@Romulus poate nu m-am exprimat bine, am vrut sa zic ca nu este asa de mare diferenta cum crede lumea. Chiar si @mgs a spus ca e curios daca intre LED si Laser e un prag la fel de mare ca intre halogen si xenon sau ca intre xenon si led.
Am avut faruri LED adaptive pe F30 LCI, apoi faruri laser (care sunt adaptive) pe G20 non-LCI, si acum faruri LED adaptive pe g20 LCI. Eu am observat urmatorul comportament la farurile laser de pe G20 non-LCI, si anume ca singurul mod in care fasciculul laser se activeaza este daca toate conditiile urmatoare sunt indeplinite:
Este noapte afara.
Nu ai masina din fata.
Faza lunga ADAPTIVA este pornita.
Ai peste 60 km/h.
E complicat de explicat pana nu vezi cu ochii tai, mi se pare ca se observa ca se prelungeste vizibilitatea fix in fata masinii, dar foarte departe. Oricum faza lunga aprinsa doar din LED, fara fasciculul laser, bate suficient de departe.
Mie mi s-a parut tot timpul ca denumirea de "faruri Laser" a fost mai mult marketing, pentru ca in 99% din cazurile in care farurile sunt aprinse, functioneaza doar fasciculele LED. Adica de fapt sunt faruri full LED + o chestie mica pe care o vezi foarte rar, si anume acel fascicul laser.