Jump to content

catar

Members
  • Posts

    16
  • Joined

  • Last visited

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Mures

Previous Fields

  • Masina
    BMW E60 530D (M57) 2004 manual

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

catar's Achievements

Apprentice

Apprentice (3/15)

  • Collaborator Rare
  • Reacting Well Rare
  • First Post Rare
  • Week One Done
  • One Month Later

Recent Badges

10

Reputation

  1. Eu am avut 2 probleme (1 am rezolvat-o, 1 inca o am) cu acest martor de airbag si centura. Trebuie sa faci o scanare sa vezi exact care cod de eroare ii. Problema 1 (cea care am rezolvat-o): e celebra problema cu plasa din sezutul scaunului, care e de fapt un senzor care zice daca cineva sta pe scaun sau nu. plasa se poate schimba, dar e cam scumpa, si mai ales manopera e mai complicata, deci nu merita. cum am rezolvat: am cumparat de pe Ebay 2 cip-uri cu mufa 1 cip e folosit sa "pacaleasca" acea plasa, deci practic masina va crede ca tot timpul sta cineva pe scaun. 1 cip "pacaleste" centura, pt ca daca tot timpul masina crede ca cineva sta pe scaun, atunci tot timpul va da alerta ca sa pui centura. Pacaleala e ca crede ca ai pus centura tot timpul. Deci la final, e important sa iti pui centura, pt ca masina nu te va mai avertiza. gasesti toate informatiile cum se monteaza pe Youtube. atentie! conteaza daca ai E60 pre-LCI sau LCI, ca cica sunt cip-uri diferite. Deci sa ai grija sa cumperi cele corecte. Problema 2 (cea pe care inca o am): din cand in cand, imi apare eroare de la airbag-ul din usa. am scos mufa, am curatat-o cu spray de contacte, am re-conectat mufa. e ok 2 zile, dar apoi apare din nou. asta nu stiu cum sa o rezolv.
  2. In 2023 am schimbat si eu galeria de admisie pentru ca era fisurata (motor M57 160 kw). Mecanicul a ales aftermarket "METZGER 2100006". Pana acum nu am avut probleme. Eu am "anulat" clapetele, si pentru modelul de mai sus, a fost mai complicat de gasit acele dopuri de metal, pentru ca aveau o dimensiune mai ciudata. Dar intr-un final le-am gasit. Tu cum nu vrei sa le anulezi, evident nu vei avea aceasta problema (dar nu se stie pe viitor).
  3. Bine ca ai trecut cu bine de rodaj. Eu m-as avanta sa spun ca poate acei 250 ml nu i-a "consumat" efectiv. Ci mai degraba, pt ca motorul a fost desfacut complet, acel ulei a intrat acolo prin toate lagarele etc., lucru care la un schimb normal de ulei nu se intampla, pt ca deja exista ulei acolo, cine stie... Deci sa fim optimisti
  4. Aceeasi problema (la prima pornire dimineata, in special iarna, dupa ce se termina acea perioada de "soc" sau cum ii zice, cade turatia de parca moare motorul, dar apoi isi revine + miros de benzina) am avut si eu la masina lui nevasta-mea (ii drept ca nu BMW, ci Chevrolet Spark 1.0 MPI). Mecanicul mi-a identificat 2 probleme: cotul ala de cauciuc care duce aerul de la filtrul de aer in galeria de admisie era fisurat in multe locuri si tragea aer fals (era fisurat din pacate DUPA senzorul MAF, deci in motor intra alt aer decat era masurat). ceva furtun de Carter ce merge de la chiulasa la valva PCV era fisurat (partea asta de Carter chiar scrie in manualul masinii respective ca trebuie verificata la 30.000 km sau 2 ani, ori eu l-am "verificat" abia dupa 60.000 km / 14 ani - da, masina merge doar urban ) Ce mi-a schimbat: cotul vietii de cauciuc (o mizerie ce se gaseste doar "pe original" si m-a costat vre-o 500 lei) furtunul vietii valva PCV Acum totul e ok.
  5. Jesus Christ... Exista oare vre-un motor de la BMW in care sa nu intre vre-un "flaps" intr-o forma sau alta?
