Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 05/12/25 in all areas
-
@Stefi520d Cred ca este cea mai periculoasa defectiune neprovocata de sofer. Te felicit pentru faptul ca ai reusit sa opresti masina in deplina siguranta. Daca masina este in configuratia originala (fara tuning / modificari) si nu a suferit, in toata istoria ei, niciun accident semnificativ care nu a fosr reparat in reteaua BMW, ai toate motivele sa duci masina - pe platforma - la o expertiza tehnica la un dealer BMW si la RAR. Apoi sa incepi o discutie foarte serioasa cu BMW, inclusiv implicand un avocat - dupa caz. Iti recimand sa nu intervii cu nimic la masina, pana nu ai bine documentata expertiza tehnica. Pacat ca la noi nu exista o institutie de seriozitatea NHTSA, dar aceasta nu anuleaza dreptul tau de a merge mai departe cu acest caz. Chiar daca e iesita din garantie, o astfel de defectiune este inadmisibila la orice tip de masina, cu atat mai mult la un BMW fabricat acum 5 ani.3 points
-
Mașina am dus-o direct într-un servos BMW încă aștept răspunsul lor și mașina este în garanție până în noiembrie are istoricul curat nu a avut accidente sau alte evenimente dar nu știu de ce a făcut așa Da este la BMW acum aștept răspunsul lor mi-au spus doar ca au pus testerul și nu le dă nimic mașina merge perfect intră în viteze pornește dar singura problemă este ca volanul a rămas blocat2 points
-
Iata inca in topic deschis cu speranta de a face pe altii sa inteleaga, daca doresc, ..cum functioneaza dezavorarea volanului la BMW E90/91. Practic, functionarea (cel putin mecanica) a mecanismului de zavorare/dezavorare de pe volan; sistemul antifurt mecanic. Au fost membri in trecut carora le aprea in bord relativ des simbolul cu volan inzavorat.. In acest topic vor intelege sumar, ce si de ce se intampla asta. ..Nici un semn de ingrijorare - sistemul de inzavorare al volanului la e90 eu in consider infailibil. Adica greu de furat un E90 din punctul meu de vedere de catre un hot ordinar.. prin comparatie cu noile generatii ce au chei ce nu mai sunt introduse in bord (o mare prostie.. dar nici nu vreau sa starnes polmici pe acest topic..) care sunt recunoscute de readerul din bord si asa incepe dezavorarea volanului. Simplu traditional si sanatos.. In plus este o masina, un model considerat depasit de multi, as spune de unii.. dar iarasi, nu vreau sa provoc polemici. Fiecare intelege in felul lui lucrurile din jur, ce a fost bun si ce ii este bun si folositor si sigur pe viitor. Sa nu riscam polemici inutile; e topicul meu. Asa cum am spus, oricat ar intelege unii cum functioneaza mecanismul de inzavorare/dezavorare ce urmeaza a fi explicat.. zero sanse sa impiedici inzavorarea volanului (daca vrei sa furi asa masina) cu vreo scula.. o data ajuns la volan, ..tu hotz... e atat de adanc mecanismul bagat in coloana ca te apuca dimineata (bine, glumesc) deci nu e usor. Si daca ai ajunge la el trebuie sa il faci sa mearga ca sa pornesca motorul.. Deocamdata voi urca doar pozele spre delectare.. Daca altcineva vrea sa explice, nu ma deranjeaza sub nici o forma alte explicatii si intelegeri. Ba dimpotriva imi usureaza munca de a explica.. ce am inteles eu. Pe curand.1 point
-
Si acum sa incerc sa explic detaliile, functionarea mecanica a blocatorului de volan. Dupa cum se vede in a doua poza varful surubelnitei indica un soi de circuit cu 3 picioruse si chiar langa el pe un ax avand pe el un arc.. e o chestie neagra. Chestia neagra este un magnet; foarte important de tinut minte, pentru ca acel magnet - pozitia lui - "spune" motorasului din mecanism in ce directie sa se roteasca. Desigur lucrurile nu sunt chiar atat de simple pentru ca e vorba de sitemul antifurt al masinii.. intre acest magnet si senzorul cu efect de camp sunt alte sisteme de protectie, de verificare (a cheii) mai precis spus. Modulul CAS care este modul anti-furt principal, cel permite (sau nu) trasmiterea semnalelor corespunzatoare catre DDE si