Jump to content
Intalnire BMW Club 12-14 Decembrie 2025 - Resort 7 Crai, Zarnesti (Brasov). Hai si tu cu noi la intalnire! ×

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 04/09/24 in Posts

  1. Daca tot am ceva timp liber, zic sa prezint și eu mașina mea sau petarda , cum zicea cineva pe alt topic. Am stat puțin pe gânduri pana sa ma decid, inițial voiam sa aștept sa vand f ul, apoi m am decis, cumva și în urma discuțiilor de pe topicul"masini puse la vanzare". Deși nu excelează în dotări sunt mulțumit de achiziție, îmi place mașina și partea buna ca o sa rămân cu banii de pe f. Am cumpărat o de la Țiriac la aproape 134k km și am adus o acasă pe 29.03.2024.Am vrut neapărat sa trec la benzina datorita faptului ca nu depășesc 15k km pe an și m am gândit sa încerc sa poluez mai puțin. Cel puțin cu f ul am 15k km într un an și jumătate. Vehicle Information VIN B170423 Prod. Date2017-09-19 Type530I A SeriesG31 (5 Series) Body TypeTouring Steering- EngineB48O Displacement0 Power0kw / 0hp Drive- Colourimperial-blau brillant metallic UpholsteryCloth junction / anthracite Comfort And Interior Equipment S423Floor Mats Velours S494Seat Heating Driver/Passenger S4K8Inter.Trim Finishers Oxide Silver Dark S4NEBlow-By Heater S4T8Outside Mirror With Auto Dip S4URAmbient Interior Light Multimedia S650CD Drive S6ACIntelligent Emergency Call S6AETeleservices S609Navigation System Professional S6WBMultifunctional Instrument Display Driver Assistance And Lightning S502Headlight Cleaning System S508Park Distance Control (PDC) S548Kilometre Speedo S5A1LED Fog Lights S5ATDriving Assistant Plus Wheels And Drive S205Automatic Transmission S230Extra Package, EU-Speciifc S23FBMW Light-Alloy Wheel V-Spoke 618 RS S255Sports Leather Steering Wheel S2PALocking Wheel Bolt S2VBTyre Pressure Display S2VCTyre Repair Set Environment And Safety S302Alarm System S320Deleted, Model Lettering S322Comfort Access S3AARoof Railing Black S842Cold-Climate Version S850Dummy-SALAPA S888On-Board Literature, Danish S8A8Language Version Danish S8KAOil Service Interval 24 Mths / 30,000 Km S8R9Refrigerant R1234yf S8SMCar Ident. Number Visible From Outside S8TFActive Pedestrian Protection S8TGThiefproofing Device Other Equipment S1CASelection Of COP-Relevant Vehicles S1CBCO2 Equipment S925Dummy-SALAPA S993Model Year Code In VIN S9AAOuter Skin Protection SA09090 Ah AGM Battery Din ce am verificat eu, bara spate a fost vopsita, necesita tampoane motor și discuri cu plăcute punte fata. I am făcut schimb ulei și filtre, urmează sa schimb uleiul la cutie și discurile pe față. Apoi o sa ma ocup de tampoane motor, bujii, probabil și discurile spate ca nu sunt grozave. Dacă nu vor interveni alte probleme sper sa i pun un interior cum trebuie cât mai curând. Sper diseară sa ajung sa o spăl și sa pun câteva poze.