  6. @HitmaNLive Garantat nu vreau sa transform acest topic in unul de dezbatere despre ulei, asa ca o sa raspund doar la punctele ridicate de tine. In principiu cam ai dreptate in tot ce ai spus. Sunt 100% de acord cu tine ca norma SAE se alege in functie de climatul zonei respective, si eu am vazut de multe ori acel grafic la care faci referire. Eu doar am expus principiile dupa care ma ghidez eu, altii evident se ghideaza dupa altceva. Strict la punctele tale: si eu sunt foarte surprins cand am vazut ca la Suzuki de ex, aia la reprezentanta pun 0W20 (!?). Acolo nu mai e vorba de nici o clima E strict de emisii asa cum ai spus si tu, ulei subtire (sau tolreante mari, sau ambele combinate), motorul se invarte mai usor, consum mai mic, emisii mai mici (chiar eu am luat "teapa" cu Audi 1.8 TFSI care consuma ulei din fabrica, pe acest principiu, si m-a costat o caruta de bani sa il repar) marimea supratafetei de frecare nu conteaza. Forta de frecare = coeficient * forta_normala. Producatorii acolo jongleaza, la coeficient cu uleiul, si la forta_normala cu tolerantele (de ex cu cat toleranta e mai mare (gen e distanta mai mare intre segment si cilintru), cu atat forta_normala e mai mica - aici am zis asa generic, pentru ca evident conteaza multi factori, de ex dilatarea metalelor la anumite temperaturi, etc...). 5W30 vs 5W40, e foarte greu sa replici exact aceleasi conditii. Dar presupunand ca ai avut aceleasi conditii de condus, da, ai dreptate, ai avut acelasi consum de ulei pt ca uzura motorului a produs acel consum, si nu norma SAE (aici iti spun sincer ca ma asteptam ca 5W40 sa il consume mai putin, dar m-am inselat) cu ocazia asta am citit si eu un pic despre "high mileage oil", si sm invatat ca poate fi un ulei 5W30 high mileage (nu trebuie sa fie 5W40), iar diferenta o fac aditivii, care cica "fac sa se umfle anumide garnituri, ca sa etanseze mai bine). Dar repet, uleiul e tot SAE 5W30. deci cu ocazia asta imi re-adaptez strategia, si zic ca "la motoare > 300.000 km, pun ulei high mileage cu aceeasi norma SAE de ex 5W30, si nu trebuie sa trec la 5W40" Am simtit un pic de agresivitate in raspunsurile tale, dar intr-un fel inteleg asta, pentru ca acest subiect (i.e. "uleiul"/"consumul de ulei") face trigger pt ca e dezbatut de multe ori, si se repeta aceleasi mesaje. Ceva de genu "iar incep astia cu discutia despre ulei?" . Inteleg perfect, tocmai de aceea incerc sa formulez cat pot de "neutru"
  7. Ti s-a "prajit" ambreiajul Glumesc evident, poate nici nu ai ambreiaj. Iti pot spune ce am patit eu mai demult: Am avut o scurgere de ulei, care nu era in spate, ci undeva in lateral. Dar uleiul s-a prelins de asemenea natura incat a ajuns pana in spate, deci imi dadea falsa senzatie ca curge din spate, cand de fapt ca el iesea din lateral. Odata ajuns in spate, picura pe evacuare care era fierbinte tare, si aia dadea acel fum. Posibil si in cazul tau sa fie asta, si iti poti da seama usor. Ridici capacul de plastic de la motor, si cu o lampa mai puternica te uiti in jurul motorului (eu ma uit pe intuneric, pt ca ies in evidenta mult mai repede scurgerile, sclipesc mai tare).
  8. O intrebare care poate avea 1000 de raspunsuri. Primul raspuns ar fi: poti da "search" aici pe forum ca s-a dezbatut subiectul asta de foarte multe ori. Totusi, pt ca sunt atat de multe variante, nu vei gasi un raspuns 100%. Cum ma ghidez eu, in ordinea asta: 1. Mult mai important ca marca uleiului e sa schimbi uleiul (si filtrul evident) mai des, de ex la 7.000 - 10.000 km. - si sa pui un filtru de calitate (Mann, Mahle(Knecht), Hengst, etc...) 2. Orice ulei ai lua, sa respecte norma BMW care iti scrie in manual, de ex "BMW Longlife-04", sau ce scrie acolo. 3. Ori pui ulei original BMW, ori pui ceva de la marcile consacrate: Motul, Ravenol, Castrol, Liqui Moly, Mobil, Valvoline. - dai pe google "Motul oil selector" (sau oricare alta marca) si te va duce la o pagina unde iti selectezi ce masina ai, si iti zice ce ulei e bun. 4. Aici e strict parerea mea, asa am fost invatat de mecanici de-a lungul timpului, dar nu is expert, deci ii posibil sa gresesc. - ideal e sa pui un ulei "full syntetic" - 5W30 e un ulei echilibrat, se potriveste in majoritatea cazurilor. - 0W... (de ex 0W30, 0W40) e potrivit pt motoare in stare foarte buna (nu neaparat noi/moderne (de ex 2020+), dar in stare foarte buna). - 5W40 e bun pt motoare cu un rulaj mai mare, de ex peste 300.000 km. Eu de ex pun original BMW LL-04 5W30 si/sau Castrol 5W30 LL (pt ca asta il are mecanicul meu pe stoc, si l-am pus in cealalta masina de 11 ani si nu am avut probleme). Bafta la alegere!