inapoi spre modul din volan pentru dezavorarea acestuia. In continuare, pe aceiasi placa din modului volanului este scris (codat) intr-o memorie permanenta un cod unic de identificare a modlului insusi de catre modulul CAS. Asadar, orice schimbare fizica a modului CAS implica si adaugarea modului de pe volan impreuna cu cheile masinii donatoare.. Nu sunt cel mai bun in a explica pe partea de coding ce se intampla.. Explic ce am inteles de la altii. Si nu cred ca ma insel. Pe partea mecanica pot insa explica cam cum se intampla lucrurile: Dupa cu se poate vedea in poza 4 deja am intrat in mecanism. O alta piesa foarte importanta in blocarea efectiva a volanului este piesa de metal in forma de L. Aceasta se deplaseaza fiind antrenata, elicoidul din capat, in corpul (alb) al rotii dintate antrenate de motoras. Motorasul este un motor sa curent continuu caruia i se schimba directia rotirii in functie de operatia dorita (practic polaritatea) - dezavorare si permis start motor sau ramanere imobila si ca atare inzavoroare totala la prima rotire de volan. Dar, asa cum era de asteptat, exista si situatia in care cheia este recunoscuta, motorul este pornit eventual, deci volanul dezavorat. Ca atare motorasul a primit comanda in prealabil pornirii motorului (ce auziti voi cand cheia e recunoscuta - acel zumzait e motorasul, acesta munceste sa retraga piesa de metal ce ar fi inzavorat axul volanului - sa se roteasca in directie opusa pentru a nu permite sub nici o forma inzavorarea volanului, decat in lipsa cheii (ceea ce e firesc!), cheie care la E90 nu poti sa o scoti din locas pana nu opresti motorul! Alt lucru firesc! (aici s-a intamplat ceva unui alt coleg pe un alt topic cand volanul i s-a inzavorat in mers! La o masina facuta in 2020! https://www.bmwclub.ro/forums/topic/204782-g30-520d-volan-blocat-pe-autostradă/#comment-2640635 deci asta e ceva foarte, foarte grav; ...adica cheia sa nu mai fie recunoscuta(!) volanul sa se blocheze fara nici un fel de avertisment!!! Nu putem crede nimic altceva pentru ca nimic altceva nu poate bloca un volan, in mers sau nu!!) Dar sa mergem mai departe. Asadar, intre poza 4 si ultimile doua poze se poate vedea cum la un moment dat piesa alba din plastic ce este antrenata de motor, aceasta se deplaseaza axial indepartandu-se de piesa metalica in forma de L. Acesta este inceputul procesului de inzavorare a volanului, cand motorul este oprit iar noi scoatem cheia din contact. Practic e zgomotul ala de lovitura de ciocanel ce il auzim cand noi scoatem cheia. Piesa alba fiind rotita in traseul sau axial..a un moment dat va atinge o alta piesa alba din capat care se afla pe axul unde magnetul permanent este prezent si el. Practic acum i s-a "pus" CAS-ului ca cheia a fost scoasa, pintenul in forma de L iese si el mai in fata, afara din mecanism, gata sa agate prima fanta din axul volanului si sa il inzavorasca permanent la prima rotire a volanului in lipsa cheii corespunzatoare. In ultimile doua poze am reprezentat cu varful surubelnitei directia in care se roteste rotita alba. In penultima se vede rotita alba spre extrema.. gata sa atinga pieasa de plastic de axul pe care e magnetul. In ultima poza, aceiasi rotita de plastic fiind rotita in directie opusa, trage piesa de metal in forma de L ca aceasta sa ramana la randul ei inzavorata pe durata prezentei cheii in contact. Cine nu permite eliberarea piesei in forma de L? Axul pe care este magnetul. Acesta are un mic calcai care nu elibereaza piesa DECAT CAND MOTORUL ESTE ROTIT INVERS, cand ajunge la capat.. bla-bla-bla. Procesul se reia de la capat in functie de prezenta cheii. Sper ca m-am facut inteles cat am putut de bine.1 point
-
