fost ce am afirmat. De preferat cu, citate din Anghel Saligny. Doar despre deformarea plastica: http://1001referateonline.blogspot.com/2012/02/prelucrari-ale-metalelor-prin-deformare.html?m=1 "Deformarea elastică şi plastică a metalelor şi aliajelor. Sub acţiunea unor forţe exterioare metalele şi aliajele pot suferi deformări elastice şi plastice . Deformarea elastică a materialelor şi aliajelor se menţine numai în timpul acţiunii unor forţe exterioare capabile să le modifice forma şi dimensiunile .La înlăturarea acestor forţe metalul sau aliajul revine la forma şi dimensiunile iniţiale. Deformarea plastică a metalelor şi aliajelor se produce numai la o animită valoare a forţelor exterioare. Această deformare se menţine şi după indepărtarea forţelor care a provocat-o . Metalele şi aliajele sunt corpuri solide deformabile care au însuşiri elastice şi plastice . De aceea ,la prelucrarea metalelor prin lovire sau presare ,deformarea plastică este precedată întotdeauna de deformarea elastica . "
    -4 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.