  9. Am acelasi motor (M57) dar in versiunea 160 kW (cu 1 turbina). Eu am facut trecerea inversa BMW LL-04 5W30 -> Castrol 5W30 LL. Nu am observat o diferenta de zgomot. Nu cred ca are rost sa iti faci probleme despre zgomot (doar daca cumva acel zgomot vine de la o problema mecanica, dar asta nu are legatura cu uleiul, si se va auzi indiferent de ce ulei ai pune). Ce mi s-a spus candva demult cand mi-am cumparat prima masina: "Important e sa schimbi uleiul mai des (la 7.000 - 10.000 km), si mai putin importanta e marca uleiului" (dar evident sa respecte norma producatorului, de ex in cazul tau BMW LL-04). Sunt multe topic-uri despre ulei, atat aici pe forum cat si pe alte forumuri. Sunt atat de multe informatii incat mie de ex imi iese fum din creier, si ca sa simplific, aplic regula de mai sus
  10. Felicitari pt "rebuild"! Putine persoane se incumeta sa il faca, desi (din pct meu de vedere) e singura solutie corecta pt a scapa de consumul de ulei. Si eu am facut asa ceva, dar la un motor Audi 1.8 TFSI care e celebru pt consumurile uriase de ulei, care aparent asa a fost proiectat din fabrica (!). In 2019 am facut asta, si de atunci, ad literam, nu consuma ulei, adica nici macar 100 ml la 15.000 km. Totusi, ce am remarcat diferit la tine a fost "rodajul", adica in cazul meu mecanicul mi-a pus acelasi ulei care il folosesc dintotdeauna (Castrol 5W30), mi-a zis sa merg 3.000 km cu el, si apoi m-am dus din nou sa ii fac schimbul normal cu care merg 15.000 km). Ca o fi fost bine, ca o fi fost rau, nu stiu... Intr-adevar nu am fost asa de "atent" cu masina, adica am facut toate schimburile ulterioare la 15.000 km / 1 an (uitandu-ma in urma, puteam si eu sa le fac la 10.000 ca orice om normal). Si am pus acelasi (petarda) Castrol 5W30. Ce vreau sa zic cu asta e ca daca operatia de rebuild a fost corect facuta, nu ar trebui sa conteze asa mult ce ulei bagi. Sper sa nu mai ai probleme pe partea asta, pe durata de viata a masinii, daca pot folosi aceasta exprimare
  11. Si eu m-am gandit initial ca poate nu ar trebui desfacut TOT motorul, ci doar in anumite zone (asa cum ziceati si voi, cuzinetii de la biela. Pentru cuzinetii de la arbore trebuie dat jos arborele, deci evident se desface TOT). Dar e posibil ca el sa desfaca 2 biele, si culmea alea sa fie ok, si uzura sa fie in celelalte (suna stupid dar cine stie...?). Si atunci mai bine ar desface la toate cele 4 biele. Dar (din nou "Dar"), daca uzura nu e de acolo? Poate e de la pompa ulei, sau distributia poate freaca in ceva (desi atunci intr-adevar, ar trebui sa se auda si alte sunete), etc... Ceea ce incerc sa zic este ca daca desface "partial" ii posibil sa nu gaseasca un indiciu, si atunci tot trebuie sa desfaca "total", si atunci de ce sa nu desfaca "total" din prima ...? O alta pista de investigatie ar fi sa zicem: ok, nu se desface (inca) TOT motorul. se face o analiza a acelei pilituri, ca sa vedem ce fel de metal e sau ceva de genul, astfel incat sa vedem daca acel metal provine de la o piesa sau alta (dar aici inseamna ca stim ca piesa X e facuta din metalul A, piesa Y e facuta din metalul B - deja imi dau seama si eu ca bat campii aici).
