Jump to content
Intalnire BMW Club 12-14 Decembrie 2025 - Resort 7 Crai, Zarnesti (Brasov). Hai si tu cu noi la intalnire! ×

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 07/02/24 in Posts

  1. Informatiile de mai jos se adreseaza situatiilor in care, desi rotile masinii au fost echilibrate in mod repetat si chiar la ateliere service roti diferite, in continuare exista vibratii care nu pot fi explicate prin alte posibile defecte ale masinii, iar inlocuirea integrala a setului de roti nu este o solutie acceptabila. Determinarea calibrarii corecte a aparatului de echilibrat roti Teoretic, atelierele service roti ar trebui sa-si calibreze periodic aparatele de echilibrat. Nu sunt convins ca acest lucru se intampla, nici la toate atelierele si nici cu frecventa necesara. Procedura pentru a determina daca aparatul este calibrat: se ruleaza aparatul “la gol”, adica fara a avea absolut nimic montat pe axul sau (roata, adaptor, etc.); cand se opreste, aparatul trebuie sa arate un dezechilibru de cel mult 5g (grame). Daca valoarea indicata depaseste 5g, aparatul este decalibrat si nu il puteti folosi pentru a echilibra roti; daca indicatia “la gol” este de max. 5g, atunci se va echilibra o roata urmand procedura normala a aparatului; dupa echilibrarea rotii (pct. 3), se va monta pe janta, intr-o pozitie oarecare, o greutate de 60g .. 80g (adica, se dezechilibreaza in mod voit). Se ruleaza din nou aparatul. Acestea trebuie sa indice necesitatea de a monta noi greutati care sa compenseze greutatea de dezechilibrare. Ele nu trebuie montate, roata trebuie sa ramana dezechilibrata; cu roata dezechilibrata conform pct. 4, trebuie rulat aparatul de cinci ori consecutiv. Notati valorile indicate de aparat de fiecare data. Toate aceste valori nu trebuie sa varieze mai mult de 5g una fata de alta; se marcheaza pozitia rotii fata de axul aparatului, apoi se roteste roata pe ax la 90 grade fata de pozitia anterioara; se ruleaza aparatul si se noteaza valoarea indicata; se repeta pasii 6 si 7, pana cand roata a fost testata de aparat la 90 gr., 180 gr, si 270 gr. fata de pozitia initiala. Toate valorile notate la pasul 7 nu trebuie sa varieze mai mult de 5g una fata de alta. Daca procedura se incheie cu succes, atunci puteti avea incredere ca echilibrati rotile cu un aparat in buna stare tehnica. Retineti ca, in general, atat anvelopele cat si jantele bat, atat radial cat si lateral. Cu ocazia echilibrarii rotilor, ideal ar fi sa masurati bataia radiala si laterala a acestora si sa le comparati cu specificatia BMW pentru modelul respectiv – daca o gasiti. Cu titlu orientativ, la o roata (ansamblu janta + anvelopa montata) o bataie radiala si/sau laterala mai mare de 1,30mm, masurata pe anvelopa, nu este in regula. Pentru o bataie radiala excesiva, vedeti continuarea de mai jos. Pentru o bataie laterala excesiva, probabil va trebui sa indreptati / inlocuiti janta, si/sau sa inlocuiti anvelopa. Observatie: ma astept ca atelierele service roti “high-end” (ex: anvelope.ro, auto-soft.ro, etc.), care de regula gem de clienti cu masini scumpe, sa nu aibe nici chef si nici timp pentru procedura de mai sus. Probabil ca puteti gasi mai multa deschidere la ateliere mai modeste, eventual platind ceva in plus. Verificati insa ca aparatele din dotarea acestora sa nu fie antice si/sau intr-o stare estetica vadit obosita. (continuare in postul urmator) (continuare din postul anterior) Chiar cu rotile corect echilibrate, este posibil ca in continuare sa existe vibratii nedorite, in special atunci cand masina are anvelope high-performance cu raportul de aspect mai mic de 45 inclusiv. Prin “raport de aspect” inteleg valoarea care determina inaltimea peretelui lateral al pneului, relativ la latimea sa. Spre exemplu, la 225/40R18 acesta este “40”, iar la 275/35R19 este “35”. Procedurile de mai jos au ca scop minimizarea bataii radiale. Optimizarea pozitiei anvelopei fata de janta se determina si se marcheaza pe anvelopa bataia radiala maxima a rotii, sau zona de pe circumferinta cu abatere maxima fata de un cerc perfect (punctul rosu din poza Wheel_1.jpg). In acest sens, se poate utiliza un comparator, in timp ce roata este montata pe aparatul de echilibrat; se marcheaza pe flancul anvelopei (linia albastra din poza Wheel_1.jpg) pozitia acesteia fata de valva (cercul albastru din poza