Jump to content
Intalnire BMW Club 12-14 Decembrie 2025 - Resort 7 Crai, Zarnesti (Brasov). Hai si tu cu noi la intalnire! ×

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 09/24/21 in all areas

  1. Ca și opinie personala ĂŽmpĂŁrtĂŁșesc un punct de vedere și eu cred mai Silviu ca am ajuns la o vârsta la care ĂŽncepem sa vedem nițel altfel lucrurile fata de acum +20 de ani in urma. In ultima decada a secolului trecut descopeream sucul la dozator TEC, fast food, shawarma asta pana sa ajungem la Coca-cola și McDonalds și CD player ca și ĂŽnceput al digitalizarii audio. De ceva vreme insa preferam un ribeye mediu rare acompaniat de un pahar cu vin de calitate iar la desert un expresso black. Evoluția pe care am parcurs-o ne permite sa apreciem mai fin anumite gusturi și nu numai in domeniul culinar ci si pe alte dimensiuni, tehnologia fiind una dintre ele. Și nu neaparat sa “alergam” dupĂŁ ultimul gadget ci mai degrabĂŁ sa descoperim frumusetea unui “six in line maturat” si farmecul unei mașini mai vechi ce câteodatĂŁ mai are si toane.. Pe mine m-a cuprins alta pasiune, pe la ĂŽnceputul anului mi-am luat un pick-up … din 1979, si de atunci tot cumpĂŁr din diverse surse viniluri ale anilor ‘80-‘90 pur analogice nemasterizate digital, si asta in contrast cu generația tânĂŁra ce prefera streaming-ul platformelor ce distribuie in format digital conținut audio video. Așa ca “old lady ”ĂŽși are ĂŽncĂŁ rostul in viețile noastre aducand nostalgie vremurilor trecute intr-o perioada ce se pregateste sa facĂŁ shiftarea cĂŁtre era electrica a automobilului. Suntem ĂŽncĂŁ la incepurile sfârșitului motorului cu combustie interna ĂŽnsĂŁ “old lady” ĂŽși va afișa multĂŁ vreme vârsta, cu demnitate, ĂŽntorcând privirile atat a celor ce prefera un vin roșu sec cât si pt cei din generația Coca-cola.
    3 points
  2. Eu am o boala cu GameBoy-urile DMG si color. Nascut in 90', taica-miu fiind navigator eu aveam prin 95' GameBoy DMG prin spatele blocului... walkman si casetele cu Michael Jackson... heheee, mountain bike Shimano, doamne ce mai reparam bicicleta aia. Silviule las ca o faci tu. Am descoperit si eu ceva nou la masina mea, TOT SCAPA APA . Ieri am ridicat capota sa verific vasul de expansiune, sa sterg si rezervorul de servo ca prin gaurica aia de aerisire, ies vapori de lichid pentru servo(cica e normal), daca nu-l sterg se prelinge in jos, se strange mizerie p-acolo si sa-mi verific uleiul in motor pe joja. Desfac vasul de expansiune iara cam 2 degete(pe orizontal) lipsa antigel, nu am mai completat cam de 3 luni dupa ce i-am schimbat toata alea p-acolo... ma uit eu p-acolo sa vad daca e vreo urma si am descoperit de unde, garnitura la pompa de apa sau la termostat. Cand am iesit acum 2 sapt spre Tulcea si am turat motorul vreo 30-40 de minute atunci cred ca a mai scapat din ea... am pete albe imprastiate pe curea si pe vasul de la servo, e clar ca de acolo vine.
    1 point
  3. Doresc sa reinstalez pe x3 catalizatorul si filtrul de particule dar are fĂŁcut pdf off . Si nu reusesc sa gasesc un mapp sĂŁ nu fie modificat in vreun fel sau altul . Ma poate ajuta cineva cu un mapp sau cu o informatie unde ași putea sĂŁ rezolv problema. Va multumesc anticipat! P.S. BMW X3 E83 M47 2.0 D 150HP 2007
    1 point
  4. Nu pot sa stau tot timpul langa masina cand o repara cineva (din pacate). Uite, ma gandeam aseara, , oare ieri o fi pus ulei, in sfarsit, in cutie? Pentru ca, din nou, am plecat de acolo, inainte de operatie (chiar eram nervos si simteam nevoia de o aerisire). Am avut o problema la Passat, acum 2 ani, o chestie banala, nimeni nu-i dadea de cap. Am fost ajutat pe ultima suta de metri de niste baieti priceputi si cu suflet, de pe forumul vw. A doua zi, sambata, vroiam sa o scot la vanzare cu cat ar fi oferit cineva (cca 2k euro, fata de minim 6k). Dar nu asta vroiam sa spun. Atunci, am fost cu ea in 6 service-uri. Unii renuntau mai repede, altii mai greu (apogeul a fost cu un mecanic care vroia sa-mi spele filtrul de particule). Ideea este ca nu am lasat pe nimeni sa umble la ea aiurea. Intrebam, ma gandeam si plecam. La asta, cel putin la ultima interventie, am acceptat foarte usor niste diagnoze. Muuult prea usor. Sper ca acum m-am invatat minte. In alta ordine de idei, am acceptat ideea ca masina asta nu va mai fi ca in tinerete (prea multi proprietari neglijenti, prea multe ghinioane, lipsa mecanic profesionist, posibil costuri mult prea mari). Pentru o perioada de timp o voi lasa asa, voi mai face la sfarsit de saptamana mici reparatii si, daca nu gasesc un cardan in Ro, anul viitor le voi comanda pe amandoua din Germania. Si mai este un lucru: are ceva, nu pot intelege ce anume, care ma face sa tin la ea si sa nu renunt! Conduc toata gama Ford, la servici, masini noi (urmeaza Explorer) dar gandul meu tot la batrana mea doamna ramane. De ce? Nu stiu!
