Eu am un B57 ( 3.0 6cil ) M40d pe un X3. Ca idee de istoric:
Masina luata SH in 2023 la 52k km.
La 60k aprox s-a schimbat pe rechemare la BMW EGR si racitor cu model nou
Tot pe la 60k aprox am facut Stage1 ( 380cp/800nm )
Pe la 152k am schimbat DPF/senzor etc cu unul original la BMW, si inainte senzorul NOX de dupa DPF ( erorile pe senzorul Nox m-au facut sa inteleg ca defapt problema era la DPF, era fisurata ceramica )
Acum am 159k km, deci in 2 ani am facut 100k km +/-. Rulajele sunt cam aceleasi zilnic, in afara de weekenduri si/sau concedii/drumuri lungi. Nu prea merg strict prin oras, adica aglomeratie multa, semafoare etc... ma folosesc mult de centura, drum expres ( stau in Oradea, si avem d-astea ), etc... deci as putea zice ca e o utilizare mixta spre mai mult extraurban.
In conditiile astea, in cei imediat 110k km aprox de cand e masina la mine, regenerarile s-au facut in intervalul 250-300km, indiferent ca am avut soft sau nu, ca s-a schimbat egr/racitor, sau ca am pus acum aprox 7-8000km DPF nou. Intervalul asta de regenerari s-a mentinut de cand e masina la mine.
Doar extraurban, nu am urmarit f des, dar cam tot pe acolo se regenereaza, o singura data cred ca am prins un 700km parca, dar 100% si a facut vreo regenerare pasiva in km astia, pana cand a inceput cea activa. La regenerarile pasive nu se reseteaza km intre regenerari, doar la cele active. Regenerarile au legatura stransa si cu consumul, daca mergi lejer si relaxat, consumul scade, noxele sunt mai putine, la fel si incarcarea DPF. De aia in extraurban, la mers lejer km pot creste intre regenerari.
Strict Urban nu am urmarit niciodata pentru ca nu ma invart doar in oras, dar cred as putea estima un 150-200km.
Eu nu cred ca e vreo pb cu masina/masinile, pur si simplu asa regenereaza ele, adica EURO6+, mult mai des.
Cat despre dilutia uleiului cu motorina, tocmai de aia e recomandat sa schimbati uleiul cat mai des, 10-15k km, depinzand de rutina utilizarii, si NU la 30k km cat da producatorul. Asta daca tineti la masinile voastre.
Mai demult eram putin panicat si eu ca regenerarile sunt cam dese, si tot cautam probleme acolo unde nu sunt. Am incetat sa mai imi bat capul daca totul functioneaza corect, masina merge bine, si nu sunt erori.
Ce incerc sa fac e sa le urmaresc cat pot si sa am grija ca regenerarile se fac corect, cap coada, mers constant, etc.
In rest, revizii dese, si motorina buna.