Wheel_1.jpg); la masina de dejantat se impinge, de jur imprejur si pe ambele parti, talonul anvelopei spre interiorul jantei, dar afara a scoate anvelopa de pe janta. Se ung talonul si janta cu lubrifiantul utilizat la service-urile roti si apoi se roteste anvelopa fata de janta cu 180 grade; se umfla anvelopa astfel incat aceasta sa se reaseze corect pe janta; se monteaza roata pe masina de echilibrat, se masoara din nou bataia radiala maxima a rotii si se marcheaza noua zona de pe circumferinta cu abatere maxima; daca bataia radiala s-a redus in mod semnificativ, atunci se re-echilibreaza roata si se monteaza pe masina; daca bataia radiala maxima a ramas in aceeasi pozitie initiala fata de valva si nu s-a redus ca valoare – situatia din poza Wheel_2.jpg – atunci janta are cea mai mare contributie la bataia rotii; aceasta trebuie indreptata sau schimbata; data bataia radiala maxima s-a mutat cu 180 grade odata cu anvelopa – situatia din poza Wheel_3.jpg – atunci anvelopa are cea mai mare contributie la bataia rotii; probabil trebuie inlocuita; daca bataia radiala maxima s-a deplasat cu mai putin de 180 grade, atunci atat janta cat si anvelopa contribuie semnificativ la abatere. Rotiti anvelopa fata de janta cu 90 grade, in sensul acelor de ceas sau in sens invers, pana cand obtineti pozitia cu bataie radiala minima. Daca ajungeti la o valoare acceptabila, re-echilibrati roata si montati-o pe masina. Optimizarea pozitiei rotii fata de butuc cu roata montata pe masina, se determina cu un comparator si se marcheaza pe anvelopa bataia radiala maxima a rotii; se marcheaza pe butuc pozitia gaurii de prezon cea mai apropiata de valva rotii; se remonteaza roata pe butuc, intr-o pozitie cat mai apropiata posibil de 180 grade fata de pozitia anterioara. Se strang prezoanele, se masoara valoarea noii batai radiale maxime si se marcheaza pe anvelopa pozitia acesteia; daca valoarea bataii radiale s-a redus semnificativ, aceasta este pozitia corecta a rotii pe butuc. In viitor, aveti grija sa pastrati aceasta pozitie relativa; daca valoarea bataii radiale nu s-a redus semnificativ, atunci: daca noua pozitie a bataii radiale maxime este la fel cu vechea pozitie fata de gaura de prezon marcata la pct. 2, atunci butucul rotii (privit ca ansamblu butuc / rulment) este cauza principala a abaterii; daca noua pozitie este la fel cu vechea pozitie fata de roata, atunci roata este cauza principala a abaterii; daca noua pozitie este deplasata, in comparatie cu vechea pozitie, atat fata de gaura de prezon marcata cat si fata de roata, atunci atat butucul cat si roata contribuie la abatere. Modificati pozitia rotii fata de butuc, inaintand cate un prezon la fiecare incercare, pana cand determinati pozitia cu bataia radiala minima. Aceasta este pozitia corecta a rotii pe butuc. In viitor, aveti grija sa pastrati aceasta pozitie relativa.
    8 points
  2. Are dreptate sskkafandru… si eu sunt in aceeasi situatie. La G15 am P Zero RFT cu steluta pt vara si SottoZero 3 RFT tot cu steluta pt iarna. Pe langa faptul ca * imi garanteaza ca circumferinta rotilor e identica, pt ca am jante pe diferite dimensiuni fata/spate, mai e si obligatorie cat ai masina in garantie. Si a mea mai e in garantie pana in august acum. Acum cativa ani, nasul meu s-a incapatanat sa puna pe seria 6 Hankook de vara, fara steluta, jante diferite ca dimensiune fata/spate; din primavara pana in toamna, a bubuit cutia de transfer. Era in garantie mizeria; s-a dus la reprezentanta si nu i-au reparat-o pe garantie pt ca rotile aveau circumferinta diferita fata/spate. Intradevar, daca ai toate 4 jantele identice, nu e problema… daca sunt diferite, e cu dus intors. ia citeste aici problema cu michellin
    2 points
  3. Si pentru ce bataia asta de cap? Pui pe masina cauciucurile recomandate de producator. Cu sotia in spate si un copil de 5 ani sa ma apuc pe vreme umeda sau ploaie sa ma dau rotund prin curbe? Chiar si pe vreme buna aceeasi intrebare. Merg tata linistit sa ajung cu bine la destinatie. Cum ramane cu ceilalti participanti la trafic? Ei ce vina au? Tragi de masina acolo unde esti sigur pe aderenta si in conditii meteo bune fara a pune viata in pericol a ta si a altora. Sa ajungi cu orice tip de masina sa rupi aderenta ??? Pai sa ne anuntati si pe noi cand iesiti in trafic sa stam acasa. Viata primeaza !
