Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 10/14/21 in all areas
-
In primul rand multumesc frumos pentru aprecieri Nu este masina din acel clip, desi era cat pe ce sa o cumpar eu pe aceea. Din fericire sa zic asa, a aparut "din senin" aceasta ocazie cu cutie manuala si am preferat-o in detrimentul celei automate. Ca scurt update, tocmai am primit azi atestarea de vehicul istoric Am schimbat si uleiul si filtrele, uleiul la cutie si diferential, lichidul de frana, antigelul si bujiile. Am cumparat si discuri noi fata spate si placute de frana + un kit de suspensie cu arcuri Eibach Pro Kit si amortizoare Bilstein. Va cobori masina aproximativ 2,5cm pe fata si 2cm pe spate, din ce spun ei. Si bineinteles ca nu m-am putut abtine si am luat un set de jante Styling 37 originale Fuchs pe 18" cu anvelope de vara Ma gandesc atunci cand voi reconditiona etrierii sa ii vopsesc galben, sa faca un contrast frumos cu albastrul. Not sure yet...in general sunt adeptul unui look clean and stock. Si da, masina sta doar in garaj subteran cu temperatura constanta si va iesi pe strazi doar cand e frumos afara.4 points
-
Bimmer-tata, sti bine ca noi suntem "prieteni" dar iar ma vad nevoit sa intervin putin. Ce te faci cand alegi un ulei motor cu o fisa tehnica rezonabila, il cumperi si il pui plin de elan in motor ...cheie ...si constati ca motorul se aude ca dracu', metalic ? Mai mult, stai la semafor si te nimeresti langa o masina fix modelul tau si "tragi cu urechea" la motorul lui ala si constati ca abia il auzi, ca suna "moale si uns" in timp ce al tau face ca o drujba ? Bagi "rationalul" si "gandesti pozitiv" punandu-ti toata increderea in fisa tehnica ...sau "feeling-ul" tau uman si nestintific iti spune ca ceva nu e in clar cu uleiul ales ! Pt ca e clar ca daca se aude "metalic" si zgomotos, ceva n-ai calculat bine. Sau si pt asta trebuie sa formez o comisie de specialisti dotati cu stetoscoape medicale verificate metrologic care sa confirme in scris pe niste procese verbale ca "da, motorul dvs suna ca dracu'...2 points
-
vor schimba bara cu totul, si seful de service va arunca bara pe piata de second hand (dupa ceva cosmetizari)2 points
-
As fi vrut eu sa te mai complimentez eu inca o data in stil mioritic dar mai bine ma abtin si zic bravo! Si tot eu mi-am luat curaj si am accentuat cu rosu ce a primit totusi asa masina! Nu citesti in fiecare zi asa ceva pe un topic. Sa le sara in ochi si la altii.1 point
-
@Remus330 - tarziu am vazut dar incerc un raspuns. Folclorul e gros ...ca bujiile intra doar la nu stiu ce temp mica mediu ambiant, ba ca intra tot timpul doar cu durata diferita ...nu stiu. Stiu ca am traversat o iarna cu o bujie arsa si cand temp mediu ambiant scadea sub +4°C, porneam cu tremurici pe relanti + fum cam 1min, apoi totul se stabiliza. La e90 de acum nu am verificat dar am fost curios la fostul Opel diesel, Astra G 2003,1.7... Am scos mufa unei bujii, am inseriat un bec, l-am agatat pe stergator sa vad becul de la volan ...afara 35°C, zi de vara, masina nepornita de o zi ...contact ....becul alimentat de mufa bujiei a stat aprins 10 secunde. Asta la Opel ...la e90 posibil sa nu fie asa. Daca tot ai facut un efort sa cumperi bujiile, trebuia sa mai insisti putini si pt un releu nou. E mai "safe". Dar poate intre timp le-ai inlocuit si e totul ok. @Dom'Popesco - am o mica "jucarie" de tip HUD montata deasupra retrovizoarei centrale cuplata non-stop la mufa OBD2 a masinii si astfel monitorizez continuu temp antigel si incarcarea (daca maretul BMW nu s-a mai indurat sa-mi doteze bordul cu un ceas temp apa) Nu am sesizat vreo neregula la voltaj, se mentine cam mereu pe plaja 14,1 -14,2 indiferent de consumatori (nu am IBS). Tu ai descris o situatie nasoala, eu am doar mici sughituri pe relanti rece de max 4 min.1 point
