WIN60, am mai discutat noi problema asta in trecutul mult mai recent: http://www.bmwclub.ro/forums/topic/190390-cum-se-citeste-corect-nivelul-uleiului/ DJ Allexinno, tu compari mere cu pere!! Sa inteleg ca in motor intra acelasi TIP de ulei ca in cutia automata?? Nu, evident! Ma mir, ca nu te-ai intrebat asta inainte sa le compari. Si poate conditia temperaturii uleului la anumita temperatura, la "automata" e pusa conditia din alte cauze: cum ar fi (foarte probabil) dilatarea anumitor componente in cutie, avand in vedere ca uleiul este impins de o pompa acolo.. / dar sunt atatea de luat in considerare ca, comparatia e puerila.. fara sens. Eu unul mi-am spus parerea in linkul de sus si ramane neschimbata. Zero probleme pana in prezent in legatura cu uleiul. cipriansv89, daca esti asa convins ca nivelul uleiului se masoara la cald sau chiar temperatura lui de operare, DECE NU PUI cel putin un litru sau poate chiar doi de ulei la fiert pe aragaz sau altceva.., temp de 100 de grade, si masoara nivelul cu un bat la fiert si apoi la rece si ne spui si noua? Eu nu am asa curiozitati ca nu o sa fiu uimit. Creste prea putin in nivel; ..poate 5%. Pe joja intre maxim si minim e lipsa 1 litru de ulei RECE. Adica ala pe care il adaugati voi.. Chiar asa, ce va faceati da va spunea in carte ca uleiul trebuie adaugat doar fierbinte?? :)) Iar litru ala lipsa nu iese din nici un calcul ca fiind 5,10,15% lipsa ci chiar aproape 45% lipsa ulei din cat trebuie. Ce inseamna asta? Inseamna ca orice om normal poate vizual sa isi dea seama si alarma, daca e cazul (si e cazul) cand pe joja si in bord (mai recent) li se spune ca uleiul e la MINIM! Nu iti trebuie 7 facultati ca sa intelegi ca nu poti/ai voie sa pui mai mult de 1 litru dupa aceea avertizare!