    2 points
  4. @nucu173 Foarte simplist, chiulasa motorului M42 are 4 supape pe cilindru, fata de 2 supape pe cilindru la M43. Modificarea la care te gandesti este insa complexa si implica o serie de alte piese specifice M42, pe langa chiulasa in sine. Din modul in care ai formulat intrebarea, am banuiala ca nici tu si nici persoanele care ti-au facut recomandarea nu aveti pregatirea tehnica necesara unui astfel de proiect. Cred ca cel mai bine te concentrezi sa repari M43-ul masini si sa incerci sa il aduci intr-o stare tehnica mai buna.
    2 points
  5. ZF 8hp O fi buna dar pe unele masini au softuri de tot cacatul. PE al meu X3 are un soft de cacat rau...pe sport in loc sa o tina in plaja de cuplu si putere daca iau piciorul de pe acceleratie trece intr-o treapta superioara si daca accelerez progresiv nu brusc nu retrogrdeaza, trage de ea asa aiurea. Cand ma joc cu padelele simt si eu cei 190 de cai si 400 nm ai lui B47 :)))))))))))))))))
    1 point
  6. Tati, discutam, adica citim si raspundem, sau doar facem monolog? Ti am dat link mai sus ce pilot sport pot pune, PS4 SUV, si nu exista in dimensiunile mele decat pentru puntea spate ( si aia fara runflat, si da-o drec de steluta unicorn oricum... ). Da pe fata ce pun BOSS, Torque sau LingLong? Sper ca ai inteles ca NU exista nicio varianta.
    1 point
  7. Terminati cu prostiile, voi nu v-ati pus niciodata problema la nivel logic. Cand ai roti staggered, e spre imposibil sa ai diametre identice sau aproape identice. Steluta nu rezolva nicicum aceasta problema a diametrului. 245/45 are acelasi diametru cu si fata steluta si in orice circumstanta. Ca nu o a dat aluia cutia de transfer in garantie are legatura cu nesimtirea nu cu altceva, iar defectiunea nu are legatura cu steluta. Cutia de transfer are tolerante extreme, bugetate de producatori si diferentele de diametre ale rotilot sunt normale intre cele 2 punti. Sunt cacalau modele de bmw (inclusiv seria 8 ) si mercedes care vin cu 245/35 fata si 275/30 spate iar asta inseamna diferente f mari, rotile fata fiind mai mari in diametru cu 6.5mm Cayenne are 285/40 fata si 315/35 spate, la fel, rotile fata avand 7.5 mm in plus in diametru. Eu am pe grecale 255/45 fata cu 295/40 spate, rotile spate fiind mai mari cu 6.5mm La toti producatorii de mai sus le era la indemana sa echilibreze aceste diferente prin alegerea la una dintre punti a unei alte dimensiuni care ar fi redus din diferentele de diameteu si nu au considerat necesar. Faptul ca anveopele michelin ale omului aveau defectiuni, nu are legatura cu stelutele sau desenele junioarelor noastre
    1 point
  8. B4720DA are 110kw exact ca al meu n4720DA presupun ca o sa potrivească cu DDE dacă nu ori o sa il schimb oricum e o pomană un motor de 15 K la bani ăștia față de cei de la reprezentanta care te iluminează cu niște scoruri minunate. S-a întâmplat odată sa ceara 1 L avea Castrol dupa 4 schimburi de liqui moly nu a mai cerut la niciunul .Desi ma gandesc sa fi fost ceva la lanț din fabrica . Am căutat despre n47 cat și b47 au fost puse pe f34 mai multe b47 au fost puse ,și da al meu n47 are 190 cp și b47 184 cp ,știu ca am făcut swap anterior la mașina precedentă vw touran care a avut garnitură de _chiulasa_ dusă și 330k motor 2.0 cu 136 cp și am schimbat cu unul de Audi a3 140 cp 180k și merge încă bine după 1 an și seriile la motor erau diferite și am diferit Audi fiind 2008 și Touran fiind 2004
    1 point
  9. Salut! Te a lamurit colegul mai sus ce si cum. Eu am pus Elring la vremea respectiva, prin 2008 cand am luat pisicuta. Sa ai grija sa puna distributia la punct, asta e important. Ca o completare M44 (la baza M42) are 140 cai. Gasesti pe ebay la cateva sute de euro daca te gandesti la upgrade.