  12. Daca as fi eu in situatia asta, si bugetul mi-ar permite, as desface motorul (si in acel moment s-ar putea observa cauza, adica in ce componenta s-a produs acea uzura care a dat pilitura). Motor second hand e o loterie, mai bine repari motorul propriu (daca se poate face o reparatie), pt ca macar stii ce piese bagi in el. Daca bugetul nu mi-ar permite, as renunta la masina respectiva (vanzare, casare, ii dau foc, etc...) Daca mergi in continuare asa cum e ea acum, cel mai probabil se vor intampla urmatoarele: - asa cum a zis cineva mai devreme, acea pilitura va avea rol abraziv, si va afecta alte componente (care sa zicem ca momentan nu sunt afectate mult, dar vor fi), care vor cauza multe alte probleme. - ok, schimbi uleiul la 1000-2000 km. Se poate intampla una din doua: 1. Componenta ce cauzeaza pilitura s-a uzat pana la un punct, dupa care nu se mai uzeaza. Schimbul des de ulei va "spala" pilitura. Si vei ramane cu un motor functional si "curat", care a ramas cu acea uzura (care poate da consum de ulei etc, dar macar e functional). 2. Componenta ce cauzeaza pilitura se uzeaza in continuare, sau din cauza ei se produce uzura in alta componenta, si atunci schimbul des de ulei nu va "spala", si motorul va ramane "murdar" (sau va spala, dar tot timpul va aparea pilitura noua, si ajungi de unde ai plecat). La un moment dat motorul nu va mai functiona, si cine stie unde te va lasa in drum. Eu sper ca sa fii in cazul 1, care asa cum au zis colegii mai sus, se poate observa dupa schimburile dese de ulei, daca mai ai pilitura in filtru. Dar chiar si asa, odata uzata o componenta, ea va cauza un "dezechilibru" daca il pot numi asa, care mai devreme sau mai tarziu va afecta alte componente (e ca si atunci cand de ex ai segmentii dusi, uleiul cauzeaza fum, si fumul cauzeaza sa se strice filtrul de particule, catalizatorul, etc...)
  13. As adauga la lista si "Verificarea sistemului de esapament". Am avut zilele astea urmatoarea situatie: am dat jos turbina si DPF pt reconditionat/spalat (BMW E60 530d). pentru a avea acces la ele, s-au demontat 2 scuturi de sub cutia de viteze: primul scut e cel de plastic, si dupa el mai este un asa zis scut de metal, care are si rol de rigidizare. dupa ce am pus turbina la loc, mi-a aparut o vibratie, dar doar cand acceleram brusc. Daca acceleram liniar nu se simtea nimic. cauza a fost: cand s-a montat DPF-ul la loc, s-a pus dupa DPF racordul flexibil, etc..., dar intamplarea a facut ca s-au potrivit mai jos decat erau inainte (nu imi explic cum, dar na, asa a fost). cand acceleram brusc, motorul se lasa spre spate (inertia isi face treaba), si racordul flexibil atingea acel al 2-lea scut (de metal), si cauza vibratia. Ca si concluzie, la modul general daca sistemul de esapament are un joc sau o vibratie mai mare, poate atinge undeva in caroserie, si aia sa dea vibratie (la Logan 1 1.6 MPI, vibreaza tevile de esapament de la motor pana la tips-uri de le ia mama dracu', dar sunt pozitionate relativ la distanta de caroserie si culmea, nu atinge nimic )
  14. Nu inteleg ce vrei sa spui cu asta. Mesajul meu (desi recunosc ca prima parte, cea cu M57-turbina/CCV a fost "off topic") a fost menit sa duca spre punctul 3 uzura motor/segmenti. Am si dat ca exemplu alta masina care a avut exact acelasi simptom (consum mare ulei) care l-a reclamat si OP, si cauza au fost segmentii. Dar da, recunosc ca am gresit spunand un truism ca "E46 330i nu are turbina" (evident nu are). De aici si pana la "a bate campii rau" mai este, dar ma rog, fiecare cu parerile lui.
  15. Eu zic sa nu mai schimbi nimic (ca doar dai banii degeaba, adica schimbi inca o data piesa, dar problema e de altundeva, deci nu ai rezolvat nimic), ci sa determini daca ai problema cu segmentii sau nu. Cred ca un "test de compresie" ar putea sa te ajute (sau ma rog, se poate si da jos chiulasa si sa se inspecteze vizual cilindrii, dar asta costa mai mult, si daca tot ai desfacut acolo, mai bine faci segmentarea si gata). La mine segmentarea a costat ~ 2.000 Eur (nu la reprezentanta, la un service clasic), dar s-au schimbat si alte piese (de ex distributia pe lant, etc), pt ca daca s-a desfacut motorul, am profitat de ocazie sa schimb si alte piese, ca cine stie cand voi mai avea aceasta ocazie. Referitor la ulei, nu are rost sa treci de la un ulei mai "subtire" (5W30) la unul mai "gros" (5W40), in speranta ca v-a consuma mai putin cu ala "gros". Parerea mea e ca trebuie rezolvata problema mecanica.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.