    2 points
  2. Cateva exemple, fara ca lista sa fie completa: M10, M20, M30, M50, M60, M70, M73.
    2 points
  3. Surprize, Surprize cu Andreea Marin. Știind ca am eroare pe disa mică, având si șuruburile de la alternator si clapeta de schimb, am zis să o fac astăzi, să nu o las așa, ca să ma pot bucura de ea când revin de la muncă peste o lună și puțin. Dacă tot am dat airboxul jos, am zis "ia să ma uit la disa mare înainte,chiar dacă nu am nici un cod pe ea , că e aici sub 4 șuruburi, și imi ia 5 minute" Prima surpriză a zilei: am găsit-o fără flaps... Văzând part numberul, m-am bucurat că am una din versiunile vechi, full plastic, fără pin de metal, la care și dacă ajunge vreo bucățică in motor, e "mâncată" fara damage prea mare. Ok, ok, am împrumutat un endoscop si am găsit-o întreagă aproape, stătea cuminte intre cilindrul 5 și 6, in partea de sus a admisiei, am reușit să o dau afară cu o sculă specială (trimit prin curier dacă mai vrea cineva ). Bucurie, fericire, GATA! lasă că îmi comand azi și disa mare, o înlocuiesc pe cea mică si am încheiat "dacă tot am endoscopul pe mâna, nu mai bine dau un ochi pe tuburile de admisie? sa văd cum arată supapele, pentru curiozitatea mea" Surpriza nr 2:in cilindrul 6 mai am 2 bucăți de disa... probabil una este flapsul de la disa mică, si cealaltă o bucată dintr-o altă disa mare înlocuită în trecut, sau nu știu, cert e că am mai multe decât trebuie . De-aia consuma atât de mult, de-aia nu-mi plăcea cum trage, de-aia mi se pare că zdrăngănea ceva pe la motor... de-aia.. Partea bună e că supapele arată bine toate, și chiar dacă a mâncat vreo bucățică din ele, nu a cauzat nici o problemă la motor. Partea proastă e că trebuie să dau toată galeria de admisie jos... timpul nu-mi permite momentan, așa că las totul pe standby pentru sfârșitul lui mai când ma intorc, și o voi face împreună cu garniturile de la carcasa filtrului de ulei, și mica pierdere de antigel pe care o am. Partea și mai proastă e că deși am făcut puțin peste 1500km cu mașina de când am luat-o, si cine știe cât a mai mers așa înainte, acum mi-e frică și să o pornesc cel mai bun exemplu de "ce nu știi nu te afectează". edit: am găsit o jucărie interesantă pe la Hornbach, o gheară flexibilă. fug repede să iau una, și cu puțin (foarte mult) noroc reușesc să le scot fără să dau și admisia jos. Wish me luck guys
    2 points
  4. Jesus Christ... Exista oare vre-un motor de la BMW in care sa nu intre vre-un "flaps" intr-o forma sau alta?
    1 point
  5. ”e pacat sa pui surub, unde poti pune sarma„....
    1 point
  6. Eu nu stiam ca Shell face panarame de uleiului... poti detalia te rog? Problema cu uleiul BMW nu e ca ar fi prost, ci ca se fac reviziile la 25-30k km... si la km aia niciun ulei nu si mai face treaba. Daca e schimbat la 10k maxim 15k in conditii de utilizare cat mai ok, atunci orice ulei de marca, care respecta norma/vascozitatea impusa de producator, isi va face treaba.
    1 point
  7. Inainte sa schimb distributia, puteam lantul vechi sa il misc cu degetul si lateral si vertical. Nu mult, dar era vizibil. Nu avea alte simptome l, si probabil era inca ok, dar am schimbat kitul complet preventiv. Cu kitul nou schimbat de 6 luni lantul e beton indiferent in ce pozitie se opreste motorul. Nu stiu cat de relevant e, dar am vazut niste clipuri pe youtube cu lanturi f slabite/intinse pe N43, probabil cu patina rupta pe care le miscau cu degetul foarte usor fara sa opuna pic de rezistenta. Nu ma costa nimic sa arunc un ochi, ocazional sa vad daca are urme de uzura si sa pun mana pe el sa verific daca sta intins in continuare, avand practic grad de comparatie cu lantul vechi. Asta cu producatorul de ulei folosit de bmw, sincer, ma depaseste. Am pus un screenshot din manualul masinii care e din 2009, deci evident neactualizat pe partea de producatori, dar cu recomandarile de vascozitati si conditii de utilizare care inca se aplica. Ca sa vada initiatorul postarii ce spune producatorul inainte sa asculte parerile noastre si sa ia o decizie informata. La fosta masina am folosit 8 ani acelasi ulei si am vandut-o perfecta cu peste 300k km. Masina actuala, conform istoricului, din 2009 pana a ajuns la mine a avut reviziile facute la reprezentanta in Germania unde banuiesc ca tot ulei BMW i-au pus. Am avut capacul de la motor dat jos si e curat, camele arata f bine pentru varsta si km. Am tras concluzia ca indiferent ce e in bidoanele alea, se pare ca e suficient cat sa tina motorul sanatos. Cand o sa mi se strice BMW-u din cauza ca i-am pus ulei BMW, recomandat de BMW, imi sterg si eu contu, vand masina si imi iau bicicleta. Atat, eu ma retrag. Cred ca l-am zapacit pe colegul nostru cu atatea pareri pasionate.