    1 point
  10. Daca te duci la bmw, sau scoti online un raport air al masinii, adica istoricul complet, apar revizii la 10k? Iar 1L de ulei la 8000km... deja e clar ca motorul poate avea o problema undeva...
    1 point
  11. Prima modificare majora, am schimbat suportii de numar. Mult mai curat arata asa. In alta ordine de idei, ce parere aveti despre acest model de volan? Caut sa ii schimb trimurile interioare cu cele carbon, iar pentru volan ma gandeam la aceasta varianta. Trebuie sa studiez nitel partea de incalzire in volan, caci modelul nou nu mai are buton de pornite, se poate activa doar vocal sau din navigatie. Maine voi verifica la masina daca functioneaza pornirea vocala si programarea de a porni automat sub 10 grade.
    1 point
  12. 1 point
  13. Nu scapam anul viitor de impozitul progresiv Este tipic unei tari comuniste plina de putori, "am luat de la bogati si am dat la saraci" Se castiga masa electorala masiva de la unii. Oricum, aia afectati de impozitul progresiv nu sunt votantii lor. Nici aia cu EV nu sunt votantii lor, deci va aparea impozitul. E drept, nu chiar acum pt ca mai suporta amanare.
    1 point
  14. Salut! Sper sa ajute informatia pe care urmeaza sa o postez pentru update harti navigatie (BMW F10 in cazul meu). Deci, am platit 8.49USD pe site-ul checkvin.eu pentru seria mea de sasiu, iar a2-a zi am primit codul FSC necesar pentru actualizare harti navigatie. Am descarcat hartile de pe forum pentru modelul meu de navigatie (NBT) pe un stick formatat FAT32, iar cu ajutorul codului FSC am reusit actualizarea. Sper sa ajute si alti colegi aceasta informatie si in egala masura sa multumesc colegilor care posteaza ultimele versiuni de harti.
    1 point
  15. @sskkaa,m -am enervat prea tare aseara ca va prostiti cu stelutele voastre. Cativa dintre voi si fiica-mea de 5 ani si 4 luni :)))) In continuare nu pot concepe asemenea prostii, sa preferi o anvelopa buna de pus la carul cu boi pt ca are o steluta desenata pe ea, in fata unei anvelope nedesenate, demonstrate. ti-o trimit pe fiica mea sa iti deseneze stelute pe anvelope, daca te ajuta cu ceva, doar cumpara ti niste pilot sport
    0 points
  16. Eu cred ca tu glumesti cu stelutele tale. Tu compari gunoaiele alea enumerate si care le pui pe masina, cu o anvelopa UHP nepurtatoare de steluta? Intamplarea face ca cineva extrem de apropiat mie lucreaza pt un mare brand premium de anvelope si am avut ocazia sa studiez ce anume difera la nivel scriptic intre anvelopele inscriptionate pt brandurile auto si cele standard. De regula difera greutatea, fiind mai mica. Eu port MO pe anvelopele de iarna la Maserati, la audi sunt standard cele de iarna, nededicate brandului, frate-miu cred ca poarta porsche original pe X5. Sau ce crezi ca iti aduce in plus steluta? Ia-ti tu cu steluta si crezi in continuate ca opincile alea no name sunt mai bune decat un pilot sport S5 sau decat potenza sport nededicate brandului auto respectiv. Sau crezi ca imputul mercedes sau Porsche pe anvelope nu adude un plus real pt orice producator auto astfel incat sa porti opinci?! Sau o anvelopa nededicata, UHP, este slaba comparativ cu o opinca dedicata unui brand auto anume? Ia ti nene pilot sport S5, standard sau cu imputul unui producator auto care stie carte. Sau S5 cu imputul meu, ca rezolv in 3 zile :))))) oricand vor fi mai bune decat gunoaiele alea cu stelute
    0 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.