Plasa din scaun se intrerupe deobicei daca se suie cineva cu genunchiul pe sezut sau mai are prostulobicei sa se intrerupa la imbinarea firului de alimentare cu plasa in sine. Nu e usor de inlocuit, dar nici imposibil. Din fabrica plasa vine cusuta direct pe interiorul tapiteriei. Tapiteria in sine e prinsa de scaun cu niste inele de metal cu care iti vei blestema zilele sa le scoti. Am facut retrofit la incalzirea in scaune pe E39, folosind plase de incalzire OEM VW. Nici nu cred ca ai cum sa gasesti plasa originala BMW, trebuie sa apelezi la o solutie aftermarket sau de la alt producator. Iar sa desprinzi plasa veche de pe tapiterie si sa o cosi pe cea noua nici nu incape vorba. Cel mai rapid iesi cumpararand un scaun identic din dezmembrari si sa folosesti doar sezutul sau scaunul cu totul daca e 100% identic ( adica e tot de NFL sau FL - in functie de ce ai acum). Cred ca e de preferat ca scaunul sa fie de pe o masina cu volan pe stanga, dar nu sunt sigur de asta, deoarece si scaunul de sofer, cat si cel de la pasager, indiferent pe care parte e volanul, contin acel senzor de prezenta. Avantajul cu un scaun de pasager de pe o masina de UK e ca in general arata mult mai bine, fiind mai putin uzat deca un scaun de sofer de pe o masina cu volan pe stanga.1 point
-
Cel mai probabil s-a intrerupt/rupt plasa de incalzire din scaun. Cred ca e o problema destul de comuna la F10. Am patit si eu in trecut tot la F10 si tot la scaunul soferului. Doar sezutul s-a supraincalzit la un moment dat, dupa care n-a mai functionat deloc. Spatarul si aripioara din fata au continuat sa functioneze. La fel, scaunul din dreapta mergea fara nici o problema. E destul de costisitor de inlocuit.1 point
-
1 point
-
Rulmentul e în grupul spate?Dacă da,se găsesc rulmenți,mai greu dar se găsesc.Am căutat pt E91 și am găsit prin alte țări ,undeva pe la 200 euro setul de 3 rulmenți.Ideea e să știi exact ce rulmenți să cauți.Sau trimiți grupul la Ubydeal Arad pentru recondiționare.1 point
-
In cele ce urmeaza, adica in urmatoarele postari (pentru ca deschid acest topic la ceas tarziu in noapte...) voi explica cat pot de succint sau pe larg pentru doritori o modalitate foarte usoara de schimb de ulei la cel putin doua modele BMW; Seria 3 M47 sau X1 B47. Deocamdata uploadez pozele iar maine dimineata continui cu explicatii, ca probabil sunt necesare si ceva explicatii, cum am procedat si/sau cat a durat.. Pe curand.1 point
-
Motorul a primit dupa o prealabila incalzire a uleiului ulei de la Shell Pure Plus, 5W30, "urmatoarele calificari" ACEA C3; API: SN; BMW Longlife-04; MB Approval 229.51/229.31; meets reqiirements GM Dexos2. Masina are acum 137.900 in bord; ulei schimbat dupa 13.700 km pentru ca face predoninant distante scurte de 11-12 km la interval de 8 ore saptamanal. Nu consum dram de ulei. Dar nu e condusa agresiv ci mediu, normal. Motorului i s-au scos 5.5 litri cu masina relativ orizontala pentru ca locul ales pentru scos a fost putin in panta, spre botul masinii iar prezenta rampei nu a influientat inclinarea baii. Timpul de asteptare pentru scurgerea a cat mai mult ulei nu a durat mai mult de 1/2 ora. Am desurubat mai intai surubul de la fundul baii care e prins pozitionat lateral, la nivelul fundului baii. Pregatit cu un vas cam de 7 litri, capacitate totala. Cautati o zona si/sau perioada/zi fara vant ca acesta va face ca uleiul sa mai fie imprastiat si peste marginile vasului, mai ales in perioada cand acesta abia mai curge.. Ca alte solutii ar fi: fie sa folositi un fel de paravan pe lateralul masinii pentru a impiedica curentii de aer sa sufle in ce se prelinge, fie sa ridicati vasul pe un suport cat mai aproape de fundul baii. Am desfacut (la scurt timp) dupa desurubarea surubului baii si busonul (de completare) de pe capacul culbutori iar debitul a crescut. In perioada asta de 1/2 ora m-am incadrat si cu scosul filtrului. La acesta, dupa ce am scos surubul de la fundul capacului-suport al filtrului - cu cheia T55, uleiul a curs mult mai usor si fara probleme fata de data trecuta cand am desfacut direct cu cheia de 32mm. Practic din filtrul s-a scurs tot, fara mari probleme cu ulei imprastiat peste tot.. ca prima data.. Spre surprinza mea, cat am pus surubul de 17mm