-
Variantele enumerate sunt cele recomandate de service, inca caut alte variante, ma gandesc si eu la varianta ca nu cumva sa stranga sau sa agate1 point
-
Te-ai inflamat degeaba pe saracu'om ...ti-o spun eu, la europence te mai poti juca cu after-market, la japoneze e mai greuț pt ca japonezii nu prea acorda licenta oricarei cooperative si te doare mintea cand mergi dupa piese si iti spune ala "pot sa va aduc pe original in 5 zile sau ...nimic" Nu ai optiunea Beru, Starline, Ferodo, Facet, etc, etc. Original sau nimic. Si cand tu esti obisnuit cu Skoda, Opel, Vw, BMW, Ford, Fiat, etc, ca intri in primul aprozar, comanzi si in cateva ore iti vin piesele alese de tine din oferta a 10 producatori ...te cam loveste raspunsul lui ala din magazin. Da, pe linie de senzori si finețuri e recomandat sa mearga omu' pe original ...dar la fieratanii butucanoase mai poti strecura si cate un after-market ca doar nu a tușii "maretul BMW".1 point
-
1 point
-
Ai procedat corect,tot respectul. Macar la bmw te poti juca cu aftermarket, depinde fiecare face ce vrea. Cumpara Lm Leicthlauf, da e foarte bun LM-ul. Uite eu la bmw am pus antigel Motul compatibil, nu am pus OE bmw. Am fost sfatuit de 2 mecanici ca e mai bun si nu face depuneri in timp. Cum la mine nu facea caldura,am zis hai ca daca tot schimb termostatul sa incerc si altceva.1 point
-
...si dom'Popescu, acum mi-am amintit, ca parca dimineata am gasit strecurata printre randuri intrebarea ta "ce m-a nemultumit la Civic de l-am dat intr-o luna" ? Intre timp ai renuntat la curiozitate si ai editat. Voi fi putin "off-topic" dar poate ajuta... 3 chestii mi-au demontat MITUL japonezelor - insonorizarea - de toata jena ! Loganul e varf de gama in comparatie. Auzeam in rulaj nisipul antrenat de roti, motorul parca era la mine pe genunchi (benzinar, v-itec, 140cp), auzeam orice piesa auto ce se misca in jurul meu, chiar era prea mult pt mine desi "veneam" de pe un diesel tractoras euro3, y17dt fara pretentii. In plus caroseria aia pierdea caldura mai rapid decat o fecioara virginitatea intr-un club de manele! (am avut masina o luna de iarna, dec-ian) - apoi ..."noi japonezii". N-am reusit sa "europenizez" cerintele "lor" in materie de fluide si piese. Eu invatat cu "variante" ..."prea scump aia, pun aia" ...nu tata ! Uleiul "lor" de 0W20, piesele lor, antigelul lor ...totul "al lor" fara prea multe alternative europene. - consumul. Am facut plinul si cand am vazut ca se "aprinde becu' " dupa 470 km am zis "bine", tu vei pleca. Si normal sa fie asa cand sistemul v-itec intra dupa 6000 ture ! Pai ce sistem sa mai vreau cand la 4000 ture nu ma mai intelegeam cu nevasta in masina si trebuia sa ridicam vocea ? Asa ca am renuntat la "BMW-ul asiatic" si am trecut la unul original. In rest (din punctul meu de vedere) ...prea multa reclama, mit si aura in jurul japonezelor. Sau poate nu m-am obisnuit eu, poate nu am inteles masina ...poate sunt prea sensibil, nu stiu dar cert este ca acum am un 320d european si cu toata sensibilitatea auditiva, totusi mi-l place. Am vandut Civicul in pierdere dar m-am bucurat si asa Scuze pt off-topic.1 point
