Dintr-un vechi si foarte prost obicei, cand merg pe strada obisnuiesc sa ma uit la masinile parcate. In ultimele luni am observat ca se intalneste din ce in ce mai des un model de anvelopa usor de recunoscut dupa desenul "artistic" al profilului, catre marginea exterioara: Este Tigar UHP. Nu am nimic de rau de spus despre Tigar. Este un producator de anvelope din Serbia, parte din grupul Michelin, ale carui produse se incadreaza in segmentul "economic". Dar am observat ca aceasta anvelopa este de mare succes in Romania. Am vazut-o pe surprinzator de multe BMW-uri de productie relativ recenta - in special serie 3 F30, serie 5 F10, chiar si Z4 E89. Am observat ca este populara si printre posesorii de Audi sau Mercedes. Curiozitatea m-a impins sa caut opinii despre Tigar UHP. Este greu sa gasesti pareri obiective. Exista insa un test realizat profesional care arata fara echivoc ca, la franarea de urgenta, Tigar UHP are comportament "de duzina" pe asfalt uscat si aproape dezastruos pe carosabil umed: Test franare vara 2019, comparatie intre 53 anvelope diferite M-am obisnuit deja cu gandul ca, in vremurile actuale, a te afisa cu un BMW a devenit ceva la fel de fundamental cu a purta chiloti. Dar a ajunge sa faci economie la sange alterand major limitele de siguranta ale masinii, consider ca este stupid. Intre un set de Tigar UHP si un set de anvelope din clasa mid-range (ca sa nu ne intindem pana la premium), diferenta de pret probabil este in jurul la 100 Euro. Insist, per set. Este mai nimic, raportat la perioada tipica de viata a unui set de anvelope. Va rog, chiar daca sunteti innebuniti dupa desenul benzii de rulare si vrajiti de pret, orientati-va catre anvelope mai performante, pentru BMW-ul vostru. Daca nu vi le permiteti, atunci mai bine economisiti de la chiloti. Nu o sa vada nimeni ca va lipsesc chilotii. Dar 7m in plus, pentru a opri masina de la 80 Km/h, pot face diferenta intre viata si moarte.