    1 point
  8. @HitmaNLive Garantat nu vreau sa transform acest topic in unul de dezbatere despre ulei, asa ca o sa raspund doar la punctele ridicate de tine. In principiu cam ai dreptate in tot ce ai spus. Sunt 100% de acord cu tine ca norma SAE se alege in functie de climatul zonei respective, si eu am vazut de multe ori acel grafic la care faci referire. Eu doar am expus principiile dupa care ma ghidez eu, altii evident se ghideaza dupa altceva. Strict la punctele tale: si eu sunt foarte surprins cand am vazut ca la Suzuki de ex, aia la reprezentanta pun 0W20 (!?). Acolo nu mai e vorba de nici o clima E strict de emisii asa cum ai spus si tu, ulei subtire (sau tolreante mari, sau ambele combinate), motorul se invarte mai usor, consum mai mic, emisii mai mici (chiar eu am luat "teapa" cu Audi 1.8 TFSI care consuma ulei din fabrica, pe acest principiu, si m-a costat o caruta de bani sa il repar) marimea supratafetei de frecare nu conteaza. Forta de frecare = coeficient * forta_normala. Producatorii acolo jongleaza, la coeficient cu uleiul, si la forta_normala cu tolerantele (de ex cu cat toleranta e mai mare (gen e distanta mai mare intre segment si cilintru), cu atat forta_normala e mai mica - aici am zis asa generic, pentru ca evident conteaza multi factori, de ex dilatarea metalelor la anumite temperaturi, etc...). 5W30 vs 5W40, e foarte greu sa replici exact aceleasi conditii. Dar presupunand ca ai avut aceleasi conditii de condus, da, ai dreptate, ai avut acelasi consum de ulei pt ca uzura motorului a produs acel consum, si nu norma SAE (aici iti spun sincer ca ma asteptam ca 5W40 sa il consume mai putin, dar m-am inselat) cu ocazia asta am citit si eu un pic despre "high mileage oil", si sm invatat ca poate fi un ulei 5W30 high mileage (nu trebuie sa fie 5W40), iar diferenta o fac aditivii, care cica "fac sa se umfle anumide garnituri, ca sa etanseze mai bine). Dar repet, uleiul e tot SAE 5W30. deci cu ocazia asta imi re-adaptez strategia, si zic ca "la motoare > 300.000 km, pun ulei high mileage cu aceeasi norma SAE de ex 5W30, si nu trebuie sa trec la 5W40" Am simtit un pic de agresivitate in raspunsurile tale, dar intr-un fel inteleg asta, pentru ca acest subiect (i.e. "uleiul"/"consumul de ulei") face trigger pt ca e dezbatut de multe ori, si se repeta aceleasi mesaje. Ceva de genu "iar incep astia cu discutia despre ulei?" . Inteleg perfect, tocmai de aceea incerc sa formulez cat pot de "neutru"
    1 point
  9. Adică ai claxonat de ți-ai speriat softu' . Daca și @six in line acceptă, cred că un om cu asemenea cunoștințe pe coding, ar fi util să fie cunoscut publicului larg. @Romulus, ce zice GDPR-ul, este permis share-ul de referințe în spațiul public?
    1 point
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.