pe fundul baii si am asteptat sa se scurga uleiul pe partea filtrului.. cand revenit la fundul baii (am pus intre timp si noul filtru (amorsat cu ulei cu o seringa, dupa cum se vede in poze - Foarte Important din punctul meu de vedere) cu ulei stropit pe garnitura de cauciuc a capacului filtrului -sa poata fi desfacut mai usor data viitoare- cand am dat din nou jos surubul baii (acesta fiind pus temporar) a mai curs inca 150-200ml din baie! In total din motor a fost scos putin peste 5,5 litri. Excelent. Lista de scule necesare, nu stiu cum vi se pare voua dar mi-e imi pare ridicol de scurta, dupa cum este de usor de schimbat uleiul.. Asadar va trebuie extensiile din poze..: Chei tubulare, una de 8 si una de 32mm si una de 17mm. Eu am folosit un adaptor pentru "inbusul" T55.. Driverul e de 3/8 inch. Am preferat sa dau jos scutul motorului. E din pasla, usor de tinut cu o mana si lucrat.. L-am dat jos pentru ca nu am vrut sa se imbibe cu ulei din greseala. E tinut de 12-16 suruburi. Nu mai tin minte. Mare grija ca scutul are clipsuri din plastic. Eu pun pe absolut toate suruburile (cu atat mai mult astea cu clipsuri din plastic ) vaselina "anti-size" ce impiedica depunerea de rugina. Se gaseste in comert fie din cupru fie din aluminiu (mai buna..) fie din pasta ceramica - cea mai scumpa.. Va garantez ca stranse la mana decent, nu tare (!), ...unul nu cade(!), sau sa se desurubeze vreun pic.. neam. "Rampa", atat de groasa si solida cum o vedeti este facuta dintr-o masa rotunda veche, taiata de mine in "fasii". Bucatile sunt prinse doua cate doua cu suruburi de lemn suficient de lungi sa treaca prin doua placi. Am folosit ..cred vreo 6 sau 8 suruburi pe fiecare rampa. Inainte de insurubarea unor suruburi lungi si groase pre-gaurirea cu burgiu atat de gros cat sa lipseasca "filetul" surubului pentru lemn, e aproape obligatorie, dat fiind grosimea materialelor. Zero probleme pana in prezent. Dedesupt am pus o "talpa" de cauciuc ca sa impiedece impingere de catre rotile ne-tractoare ale masinii. 12 cm pe roti ridicata permite accesul la tot (Cu asa rampa si un cric hidraulic pot ridica masina la 50 de cm de sol pe capre metalice, profesionale desigur, ca nu ne jucam! Tot efortul dureaza.. 1,30 ore..) pentru umbla la scut la baie si chiar orice fel de inspectie.. vizuala. (un X1 avand garda mai mare fata de sol; mai complicat un pic e la berlina..) Pentru curiosi voi masura gradul de inclinare.. inainte de suprafata dreapta si lungimea totala a fiecarei rampe. Sunt late cat cauciucurile pe 17 .. Voi reveni cu detaliile din TIS. Din pacate nu am avut la indemana o cheie dinamometrica pentru strangerea surubului baii.. Nu l-am strans tare ci la simtul mainii dar ideal ar fi fost sa fie strans dinamometric! Din poze in punga se vede o saiba de cupru care are doua roluri; de a se adapta eventualelor deformari dintre marginea baii si capul surubului si prelua alte ne-uniformitati (zgarieturi..) dintre aceleasi doua corpuri stranse. I se mai spune cooper crush washer. Asadar, nu trebuie sa va speriati ca va trebuie cheie dinamometrica. Se strange slab spre intepenit bine. Pasul filetului este suficient de apropiat ca strangerea slaba se nu permita desfacerea la vibratii. Iar saiba de cupru previne si asta. In una din poze se poate vedea ca la fundul corpului filtrului e inscriptionat 5Nm + 2Nm. Nu stiu exact de ce sunt date doua strangeri. Poate aflu din TIS.. Aceleasi valori sunt trecute si pe marginea corpului ce se insurubeaza in corpul racitorului.. In TIS, Surubul baii se strange la 25Nm. Corpul filtrului se strange la 27Nm (cheia de 32) iar surubul de la fundul corpului la 6Nm.. ( cu T55) Alte instructiuni extrase din TIS sunt verificarea valvei de bypass din corpul filtrului sa se miste liber sub presiunea arcului. Probabil apasarea cu varful unei surubelnite confima asta. E pozitionata chiar langa gaura din centru corpului.1 point
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00