Jump to content
Intalnire BMW Club 12-14 Decembrie 2025 - Resort 7 Crai, Zarnesti (Brasov) ×

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 07/25/25 in all areas

  1. In fapt, sunt doua probleme distincte, nu una singura: prima este pretul de achizitie, iar a doua este pretul per kWh la incarcarea rapida versus pretul combustibililor fosili. Tocmai in acest sens este discutia de mai sus. Nimeni nu neaga faptul ca, din punct de vedere pur tehnologic, automobilele electrice moderne nu sunt viabile pentru aproape orice conditii de utilizare. Dar atunci cand pui in balanta si latura financiara, acestea inca nu sunt un inlocuitor fara drept de apel al modelelor ICE Hybrid/Diesel - si in principal in scenariul de utilizare frecventa la drumuri lungi. In viitor probabil ca automobilele cu motoare cu combustie vor disparea, dar mai avem pana acolo. Intr-un scenariu in care banii curg liber, nimeni nu are nevoie nici macar de masina personala. Realitatea insa este alta.
    2 points
  2. Salut! mi-a aparut asta pe bord și nu stiu de la ce e? Nu am mai avut probleme cu masina. Este hibrid. Am pus-o pe tester și a arătat ca altenatorul incarca. Ce ar putea sa fie? multumesc
    1 point
  3. Pentru cei care pot incarca masina acasa (ideal cu panouri solare) si care fac destul de rar drumuri lungi, afirmatia ta este adevarata, fara niciun dubiu. Pentru ceilalti insa, situatia nu este deloc atat de clara, ci depinde de modul particular in care fiecare isi utilizeaza masina. Atat timp cat pretul incarcarii rapide (CCS) continua sa fie exagerat relativ la pretul combustibililor fosili, o masina Diesel sau benzina/hibrid inca poate fi o optiune mai economica, mai ales pentru cei care parcurg anual multi Km pe autostrazi. La o masina Diesel, avand in vedere randamentul total specific (cca. 35%), combustibilul costa aprox. 0.43€ per kWh de energie utila (la roata). La o masina electrica incarcata la o statie CCS, costul este de cca. 0.62€ per kWh de energie la roata. Adica, energia electrica este cu peste 40% mai scumpa, calculata la kWh util la roata. Aceasta cred ca este o cauza majora care impiedica adoptarea pe scara larga a automobilelor electrice. Calculele sunt bazate pe preturile actuale: 1.5€/l Diesel, 0.5€/kWh CCS. Parametri: randament total masina Diesel 35%, randament total masina electrica 80%, cantitate energie 1 l Diesel: 9.9 kWh.
    1 point
  4. Dincolo de discutiile privind calitatea anvelopelor raportat la puterea sau pretul masinii (sunt de acord cu ce s-a spus mai sus), sursa acestor informatii este o mizerie de site. Nu luati de bune ce scrie acolo. Nu am vazut un singur articol obiectiv, in care autorul sa nu isi impuna propriile pareri si mai ales, care sa nu incerce sa faca dintr-o stire de 2 bani, ceva senzational.
    1 point
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.