-
Motul x clean luat de pe eMAG de 3 ori deja, made in France pe spatele cutiei.1 point
-
Nu cred ca e greu daca iti imaginezi ca daca iei versiunea sport de la bmw o sa platesti mai mult decat fata de versiunile standard, seria 3.. seria 5.. Bun venit pe forum. Sunt convins ca daca folosesti butonul de cautare de pe forum afli citind cam ce costuri sunt l a seria 3; MAI MICI costuri de intretinere, piese chiar si manopera, decat seria 5. Adica nemtii nu-s prosti la pus/facut preturi in functie de CLASA din care fac parte masinile lor. Asta e parerea mea si.nu cred ca ma insel. Cum ai intretinut 530i 8 ani de zile? Ai facut personal reviziile?-1 points
-
De aia e facut forumu', sa isi faca omul care intreaba o idee nu? :naughty: Ar trebui sa spunem la toti ca bmw e una dintre cele mai ieftine masini de intretinut, nu? Cand de fapt tre' sa fii "on top", sau la zi cu reviziile si reparatiile daca vrei sa te tina si sa te bucuri de marca.-1 points
-
Tot ce ai pus inapoi, a fost dupa codurile date (sau echivalente) de realoem pt masina ta!? Sau le-ai ales dupa ureche si bani disponibili? Ma refer strict la partea de AC, care nu merge probabil cum trebuie. Stiu ca "radiatorul", de fapt schimbatorul de caldura la unele AC-uri pe E46 au avut niste filtre care se puteau schimba periodic iar la modelel mai noi de E46 (spre E90 si chiar E90) nu mai aveau acele filtre. Inclin sa cred ca in sistemul AC e un echilibru intern fragil care o data ce nu merge ceva ca lumea atunci fie sistemul se blocheaza fie pot fi altele afectate datorita stresului cu ar fi ventilatorul acela.. Apoi, ai incercat sa afli de la dealer dupa codul de piesa dat de realoem, sa comanzi un alt modul nou? Exista un risc sa se strice din nou termocupla daca e stresata de cauze exterme, asa ca.. problema ta nu e simpla.. La un meserias in AC de masina nu ai fost? AC-ul la masina NU se repara cu sfaturi pe forum..-1 points
-
Tu ce vrei sa afli? Cum functioneaza EGR-ul? Stii engleza, sa o intelegi? Pune aici VIN-ul si caut pentru tine.-1 points
-
Nu, gresit, ma dau jos sa il intreb.. si mai bine ma iau dupa soferul cu motorul care toarce ca o pisica.. si nu ma las pana nu aflu ce mama masii de ulei pune el in motor si eu nu. Si sa imi spuna toata povestea de succes a unui motor care toarce si al meu nu. Hai sa continuam folclorul ca incepe sa imi placa... Vezi tu, topicul acesta in loc sa devina tehnic si simplu, risca sa ajunga mahala sau altceva... dar nu un mod dupa care sa alegem uleiuri dupa fisa tehnica ci empiric cam de baba Vanga.. Eu de cand intru pe topicul asta doua marci si tipuri de ulei de motor am zis ca pun si am spus. Si cat m-a dus mintea cum procedez cu motorul pana la cald (de parca asta nu ar conta, PENTRU ALTII) am tot explicat; evident ca am fost contrazis; am 465k km la zi fara sa scot nici macar injectoarele.. Porneste ceas; a mai facut figuri din cauza de baterie.. dar cam atat. Uleiul il consuma exact camd ma astept, la varsta lui.. Asa ca deocamdata raman la concluzia mea. Iar alegerea mea mi se potriveste. Asta nu inseamna ca altii trebuie sa procedeze ca mine.. Experimentele, am inteles de la altii (am pus link aici catre pareri pe care le respect mult mai mult pentru ca abordeaza uleiurile exact cum trebuie) ca nu e bine sa schimbi uleiurile, marcile.. am explicat in alte postari exact ce am inteles. Succes in alegerea formulei perfecte, dar ma tem ca nu exista formula perfecta pentru ca motoru se uzeaza cu fiecare schimb de ulei iar asta ar trebui sa dea de gandit.. Bafta.-2 points