    1 point
  5. Imi pare rau pentru patania ta....am fost si eu acum 1 an si ceva la el pentru aceeasi manopera. Totul a iesit perfect, omul mi s-a parut super profi, eu am stat langa el tot timpul, lucrarea a durat aproximativ o ora jumate.
    1 point
  6. Vedeti ca s-a tot discutat despre acest DSC/DTC pe forum. O scurta cautare si veti gasi foarte multe discutii. DSC - Dynamic Stability Control sau ESP la VW, by default este activ tot timpul. Ca sa-l dezactivezi, desi nu-i recomandat decat pe circuit ori sa faci drifturi in zone fara trafic, trebuie sa ti apasat lung pe butonul de DTC din bord pana cand vei primi atentionare in bord ca sistemul este inactiv. Daca-mi aduc aminte, o sa ramana tot timpul aprins martorul de DSC a.i. sa te avertizeze ca-i dezactivat. DTC - Dynamic Traction Control, reprezinta sistemul de control al tractiunii. Default el este dezactivat, altfel se va bate cap in cap cu DSC-ul care este activ, fiind mult mai important intrucat impiedica masina sa derapeze. DTC-ul se va activa prin apasarea scurta a butonului DTC. Acesta devine util iarna indeosebi cand masina ramane imobilizata in zapada si ai nevoie ca rotile spate sa se roteasca, sa-ti faci balans si sa poti incerca sa pleci de pe loc. In absenta acestui DTC, DSC-ul va detecta faptul ca rotile nu au aderenta si va taia gazul. Prin urmare nici o sansa sa mai pleci de pe loc. DTC-ul va limita intr-o oarecare masura drepturile DSC-ului, in sensul ca va lasa rotile sa se roteasca chiar si atunci cand nu au aderenta, dar doar cand trebuie sa pleci de pe loc. In tot acest timp, DSC-ul va ramane activ, doar ca va fi limitat in ceea ce priveste plecarile de pe loc, perioade in care va permite ca rotile motorii sa se roteasca chiar si in lipsa unei aderente. Engine ON: Default => DTC - inactive / DSC - active; Short pressed DTC button => DTC - active / DSC - limited active; Long pressed DTC button => DTC - active / DSC - inactive
    1 point
  7. Sa nu las topicul "nicicum" am revenit ...dar nu cu o rezolvare ci cu o ciudatenie. Nu am fost in stare sa planific o diagnoza pt valori injectoare cu "baiatu" la care mai apelam uneori. Nu stiu fix cauza, o fi fost omul super ocupat, ocupat am fost si eu dar nici chiar asa, nah, ideea este ca ar fi trebuit sa-mi vina acasa la masina nepornita de minim 8 ore si acest lucru nu l-am putut planifica ...asa ca am renuntat la serviciile sale. Intre timp, de 3 zile a aparut o ciudatenie. Aceeasi motorina Luk (ultimii litri / am vrut azi sa merg sa alimentez la Mol dar mi-a fost lene) ...deci nimic neschimbat, aceeasi motorina, aceleasi drumuri, aceleasi "orice" (nici macar capota n-am ridicat-o de 3 saptamani) ...si acum 3 zile, dimineata, cum dormeam pe mine dupa prima "cheie" am constatat cu surprindere ca masina "nu mai face" ! Chiar m-am uitat sa vad daca nu tin pedala ambreiaj calcata (pozitie in care sughiturile/intreruperile dispareau) ...nici vorba, pur si simplu motorul mergea la relanti liniar, frumos si putin zgomotos "de rece". Am urmarit fenomenul si la iesirea de la serviciu, si in dimineata urmatoare ...si tot asa pana azi - nu mai face si gata ! Nu imi explic, nu cred sa fi venit Zana Maseluta sa-mi fi reconditionat injectoarele intr-o noapte, dar asta e situatia acum. Deocamdata o las asa si o tin sub observatie si as vrea sa si traversez iarna asa, nu de alta dar daca vine frigul nu cred sa mai am elan de manopera injectoare in parcarea blocului. Am prins alaltaieri dimineata 6°C si ma asteptam la orice dar chiar nu, nici o anomalie in mersul de relanti. Nu mai inteleg nimic dar nu asta e important - bine ca avionul e ok
    0 points
  8. Asta cu uleiul care il folosesti de o viata mi-e imi pare putin a neinformare, sau neactualizare la natura motoarelor care sunt facute in ziua de azi. Deci iarna punea un ulei foarte subtire pentru curgere usoara la rece iar vara punea un ulei mrelativ mai gros la rece vara dar si mai vascos la regim. Hmm E un risc.. Realisti fiind cati dintre voi a-ti auzit lucruri spectaculoase, adica noi despre Castrol in ultimul timp. Nu stiu daca e un indice bun ca o persoana, fie si ea pilot pe undeva sa stie mai bine ce se intampla intr-un motor nou fata un tip (sau mai multi) care freaca un ulei, doua, trei pe YT.. Cred ca aia cu schimbul la 5000 e cea mai realista idee.
    0 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.