-
Popescu, numai putin, de unde a scos asta ca la "bmw macar te poti juca cu aftermarket"!?? Dar la "alte" marci cum e? Nu te mai poti juca? Au reguli mult mai stricte? :) si la bmw nu..? Asa iti repari tu masina? Sunt foarte curios din ce punct de vedere vorbesti.. Ai vreo sursa (din care ne zici ce ai zis) asa mai cu autoritate in domeniu auto, mecanic? ..Ai consultat vreun manual secret al reparatorului universal de bmw si nu stiu si altii!? Acum e momentul sa il faci cunoscut! Hai surprinde-ma cu ceva oficial si te cred. Altfel, nu mai vorbi nedocumentat pe aici ca unii incep sa te creada si e pacat de masinile lor. Iti spun o data ca sa ne in intelegem, cele mai bune piese le iei de la dealer. Acolo calitatea e garantata. Restul "originalelor" sunt dupa cum ti-e norocul sa dai peste ele, adica inscriptii pe care bmw nu s-a mai obosit sa le stearga sprea bucuria noastra a soferilor, posesorilor.. (si aici intra si lichidele masinii). De ce? Pentru ca atunci cand faci o revizie la dealer ei sint nevoiti sa ia lucrurile in serios. Adica sa puna calitatea decisa de "sus", din sediu central, adica prin reteaua INTERNA de distributie! Mai sunt si abateri, dar alea sunt probabil (dupa "specific") in tarile de est.. in stilul lor, dat si de oamenii din est.. Iar tu cand cumperi direct de la ei sa nu crezi ca au vreo magazie secreta de unde vand rebuturi... tie clientului.. Nu. Te servesc din aceiasi gramada, pardon, depozit - de unde o fi produsul adus la tine.. Ce am scris mai sus cu rosu, doar acel lucru trebuie combatut. Ignora restul. Nici la mine nu face depuneri in timp antigelul luat de la dealer. Stii la cat timp se schimba antigelul? Sau nu se schimba decat cand vezi depuneri?-3 points
-
No, pai daca intra si el pe subiect asa se intelegea. Asa, trebuie sa iti dau dreptate si ma doare. :) Normal, ca oricat ar fi de fiabila ar fi o Honda sau un Suzuki, intr-o zi tot se va strica.. vei avea nevoie de piese mai mult sau mai degraba, nu usor de gasit.. Chiar nu am auzit de mult timp paralela asta intre japoneze si nemtesti. Eu am crezut ca stim toti treaba asta.. Eu nu incurajez decat o sursa foarte serioasa de unde trebuie sa va luati uleiuri sau ce lichide aveti nevoie la masina.. asta e prima regula (nu a mea, am aflat si eu de la altii..) si apoi sa nu schimbi uleiurile precum ciorapii. Tot la fel, nu e inventia mea! Asa e sanatos, asa se pun uleiurile la masina.. Si normal (din nou) sa stai cat mai aproape, adica identic cu, cerintele date de fabricant. Da, stiu, se pune la masinile, ultimile facute.. uleiu' 0w20 / Longlife-17 FE+.. durere, :hairy: si parerea mea personala, ma infioara.. bine ca nu am asa motor. Sincer, asta m-a inflamat (prea mult spus..); ca se tot recomanda schimbul uleiurilor dupa cum suna motorul.. lucru neauzit pe alte canale (serioase) de cercetare ale internetului. Ma refer la surse serioase nu "teste" si comentarii despre frictiune si curgere de pe YT. Cand e vorba de motorul meu cred si urmez informatiile din sursele cele mai serioase nu zvonuri si impresii ale altora. NU vreau ca impresiile altora sa imi uzeze prematur motorul. Hai, ca nu-i greu de inteles.. Incheiat.-3 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00